• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Meiviering

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Forumann_MayEvent.png

Beste Elfen en Mensen,

Het is tijd voor feestelijke versieringen, want alle mensen in Elvenar vieren de gebruiken van lente en vruchtbaarheid. Jong en oud staan buiten om een kijkje te nemen in de majestueuze Meiboom, die bloeit in de mooiste kleuren. Maar niet alleen de boom wekt interesse, mensen uit heel Elvenar hebben zich verzameld voor een fantastische kermis: je ziet kinderen op de draaimolen, tovenaars die suikerspin verkopen, Halfling-muzikanten op openbare podia en romantische rijtuigen die wachten op een ritje. Kom naar de festiviteiten en ontmoet Bardbarella van de Barden Universiteit. Samen dwaal je door het feestterrein, vermaak je jezelf, help je een paar mensen in nood en leer je misschien iets over tradities.

Door de zoektochten te vervullen en de randen van je stad te doorzoeken, kun je Voorjaarszaden vinden, waarmee je Bloemen kunt openen. Elke bloem die je opent, bevat een willekeurige beloning en geeft je levenskracht. Met deze levenskracht kun je bloesem openen van de Meiboom. Zodra elke bloesem aan de boom bloeit, wordt de volgende grote prijs ontgrendeld.


Tabs_event_progress.png


Elke dag is er een set van 16 bloemen om te openen met voorjaarszaden. Deze bloemen bevatten een van de verschillende beloningen, waaronder de dagelijkse exclusieve beloning uit een verzameling nieuwe en terugkerende beloningen. 3 van de 16 bloemen bevatten ook een speciaal voorwerp, elk met een speciaal effect:
  • "Dubbele beloning" - verdubbelt de prijs in de volgende Bloem die je opent
  • "Onthul twee" - laat de inhoud van twee nog niet geopende Bloemen zien
  • "Omwisselen" - Als je eenmaal een bloem met Omwisselen hebt geopend, keer je terug naar 16 ongeopende bloemen die je opnieuw moet husselen. Hoewel dit je voortgang bij het zoeken naar een specifieke prijs kan resetten, kun je ook alle eerder verdiende items opnieuw winnen. Als een Bloem met een Omwisselen wordt geopend, worden je geïnvesteerde Voorjaarszaden voor het openen van deze Bloem geretourneerd.
De levenskracht die je uit bloemen haalt, stelt je in staat om de meiboom tot volle bloei te brengen. Elke keer dat je één levenskracht gebruikt, gaat een kleine constructie op pad om willekeurig 1-3 bloesems aan de boom toe te voegen. Zodra alle 20 bloesems zijn geopend, is de boom voltooid en word je beloond met de volgende hoofdprijs op de lijst, inclusief feestelijke meiboomartefacten, die kunnen worden gebruikt om je eigen evoluerende feestelijke meiboom te upgraden.

Evo_TotalMay.png

(4x4 Cultutur, Bevolking en Munten-productie, meer opties afhankelijk van hoofdstuk en stadium)

De Meiviering komt met verschillende nieuwe mechanica. Een daarvan is een dagelijkse mei-beloning, waarmee je genoeg voorjaarszaden krijgt om meteen een bloem te openen. Zorg ervoor dat je dagelijks inlogt en verzamel je bonus om zoveel mogelijk bloemen te openen!

May_login.png

Een andere nieuw onderdeel komt in de vorm van Opdrachtmijlpalen. Hoe meer opdrachten je voltooit, hoe meer extra beloningen je krijgt om te ontgrendelen, waaronder meer Meiboom-artefacten!

May_milestone.png

Bovendien zul je deze keer enkele veranderingen in de opdrachten opmerken! Er is een beperkte verhaallijn die je moet voltooien. Zodra dat is voltooid, ontgrendel je extra episodische opdrachten. Elke nieuwe dag van het evenement wordt een van deze opdrachten toegevoegd aan de lijst met beschikbare opdrachten. Alle opdrachten belonen je met 10 voorjaarszaden, genoeg om nog een bloem te openen.

