• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback op het questsysteem

sterker nog de helft van de quests zijn gewoon niet te doen.
upgrade gebouw x naar lvl 6+, ja leuk maar alles is allang gemaxed en de volgende upgrade duurt 2 hoofstukken. dat over 2 maanden ofzo.
Niet kunnen weigeren werkt dus ook niet. zeker aangezien z'n quest maar 3 keer on het rijtje voorkomt
 

DeletedUser

Guest
De mening van de moderators is bekend. Ik vraag nu om wat de spelers ervan vinden. Op de beta server was het zo dat je maximaal 1 quest per 24 uur kon weigeren. Dit is niet het weghalen van de functionaliteit, slechts het beperken ervan.

Wat jullie verder aangeven is dat er quests zijn die te moeilijk of niet uitvoerbaar zijn. Dat is natuurlijk iets wat ook aangepast kan worden. Mocht je voorbeelden hebben van quests die niet uitvoerbaar zijn, dan hoor ik het uiteraard graag.
Zelf zou ik er op zich geen moeite mee hebben als maar eens per 24 uur een quest geweigerd kan worden.
Tot op heden ben ik nog geen quests tegen gekomen die niet mogelijk of te moeilijk waren (wat is te moeilijk?)
Sommigen duren wat langer voordat je ze kan uitvoeren maar dat is juist het spel.

Het maximaal 1 quest per 24 uur weigeren hoeft naar mijn mening voor niemand een probleem te zijn echter zou het dan zo moeten zijn dat de quest die men uiteindelijk moet doen en dus niet kan weigeren wel te doen is, dus spelerafhankelijk zou moeten zijn.
Wanneer je b.v. geen wapenkamer hebt staan omdat je geen gevechten wilt doen, ook niet als opdracht geven er 3 te bouwen (die je dan waarschijnlijk daarna weer afbreekt.
Hierdoor duurt het langer voordat men in munten en voorraden stijgt waardoor men minder snel aan het (huidige) einde van het spel komt.
Een (aanvullende) mogelijkheid zou zijn om naast 1 x per 24 te kunnen weigeren de mogelijkheid te bieden vaker te weigeren tegen betaling van b.v. munten/voorraden zodat men als het ware die mogelijkheid koopt.

Alles in ogenschouw genomen zal dit wel een aardige klus voor de ontwikkelafd. worden om dit zonder bugs goed draaiend te krijgen zodat niemand belemmerd zal worden in de voortgaan van zijn/haar spel.
De quests zo laten als dat ze nu draaien of maximaal 1 x per 24 uur kunnen weigeren zou mij persoonlijk niet uitmaken.
Ik denk dan ook dat het persoonsafhankelijk is (hoe de gedachtegang over een spel is) wat men het liefste zou willen en hoe men de questen vind.
 

DeletedUser

Guest
Ik krijg oogpijn van dat cyclen, dus vanaf nu weiger ik geen missies meer (tenzij het langer dan 24u moest duren om het te halen).
Mits een beetje voorbereiding moet het mogelijk zijn om elke quest binnen enkele uren af te hebben.
- je zorgt dat er continu upgrades bezig zijn in je stad, 1 woongebouw, 1 werkplaats en 1 fabriek (desnoods sloop je er één als ze alle op max staan, zodat je die quests toch kan doen)
- je laat van de 1-dagproducties er ééntje klaar staan, zodat je die meteen hebt
- je laat een technologie op 1 kennispunt van het einde staan
- je wacht met provincies te veroveren tot er een quest voor relikwieën of confrontaties komt
- je laat 1 provincie op 7/8 staan
- je laat in de provincies 3 haalbare gevechten staan tot wanneer die quest voorbij komt
- oogst je munten niet te snel, zodat je de munten quest ook meteen hebt
...

Als je het zo doet, en je hebt minstens een stuk of 15 werkplaatsen in je stad staan, dan heb je geen probleem met voorraden.
 

DeletedUser68

Guest
Er is door alle spelers gezegd zowel hier als op de beta server de quest met 500 tovenaressen
doet niemand maar staat er nog steeds in. dus zo word er niet geluisterd naar mensen hoor. sorry desi
De questen zijn gemaakt om je in dit spel te houden
Als je hier maar een keer per 3 uur of 9 uur hoeft in teloggen gaat men een ander spel zoeken en dat willen ze natuurlijk niet lol
Nu komen er volgende week weer nieuwe questen en wat ik al gezien of gehoord hebt gaat dit het ook niet doen
 
Ik krijg oogpijn van dat cyclen, dus vanaf nu weiger ik geen missies meer (tenzij het langer dan 24u moest duren om het te halen).
Mits een beetje voorbereiding moet het mogelijk zijn om elke quest binnen enkele uren af te hebben.
- je zorgt dat er continu upgrades bezig zijn in je stad, 1 woongebouw, 1 werkplaats en 1 fabriek (desnoods sloop je er één als ze alle op max staan, zodat je die quests toch kan doen)
- je laat van de 1-dagproducties er ééntje klaar staan, zodat je die meteen hebt
- je laat een technologie op 1 kennispunt van het einde staan
- je wacht met provincies te veroveren tot er een quest voor relikwieën of confrontaties komt
- je laat 1 provincie op 7/8 staan
- je laat in de provincies 3 haalbare gevechten staan tot wanneer die quest voorbij komt
- oogst je munten niet te snel, zodat je de munten quest ook meteen hebt
...

Als je het zo doet, en je hebt minstens een stuk of 15 werkplaatsen in je stad staan, dan heb je geen probleem met voorraden.

Dat zij ik al eerder, je kan het idd ook omdraaien, de "moeilijkste quest" is dan de traagste factor.
als je die 3 keer per dag kan doen, kan je de rest voorbereiden en dus ook 3 keer per dag doen.

nu cycle je de quest naar de actie, maar je kan dus ook de actie's "cycle" naar de questen.
 

DeletedUser

Guest
Er is door alle spelers gezegd zowel hier als op de beta server de quest met 500 tovenaressen
doet niemand maar staat er nog steeds in. dus zo word er niet geluisterd naar mensen hoor. sorry desi
De questen zijn gemaakt om je in dit spel te houden
Als je hier maar een keer per 3 uur of 9 uur hoeft in teloggen gaat men een ander spel zoeken en dat willen ze natuurlijk niet lol
Nu komen er volgende week weer nieuwe questen en wat ik al gezien of gehoord hebt gaat dit het ook niet doen

Ik heb geen quest gezien met 500 tovenaressen, wel één met 100 tovenaressen. Maar dat is een éénmalige quest. Die komt niet meer terug als je die een keer gedaan hebt.
 

DeletedUser68

Guest
Ik heb geen quest gezien met 500 tovenaressen, wel één met 100 tovenaressen. Maar dat is een éénmalige quest. Die komt niet meer terug als je die een keer gedaan hebt.
Dan moet je eerst nog maar een stuk groeien
En kom je daar ook en keer achter waar jij nu speelt zijn wij al lang voorbij dus het is 500 tovenaressen
er werd door heel veel spelers over geklaagd . zelfs een moderator geeft het toe .
Dus mijn antwoord blijft hetzelfde er word NIET naar gekeken.
Nu komt de volgende upgrade er weer aan ik moet er wederom om lachen en deze word ook weer verandert omdat ze het verkeerd doen
Ze proberen een weg te vinden dat we minder verdienen maar laten de achter deur steeds openstaan

Misschien moet ik onze Desi is uitnodigen in onze gilde en het is laten zien wat wij er per dag doorheen draaien
en makkelijk de oplossing laten zien
 

