• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback op het questsysteem

DeletedUser3

Guest
Elfen en mensen,

Graag ontangen we jullie feedback over het questsysteem. Meer informatie hierover is hier te vinden: Weigeren van quests


Met vriendelijke groet,

Het Elvenar team
 

DeletedUser

Guest
Ik weiger ze eigenlijk nooit, tenzij het doel nog te ver in de toekomst ligt, maar meestal heb ik 'm of al gedaan of de queste is in korte tijd te voldoen. Als je zonder diamanten speelt is dit ook de enige optie om voldoende goud en grondstof binnen te krijgen voor sommige bouwopdrachten. Dus gewoon laten zoals het is. m.i.
 

DeletedUser

Guest
Als ik een quest krijg die niet in mijn planning past (ik ga echt geen 4 wapenkamers zetten), of als het nog weken duurt om de nodige technologie vrij te spelen, dan weiger ik deze wel eens. Maar de meeste quests kan je binnen 24u uitvoeren, en die weiger ik dus niet.
Volgens mij is het niet verstandig om systematisch quests te weigeren in de hoop er één te krijgen die je nog sneller kan doen. Want dan riskeer je je hopeloos vast te rijden in quests die je helemaal niet kan doen.
 

DeletedUser

Guest
toen dit spel begon , hebben we eerlijke mening gevraagd van de mods of het mocht om steeds te weigeren , ze zagen dit niet als bug , nu gaan er wat lagere spelers mekkeren etc, als wij het niet deden in begin hadden jullie nu nog niet zo snelle handel , dus gaat er ook niet over zeuren over iets wat toegestaan is ,zelf kon je ook al snel op goederen verzamelen die je kan weigeren . dus mijn mening is iets wat toegestaan is niet weg doen en wat Stefan eerder zei zitten opdrachten bij die ik nooit mer kan doen, dus zitten de grote helemaal vast , dus of alle opdrachten er uit en alleen tech opdrachten of niks er uit .
 

DeletedUser3

Guest
De mening van de moderators is bekend. Ik vraag nu om wat de spelers ervan vinden. Op de beta server was het zo dat je maximaal 1 quest per 24 uur kon weigeren. Dit is niet het weghalen van de functionaliteit, slechts het beperken ervan.

Wat jullie verder aangeven is dat er quests zijn die te moeilijk of niet uitvoerbaar zijn. Dat is natuurlijk iets wat ook aangepast kan worden. Mocht je voorbeelden hebben van quests die niet uitvoerbaar zijn, dan hoor ik het uiteraard graag.
 

DeletedUser

Guest
De mening van de moderators is bekend. Ik vraag nu om wat de spelers ervan vinden. Op de beta server was het zo dat je maximaal 1 quest per 24 uur kon weigeren. Dit is niet het weghalen van de functionaliteit, slechts het beperken ervan.

Wat jullie verder aangeven is dat er quests zijn die te moeilijk of niet uitvoerbaar zijn. Dat is natuurlijk iets wat ook aangepast kan worden. Mocht je voorbeelden hebben van quests die niet uitvoerbaar zijn, dan hoor ik het uiteraard graag.
zal ze ff na lopen vooor je desi .
voltooi 1 woongebouw naar level 6 of hoger-voltooi 2 woongebouwen naar level 6 en hoger -voltooi 1 werkplaats naar level 6 en hoger-voltooi 1 fabriek naar level 6 of hoger -onderzoek willekeurige technologie-vegroot je inwoners tal met 100- zorg voor 100 cultuur -voltooi 1 opgevoerde fabriek naar level 6 of hoger- gebruik 20 kp- die kan je echt niet meer als je klaar bent met tech en je land vol staat .en dan laat ik buiten beschouwing nog 4 achterwege voltooi provincie - 3 confrentaties met vechten, doe 4 ontmoetingen , en verzamel 4 rekliwieken ( ik persoonlijk ga niet meer vechten als ik eind tech ben zonde van me kp ) hoop dat je hier wat nu aan hebt , en als je dan de geoderen misses nog eens weg haalt wat jullie wwillen houden we nog 5 misises over ,
 

DeletedUser

Guest
@ Elf=oggo; Ik kan er geen touw aan vastmaken... ;-)
 

DeletedUser68

Guest
Ik stap maar even af van mij geloof en belofte
En zal een mooie Nederlandse feedback maken van wat ik nog niet gezien heb op de beta.

