• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback questlijn de mars van de kuddes

DeletedUser2080

Guest
Als ik trouwens even de stemming mag peilen: Vandaag is de dagquest "Verzamel 20 kristal".
Op dat soort dagen heb ik altijd de neiging om voor de buurt (en voor de broederschap, natuurlijk) een heleboel keer 20 in dit geval kristal aan te bieden, zowel binnen de tier als, voor de kleinere spelers, cross-tier.
Die aanbiedingen gaan vaak razendsnel, alleen gaat het één of twee keer om iemand die de dagquest wil vervullen, waarna de rest wordt opgekocht door grote spelers, soms al terwijl ik ze aan het plaatsen ben.
En da's dan natuurlijk eigenlijk weer niet de bedoeling.

Om de broederschap te helpen begin ik nu eerst met een scheef cross-tier-aanbod, maar ik heb de neiging om voor de buurt ook zoiets te doen, 20 kristal voor 22 boekrollen bijvoorbeeld — net genoeg om de tweede ster kwijt te raken bij de handelaar.
Maar ik ben nog relatief nieuw — is dat acceptabel?

Ik weet hoe er tegen scheve deals wordt aangekeken en ik ben al eerder de mist ingegaan toen ik nog niet in de gaten had dat al die 50% winsten de schuld waren van de groothandelaar, en niet van de speler ;)

Ik ben niet zo van de scheve tier, maar ik herken het probleem van wat neerzetten voor kleine spelers :( Ik deed dat gisteren ook. allerlei (eerlijke) ruil marmer, zijde, de hele rambam voor de kristal vd dagopdracht.
1 kleine speler kon haar kans waarnemen, daar slokte mijn mega grote achterbuur het allemaal op....
 
Ik zou me daar ook schuldig aan maken eerlijk gezegd. al niet met kwade opzet.
Ik probeer een paar keer maar minimaal 1 keer per dag even op de markt te kijken. ik sorteer dan op me bonus goedje en pak dan alles op de markt wat 2 ster en binnen dezelfde tier is.
Klik gewoon alles dom weg.

Ik let eerlijk gezegd totaal niet op of de speler klein of groot is, als het op de markt staat ga ik er vanuit dat een speler dit nodig heeft en "help" dus een speler met ze gevraagde goederen.
Ik moet ook bekennen dat ik totaal geen zin heb om mij te verdiepen in de markt om te kijken of ik de speler help, of juist zijn hulp voor kleine spelers wegpak.

Als een kleine speler iets nodig heeft zet het dan op de markt, ook die pak ik op (en hele kleine trades die ik toevallig zie dat niet mijn bonusgoederen zijn pak ik ook regelmatig om te helpen)
 

DeletedUser2226

Guest
Ja, ik heb het even uitgerekend.
Strikt genomen is de kans op een dagprijs, als je het omrekent naar het aantal suikerbieten dat hij je kost, bij 50x en 90x gelijk en bij 140x zelfs ietsje groter, maar behalve de dagprijs kun je ook suikerbieten winnen. Bij de kleine box is dat 33%, bij de middelste 25% en bij de grote nog maar 20%, waarbij je bij de kleine box bovendien relatief meer kans maakt om meer suikerbieten terug te winnen dan je hebt ingezet.
Daardoor is de kleine box het meest interessant voor de dagprijzen.

Ook de kans op kennispunten (ook altijd interessant) is het grootst bij de kleine box, terwijl je bij de middelste en vooral de grote box relatief meer kans maakt op runenscherven.

Je redenering over de kennispunten klopt niet. De kans op kennispunten is bij iedere kist even groot (allen 13%), maar bij de grootste krijg je er 5x zoveel als bij de kleinste. Daardoor krijg per ingezette suikerbiet meer kennispunten bij de grootste kist (zo'n 30% meer). Dat je bij de kleinste kist meer suikerbieten kunt winnen is hierin meegenomen.

Ik zal het ook nog eens doorrekenen voor de dagprijzen.
 

DeletedUser2080

Guest
Ik zou me daar ook schuldig aan maken eerlijk gezegd. al niet met kwade opzet.
Ik probeer een paar keer maar minimaal 1 keer per dag even op de markt te kijken. ik sorteer dan op me bonus goedje en pak dan alles op de markt wat 2 ster en binnen dezelfde tier is.
Klik gewoon alles dom weg.

Ik let eerlijk gezegd totaal niet op of de speler klein of groot is, als het op de markt staat ga ik er vanuit dat een speler dit nodig heeft en "help" dus een speler met ze gevraagde goederen.
Ik moet ook bekennen dat ik totaal geen zin heb om mij te verdiepen in de markt om te kijken of ik de speler help, of juist zijn hulp voor kleine spelers wegpak.