Het evenement loopt van 11 mei tot en met 30 mei, dus zorg ervoor dat je alle opdrachten voltooit en al je bloemen op tijd opent! Als je informatie over het evenement wilt vinden, bezoek dan onze speciale wikipagina of bekijk de onderstaande video:


We wensen je veel plezier met de meiviering en horen natuurlijk graag je feedback hierover in ons discussietopic!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team
We horen graag jullie feedback over het komende evenement.
 

DeletedUser4010

Guest
Leuk weer een event! Helaas wel jammer dat het weer het krasloten systeem is... dacht dat hoop spelers daar niet blij mee waren:rolleyes:
 
Ik speel deze Mei viering op Beta en kan zeggen dat er behoorlijk pittige opdrachten tussen zitten. Spelers die de Meiboom volledig willen gaan versieren raad ik dan ook aan om in het begin veel extra spreuken te gebruiken om zo de normale 38 opdrachten binnen 1 week af te handelen.
Door het krasloten systeem kun je eventuele tactieken wel overboord gooien; dagprijzen winnen is puur geluk.
Ik wens een ieder veel plezier en geluk de komende 3 weken. :D
 
Ik speel deze Mei viering op Beta en kan zeggen dat er behoorlijk pittige opdrachten tussen zitten. Spelers die de Meiboom volledig willen gaan versieren raad ik dan ook aan om in het begin veel extra spreuken te gebruiken om zo de normale 38 opdrachten binnen 1 week af te handelen.
Door het krasloten systeem kun je eventuele tactieken wel overboord gooien; dagprijzen winnen is puur geluk.
Ik wens een ieder veel plezier en geluk de komende 3 weken. :D

Geen idee waarom je het begin zou rushen, daarna krijg je 1 opdracht per dag, tijd genoeg.
 
Ik ben net aan een nieuw hoofdstuk begonnen. Daarom ga ik zowiezo rustig aan doen. BSA en events komen voor mij wat snel achter elkaar. Ik vind het ook allemaal heel leuk om te doen maar als je wat verder in de hoofdstukken bent moet ik wat keuzes gaan maken. Ik wens wel iedereen veel plezier!
 
Ik zal het ook op het gemak doen ben ook juist een nieuw hoofdstuk begonnen en heb niet veel plaats over om wp's te zetten, kijk wel wat er komt en kan ik de opdracht doen dan is het goed gaat het niet dan is het ook geen ramp voornaamste is nu vooruit gaan in het hoofdstuk
 
Je kunt wel denken dat je de baas van de stad bent, maar je moet dan toch wel persoonlijk brood en dranken gaan maken voor je feestvierende burgers natuurlijk.
 

Deleted User - 124539

Guest
De events gaan ̀steeds meer lijken op die van Forge of Empires (andere game van inno). Daar lukt het bij dit soort events, als je alle opdrachten voltooid, normaal gezien om de hoofdprijs volledig te krijgen. Hoe het hier in elvenar zal zijn, weet ik niet, maar ik hoop dat het hier ook zo zal zijn. De mijlpalen vind ik leuk, is mooi meegenomen bij de opdrachten, maar het systeem om je prijs te kiezen is natuurlijk minder leuk.
 

Deleted User - 147694

Guest
Ik zie het niet zozeer als dat je iets kiest, bij de kisten maak je een keuze op basis van jouw voorkeur, waarbij je zicht hebt op de kans dat je de dagprijs winnen kunt, of te wel een gecalculeerde keuze, hier is totaal geen mogelijkheid daartoe anders dan dat je er voor kiezen kunt om alleen op een dag dat de dagprijs je aanstaat te spelen, maar goed, ik ben geen fan van deze methode, zal het waarschijnlijk ook wel nooit worden.