DeletedUser7

Guest
Mike, alleen omdat 1 bepaalde quest er nog in staat terwijl mensen dat niet willen, betekent niet dat er totaal niet geluisterd wordt. Er zijn genoeg dingen die wel verandert worden, maar om de een of andere reden horen we je daar dan nooit over.
De devs zijn op het moment druk bezig met dingen die spelers over het algemeen belangrijker vinden dan herhaalbare quests, zoals bijvoorbeeld nieuwe spelelementen. Dat betekent niet dat er niet naar herhaalbare quests gekeken wordt, maar het is een lastig topic omdat wat je ook veranderd, spelers altijd zullen klagen (soms terecht, soms omdat ze gewoon geen Werkplaatsen hebben en zonder voorraden komen te zitten).
 

DeletedUser68

Guest
EN de nieuwe dingen die erbij zijn zoals dwergen is zeker leuk hoor
EN met leuke dingen hoor je mij echt wel zoals de Halloween actie
IK klaag niet over de questen
Ik klaag over zinloze questen wie gaat er 2 dagen wachten op die quest van 500 tovenaressen
Zoals al heel lang geleden gemeld door mij staat er een dubbele quest in word ook NIKS mee gedaan .
verzamel 4 relics en 4 ontmoetingen is gewoon de zelfde quest met dezelfde beloning

Als nu de questen totaal weg zouden gaan blijf ik nog groeien.
dus daar ligt het niet aan en met mijn voorraad kan ik een jaar verder
Nieuwe spel elementen gaan zeker door
Maar als ze nu om de update wat veranderen aan de questen omdat ze zijn dat ze weer een fout gemaakt hebben zoals nu met met bv level 1 boom op 24 uur zetten en dan 1600 marmer en 1600 staal te krijgen
Dan erachter komen dat er nu toch wel te veel grondstoffen weg gegeven word het dan gaan veranderen in 100 marmer en 100 staal en 50 k munt
Kan ik toch echt wel zeggen dat ze er niet goed naar kijken doe het in 1 keer goed scheelt ook een hoop tijd die dan weer gebruikt kan worden in nieuwe dingen
Als het al zo makkelijk blijkt dat ze het om de week kunnen veranderen is het ook een druk op dezelfde knop om van die tovenaressen
bv 100 te maken
Het is de bedoeling dat wij als klikkers minder munten en voorraden verdienen daarom gaan ze rommelen met de questen
Kan ik heel goed begrijpen we groeien veel te snel.
nu komen de nieuwe questen volgende week en naar wat ik gehoord en gezien heb kun je ze weer makkelijk misbruiken om te groeien
met de nieuwe questen die gaan komen geeft een stadsuitbreiding mij al 500 k munten per dag dit lijkt mij weer de bedoeling niet

Mijn klagen over de questen gaat om pak het in een keer goed aan denk dat er met alle servers wel 1000 goede voorbeelden zijn en allemaal hebben ze gezegd die 500 is niks
nog een voorbeeldje de voorraden quest gaat zo weer een stuk omhoog 16 k of 17 k en verdien 100 k munt
Als je wat werkplaatsen op 15 of 17 zet ligt aan je ruimte laten we zeggen 8 op 15 doe je die elk uur geeft 70k munten en 3 k voorraden +je gereedschap uit je werkplaats
En 5 kleintjes op 3 uur per keer geeft 80 k munten en 2k voorraden
Lijkt het mij hoever je die Quest van verzamel voorraden ook blijft veranderen je alleen het probleem verschuift
En komen ze er volgende week misschien achter laten we die andere ook veranderen

De devs zijn op het moment druk bezig met dingen die spelers over het algemeen belangrijker vinden dan herhaalbare quests
Oke dan hier mijn antwoord maar netjes opgeven de devs hebben de herhaalbare quest gestopt op de beta en vele mensen echt vele mensen
hebben daar over geklaagd geen enkel draadje was zo vol en vele mensen zijn gestopt door de fout en het weer terug gedraaid voor het op de andere servers kwam . dus het lijkt mij dat het wel erg belangrijk was voor alle spelers denk dat je daar zelf ook wel genoeg over gelezen hebt. en ziet dat er vele spelers weg gegaan zijn.
Ontwikkeling is vooruitgang terugdraaien achteruitgang
 

DeletedUser

Guest
@mike2910

De een zou niet twee dagen over een quest willen doen maar er zullen er ook zijn die b.v. door drukke werkzaamheden weinig of geen tijd hebben om lang achter het spel te zitten.
Dan is zo'n quest er tussendoor een mooie oplossing.
Daarbij: wie zegt dat je juist die quest moet doen?
 

DeletedUser

Guest
Op beta zijn de quests inmiddels weer aangepast, en ook nu zijn er weer spelers die klagen. Die 500 tovenaressen/priesters zijn nu 150 geworden. Niet dat het wat uitmaakt, want een kleine groep spelers zal altijd dezelfde quests blijven doen, omdat een quest die een uurtje duurt al te lang is voor ze.

Van mij mag die 1x weigeren per 24 uur zo weer terug. De enige reden waarom zoveel spelers klaagden, was omdat ze hun stad zo hadden gebouwd dat ze volledig afhankelijk waren van die quests. Ik zie steden met maar 2-3 werkplaatsen, zonder die quests zouden die spelers dus behoorlijk in de problemen komen.

Dit is een strategie bouw spel, geen idle klik spel, maar van strategie is weinig sprake als mensen 24/7 zichzelf een muisarm klikken.
 

DeletedUser

Guest
@Nosferatu :

Er zullen altijd mensen zijn die iets anders te wensen hebben, men kan het nu eenmaal niet iedereen naar de zin maken.
Ik ben het dan ook volledig met je eens.
 
EN de nieuwe dingen die erbij zijn zoals dwergen is zeker leuk hoor

Maar als ze nu om de update wat veranderen aan de questen omdat ze zijn dat ze weer een fout gemaakt hebben zoals nu met met bv level 1 boom op 24 uur zetten en dan 1600 marmer en 1600 staal te krijgen

Het probleem is niet zozeer de 1600 marmer en staal, ik hoop dan ook dat ze dat niet terug brengen naar 100/100.
Het probleem is inderdaad dat het met een level 1 kan.

1600 is de laatste chapter begrijp ik, dan moet dat gewoon gemaakt zijn met een lvl 13+.
dan kan je hem op 24 uur zetten waardoor je een hoop grondstoffen verlist t.o.v klicken. en dan krijg je voor een dag wachten dus andere grondstoffen terug.
 

DeletedUser

Guest
nou wil ik ook reageren , waarom de hoge spelers anagepakt over quest en te snel groeien , als wij in onze gilde kijken zien we inneens kleintjes met honderdenduizenden goederen inneens door heel hun land vol met 24 uurs te zetten waarvan ze maar 1 keer hoeven te innen en 3k geoderen voor krijgen. wat wij afgelkikt hebben in een week verdienen hun op 15 minuten . mogen ze van mij ook wat aan doen .
 

DeletedUser66

Guest
nou wil ik ook reageren , waarom de hoge spelers anagepakt over quest en te snel groeien , als wij in onze gilde kijken zien we inneens kleintjes met honderdenduizenden goederen inneens door heel hun land vol met 24 uurs te zetten waarvan ze maar 1 keer hoeven te innen en 3k geoderen voor krijgen. wat wij afgelkikt hebben in een week verdienen hun op 15 minuten . mogen ze van mij ook wat aan doen .

Die kunnen straks de boel weer afbreken, aangezien die quest nu op 250 goederen van ieder is gezet op beta, dus is het niet meer voodelig om 20 level 1 fabrieken te plaatsen. De ontwikkelaars hebben die quest bedacht om spelers in ieder geval de mogelijkheid te bieden wat goederen te krijgen als ze in een gebied zitten met weinig handel. Blijkbaar was 1500 van ieder wat aan de hoge kant.
 
Bovenaan