• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback hoofdstuk 18 - Teamgeest!

Dank je,
Het heeft me een redelijke tijd gekost om die info terug te vinden via handelaar -> aanbiedingen en dan je muis boven die verheven goederen houden.
 
Ik heb het net eens lekker uit gepuzzeld en het is te doen met maar 17 speciale stoeptegels.
Na nog langer puzzelen. Als je 18 straattegels [teamparkstraten] gebruikt kun je alles (1+6+4×3 gebouwen) compact plaatsen.
Er zijn zelfs twee mogelijkheden voor de aansluiting met het stadhuis.
Een gewone weg naar het noorden (links=linksboven) en/of naar het oosten (boven=rechtsboven).
ElvPlan H18 Gast012.png

Met de dimensiepoort (portaal) op #4 past dit op ongeveer 4×5 blokken.
 
Wel bedankt allen voor toch een mooie indeling.. zelf ben ik bijna zover maar kan dit al wel goed gebruiken en geeft me inzicht met hoe ik het in mn stad kan doen.. mn dank is groot :)

Nu eerst veel mana sparen nog xD blijft een dingetje haha
 
Wel bedankt allen voor toch een mooie indeling
Blij dat iemand anders hier wat aan heeft; daarom hier gepubliceerd.
Met dank aan alle voorgangers die mij weer geïnspireerd hebben.
Als je de linkerstraat weghaalt en
Goed idee, bedankt voor de tips, maar ... ter linkerzijde sluit de rest van mijn stad aan op deze hoofdweg. Zie het bovenste tegeltje in blok 1-links.
En ach, die 10k unurium voor een straattegel produceert mijn handelshuis in 3 uur. Een tegeltje meer is idd. wel 'verspilde' ruimte.
 
... maar ... ter linkerzijde sluit de rest van mijn stad aan op deze hoofdweg
Dat vermoeden had ik al, maar het blijft een sport om zo weinig mogelijk tegels te hebben :)

Heb zelf veel meer tegels omdat ik niet een mooi grote blok beschikbaar heb.

Wat wel nog een puntje is in je ontwerp is dat je wat extra tegels nodig hebt gedurende de tijd dat je nog een kleiner portaal hebt. Pas op level 4 wordt hij zo groot als ingetekend.
 
Dit kun je rechts bovenin zien
Xeses vroeg echter:
Een vraag, een overzicht van hoeveel handel je al hebt aan Gloeiblokken, alruin en oermineralen is die er niet?
Nee, de handel die je de afgelopen dagen geplaats hebt kun je zelf niet zien, anderen wel. Maar dat is ook helemaal niet interessant, want je hebt je ruil al gedaan en Inno heeft jouw probleem overgenomen (vergelijk dit met een Herverzekering/Rückversicherung/Reassekuranz danwel 'lender of last resort' (LOLR)). Na jouw plaatsing (dag 1) blijft het in totaal 7 dagen zichtbaar voor anderen en daarna is het weg.
 
Is een leuk systeem die nieuwe handelaar, gewoon jammer dat er nu reeds een diep gat is op de markt wat mineralen betreft
De vraag via handelaar naar mineralen is mooi dat je die onmiddellijk krijgt maar dan is het bijna iedere keer 6u wachten voor je de volgende 1800 of 2000 kan vragen omdat er geen enkel mineraal te vinden is tussen alle handel, en is al tijdje zo
Zeker voor wie zoals ik voor bouwen hubs enkel maar mineraal nodig heeft
En ja, ik weet wel dat ik binnen de bs moet 'bedelen' maar jammer genoeg ben ik niet de enige die beroep moet doen bij onze nog maar beperkt aantal mineraalkwekers (als ze online zijn). En dan is het voor vraag 20K toch 10x handelen met hoogste lvl stadhuis
 
Is een leuk systeem die nieuwe handelaar, gewoon jammer dat er nu reeds een diep gat is op de markt wat mineralen betreft
Is al zo vanaf het begin dat ik de handel van verheven goederen in de gaten kon houden.

Zeker voor wie zoals ik voor bouwen hubs enkel maar mineraal nodig heeft
Dan heb je nog geluk dat je soms alruin nodig hebt wat je zo van de markt kunt plukken. Ik maak alruin, en er is 0 vraag naar alruin als sinds het begin.
Kortom, de hele markt is volkomen scheef.
De handelaar is bittere noodzaak om het hoofdstuk te kunnen spelen.

En dan is het voor vraag 20K toch 10x handelen met hoogste lvl stadhuis
Wat tijdboosters doen wonderen hier.
 
Is een leuk systeem die nieuwe handelaar, gewoon jammer dat er nu reeds een diep gat is op de markt wat mineralen betreft

SuperSorry :p.
Binnen mijn BS probeer ik er al twee versneld te voorzien van oermineralen. Niet onlogisch, want voor staal :steel: (en elixer :elixir:) hebben we een soortgelijk probleem, tot (on)genoegen van mijn directe buren :cool:.
Voorheen was het wel lastig als je T6 bismut was, maar ondertussen is ook de T6 handel vrij evenwichtig.
Wees blij met dit nieuwe handelssysteem, want zo groot is je probleem helemaal niet, dunkt me.

Voor een nieuwe hub heb je niet alleen 13,9k van T7 nodig, da's 8×1800, minder dan 3×3 keer een handelaar eropuit sturen; haalbaar op één dag.
Bovendien heb je 92k van T4 nodig ≈ 8×12k = 4×2 fabrieken à 3 uur (MET 'Magische Productie'); ook dat is een dagje bezigheidsterapie.
Voor het uppen moet je inderdaad 10× een handelaar eropuit sturen, maar dan ben je al veel verder in het spel.
Die handelaren financieer je door al je buren op de kaart 2× burenhulp te geven, kun je 3 week vooruit.
En een beetje plannen :D en vooruitzien hoort er hier nogal bij.

