• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback: Nieuwe beloningen in de Toren der Eeuwigheid!

Mijn boekrol is nu zijde geworden
Bij mij ook. Dwz. vanochtend was het nog boekrol, maar na (?)11u00 is dat veranderd.
Voor het eerst dat ik eens echt naar de buit kijk; nou nou, 9100 stuks zijde, poeh, ik voel me erdoor bedolven :p.
Zoveel boekrol maak ik 1× per 3 uur in een nette fabriek en ik kan alles ruilen in BS of buurt.
 
Als relatief nieuwe speler loop ik nu in de toren tegen hetzelfde probleem aan als in het toernooi in het begin had: de beloningen die ik het meest nodig heb, komen maar eens in de zoveel tijd voorbij. Dat weerhoudt me ervan om al te diep in de toren te investeren, ook al omdat je als beginnende speler qua leger nog niet heel ver komt en onderhandelen al snel zeer prijzig wordt.

Ik begrijp dat de veteranen hier over schier oneindige voorraden gebouwen uit de maansteen bibliotheekset en artefacten van alle soorten beschikken ;) . Nou is het prima om als beginnend speler wat te wensen over te houden, en met een spel als Elvenar mag het gerust ook even duren voor zo'n wens wordt ingewilligd. Ik diesel wel door. Het gaat om de reis, en niet om de eindbestemming. De volhouder wint. En nog meer clichés die allemaal ook gewoon kloppen.

Maar misschien zou je de spelers ook zelf kunnen laten kiezen welke topbeloning(en) de toren ze kans op geeft? Dat je zelf bepaalt dat je toren deze keer, pak 'm beet, een "feniks artefact" toren is, bijvoorbeeld? Zou het kunnen dat er dan meer stimulans is om de toren te spelen?
 
Maar misschien zou je de spelers ook zelf kunnen laten kiezen welke topbeloning(en) de toren ze kans op geeft? Dat je zelf bepaalt dat je toren deze keer, pak 'm beet, een "feniks artefact" toren is, bijvoorbeeld? Zou het kunnen dat er dan meer stimulans is om de toren te spelen?
Paradoxaal, maar volgens mij niet.
Je kiest dan de pakweg 25 dingen die je hebben wilt, die win je dan in relatief korte tijd, en daarna is de toren niet interessant meer.

Nu krijgt je minder vaak wat je hebben wilt, en speel je dus langer.
 
10 Artefacten van een soort uit de toren verzamelen is zelfs als de toren wekenlang hetzelfde artefact bevat toch geen werk van "relatief korte tijd"? Stel dat je gemiddeld 1 per toren wint, ben je er al 10 weken mee bezig om er 10 te krijgen. Stel dat je die allemaal via de MA moet omzetten naar een oud artefacttype, dan heb je er 20 nodig = 20 weken. Da's bijna een half jaar, voor 1 eventgebouw maxen, 1 gebouw uit je hele stad.

Voor beginnende spelers is het echt extreem lastig om een oud evenementgebouw te maxen. Ben je het event toentertijd misgelopen, jammer dan. Ondertussen zijn er wel evenementgebouwen die je eigenlijk niet wil missen. Ik bedoel hier uiteraard de vuurfeniks. Dat gebouw geeft oudere spelers echt een gigantisch voordeel omdat ze veel verder in de toren+toernooi kunnen komen zonder onderhandelingen. Ik heb zelf inmiddels aan den lijve het verschil ondervonden tussen toren+toernoei met/zonder 50% extra gezondheidspunten per eenheid en het is substantieel.

Nou hoeft Inno echt niet het spel zo om te gooien dat nieuwe spelers in een half jaar tijd een achterstand van jaren goedmaken, da's het andere uiterste. Maar ik vind oude artefacten echt te langzaam aan te komen. Vooral als je specifiek een bepaalde soort wil.
 
10 Artefacten van een soort uit de toren verzamelen is zelfs als de toren wekenlang hetzelfde artefact bevat toch geen werk van "relatief korte tijd"? Stel dat je gemiddeld 1 per toren wint, ben je er al 10 weken mee bezig om er 10 te krijgen. Stel dat je die allemaal via de MA moet omzetten naar een oud artefacttype, dan heb je er 20 nodig = 20 weken. Da's bijna een half jaar, voor 1 eventgebouw maxen, 1 gebouw uit je hele stad.

Voor beginnende spelers is het echt extreem lastig om een oud evenementgebouw te maxen. Ben je het event toentertijd misgelopen, jammer dan. Ondertussen zijn er wel evenementgebouwen die je eigenlijk niet wil missen. Ik bedoel hier uiteraard de vuurfeniks. Dat gebouw geeft oudere spelers echt een gigantisch voordeel omdat ze veel verder in de toren+toernooi kunnen komen zonder onderhandelingen. Ik heb zelf inmiddels aan den lijve het verschil ondervonden tussen toren+toernoei met/zonder 50% extra gezondheidspunten per eenheid en het is substantieel.

Nou hoeft Inno echt niet het spel zo om te gooien dat nieuwe spelers in een half jaar tijd een achterstand van jaren goedmaken, da's het andere uiterste. Maar ik vind oude artefacten echt te langzaam aan te komen. Vooral als je specifiek een bepaalde soort wil.