Ik snap de ontwikkelaars heel goed en die willen graag een nieuwe stuk van de ontdekkings- boom invoeren en hopen dat we er een x aantal maanden over doen zodat ze verder kunnen
Er zijn een aantal queesten die gewoon na het ontdekken van de laatste verkenner moeten vervallen
zal deze nu benoemen///Voltooi 1 uitbreiding van een werkplaats 6 of hoger///voltooi 1 uitbreiding van een woongebouw 6 of hoger //voltooi 1 uitbreiding van een opgevoerde fabriek 6 of hoger ///voltooi 2 uitbreidingen van gebouwen naar 6 of hoger///voltooi uitbreidingen van een fabriek naar 6 of hoger//voltooi 4 ontmoetingen////deze mogen vervallen zijn erg irritant zeker voor hoge speler en dan vervallen bij ontdekken laatste verkenner............ onderzoek een willekeurige technologie vervalt aan het eind van de boom
nu de volgende opdrachten een beetje veranderen voor een beter systeem
1... verzamel 2000 marmer en 3 bewonderbare altaren 24 uur
2... verzamel 2000 kristal en 3 kleine flacons 3 uur
3... verzamel 2000 elixer en 3 universele drankjes 3 uur
4... produceer 8 geavanceerde gereedschappen 3 uur
5... produceer 8 broodjes 1 uur
6... produceer 40 dranken 1 uur
7... vergroot je inwoners met 750 20 minuten
8... besteed 10 kennispunten ongeveer 10 uur
9.. verzamel 250 cultuurpunten 20 minuten
10... train 250 eenheden 3 uur
11.. verzamel 150 k munten 5 minuut
12... produceer 3 universele drankjes drankjes ((elixer))
13... produceer 3 kleine flacons ((kristal))
14...produceer 3 bewonderbare altaren
15... verzamel 10.000 voorraden
16 .. verkrijg 4 relikwieën door confrontatie of ontmoetingen
17... verkrijg 6000 goederen en produceer 8 geavanceerde gereedschappen
18... verkrijg 3000 goederen en train 5 treants
19... verkrijg 3000 goederen en train 8 golem
20.. verkrijg 3000 goederen en train 10 tovenares
en 2000 marmer 5 treants 2000 marmer 8 golem 2000 marmer 10 tovenaars
en 2000 hout 5 treants 2000 kristal 8 golem 2000 ijzer 10 tovenaars enzovoort elk duurt een uur op deze manier
Hier zijn al 20 + voorbeelden hoe het beter kan het probleem is al grotendeels opgelost omdat de opdrachten vaak langer duren hebben de ontwikkelaars meer tijd
Met een beetje goed plannen kunnen de mensen redelijk wat opdrachten doen
Nu is er nog het probleem van de spelers wij krijgen dan te weinig voorraden (gereedschap) met 5 level 15 kristal en 5 elixer gebruik ik al gauw 200k gereedschap op een dag.
Dus andere spelers misschien zelfs meer maak nu de weiger knop in plaats van 24 uur naar 3 uur kijk of de mensen wat meer beloningen kunnen krijgen of laat de werkplaatsen 25 tot 40 % meer produceren.

Denk dat de ontwikkelaars zelf ook wel een beetje kunnen denken aan wat leuke opdrachten op deze manier.
Persoonlijk geniet ik elke dag van de vele queesten en heb al een hele mooie voorraad goederen en vind ook dat het niet de manier is van spelen
maar het spel moet wel zo blijven dat de mensen bezig blijven
 

DeletedUser47

Guest
Ik stap maar even af van mij geloof en belofte
Denk dat de ontwikkelaars zelf ook wel een beetje kunnen denken aan wat leuke opdrachten op deze manier.
Persoonlijk geniet ik elke dag van de vele queesten en heb al een hele mooie voorraad goederen en vind ook dat het niet de manier is van spelen
maar het spel moet wel zo blijven dat de mensen bezig blijven

Ik denk dat ze hier wel wat mee kunnen ja. En ik ben het er wel mee eens, als het te moeilijk wordt voor mensen dan stoppen een hoop ermee natuurlijk.
 

DeletedUser127

Guest
Als de planning van 8 uur wachten niet door gaat moet je niets veranderen denk ik, de ene gebruikt het wel de andere niet, ik doe het zelf ook want het is een prachtige manier om gereedschap te krijgen, dus ik doe het heel veel :p
 

DeletedUser160

Guest
Ik denk dat dit een stap is die gemaakt moet worden, maar ik hoop wel dat hierna ook goed gekeken gaat worden om de quests/ benodigde grondstoffen nog beter te balanceren. Een rede voor vele spelers om quests te gaan weigeren is namelijk ook ontstaan doordat ze bepaalde goederen nodig hebben die moeilijker zijn om te verkrijgen. Als hier nu iets aan gedaan wordt, gaan waarschijnlijk niet zoveel mensen hier iets van merken (op een enkeling na natuurlijk).
 

