• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback op het questsysteem

DeletedUser

Guest
Je hebt de voorraden die je via de opdrachten krijgt echt wel nodig, gezien de karige opbrengst van de werkplaatsen. Vanaf level 9 kost het ongelooflijk veel om die dingen uit te breiden, terwijl je er amper 50 voorraden per uur bij krijgt.
-
Dus ik zou ergens een gulden middenweg voorstellen: je zou bijvoorbeeld om de 4 uur een opdracht kunnen weigeren, ipv 1 per dag. En natuurlijk moeten de opdrachten er uit die de gevorderde spelers niet meer kunnen doen.
 

DeletedUser

Guest
idd. de werkplaatsen bieden op een bepaald moment veel te weinig grondstof. Ben nu al een week bezig om deze uit te breiden en te upgraden. Voor de rest ligt alles stil.
 

DeletedUser47

Guest
Je hebt de voorraden die je via de opdrachten krijgt echt wel nodig, gezien de karige opbrengst van de werkplaatsen. Vanaf level 9 kost het ongelooflijk veel om die dingen uit te breiden, terwijl je er amper 50 voorraden per uur bij krijgt.
-
Dus ik zou ergens een gulden middenweg voorstellen: je zou bijvoorbeeld om de 4 uur een opdracht kunnen weigeren, ipv 1 per dag. En natuurlijk moeten de opdrachten er uit die de gevorderde spelers niet meer kunnen doen.

Dit betekend dan dat het niet aan de quests ligt maar aan de werkplaatsen, die produceren dus niet genoeg.
 

DeletedUser160

Guest
Waar het ook misschien aan ligt is dat veel te veel dingen voorraden kosten. Je hebt voorraden nodig voor:
- bouwen van troepen
- produceren van goederen
- upgraden van gebouwen
- onderhandelen
- onderzoeksboom
- (alles wat ik nog vergeet)

Daarnaast leven werkplaatsen inderdaad niet denderend op en bij hulp van buren/ vrienden krijg je ook maar een karig hoopje voorraden. Ondertussen heb ik mijn hele stad volgebouwd met huizen omdat ik anders bevolking te kort kom.

Er moet inderdaad een beetje balans gevonden worden.
 

DeletedUser

Guest
Er moet inderdaad een beetje balans gevonden worden.

Hier ben ik het wel mee eens. Ik hoor vaak van de wat gevorderde speler dat goud geen enkele moeite is maar voorraden vaak de beperkende factor. Niemand zal echter over 'te veel' goud klagen aangezien je er dan gewoon kennispunten voor haalt. Bij mij zit de goud opslag altijd vol (tot ik weer kennispunten koop of een nieuwe provincie verken) en hoewel ik denk mijn hoeveelheid werkplaatsen redelijk heb afgestemd op de omvang van mijn stad schommelt mijn voorraad opslag tussen de 15% en 30% gevuld.
 

DeletedUser

Guest
Zo, de nieuwe missies zijn er. Maar de eerste 5 kon ik gewoon achtereen doen.
- plaats 5 aanbiedingen
- accepteer 6 marktaanbiedingen
- bouw 3 culturele objecten
- verzamel 100 cultuurpunten
- vergroot je bewonersaantal met 100
-
En je kan ze dus gewoon blijven weigeren, ze worden NIET moeilijker, zoals eerst gezegd. Met andere woorden, ze hebben het dus nog erger gemaakt dan het was?
-
Het blijft wel relatief natuurlijk. Als je 8000 stuks van een tier 3 goed nodig hebt, dan ben je wel eventjes bezig met muntjes en voorraden te verzamelen.
 

DeletedUser68

Guest
Het aanpakken van de queesten heeft op dit moment helemaal geen effect.
staan nog steeds opdrachten tussen die geen enkele speler gaat doen
staat nog steeds verzamel 4 relikween en 4 confrontatie,s dit is dezelfde opdracht erg jammer al heel erg lang geleden gemeld
500 tovenaressen wie zou dit ooit gaan doen
voltooi vele uitbreidingen zoals werkplaats huis fabriek bonusfabriek dacht dat er wat aan gedaan werd maar helaas
niks nieuws daarin onze gilde klikt onverhindert door
heb jullie een oplossing gegeven ach laat maar zitten
denk dat ik mijn denk vermogen maar een stuk moet verkopen

ps produceer 1 bewondebarige altaar geeft mij al 60 k marmer per dag

voor de rest ziet alles er mooi uit maar had toch wel op een grote verandering in de weiger queesten gehoopt
dit stopt HET NIET
 

DeletedUser

Guest
Tot nu toe bevallen de quests mij aardig goed. Het stopt het herhalen inderdaad niet, maar de beloningen passen beter bij het werk dat er voor nodig is.

Wat ik wel minder vind is dat er nu ook upgrades van fabrieken van non-bonusgoederen worden gevraagd. Bonusfabrieken produceren veel meer goederen in verhouding tot ruimte, cultuur en populatie dan de andere fabrieken en daarom heb ik alleen staalfabrieken. Maar mijn quest (de vaste ook nog) dwingt me nu om ook een marmerfabriek te bouwen, waar ik verder geen behoefte aan heb. Bijkomend effect is dat deze dwang spelers zelfstandiger maakt, waardoor het sociale aspect van handel minder belangrijk wordt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Tot nu toe bevallen de quests mij aardig goed. Het stopt het herhalen inderdaad niet, maar de beloningen passen beter bij het werk dat er voor nodig is.

Wat ik wel minder vind is dat er nu ook upgrades van fabrieken van non-bonusgoederen worden gevraagd. Ik heb alleen staalfabrieken (mijn bonus) en ruil al mijn staal tegen hout en marmer op de markt. Met een productiebonus van 214% is het zelfs met aanbiedingen van van 2:1 nog efficiënter in verhouding tot ruimte, populatie en cultuur dan alles zelf produceren. Maar nu heb ik een quest om een marmerfabriek uit te breiden, en dat is nou ook nog net degene die ik niet kan weigeren. Nu heb ik dus de keus om de rest van het spel met 1 quest door te gaan of speciaal voor die opdrachten nieuwe gebouwen neer te zetten waar ik verder geen behoefte aan heb.

Dat wordt dus bouwen, upgraden en dan terug slopen. Zo heb ik dat ook gedaan. Het is echt geen optie om met 1 quest door te gaan.

Deze topic gaat wel over de herhalende quests (die je wel kan weigeren dus).
En daar hebben de ontwikkelaars duidelijk de wensen van de spelers duidelijk niet begrepen. De spelers willen haalbare quests die je niet hoeft te weigeren.
 

DeletedUser

Guest
Ik dacht dat alle quests (herhaalbaar en eenmalig) in 1 cyclus zaten waar zowel het vaste als weigerbare item uitgeplukt werden. Eenmalige quests worden uit de cyclus gehaald wanneer ze eenmaal voltooid zijn, maar ik dacht niet dat de vaste vanzelfsprekend eenmalig zijn of vice versa. Kan iemand daar wat meer licht op werpen? Dat is een belangrijk gegeven om te beslissen of ik de fabriek na het voltooien van de quest weer afbreek.

Maar ook als het eenmalig is, blijf ik erbij dat upgraden van non-bonusfabrieken niet "verplicht" zou moeten zijn. En dit topic gaat over het questsysteem en niet alleen over de herhaalbare quests, dus dit lijkt me in beide gevallen wel de juiste plek. :)
 

DeletedUser

Guest
Ja, ik heb nu ook fabrieken moeten opbouwen die ik eerder gesloopt had vanwege onrendabel, maar dat maakt niet uit, als de quest voorbij is sloop ik 'm gewoon weer. ;-)
 

DeletedUser

Guest
Misschien een ideetje om diegenen die alle herhaalbare quests doen een verzamelbeloning te geven?
Dat lijkt mij gezonder dan bv. weigeren te bestraffen.
 

DeletedUser68

Guest
Leuke deal maar probleem is je hebt een quest upgrade werkplaats naar 11 of hoger mijne staan op
level 15 en in de boom is dat nog wel een paar weken verder
of train 500 tovenaressen ik ga die nooit doen duurt iets langer de 48 uur
 

DeletedUser66

Guest
De werkplaatsen kunnen meteen na de poort onderzocht worden. Mocht je eerst een andere route nemen, dan weiger je de quest tot je die wel kunt doen.

Die tovenaressen mogen er wel uit ja. Bij mensen zijn het dan de priesters.
 

DeletedUser232

Guest
Tot nu toe bevallen de quests mij aardig goed. Het stopt het herhalen inderdaad niet, maar de beloningen passen beter bij het werk dat er voor nodig is.

Wat ik wel minder vind is dat er nu ook upgrades van fabrieken van non-bonusgoederen worden gevraagd. Bonusfabrieken produceren veel meer goederen in verhouding tot ruimte, cultuur en populatie dan de andere fabrieken en daarom heb ik alleen staalfabrieken. Maar mijn quest (de vaste ook nog) dwingt me nu om ook een marmerfabriek te bouwen, waar ik verder geen behoefte aan heb. Bijkomend effect is dat deze dwang spelers zelfstandiger maakt, waardoor het sociale aspect van handel minder belangrijk wordt.