Als een kleine speler iets nodig heeft zet het dan op de markt, ook die pak ik op (en hele kleine trades die ik toevallig zie dat niet mijn bonusgoederen zijn pak ik ook regelmatig om te helpen)


Ik had eerder het idee dat mn grote buurman het deed uit goedentierenheid, om mij (puk in zijn ogen uiteraard) te helpen :) kan me niet voorstellen dat er achter handel accepteren op de markt kwade opzet zou kunnen zitten... gewoon echt niet :)
 

DeletedUser2226

Guest
Je redenering over de kennispunten klopt niet. De kans op kennispunten is bij iedere kist even groot (allen 13%), maar bij de grootste krijg je er 5x zoveel als bij de kleinste. Daardoor krijg per ingezette suikerbiet meer kennispunten bij de grootste kist (zo'n 30% meer). Dat je bij de kleinste kist meer suikerbieten kunt winnen is hierin meegenomen.

Ik zal het ook nog eens doorrekenen voor de dagprijzen.

Bij deze alvast de berekening mbt de kennispunten:

Een bronzen kist kost 50 suikerbieten, waarbij je 17% kans hebt om 90 te krijgen en 13% kans op 50 suikerbieten.
Een bronzen kist kost dus gemiddeld: 50-0.17*90*-0.13*50 = 28.2 suikerbieten
Een zilveren kist kost dan (volgens dezelfde berekening): 90-0.1*90-0.14*140 = 61.4 suikerbieten
Een gouden kist kost: 140-0.13*140-0.07*200 = 107.8 suikerbieten

De kans op kennispunten is bij iedere kist 13%, waarbij je resp. 5, 10 of 25 KP's kunt winnen.

Per ingezette suikerbiet krijg je deze hoeveelheden KP's:
Brons: 0.13*5/28.2 = 0.023 (KP's per suikerbiet)
Zilver: 0.13*10/61.4 = 0.021
Goud: 0.13*25/107.8 = 0.030

Ten opzichte van een bronzen kist, krijg je bij een gouden kist dus 30% meer KP's per ingezette suikerbiet.
Een zilveren kist levert 9% minder KP's op dan een bronzen kist.
 
@Wollo : #75 vroeg me 7,7M munten te geven, en dat lukte, #76 verzamel er 7,7M lukte ook, alleen duurde dat te lang naar mijn idee, het spelplezier gaat er af op die manier.
Bij het verzamelen van voorraden (hamertjes) nog meer: je klikt je suf :confused:
 

DeletedUser1587

Guest
@Aiki: nou, als ik op zoek was naar argumenten om te stoppen, dan had ik ze nu wel gehad. Dat schiet niet op en is het me verre van waard.
 
is de kleinste doos nou het beste om de dagprijs te winnen qua kans, ik meen me te herinneren dat dat zo is.

De kleinste doos mag dan het beste zijn voor het winnen van de dagprijs het levert wel minder kandij op voor de hoofdprijzen en als je vaak voor de dagprijs gaat zou je wel eens tekort kunnen komen om de tweede hoofdprijs te pakken. het is maar waar je je focus legt.
 
Bij deze alvast de berekening mbt de kennispunten:

Een bronzen kist kost 50 suikerbieten, waarbij je 17% kans hebt om 90 te krijgen en 13% kans op 50 suikerbieten.
Een bronzen kist kost dus gemiddeld: 50-0.17*90*-0.13*50 = 28.2 suikerbieten
Een zilveren kist kost dan (volgens dezelfde berekening): 90-0.1*90-0.14*140 = 61.4 suikerbieten
Een gouden kist kost: 140-0.13*140-0.07*200 = 107.8 suikerbieten

De kans op kennispunten is bij iedere kist 13%, waarbij je resp. 5, 10 of 25 KP's kunt winnen.

Per ingezette suikerbiet krijg je deze hoeveelheden KP's:
Brons: 0.13*5/28.2 = 0.023 (KP's per suikerbiet)
Zilver: 0.13*10/61.4 = 0.021
Goud: 0.13*25/107.8 = 0.030

Ten opzichte van een bronzen kist, krijg je bij een gouden kist dus 30% meer KP's per ingezette suikerbiet.
Een zilveren kist levert 9% minder KP's op dan een bronzen kist.

Er is een zeer goed onderzoek gedaan naar wat je precies kan winnen uit de kistjes bij welk kistje. er is een script geschreven en voor elke situatie 100.000x uitgevoerd. het resultaat staat hier incl een link naar de werkwijze.
http://crazywizard.info/en/event_probability_chart.html
 
Ik mis de tuintjes bij de prijzen, en bij de huidige prijzen is de hoeveelheid populatie ook nog eens per vakje veel lager dan bij tuintjes in vorige hoofdstukken.
 