DeletedUser

Guest
Ik moet nu 5 staalrelikwieën binnenhalen, maar heb in de verre omtrek (32 stuks) al alles binnengehaald. Dat wordt vervelend en blokkeert je voortgang voor dagen. Weigeren kan ook niet bij deze opdracht. Die komt dus veel te vroeg en dan werkt het frustrerend.
 

DeletedUser197

Guest
Het probleem is ook een beetje dat hoe verder je komt in het spel, hoe minder je actief kunt doen.
Op dit moment duren de meeste uitbreidingen bij mij al meer dan 5 uur, een provincie verkennen meer dan 8 uur, en de boom schiet nou ook niet super op.
Een groot deel van de tijd zit je dus te wachten, en opdrachten vullen die tijd in.
De opdrachten die je niet kunt weigeren laat ik soms weken staan, omdat ze niet aansluiten bij het level waarop ik zit op dat moment, dus dan blijven de opdrachten die je kunt weigeren over.
Ik kan mij voorstellen dat het zou helpen als het sneller zou gaan om provincies te verkennen, of als je aan diamanten zou kunnen komen zonder ze te kopen, dat zou voor veel mensen ook weer wat vaart in het spel brengen, maar ook dan is het maken van opdrachten een belangrijk onderdeel van het spel.

Ik snap best dat jullie het iets willen beperken, maar 1 opdracht per dag weigeren is gewoon veel te weinig, vooral voor de actieve spelers zou een percentage reëler zijn.
Dat je na elke vijf opdrachten een punt krijgt waarmee je kunt weigeren bijvoorbeeld, of dat één opdracht niet meer dan 50% van de laatste honderd voltooide opdrachten mag innemen.
 

DeletedUser68

Guest
Ik moet nu 5 staalrelikwieën binnenhalen, maar heb in de verre omtrek (32 stuks) al alles binnengehaald. Dat wordt vervelend en blokkeert je voortgang voor dagen. Weigeren kan ook niet bij deze opdracht. Die komt dus veel te vroeg en dan werkt het frustrerend.

Dit is naar mijn weten een vaste Quest dus valt hier helemaal buiten
 

DeletedUser127

Guest
Ik denk dat dit een stap is die gemaakt moet worden, maar ik hoop wel dat hierna ook goed gekeken gaat worden om de quests/ benodigde grondstoffen nog beter te balanceren. Een rede voor vele spelers om quests te gaan weigeren is namelijk ook ontstaan doordat ze bepaalde goederen nodig hebben die moeilijker zijn om te verkrijgen. Als hier nu iets aan gedaan wordt, gaan waarschijnlijk niet zoveel mensen hier iets van merken (op een enkeling na natuurlijk).

Precies questen zoals ontwikkel 2 kristallen bollen leveren niets op en zouden eruit gehaald moeten worden, reden waarom zal ik hieronder neer zetten:

De productie duurt een dag, en in die dag doe je 5x 3 + 1x 9 uur omdat je gaat slapen wat meer geeft als de dag productie + beloning, het is dus een totaal zinlose quest, alleen handig als je een dag buiten bereik bent, dan nog, zonde, zelfde geldt uiteraard voor de andere 1e and 3e tier goederen
 

DeletedUser232

Guest
Persoonlijk zou ik het jammer vinden als die weiger optie komt te vervallen. Vooral bijvoorbeeld de quest waarbij je een 1 dag productie moet starten. Creeer 3 bewonderdens waardige altaren. Die skip ik altijd want van mijn fabrieken start ik vaak alleen 3 of 9 uurs productie. Een dag is te lang en dan loop ik goederen mis.

Als je de optie om te weigeren eruit haalt, moet je een mogelijkheid bieden waarbij je meer dan 2 quests aanbiedt.Dan heb je nog iets van variëteit Bijvoorbeeld 1 quest per type:
-dus 1 verzamel quest,
-1 productie quest,
-1 handel quest
-1 vecht/provincie quest
1 uitbreidings quest.

Ik vind het soms al jammer dat ik af en toe zoooo lang moet wachten voor ik een quest gedaan krijg omdat ik de onderzoek nog moet vrijspelen en irriteer me er soms aan dat je in onderzoeksniveau eerst de oprdacht krijgt om een niet bonusproductie eerst te onderzoeken, terwijl iedereen doorgaans eerst zal kiezen om bonusproductieonderzoeken voorop zou stellen. Al die tijd staat die quest te verstoffen en als je slechts 2 quests aanbiedt die je beide niet kunt weigeren wordt het minder interessant voor spelers om op een dag wat langer achter elkaar te spelen. Dan stimuleer je alleen maar meer dat mensen alleen online zijn om productie op te starten voor een bepaalde duur, en weer offline zijn. Het heeft immers toch geen nut om quests af te ronden.
Zou fijn zijn als er dan wel quests worden introduceert waarbij je ook gewoon ff een uurtje kunt online kunt zijn om wat opdrachten af te ronden.