Het is een mogelijkheid om een oud gebouw dat je niet gemaxed hebt gekregen alsnog te maxen.
Het is geen primair event om aan max level gebouwen te komen
 
Ondertussen zijn er wel evenementgebouwen die je eigenlijk niet wil missen. Ik bedoel hier uiteraard de vuurfeniks.
Basisplaat komt langs in de academie, en je kunt 3 BDs ruilen tegen een Feniks artefact.

Zit nu begin feeen, en heb heb de vuurfeniks op level 6 op die manier. Ik heb daarbij wel wat dias besteed omdat de BDs niet snel genoeg komen, zo elke 2 weken lijkt het komt het feniks artefact langs.
 
Het is een mogelijkheid om een oud gebouw dat je niet gemaxed hebt gekregen alsnog te maxen.
Het is geen primair event om aan max level gebouwen te komen
Dat ligt eraan hoe je als speler de beloningen waardeert? Als ik kijk naar de zeldzaamste beloningen uit de toren, dan zijn dat magische woongebouwen/werkplaatsen, vechtbonus gebouwen en artefacten. De loottable geeft dus deze 3 categorieën beloning als meest kostbaar voor het event aan. Met magische woongebouwen/werkplaatsen als de absolute topprijs qua zeldzaamheid.

Tja, als ik het zo stel. Dan heb ik bij de huidige toren 10 x liever magisch woongebouw/werkplaats dan zo'n Valentijns artefact. Dat dan weer wel.

Basisplaat komt langs in de academie, en je kunt 3 BDs ruilen tegen een Feniks artefact.

Zit nu begin feeen, en heb heb de vuurfeniks op level 6 op die manier. Ik heb daarbij wel wat dias besteed omdat de BDs niet snel genoeg komen, zo elke 2 weken lijkt het komt het feniks artefact langs.
Ja, die basisplaat zit ik nu met smart op te wachten. Heb al heel veel van de andere eventgebouwen in mijn inventaris dus hij gaat komen.

Blauwdrukken voor feniks artefact is een goede, die heb ik inderdaad weleens langs zien komen in de MA maar was ik vergeten. Mooi, daar heb ik er al 2 van gespaard dus het begin is er. Dia's erin stoppen is ook een goed idee, zoals ik speel is die vuurfeniks -het- gebouw voor me. Als ik dan ergens dia's in stop, dan daarin. Dank voor de tips!

Enfin, lekker door dieselen.
 
Je mag het beoordelen zoals je wilt, het is en blijft een feit dat evenementen de primaire leverancier van artefacten is.
De toren is niet bedoeld om 9 artefacten in te verzamelen, het is enkel om oude gebouwen een 2de kans te geven alsnog aan voldoende artefacten te komen.

Het is ook niet mogelijk om langer artefacten in de toren te laten staan want dan komen we tijd tekort, op dit moment loopt de toren jaarlijks een fractie in op de evenementen. en de toren loopt een paar jaar achter dus er zijn nog evenementen genoeg om in te halen.
Bij een langere toren zouden evenementen dus nog verder achterlopen.

Artefacten zijn de vervanger van de maansteen set, natuurlijk ga je geen 20 pogingen per toren krijgen op een magisch huis lol
 
Basisplaat komt langs in de academie, en je kunt 3 BDs ruilen tegen een Feniks artefact.

Zit nu begin feeen, en heb heb de vuurfeniks op level 6 op die manier. Ik heb daarbij wel wat dias besteed omdat de BDs niet snel genoeg komen, zo elke 2 weken lijkt het komt het feniks artefact langs.
Ik kom er nu pas achter dat ik de vuurfeniks niet had staan! gelukkig hield ik de M.A. goed in de gaten dank zij jou tip. En....vandaag heb ik hem te pakken, helaas nog geen artefacten, maar hopelijk komen die ook snel langs, :)
 
Ik kom er nu pas achter dat ik de vuurfeniks niet had staan! gelukkig hield ik de M.A. goed in de gaten dank zij jou tip. En....vandaag heb ik hem te pakken, helaas nog geen artefacten, maar hopelijk komen die ook snel langs, :)
artefacten komen vaak langs in de academie tegen blauwdrukken en anders vast rond pasen ook weer tegen de artefacten van de feniks die er dan is om te ruilen. Wieweet tussentijds nog een keer in de toren. Nu komt die asfeniks weer.

Hoop die maansteenset ook ff een paar weekjes te krijgen. Zeker nu die wat beter is gebalanceerd zou je verwachten dat dat wel weer een keer mogelijk is zonder dat de handel direct negatief geraakt wordt. Ok, toegegeven dat het me persoonlijk in die set vooral te doen is om de versnellers en dat met de recente wijzigingen in de academie waarbij ze nu daarin zijn toegevoegd wellicht ook een stuk sneller binnenkomen dan voorheen en extra maansteenbiebjes hierdoor minder relevant worden. Maar overall ben ik juist door de vele combinaties die je met de set kan maken, tussen de hoofdstukken door er best wel fan van, maar t jaagt er wel restauratiespreuken en teleportspreuken doorheen als je deze een beetje op level wil blijven meenemen. Daarnaast zijn de artefacten in de toren voor veel spelers echt nutteloos en geeft de maansteenset de toren voor die spelers ook een extra waarde mee om voor te spelen
Enfin, 2-3 maanden terug hebben we ze weer even een weekje gehad, hoop op meer van zulke periodes of nog beter, een keer ene periode zolang als dat er nu een artefact soort steeds in blijft hangen.
 
Het vervelende is ook dat met die toevoeging van fragmenten ook minder kans hebt op de beloningen die er echt voor de speler van nut zijn.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan