• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Meiviering

DeletedUser726

Guest
58 opdrachten in totaal, meer dan 14 dagen te gaan....
58 - 14 = 44, dan is opdracht 44 de dagopdracht van vandaag;

@Earwen1: elke dag krijg je 1 dagopdracht erbij.... en je hebt tot en met de laatste dag om die in te lopen....
Maar je kan Op dag x niet meer opdrachten doen dan de aaneengesloten Serie + de dagopdrachten tot en met die dag...
 

DeletedUser4585

Guest
Als ik vragen mag. Heb je ook moeten wachten na opdracht 40? En was dat vandaag? Of al eerder?...
Nee, ik kon gewoon door. Ik had opdracht 39 (de eerste dagopdracht) & 40 al een paar dagen geleden, dacht eergisteren.
 

Deleted User - 147694

Guest
Een broederschapsgenoot heeft veel extra zaden gewonnen en heeft al een level 10 Meiboom in de stad staan, dus het is zeker mogelijk.
 

DeletedUser2578

Guest
Je kunt met de dagopdrachten met gemak meer dan genoeg artefacten halen. Als je ze allemaal hebt gedaan en geclaimd hebt, dan heb je twee bomen waarvan er een vol is en je hebt twee artefacten over. Heb 't zo gedaan op beta.
Je hebt gelijk dat wanneer alles goed meezit dat je 2 Meibomen kan halen. Ik zie nu dat bij de hoofdprijzen ineens 1 artefact, een Meiboom en daarna weer een artefact zijn verschenen die je kan winnen. Ik moet ze natuurlijk nog halen. Ik zit in de dagopdrachten dan krijg je best weinig bloemzaden maar goed we hebben nog 13 dagen te gaan, wie weet lukt het wel...:)
 

DeletedUser2578

Guest
Als ik alle nodige artefacten haal dan denk ik eraan om de Meiboomviering voor een tijdje neer te zetten; het zit er mooi uit en bij H16 geeft het toch wel wat munten, voorraden en sentient goederen die je weer goed kan gebruiken bij het spelen van de Toren en je nederzettingsgoederen. Voor populatie en cultuur hoef je het niet te doen.
 

Bijlagen

  • Meiboom.jpg
    Meiboom.jpg
    110,8 KB · Weergaven: 102
Het lijkt me wel een goed idee als de ontwikkelaar die verzonnen heeft om de knop van de meiboom elke keer 2 seconden af te sluiten 500 levenskrachten krijgt en de opdracht om ze allemaal in de boom te stoppen.
Ben wel benieuwd of hij/zij het dan nog steeds een goed idee vind.
 

Deleted User - 417307

Guest
Ik vind de meiviering leuk en de opdrachten ook. Het jammere is nu dat ik vast ben gelopen bij de opdracht waar je 4 confrontaties of 16 toernooiconfrontaties en 533 voorraden moest halen. Ik heb gekozen voor de 16 toernooiconfrontaties en nu blijkt sinds enkele dagen dat de toernooien niet meer beschikbaar zijn op mijn wereldkaart.

Weet iemand hoe dat dit komt en wat ik eventueel kan doen?
 
@Sanoya Toernooien lopen elke week en altijd van dinsdag 19 u t/m zaterdag 22 u... vanavond kun je weer verder in het toverstof toernooi. Ik ben verbaasd dat er in je broederschap niemand was die je dit kon (of wilde) vertellen...
ps: Kijk eens in de ingame Wikipedia voor meer informatie over het spel en al haar elementen?
 

Deleted User - 124539

Guest
Je kunt ook nog altijd kiezen om de wereldkaartconfrontaties te doen.
 
Ik vind de meiviering leuk en de opdrachten ook. Het jammere is nu dat ik vast ben gelopen bij de opdracht waar je 4 confrontaties of 16 toernooiconfrontaties en 533 voorraden moest halen. Ik heb gekozen voor de 16 toernooiconfrontaties en nu blijkt sinds enkele dagen dat de toernooien niet meer beschikbaar zijn op mijn wereldkaart.

Weet iemand hoe dat dit komt en wat ik eventueel kan doen?

die 4 confrontaties is niet zo moeilijk tenzei je nog beginnende speler bent en weinig materialen hebt. mss wat hulp aan je BS genoten vragen (degene die veel extra goederen hebben)
 
Ik reken het ff voor:

Ik heb nu 5 artefacten, mijn volgende grote prijs is geen artefact, dus ik moet twee bomen vullen voor de volgende artefact.
Ik heb eigenlijk niet heel bijzonder extra zaden gewonnen... (door 10x zaden als prijs, verdubbelaar of wissel, dus dat is verwaarloosbaar)
Ik heb nu nog 456 zaden over.
Het event duurt nog 14 dagen en 10 uur.
* dat zijn dus 14 dagen met dagopdracht en 14 dagen met een inlog beloning >> 3x14x10 zaden = 280 zaden.
* elke 6 uur je zaden rond je stad ophalen, met pech slechts 1 zaad per spawn.... misschien dat je 8 uur slaapt, dan mis je er mogelijk 3 a 4... maar laat ik er vanuit gaan dat je er 8 op een dag mist.... 13*(24-8) = 208


Als je heel veel pech hebt, dan haal je slecht 1 bloesem (ipv 2 of 3) per levenskracht op. dan heb je dus 40 bloesems = 40 levenskrachten nodig voor 1 artefact.
40 levenskrachten met 10 zaden per levenskracht = 400 zaden voor 1 artefact.