Klopt helemaal. Ik vind ook dat ze de non bonusgoederen niet moeten verplichten om te bouwen. Ik heb hele lange discussies gevoerd in vorige BS dat het focussen op je eigen bonusproducten beter was om de handel van de grond te krijgen etc.. Niemand deed dat feitelijk en ze hebben dus ook gelijk om dus non-bonusproducten te blijven produceren, want eens in de zo veel tijd popt die opdracht toch weer op. Om handel te stimuleren moet je juist quests invoeren die vooral op je bonusgoederen gericht zijn en handel van non-bonusgoederen vereisen. Dan dwing je mensen de overige producten te handelen. Nu heb je zoveel mensen die nauwelijks handel plaatsen, omdat ze zelf van alles wat hebben staan.

Verder vind ik de aanpassingen wel beter, bv minder marmer verzamelen waardoor je makkelijker die opdrachten af kunt ronden. Gelukkig maar 1 kristallen bol. dat is nog te overwegen om een van je fabrieken wel 24 uur te laten draaien, das beter dan 3 stuks. Het zorgt in ieder geval dat je nog wel verder kunt. De confrontatiequests zal ik blijven skippen, omdat gevechten nu zodanig lastig worden dat ik blij ben als ik 1 confrontatie kan voltooien. Ze zijn verder redelijk af te ronden
 
Goedendag,dit is pas mijn 4de dag (begonnen na Ajax - PSV door de reclame)

Ik denk dat de goederenquests redelijk in onbalans zijn, Ik heb in het verleden zelf spellen gescript, en heb een globaal idee hoe dingen gemaakt zijn. gisteren getest en nu losgegaan.
hierdoor kreeg ik al snel het idee dat het script "fired" op het afhalen van de goederen.

Die goederen questen zijn zwaar in onbalans. vanavond haal ik 4200 staal en hout op, morgen rond de 8k.
de check vind namelijk plaats op het moment dat je goederen ophaalt. een gebouw staat op 24 uurs block, maar de quest niet.
die hoef ik dus pas actief te maken bij het ophalen.

Ik heb nu dus 7 marmergroeven in een hoekje gezet die enkel en alleen ff snel die bewonderingswaardige altaar onderzoeken.(morgen 13)
Door door mijn questen te cyclen kan ik dus in +- 5 minuten 7(13) keer 600 staal en hout ophalen, starks hetzelfde met 300 zijde.

De gebouwen hoeven niet van een bepaald level te zijn, de laagste van 1 minuut bouwtijd en 21 hamers is voldoende.
Ik kan dus vandaag ff snel wat marmergroeves neerzetten in de kleine ruimtes die even over zijn en ze morgen weer afbreken zonder een centje pijn. hetzelfde geld over een paar dagen voor de kristalfabriek en zijn questreward (300 zijde en 300 boekrollen) (kleine note, is perkament niet een betere naam die aansluit bij het plaatje en het tijdsbeeld, wat is in godsnaam een boekrol?)

Ik maak er graag gebruik van om mijn spel nog meer te vernellen, maar het is een beetje absurd, mijn grootste probleem is dus marmer. die komt in geen velde of wegen in de buurt van mijn hout / ijzer inkomsten.

het zou denk ik beter zijn als er een minimaal gebouwlevel aan vastzit, en de waardes wat lager zijn. maar iig gebouw level. die kosten namelijk tijd/recources.
nu kost die 600 van elk 200 goud en 21 hamers en een paar mannetjes voor 24 uur(en 2 vakjes)

van mij mogen ze blijven hoor ik vermaak me prima.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Tijdens de eerste dagen van dit spel kan je inderdaad behoorlijk snel gaan door questen te cyclen. Maar als je bv. 25000 goederen nodig hebt om een provincie te onderhandelen, dan wordt dat cyclen een gekkenwerk. Ik zit nu aan quest 21, en het eerste rondje is nog niet af. Ik heb er wel enkele geweigerd, want bv. 300 eenheden maken is niet te doen wanneer je net treanten nodig hebt.
 
Baland heb je nodig zowel, early, mid als endgame.
hopelijk kan ik ook nog ooit mijn menig geven over de mid en endgame, maar als he moeilijk is een paar honderd marmer op een dag te maken, dan is 10k hout / staal wel erg uit balans
 

DeletedUser

Guest
Je kan dat hout en staal op de markt proberen te ruilen voor marmer.
Zodra je enkele maanden bezig bent is het geen enkel probleem om van je 3 bonusgoederen 10k per dag te produceren.
 

DeletedUser7

Guest
Ik ben het met je eens dat de quests op het moment niet bepaald gebalanceerd zijn @CrazyWizard, maar de devs zijn nu (denk ik) aan het werken om de quests aantrekkelijker te maken, ook als je ze niet kunt weigeren. Ze hebben op de Beta een tijd gehad waar je maar 1 quest per dag kon weigeren, ik denk dat ze daar weer naar toe willen werken, maar daarvoor moeten de rewards eerst beter worden.
 
Bovenaan