• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Handel: oneerlijke geplaatste aanbiedingen.

DeletedUser2080

Guest
beste mede elvenaren...

ik ging van de week al uit mn pan, omdat er niets wordt gedaan met de handelselectie knoppen... maar nu... het ongelijke tier handel virus is echt los. Alles en iedereen plaatst het nu.
De normale reguliere handel is echt tot stilstand gekomen, nu al dagen lang.

wat nu? ook maar stompzinnig aanbod gaan zetten? ik wil voor 1 blokje marmer 684000 edelstenen, of juist ik heb 20000 edelstenen en wil hiervoor vierhonderdzevenentachtigmiljoen weet ik veeltjes?

de anderhalve speler die wel iets normaals zet, is erg zeldzaam, maar ja... hoeveel zijde kan deze zelf zijde producent aannemen? de rest zit op zn handel voor een toernooi, de anderen lijken niet meer te handelen want allesopvretend event...

VRAAG: wat is hier nu in vredesnaam balans aan???
leg het me ajb uit.
want ik zie t echt niet meer zitten.
 

DeletedUser1143

Guest
Ja de handel blijft behelpen op deze manier. Maar ik laat me niet gek maken . Ik accepteer iedere "normale"handel. Voor mij houd dat in handel binnen de zelfde tier en 2*. en blijf zelf ook hardnekkig die handel neerzetten. Over het algemeen denken de meesten er zo over zoals jou dus mijn handel is altijd in een poep en zucht weg , zowel door broederschapsleden als door de buren. De rest negeer ik gewoon , geen probleem.
 

DeletedUser2114

Guest
Yep, wat smirnoff zegt. Gewoon negeren die minder dan 2*-handel en zelf gewoon vragen wat je nodig hebt. Als jouw aanbod een van de enige normalen is, zal die snel aangenomen worden tussen al die oneerlijke handel ;)
 

DeletedUser1751

Guest
Ik beperk me steeds vaker tot enkel ruilen met de broederschap en kijk steeds minder naar de buren vanwege de pagina's met 0 sterren. Als ik zelf iets kwijt wil, dan plaats ik mijn bonus en dan is het vaak al heel snel weer weg.

Het lijkt erop dat je voor eerlijke handel overwegend bent aangewezen op je broederschap.
 

DeletedUser2080

Guest
Klopt, daarom vind ik het zo erg dat ook daar nu steeds meer en meer ongelijke tier wordt gezet. Ik had juist plezier in t over en weer handelen... maar swah... ik zal wel zien. dat er mensen zijn die zich ook ergeren aan de handel, sterkt me wel. ff zeuren helpt ;-)
 
Hier is het niet anders met de "scheve" handel helaas. Ben eens gaan kijken in de steden, en wat me opvalt dat er heel veel steden zijn die naast de bonus goederen ook de andere goederen hebben staan. Is dat bij jullie ook zo?
 

DeletedUser2080

Guest
Hier is het niet anders met de "scheve" handel helaas. Ben eens gaan kijken in de steden, en wat me opvalt dat er heel veel steden zijn die naast de bonus goederen ook de andere goederen hebben staan. Is dat bij jullie ook zo?

Qua fabrieken bedoel je? ik zie dat inderdaad steeds meer. Sterker... ik overweeg n bonusmarmer fabriek af te gaan breken zodat ik mijn niet bonus kristal kan gaan zetten...
 
Qua fabrieken bedoel je? ik zie dat inderdaad steeds meer. Sterker... ik overweeg n bonusmarmer fabriek af te gaan breken zodat ik mijn niet bonus kristal kan gaan zetten...
Ja bedoel inderdaad fabrieken. Sorry was niet helemaal duidelijk daarin :)
Ik zou dat niet doen Stellina, dat levert zo weinig op...
 
Hehe, eindelijk weer normaal internet :S.

1 van de redenen dat je zoveel scheve handel ziet is natuurlijk omdat de meeste die laten staan. de gewone handel ruilen we allemaal uit. dus die is zo weg.
Als her veel "gewone" handel in de markt zou staan is het ook niet goed, dat betekent namelijk dat er spelers zijn die niet aan hun spulletjes kunnen komen

Aan de andere kant pakker er ook mensen deze scheve handel wel op, daarmee worden dit soort figuren beloond. lekker negeren, lost het vanzelf op.
 

DeletedUser990

Guest
Ik heb ook de bij-fabrieken staan, voor hout,2x reizende handelaar en 1 staal. Dan heb ik handelaar 2 +3. en van die bijfabrieken er elk 1. Zelf zit ik dus nooit echt helemaal om goederen verlegen, soms wordt er absoluut geen bonusgoederen van mij gevraagd. Maar heb dan iets langzamer toch alles wat ik nodig heb. Kan zelfs provincies afkopen.Nu met Manasparen heb ik regelmatig goederen gekocht. De kennispunten worden nu wel erg duur.
 

DeletedUser1327

Guest
handel is al een ramp helemaal nu het lijkt wel of iedereen maar wat doet, ik blijf mijn ding doen gewoon binnen de eerste grenzen handelen dus mijn normale aanbiedingen blijf je gewoon zien op de handels bank door onze bg de kameel genoemd.
 

DeletedUser1427

Guest
beste mede elvenaren...

ik ging van de week al uit mn pan, omdat er niets wordt gedaan met de handelselectie knoppen... maar nu... het ongelijke tier handel virus is echt los. Alles en iedereen plaatst het nu.
De normale reguliere handel is echt tot stilstand gekomen, nu al dagen lang.

wat nu? ook maar stompzinnig aanbod gaan zetten? ik wil voor 1 blokje marmer 684000 edelstenen, of juist ik heb 20000 edelstenen en wil hiervoor vierhonderdzevenentachtigmiljoen weet ik veeltjes?

de anderhalve speler die wel iets normaals zet, is erg zeldzaam, maar ja... hoeveel zijde kan deze zelf zijde producent aannemen? de rest zit op zn handel voor een toernooi, de anderen lijken niet meer te handelen want allesopvretend event...

