• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback op het questsysteem

DeletedUser

Guest
Zoals CrazyWizard al aangaf, is het nu dus mogelijk om een grote hoeveelheid tier 1 fabriekjes neer te zetten, alle op 1 dag produktie. En zodra de productie klaar is, ga je quests cyclen om telkens de beloning van de quest op de halen. In periode 5 geeft die quest 2 x 1500 goederen. Dus als iemand 50 fabriekjes zet, dan kan die zo aan 150k tier 1 goederen per dag raken.
Dus er moet echt een rem komen op het weigeren van de quests.
 

DeletedUser7

Guest
Die rem komt er uiteindelijk ook, het probleem is dat de devs nog niet precies weten hoe die rem precies moet gaan werken. Een tijd geleden werd er op de Beta een update doorgevoerd waardoor je nog maar 1 quest per dag kon weigeren. Dit leidde tot behoorlijk wat frustratie bij veel spelers omdat de meeste quests toen totaal niet handig/profitabel waren. Met deze nieuwe quests zijn de devs aan het kijken of de beloningen nu beter overeen komen met de moeite die je moet doen om de quest af te ronden. Zodra de devs denken dat zo'n beetje alle quests een juiste moeilijkheid/beloning ratio hebben, zullen ze ongetwijfeld een update doorvoeren die zorgt dat je niet meer alles kunt weigeren.
 
idd, al kost elk fabriekje wel 20 mannetjes.

Vandaag is voor mij dag 6,
Ik heb mede doordat ik nu 9k hout en staal binnenkrijg per dag in 6 dagen, mezelf opgewerkt to rang +- rang 2000, hierbij zijn nu 41 provincies vrijgespeeld. grotendeels door gebruik van deze goederen.

Echter om het te ""repareren" moet het hele questsysteem herschreven worden.
De questen moeten niet gerelateerd zijn aan in welke "chapter" je speelt , maar echt direct aan de individuele vrijgespeelde delen van de onderzoeksboom.

Als je niet of gelimiteerd zou kunnen weigeren, zit je nu nemelijk meteen vast aan een kristal quest,terwijl het nog een week duurt voor je die kan vrijspelen.

om te voorkomen dat mensen verplicht zich aan moeten sluiten bij een broederschap (de handelaar werkt niet naar behoren) of om niet gewilde productie te forceren, zouden questen gerelateerd aan goederen ook alleen generiek, of aan de bonusgoderen moeten wagen, en dus niet en silk, en zijde, en kristal.

note: op dit moment vertraagd het spel zich wel behoorlijk voor me, de kennisboom begint nu echt een probleem te worden.
het wordt steeds moeilijker dit met geld uit de questinkomsten te compenseren(kennispunten kopen)

midgame zal het dus mischien wel meevallen. maar early game gaat wel erg snel. het snelste ooit wat ik een een spel ben tegengekomen in ruim 20 jaar online spelervaring

btw: ik ben wel een powergamer, niet een reguliere.
mijn stad is ook gebouwd om het quest cyclen maximaal uit te buiten.

Die rem komt er uiteindelijk ook, het probleem is dat de devs nog niet precies weten hoe die rem precies moet gaan werken. Een tijd geleden werd er op de Beta een update doorgevoerd waardoor je nog maar 1 quest per dag kon weigeren. Dit leidde tot behoorlijk wat frustratie bij veel spelers omdat de meeste quests toen totaal niet handig/profitabel waren. Met deze nieuwe quests zijn de devs aan het kijken of de beloningen nu beter overeen komen met de moeite die je moet doen om de quest af te ronden. Zodra de devs denken dat zo'n beetje alle quests een juiste moeilijkheid/beloning ratio hebben, zullen ze ongetwijfeld een update doorvoeren die zorgt dat je niet meer alles kunt weigeren.

Het probleem zit niet echt in een belong vs ratio, maar zeker voor een beginnende spelen in het simpelweg niet kunnen doen van de quest, omdat je eerst nog 150+ kennispunten nodig hebt om hem te kunnen doen.