Persoonlijk zou ik het al enigszins een verbetering vinden dat je het moment waarop het "Omwisselen" plaatsvind zelf mag kiezen als je die als beloning ontvangt. Nu is het zo dat je soms bijna de veelbegeerde dagprijs hebt gevonden, je de Omwisselen "prijs" wint (bij gebrek aan een beter woord) en je kans op de dagprijs ineens weer gereset is....
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 124539

Guest
Ik zie het niet zozeer als dat je iets kiest, bij de kisten maak je een keuze op basis van jouw voorkeur, waarbij je zicht hebt op de kans dat je de dagprijs winnen kunt, of te wel een gecalculeerde keuze, hier is totaal geen mogelijkheid daartoe anders dan dat je er voor kiezen kunt om alleen op een dag dat de dagprijs je aanstaat te spelen, maar goed, ik ben geen fan van deze methode, zal het waarschijnlijk ook wel nooit worden.

Persoonlijk zou ik het al enigszins een verbetering vinden dat je het moment waarop het "Omwisselen" plaatsvind zelf mag kiezen als je die als beloning ontvangt. Nu is het zo dat je soms bijna de veelbegeerde dagprijs hebt gevonden, je de Omwisselen "prijs" wint (bij gebrek aan een beter woord) en je kans op de dagprijs ineens weer gereset is....
Ik had het inderdaad slecht geformuleerd, "kiezen" is zowat het slechtste dat ik als woord had kunnen gebruiken. o_O
Ik ben het helemaal met je eens!
 
Ik vind dit kraslotensysteem driedubbel niks dus ik zal me niet serieus op de opdrachten storten.
Eventueel binnenvliegende bloemetjes of wat het dan ook mag wezen zal ik op de laatste dag dan wel even gebruiken.
 
@CrazyWizard e.a. Op Beta heb ik 14 extra opdrachten kunnen doen waardoor ik 140 extra bloemen heb gekregen = 14 x extra krassen = 1 extra boom versieren (+14 extra kleine prijsjes) = 1 extra artefact op de Meiboom op level 10 te krijgen.
@ivyspine e.a. Bij het kistjes systeem kun je soms het juiste kistje kiezen om zo een opdracht (b.v. spreuken verzamelen) te voltooien, bij dit krassysteem heb je daar helemaal geen zicht op.
@wunjo e.a. boycotten ? kom op zeg. Je doet vrijwillig mee. Net zoals wel/niet meedoen met een BSA.
De spelers die het wel leuk vinden om zo'n evenement te spelen wens ik veel plezier de komende 3 weken. De anderen hebben 21 dagen vrij. :D
 
Geen idee waarom je het begin zou rushen, daarna krijg je 1 opdracht per dag, tijd genoeg.

Ik had begrepen dat je de dagopdrachten van de dagen dat je nog niet zo ver was niet krijgt? Als je ze alsnog kan doen maakt het niet uit. Als je ze niet alsnog kan doen kan het verschil maken.
 
@CrazyWizard e.a. Op Beta heb ik 14 extra opdrachten kunnen doen waardoor ik 140 extra bloemen heb gekregen = 14 x extra krassen = 1 extra boom versieren (+14 extra kleine prijsjes) = 1 extra artefact op de Meiboom op level 10 te krijgen.

hoezo 14 extra opdrachten? iedereen krijg dezelfde 20 dagelijkse opdrachten die je kan krijgen, zodra je klaar bent met de gewone lijst. Als je nu met de gewone klaar bent op dag 1 of op dag 19, maakt niet uit.
 
Enige nut van de hoofdprijs voor een eindspeler is dat die wat KP oplevert. Op Arendyll zal ik hier niet veel mee doen. Zeker ook omdat die malle lotto kaart weer terug is. Op Winyandor zijn dagprijzen met bevolking nog steeds een stuk minder per tegel dan gewone woonhuizen. Ik ga daar kijken of ik wat cultuur kan vervangen, want die zijn wel stukken beter. De rest van de prijzen zijn in een nog kleine stad niet erg relevant. Blijft jammer dat events niet meer zo leuk zijn als ze waren. Desondanks succes en plezier iedereen.
 
Bovenaan