Jammer is alleen dat er zoveel handel zichtbaar blijft welke nooit afgenomen zal worden.
(Op de app. is daarvoor/daartegen helaas geen vinkje.)
Vooral binnen het BS zelf zie ik daardoor niet/moeizaam de bescheiden handel van onze beginnende spelers:confused:.
 
Laatst bewerkt:
Voor een nieuwe hub heb je niet alleen 13,9k van T7 nodig, da's 8×1800, minder dan 3×3 keer een handelaar eropuit sturen; haalbaar op één dag.
Bovendien heb je 92k van T4 nodig ≈ 8×12k = 4×2 fabrieken à 3 uur (MET 'Magische Productie'); ook dat is een dagje bezigheidsterapie.
Dat is op voorwaarde dat je 3 nieuwe handelaren betaald en 2 T4 fabrieken (met magische) actief in je stad hebt. :p
Probleem is niet de wachttijd om er ééntje te maken. Probleem is de aanwezigheid, beter gezegd de afwezigheid, van een goedje op de markt. Niet iedereen kan een timer zetten om na 6u nieuw handeltje voor mineralen te plaatsen.
Maw voor de 3x 5 hubs is het toch wat langer mineralen sprokkelen in vergelijking met alruin en gloeiblokken :(.
En boekrol/bismutprobleem is er nog steeds hoor, ervaar het dagelijks als boekrol en bismutproduceerder, enkel kwijt te geraken met verlies anders is het echt dagen en dagen wachten tot iemand het neemt
 
(Op de app. is daarvoor/daartegen helaas geen vinkje.)
Vooral binnen het BS zelf zie ik daardoor niet/moeizaam de bescheiden handel van onze beginnende spelers
Op app kan je toch ook een vinkje , is wel groen bolletje, aanvinken om enkel de vraag goederen van je bs- genoten te zien. Bij mij lukt dit toch
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210605-173957_Elvenar.jpg
    Screenshot_20210605-173957_Elvenar.jpg
    74,9 KB · Weergaven: 65
Je redenatie komt bij mij ongeloofwaardig over.
Probleem is de aanwezigheid, beter gezegd de afwezigheid, van een goedje op de markt.
Die T7 handel is dus GEEN probleem, want je krijgt je oermineralen direct van 'Inno', cq. de handelaar. 6 Uur is volgens mij 2× een standaard 3u productie. Je bent in H18 en het lukt je niet om 3× op een dag in te loggen?
En tja, als je geen lot koopt win je nooit de loterij, ofwel heb je echt geen 2×T4 fabrieken?
 
Vooral binnen het BS zelf zie ik daardoor niet/moeizaam de bescheiden handel van onze beginnende spelers:confused:.
Op app kan je toch ook een vinkje , is wel groen bolletje, aanvinken
Screenshot_2021-06-05-20-08-59 - kopie.png

Verzoek 2× het door jou geciteerde te lezen voordat je reageert.
Op de app is er geen vinkje (of bolletje) om de T7 aanbiedingen uit beeld te krijgen.
Bovenstaand overzicht is een klein deel van 34 aanbiedingen T7. De bescheiden aanbieding T1 hiertussen is uiterst moeizaam te ontwaren, zeker als je die niet echt verwacht.
Binnen ons BS werd tot nu toe altijd alle (2**NCT) handel direct afgenomen door de anderen. Nu kan ik de T1/T2/T3 niet in een oogopslag aanschouwen (en uiteraard overnemen).
 
Na nog langer puzzelen. Als je 18 straattegels [teamparkstraten] gebruikt kun je alles (1+6+4×3 gebouwen) compact plaatsen.
Er zijn zelfs twee mogelijkheden voor de aansluiting met het stadhuis.
Een gewone weg naar het noorden (links=linksboven) en/of naar het oosten (boven=rechtsboven).
Bekijk bijlage 6217
Met de dimensiepoort (portaal) op #4 past dit op ongeveer 4×5 blokken.
Ik ben ook nog niet zo ver,maar vind het super handig dat hier al wat voorbeelden geplaatst worden! ben zelf niet zo heel erg economisch/wiskundig aangelegt,dus bedankt!!!
 
Prima en leuk hoofdstuk op 1 ding na: dat de poort producties minstens elke 2 uur aangezet moeten worden. Waarom niet meer tijdsopties? Denken ze bij Inno soms dat we echt helemaal niks anders te doen hebben of zo? Tssss.... :rolleyes:
 
Denken ze bij Inno soms dat we echt helemaal niks anders te doen hebben of zo?
Nee hoor, de reden is veel simpeler. Als je niet ingelogged bent kun je ze geen geld geven.

EDIT: Een simpele oplossing is wat tijdboosters loslaten op het portaal, zodat je de schade weer in haalt.
 
Nee hoor, de reden is veel simpeler. Als je niet ingelogged bent kun je ze geen geld geven.

EDIT: Een simpele oplossing is wat tijdboosters loslaten op het portaal, zodat je de schade weer in haalt.
Heel wijs van jou Albert ;) dankjewel! Heb toch graag dat ze de volgende keer ook langere productie-opties aanbieden... Dus eh Forumbaas, kan dit svp meegenomen worden??
 
Bovenaan