Zolang de crystal/zijde/boekrollen niet zijn vrijgespeeld, moet hij in de "vrije" quests (degene die je nu kan cyclen) gewoon niet voorkomen.
Als ik kijk naar hoe het nu gescript is lijkt het erop dat er een lijst word geactiveerd zodra je de verkenner naar de volgende fase vrijspeeld.

net als dat er een marker voor de eenmalige questen zijn, moeten er dus ook conditiona clauses komen in die questlijst.

if (!QuestUnlocked(insert quest){iQuest(NextQuest(oPlayer))}

Zoeits ongeveer dus. conditie niet voldaan cycle naar de volgede quest en doe het opnieuw tot je er 1 vind die goed is voor de speler.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
En het is niet alleen deze hé.
Heb je voldoende munten om te oogsten => selecteer dan de quest voor de munten
Zijn je 8 broden klaar => selecteer dan die quest
Ga je een provincie binnenhalen => selecteer dan eerst die quest
enz...
Gekkenwerk.
 
En het is niet alleen deze hé.
Heb je voldoende munten om te oogsten => selecteer dan de quest voor de munten
Zijn je 8 broden klaar => selecteer dan die quest
Ga je een provincie binnenhalen => selecteer dan eerst die quest
enz...
Gekkenwerk.

klopt, echter je kan het ook omdraaien.
er is namelijk een vaste volgorde, je kan dus ook gewoon alles van tevoren voorbereiden.

Ik krijg een quest voor 100 marmer, dus deze 2 even niet oogsten, dadelijk komt de 50k cash quest dus ff wachten met huizen legen enz.
snap zoiezo niet dan men geen "Random(d17(1))" gebruikt. en nogmaals je kan jezelf gewoon voorbereiden, geen enkel probleem. kost wel ff wat moeite.
maar zelfs met een random kan je daar op inspelen. wel niet zo extreem als nu dat weer wel.

Vind zoiezo dat een quest nooit langer als een uur mag duren, je wilt je spelers wel blijven boeien, niet in slaap laten vallen.
dan maar lagere rewards en voorwaarden
 

DeletedUser197

Guest
Ik denk ook dat heel veel quests nu te lang duren inderdaad.
Persoonlijk ga ik liever geen quest doen die een dag duurt, geen geduld voor (ook niet als het qua beloning wel uit zou kunnen) of ik vergeet op het moment supreme waar die fabrieken ook alweer mee bezig waren, en dan heb ik de boel alweer "geoogst" zonder de juiste opdracht erbij
En het is prima als er wat langere tussenzitten bij de quests die je niet weigeren kunt, die laat je desnoods een weekje staan, maar als je de andere quests niet meer kan weigeren dan is het eigenlijk niet eerlijk naar mijn gevoel om er opdrachten tussen te doen die veel langer duren dan 1 of 2 uur.
 

DeletedUser7

Guest
Vind zoiezo dat een quest nooit langer als een uur mag duren, je wilt je spelers wel blijven boeien, niet in slaap laten vallen.
dan maar lagere rewards en voorwaarden
Hou er rekening mee dat dit spel niet bedoeld is om mensen uren aaneen bezig te houden, eh. De gemiddelde speler zal ook inloggen, aanklikken en vervolgens voor 1 of meerdere uren niet weer terug komen.
 

DeletedUser

Guest
Als je gaat cyclen, dan kan je wel uren achtereen bezig zijn.
Alhoewel, als je een beetje handig bent met de muis, dan kan je wel een rondje maken op een minuutje of zo (22 quests weigeren = 66x klikken).
Als brave jongen heb ik plaats 26 bereikt zonder te cyclen. Maar nu ga ik dat ook eens proberen om te zien wat dat extra oplevert.
Alvast een hoop voorraden erbij door buren en broederschap te bezoeken met de quest "verzamel 170.000 munten" erbij.
.
Update 11/10: na 1 dagje cyclen is het al duidelijk dat ik hiermee zoveel goederen ga verdienen dat ik binnen de kortste keren alle openstaande provincies heb. Dan kan ik gaan zitten wachten tot mijn verkenner klaar is met de volgende te verkennen. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Zoals CrazyWizard al aangaf, is het nu dus mogelijk om een grote hoeveelheid tier 1 fabriekjes neer te zetten, alle op 1 dag produktie. En zodra de productie klaar is, ga je quests cyclen om telkens de beloning van de quest op de halen. In periode 5 geeft die quest 2 x 1500 goederen. Dus als iemand 50 fabriekjes zet, dan kan die zo aan 150k tier 1 goederen per dag raken.
Dus er moet echt een rem komen op het weigeren van de quests.
spelers die al verder zijn hebben deze 1 fabriek geval niet gehad , nou ik toch niet , voor kleindere spelers is dit toch leuk hebben ze snel goederen kunnen ze snel uitbouwen tot grote jongen haha
 