456 zaden (die ik heb)
280 zaden (uit de dagopdrachten)
208 zaden (rond je stad)
-----
944 zaden / 400 = 2,36 artefact

* heb je op de laatste dag ook alle dagopdrachten gedaan, pak je nog eens 1 artefact.


In het bovenstaande slechte scenario haal ik 5 + 2 + 1 artefact = 8 artefacten....
Maar
- je zal toch nog wel ergens een spawn hebben met 2 of 3 zaden in plaats van 1
- je zal toch nog wel ergens extra zaden pakken bij het openen van de bloemen en
- je zal ook niet alleen maar '1 bloesem' halen bij het inleveren van 1 levenskracht



Dus ik denk dat, als je je dagopdrachten uitspeelt, je best die 9 artefacten moet kunnen halen, zelfs zonder de event-outpost.



Inno kennende (maar prestaties uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst) zal er nog wel een BSA komen waarin een artefact te winnen is...... dan heb je die laatste ook....


Een graag geleverde uitleg, hoewel ik dit meiboom-gebouw geen toegevoegde waarde vindt hebben voor mezelf.....

400 zaden voor een artefact? dit is veel minder.
elke 10 is een bloemetje, afhankelijk van het aantal kraskaarten + de verdubbelaar, de wisselaar en de 10 zaden prijs krijg je per kraskaart 10-30 zaden terug
Het aantal benodigde zaden per bloemetje is dus ietsje lager dan 10.

Dan de meiboom, elk bloemetje levert 1-3 bloemen op (zeg gemiddeld 2) dat is 10 bloemetjes per boom gemiddeld.
944 zaden levert dus 9 a 10 hoofdprijzen op. oftewel 4 a 5 artefacten.

Dit is 1 van de meest makkelijke events tot nu toe.
Wel onder de voorwaarde dat je een actieve speler bent, de invloed van de opdrachten is namelijk beperkt en het ophalen van zaadjes en inlogbonus (gemiddeld 30 per dag als je niets mist dus voor de meesten die actief zijn 25 ofzo) is vele malen groter, (zeeR) actief spelen wordt dit evenement dus beloond, 1x per dag inloggen wordt benadeeld.
d
 

Aeva

Chef
400 zaden voor een artefact? dit is veel minder.
elke 10 is een bloemetje, afhankelijk van het aantal kraskaarten + de verdubbelaar, de wisselaar en de 10 zaden prijs krijg je per kraskaart 10-30 zaden terug
Het aantal benodigde zaden per bloemetje is dus ietsje lager dan 10.

Dan de meiboom, elk bloemetje levert 1-3 bloemen op (zeg gemiddeld 2) dat is 10 bloemetjes per boom gemiddeld.
944 zaden levert dus 9 a 10 hoofdprijzen op. oftewel 4 a 5 artefacten.

Dit is 1 van de meest makkelijke events tot nu toe.
Wel onder de voorwaarde dat je een actieve speler bent, de invloed van de opdrachten is namelijk beperkt en het ophalen van zaadjes en inlogbonus (gemiddeld 30 per dag als je niets mist dus voor de meesten die actief zijn 25 ofzo) is vele malen groter, (zeeR) actief spelen wordt dit evenement dus beloond, 1x per dag inloggen wordt benadeeld.
d
Vandaar dat ik twee meibomen heb :)
 

DeletedUser726

Guest
@Sanoya: een opdracht met een OF erin......
De voortgang geeft aan van welke je het verst onderweg bent.....
Dat wil niet zeggen dat je de andere opdracht van de OF niet op kan pakken om die af te ronden.

In jouw voorbeeld (4 provincies OF 16 toernooiprovincies) geef je aan dat je al een aantal toernooiprovincies gedaan hebt.
Dus OF je wacht tot de volgende toernooironde zoals @rodeon aangeeft.
OF je stapt alsnog over om 4 provincies te doen, zoals @super builder45 aangeeft.

Uiteindelijk moet je wel die 2e opdracht (2e balk) ook vervullen (goederen).
 

DeletedUser2516

Guest
ik krijg geen opdrachten meer en ik moet nog 2 artifacten scoren, das raar
 

DeletedUser4585

Guest
LoL, alweer één. :D Deze opzet kunnen ze beter vergeten, te verwarrend voor veel spelers. :p
 

Deleted User - 147694

Guest
Zal al enorm helpen als je een melding in beeld krijgt (hoeft geen informatiescherm te zijn) dat je door je opdrachten bent en even kort hoe lang het nog duurt tot de volgende opdracht komt.

Is duidelijk een ding dat de ontwikkelaars denken dat het een leuk nieuw spelelement is, maar waarbij het door spelers als verwarrend, onlogisch of ronduit irritant ervaren wordt. Maar goed, zal net als dit prijzensysteem wel weer terugkomen zonder iets met de klachten te doen. Wat ze ook met BSA versie E gedaan hebben, onpopulair bij spelers, maar gewoon doordrukken om de spelers te pesten. Althans, dat is mijn idee er van. :(
 

DeletedUser4585

Guest
...Wat ze ook met BSA versie E gedaan hebben, onpopulair bij spelers, maar gewoon doordrukken om de spelers te pesten. Althans, dat is mijn idee er van. :(
Tweede BSA versie E hebben ze wel ietsjes goedkoper gemaakt t.o.v. de eerste, klein beetje geluisterd misschien maar toch niet genoeg. :(
 
Bovenaan