Misschien een idee om broederschapsopdrachten in te voeren?
 

DeletedUser59

Guest
Naar mijn mening zijn er een aantal herhaalbare missies die aangepast moeten worden:

"Verkrijg 100 bevolking" / "Verkrijg 100 cultuur" : Zolang je arbeiders beschikbaar hebt kun je deze missies continue doen zonder hulp van anderen en kan je dus ongelimiteerd voorraad en munten krijgen.

"Verkrijg 3000 goederen" / "Verkrijg 2000 (1e/2e/3e tier) goederen" : Zolang je iemand hebt in je buurt of in je gilde waar je mee kan handelen kun je deze missies ook continue doen voor ongelimiteerd voorraad en munten.

1e suggestie:
Geef een maximum aan het aantal keer dat je een bepaalde missie per dag kan voltooien (of dat de beloning daarna veel kleiner wordt), maar dat je de missies wel gewoon kunt blijven weigeren. Dit kan eventueel gecompenseerd worden met een extra missie die geen max heeft en een kleine random beloning geeft, zodat spelers in ieder geval altijd de mogelijkheid hebben om iets te doen.

2e suggestie:
Verander de missies zodanig dat de beloning gelijk staat aan de hoeveelheid tijd die nodig is om de missie te voltooien (onder optimale omstandigheden). De verkrijg goederen / bevolking / cultuur missies zullen dan veel minder opleveren. Dit kan ook goed in combinatie met mike2910's idee, om de missies wat moeilijker te maken (en meer tijd kosten).
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Ik denk niet dat je uiteindelijk veel voordeel haalt uit die ongelimiteerde munten en voorraden. De beperkende factor is de tijd die je nodig hebt om een provincie te verkennen. Als dat na een tijd al zo lang duurt dat je er dagelijks maar 1 kan verkennen, dan is het perfect doenbaar om op 1 dag tijd de nodige goederen te produceren zodat je die provincie meteen kan onderhandelen. Ook zonder ongelimiteerde munten en voorraden.
 

DeletedUser160

Guest
Je kan sneller je stad uitbouwen (gebouwen ophogen) met ongelimiteerde munten en voorraden. Daarnaast kun je met ongelimiteerde munten in ieder geval genoeg kennispunten kopen om de onderzoeken vrij te kopen en je kan daarnaast natuurlijk je "niet" bonusgoederen kopen. Dan rest enkel nog het verkrijgen van bonusgoederen als struikelblok. In dat opzicht heb je wel iets aan ongelimiteerde munten en voorraden.

Ik ben het wel eens dat het niets uitmaakt met verkennen van gebieden, want op een gegeven moment volgens mij voor de grote spelers het enige is wat nog te doen is. Of zie ik dit verkeerd?
 

DeletedUser232

Guest
Persoonlijk vind ik het oerzaai om steeds opdrachten te skippen maar het levert inderdaad snel en makkelijk een grote voorraad op waar je echt wel baat bij hebt. Ik denk dat de meesten ook alleen maar skippen als ze echt voorraden e.d. nodig hebben dus voor de grotere spelers minder interessant. De kleineren doen dat makkelijker en hebben er zeker nog veel aan. En ik snap het ook dat men het doet. Maar wat wil je ook? Als je de opdracht krijgt om eerst je kristalfabrieken voor 1 DAG! moet laten produceren, dan loop je goederen mis, maar stel je doet het braaf..... Dan krijg je vervolgens de opdracht om je marmer 1 DAG! te laten produceren. Als je dat braaf doet krijg je de opdracht je Elixer 1DAG! te laten produceren. dan ben je 3 dagen lang bezig met productiequest En als je dan de beloning afzet tegen de tijd dat je bezig bent is het waardeloos de opdracht te doen.
Das echt te zot! al die tijd kun je niks. Met als gevolg dat mensen niet online blijven.... maar rustig een dag alles laten produceren en er verder niet naar om kijken. Terwijl je juist meer actieve spelers wilt, dan werken deze opdrachten averechts.

Ze moeten de opdrachten echt interessanter maken zodat je ook even tussendoor wat opdrachten af kan ronden. En als je dan een aantal opdrachten hebt waar je een dag of langer op moet wachten, dan is het niet erg als je ernaast andere opdrachten kan afronden. Dus bied ipv 2 oprdachten 5-8 opdrachten aan, enigszins willekeurig en ik denk dat niemand opdrachten hoeft/gaat te skippen.
 
Bovenaan