Als je gaat cyclen, dan kan je wel uren achtereen bezig zijn.
Alhoewel, als je een beetje handig bent met de muis, dan kan je wel een rondje maken op een minuutje of zo (22 quests weigeren = 66x klikken).
Als brave jongen heb ik plaats 26 bereikt zonder te cyclen. Maar nu ga ik dat ook eens proberen om te zien wat dat extra oplevert.
Alvast een hoop voorraden erbij door buren en broederschap te bezoeken met de quest "verzamel 170.000 munten" erbij.
.
Update 11/10: na 1 dagje cyclen is het al duidelijk dat ik hiermee zoveel goederen ga verdienen dat ik binnen de kortste keren alle openstaande provincies heb. Dan kan ik gaan zitten wachten tot mijn verkenner klaar is met de volgende te verkennen. :)


yup, nu in dag negen, zijn geld en goedren geen probleem meer, het grootste probleem is te weinig kennispunten.
Ik moet nu al 80k per punt betalen.
Hierdoor zit ik vast. te weinig ruimte en te weinig kennispunten om alles snel vrij te spelen.

nog 270 punten en dan kan ik weer gaan als een speer. dan make ik mijn huisjes weer upgraden.
 

DeletedUser

Guest
Kennispunten moet je niet kopen. Zodra je op het einde van de tech zit, kan je er toch niets meer mee doen.
Geduld hebben is de boodschap.
 
wat moet ik dan met al die goudstuken doen?, zo doe ik er nog iets nuttigs mee.
heb al meerdere keren gezeten met een kluis die toch echt niet voller wil.

geduld? das voor luie mensen ;)
 

DeletedUser

Guest
Je kan er ook grondstoffen voor kopen, maar als al je gebouwen op het maximale level zitten en je geen ruimte hebt voor nieuwe, kan je grondstoffen ook alleen maar gebruiken om ontmoetingen te onderhandelen. Dan krijg je wel relikwieën bij je kennispunten, maar 2/3 daarvan is nutteloos en je bent een heel stuk duurder uit dan wanneer je rechtstreeks kennispunten koopt. Die optie gebruik ik daarom ook regelmatig.
 

DeletedUser

Guest
Met dat cyclen krijg je op de duur een enorme voorraad goederen bij elkaar. En je kan daar niet zo veel mee doen, tenzij je diamanten gebruikt om je verkenner of je upgrades te versnellen. En als je dat doet, zit je alleen maar sneller aan het einde van het spel (als je stad uitgebouwd is en je alle betaalbare provincies verkend en veroverd hebt)

Het spel is trouwens goed speelbaar als je maar 1 quest per dag mag weigeren. Je hebt dan wel een voldoende aantal werkplaatsen nodig, en die 1 uur producties laten doen wanneer je thuis bent. Enkel als je eens veel voorraden nodig hebt om bijvoorbeeld je wegen te upgraden, moet je je fabrieken enkele dagen stil leggen.
 

DeletedUser232

Guest
Heb nu echt een tijd geprobeerd te spelen zonder quests te skippen. Gewoon omdat ik weinig tijd had en het weigeren van quests maar saai vond en ik best wel wat goud en voorraden had. Maar kom toch echt tot de conclusie dat vooral je voorraden er dan wel erg snel doorheen vliegen, iets wat in eerdere reacties al is genoemd.
Wil je een degelijke voorraad hamers houden dan moet je dus wel quests weigeren en afronden wat je kunt. Zo doe ik nu een rondje met verzamel X aantal marmer, kristal, elixer. en verzamel X aantal goederen en goud en mijn voorraad bouwt weer op door slechts 1 rondje te doorlopen. Dan te bedenken dat je de quest verzamel 120.000 goud (voor 7000 voorraden) wel 10 keer kunt doen als je beetje verkend hebt en je stadhuis lvl 15 hebt. Dat levert dus best wat op en als je dan toch een saai rondje burenhulp gaat doen, nou dan maar steeds die quest erbij halen. Dus blijf je als nog opdrachten weigeren.

Willen ze echt dan men niet meer gaat weigeren en het toch bespeelbaar blijft, dan moeten ze 10 verschillende quests tegelijkertijd aanbieden
 
Bovenaan