Ik mis de tuintjes bij de prijzen, en bij de huidige prijzen is de hoeveelheid populatie ook nog eens per vakje veel lager dan bij tuintjes in vorige hoofdstukken.

voorlopig als er niets veranderd en er alsnog een tuintje tevoorschijn komt ga ik voor de regenboog kooi. per vakje (196 voor halflingen) is dat ding mega. maarja die vakjes zijn zo klein ;)

Ik had 9 loze vakjes in me planning voor het halflingen ras als ik straks klaar ben met de onderzoeksboom, deze zijn nu ingevuld met random 1x1 cultuurgebouwen die ik niet echt nodig heb.
Hier wil ik dus die regenboog kooitjes neerzetten
 
Om Klein Heiligdom te vervangen, en eventueel wat Stijlvolle Lantaarn zijn die inderdaad interessant. Maar mijn punt blijft toch o_O
 

DeletedUser2121

Guest
De kleinste doos mag dan het beste zijn voor het winnen van de dagprijs het levert wel minder kandij op voor de hoofdprijzen en als je vaak voor de dagprijs gaat zou je wel eens tekort kunnen komen om de tweede hoofdprijs te pakken. het is maar waar je je focus legt.

gezien de hoeveelheden aan grondstoffen die je later moet geven verwacht ik de tweede prijs helaas toch niet te halen...

Hoeveel kandij moet je eigenlijk verzamelen voor de 2e prijs?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser2114

Guest
Ik mis de tuintjes bij de prijzen, en bij de huidige prijzen is de hoeveelheid populatie ook nog eens per vakje veel lager dan bij tuintjes in vorige hoofdstukken.
Ik mis ze ook :( Ik zit nu bij de feeën en de tuinen die ik nu heb staan kreeg ik in hoofdstuk 5. Nu nog leveren de tuinen nog bijna 2x zoveel inwoners en ongeveer evenveel cultuur per vakje op als de prijzen die ik dit evenement kan winnen bij de feeën. Gelukkig leveren de hoofdprijzen nog wat cultuur, maar ik hoop toch echt dat er nog wat moois komt in die laatste paar dagen, anders was het mij die meer dan 150k T3-goederen echt niet waard!
 

DeletedUser2386

Guest
@Aiki: nou, als ik op zoek was naar argumenten om te stoppen, dan had ik ze nu wel gehad. Dat schiet niet op en is het me verre van waard.

Uiteraard zijn er opdrachten bij die onhaalbaar "lijken", maar dat komt volgens mij vooral doordat ze voorafgegaan worden door opdrachten die met een beetje planning maar een paar seconden in beslag nemen. Ik was vooral bezig snel door allerlei opdrachten gaan en moest dan opeens relatief lang gaan sparen. Maar als je bedenkt dat het event 4 volle weken duurt, dan valt een dagje sparen eigenlijk wel heel erg mee.

@Wollo : #75 vroeg me 7,7M munten te geven, en dat lukte, #76 verzamel er 7,7M lukte ook, alleen duurde dat te lang naar mijn idee, het spelplezier gaat er af op die manier.
Bij het verzamelen van voorraden (hamertjes) nog meer: je klikt je suf :confused:

Het suf-klikken is inderdaad tijdrovend, maar met iets langere productietijden, een beetje planning en gebruik van spreuken moet het binnen de gegeven tijd ook allemaal te halen zijn.

Ik zie het evenement voornamelijk als een (flinke) uitdaging voor mijn dorpje. Alsof de regio waar mijn dorpje ligt met een enorme droogte kampt en ik even moet investeren om alles te overleven. Daar haal ik dan weer mijn plezier uit :)
Mijn advies: Geef niet te snel op, wees niet bang om goederen te investeren, laat zien dat jij ook tijdens moeilijke tijden goed voor je inwoners kunt zorgen en kies een slimme dag om voor zoveel mogelijk dagbeloningen te gaan!
 
Geef 70.000 af van elk t3-goedje. Ik heb er ongeveer 40.000 van elk. Eigenlijk zegt dit dus: stop gedurende het event met spelen, en erna ook voor lange tijd.
Het kan misschien door de handel helemaal scheef te trekken en vervolgens die goederen te betalen in het event, en zo dus uit de handel te trekken zodat die helemaal op apegapen ligt. Waarschijnlijk is dat de bedoeling, maar jullie vergeten dat de handel al geregeld moeizaam loopt, zie https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/handel-ligt-op-zn-gat.3747/
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen, kan hier nog 1 x de spoiler komen met de dagopdrachten? Die link bij jou Didi geeft niet de opdrachten tot 99 of 100. Kan hem verder ff niet zo snel terug vinden. Wie o wie kan mij ff snel helpen? Thx alvast. :cool::oops:
 
Bovenaan