VRAAG: wat is hier nu in vredesnaam balans aan???
leg het me ajb uit.
want ik zie t echt niet meer zitten.

Handel blijft een wel besproken onderwerp voornamelijk omdat niet alleen jij maar ook andere met handel te maken krijgen die graag een soort van gelijke handel willen zien op de handelspagina. De variatie met handel die geplaatst kan worden zorgt voor diversiteit waardoor spelers 'scheve' handel kunnen plaatsen. Doordat handel op verschillende manieren geplaatst kan worden (positief , winst 3 sterren) gelijk 2 sterren (negatief 1 ster of geen) zorgt dit voor een bepaalde speelstijl van een speler en kan dit tot frustratie leveren bij spelers (waaronder jezelf) die graag een eenzijdige handel willen zien. Je hebt in zekere zin dus de balans in eigen handen en kan je dit voor jezelf (wellicht ook voor broederschapsleden) waarborgen. Hiermee wil ik dus aangeven dat Elvenar de mogelijkheid biedt aan de spelers om een eigen balans te creëren betreft de handel.

Er is voorheen ook een topic gemaakt met de suggestie sterrenhandelaar: Selectieknop voor sterren-handel waarbij helaas dit verzoek is afgewezen door de devs.

Ik kan enkel zeggen dat ik meeleef met de frustratie die iedereen ondergaat met de 'scheve'handel op de handelsmarkt. Helaas voor nu zou hier niets mee gedaan worden ben ik bang. Enkel wat ik kan voorstellen is om de handel voor jezelf en voor anderen leuk te maken en de negatieve scheve handel te negeren
 

DeletedUser1751

Guest
Ben eens gaan kijken in de steden, en wat me opvalt dat er heel veel steden zijn die naast de bonus goederen ook de andere goederen hebben staan. Is dat bij jullie ook zo?

Dit was mij inderdaad ook opgevallen.

1 van de redenen dat je zoveel scheve handel ziet is natuurlijk omdat de meeste die laten staan. de gewone handel ruilen we allemaal uit. dus die is zo weg.
Als her veel "gewone" handel in de markt zou staan is het ook niet goed, dat betekent namelijk dat er spelers zijn die niet aan hun spulletjes kunnen komen

Dit klopt inderdaad, als het gros van de spelers de normale handel aannemen blijft de foute handel staan. Wat je daarna zegt ben ik het deels eens. Ik zie namelijk liever een overschot aan gewone handel, dan dat ik 0sterren handel zie. Ook al betekent dit dat spelers niet helemaal hun goederen krijgen.


Laten we hopen dat de sterren-selectieknop gaat komen :)
 
Dit was mij inderdaad ook opgevallen.



Dit klopt inderdaad, als het gros van de spelers de normale handel aannemen blijft de foute handel staan. Wat je daarna zegt ben ik het deels eens. Ik zie namelijk liever een overschot aan gewone handel, dan dat ik 0sterren handel zie. Ook al betekent dit dat spelers niet helemaal hun goederen krijgen.


Laten we hopen dat de sterren-selectieknop gaat komen :)
Een overschot aan handel is bijna onmogelijk spelers mert vooraden zoals mij die on de meeste buurten wel 1 of 2 zitten zullen die namelijk wel weghalen. Ook zijn die perfect binnen gilden om tekorten met hulp van gildeleden in andere buurten op te lossen.

Het grootste probleem blijft dat mensen te weinig zelf op de markt zetten en ipv alleen kijken en dan niets op de mart zetten maar zelf fabrieken bijzetten
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser572

Guest
Ik zelf ervaar het probleem ook bijna niet. Ik zet bijna alleen zelf handel er op en af en toe ga ik de broederschaps handel af.

Voor de rest heb ik die andere fabrieken omdat ik dat leuker vindt, niet omdat het nu zo nuttig is.
 

DeletedUser2291

Guest
Ik herken het helaas.
Ik plaats zelf altijd 2 sterren aanbiedingen, en soms zelfs 3 sterren aanbiedingen. Slechte aanbiedingen negeer ik gewoon.
In de broederschap waar ik in zit is er ook de regel om eerlijke handel te drijven, doe je dat niet, wordt je daar op aangesproken.
 

DeletedUser2300

Guest
Ik wil niet zeuren maar het lijkt erop dat er te weinig toverstof te krijgen is .Men moet bij elvenar niet vergeten ,dat wanneer er mensen stoppen en die hebben toevallig toverstof in hun dingetje zitten dat er een grote onbelans is in het spel .En dat zie ik nu ook weer gebeuren . Mijn eerlijke handel staat er nu al 2 dagen terwijl je met een quest bezig bent. Mijn voorraad is ten einde gekomen die ik had door de quest. De quest vraagt om 6650 toverstof ,en nu kan ik dat wel gaan kopen ,maar dan heb ik weer niet genoeg geld ervoor omdat ik voor 6650 toverstof een onmogelijkheid moet betalen .namelijk 1152 K voor 180 toverstof en voor 1800 toverstof moet ik dus maar liefst 11520 K betalen zo groot is mijn bank helemaal niet dus ook dit klopt niet echt.Vind het allemaal wel er duur .En belemmrt zeker wanneer er een onbalans is in 1 van de grondstoffen.
 
Bovenaan