• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback hoofdstuk 18 - Teamgeest!

Je zit nog vrij in het begin van H18 poppiep dus is het even geduld hebben en je handelaar die Unurium laten maken en per 3u ophalen.
Wat ook even kan helpen is het verbruik stoppen in je marmer fabriek.
Hoe verder dat je komt in dit hoofdstuk hoe soepeler het gaat lopen.

Vergeet niet om 4x 3 hubs te maken anders kom je bijna niet vooruit en de welkomstpleinen kun je na de opdracht om er 6 van te hebben verwijderen als je ruimte gebrek hebt maar wel genoeg portaalwinst spreuken bezit.
 
hahahaa, zit al eeuwen in het begin, schiet totaal niet op. Klinkt bekend waarschijnlijk.
Bedankt voor je advies Bor. En stoppen met de marmerfabriek, zat ik al over te denken. Kan ook nog niet goed overzien hoeveel je nodig hebt van de verheven goederen. Dus zet m alleen overdag aan. Kan de nachtploeg ook een keertje lekker doorslapen....
 
Er is nog een speciale truc die je goed kan helpen mits je er de ruimte voor hebt.
Het gaat er op dat je minimaal 3 hubs van elk bouwt maar je bouwt of van water of van vuur 1 extra hub.
Heb je een extra water hub dan laat je al je water hubs continu water elementen maken en maak je in de andere hubs continu die medaille die een water element vraagt.
Heb je een extra vuur hub dan gaat het op de zelfde manier.
Je verbruikt dan per 8u bijna de volledige productie van je elementen die je per 9u maakt.
Het nadeel is dat je met water een groot overschot aan tuin badges maakt en met vuur is dat de piloten badge.
hier door zul je een paar keer moeten afwijken van deze routine en wat anders maken om de extreme overschotten weg te werken maar je kunt wel op een bepaald moment je portaal in een continue productie zetten.
Je vaste producties zijn dan geisers: Zeiler + Chef + Tuin en voor Vulkaan: Piloot + Kamp + Chef

Dit werkt beter als jij je Bloeiende Handelaars Gilde op level 11 of hoger hebt staan.
 
Laatst bewerkt:
Er is nog een speciale truc die je goed kan helpen mits je er de ruimte voor hebt.
Het gaat er op dat je minimaal 3 hubs van elk bouwt maar je bouwt of van water of van vuur 1 extra hub.
Heb je een extra water hub dan laat je al je water hubs continu water elementen maken en maak je in de andere hubs continu die medaille die een water element vraagt.
Heb je een extra vuur hub dan gaat het op de zelfde manier.
Je verbruikt dan per 8u bijna de volledige productie van je elementen die je per 9u maakt.
Het nadeel is dat je met water een groot overschot aan tuin badges maakt en met vuur is dat de piloten badge.
hier door zul je een paar keer moeten afwijken van deze routine en wat anders maken om de extreme overschotten weg te werken maar je kunt wel op een bepaald moment je portaal in een continue productie zetten.
Je vaste producties zijn dan geisers: Zeiler + Chef + Tuin en voor Vulkaan: Piloot + Kamp + Chef

Dit werkt beter als jij je Bloeiende Handelaars Gilde op level 11 of hoger hebt staan.
Goeie tip Bor!!;)
 
Ik heb inmiddels mijn portaal staan en 3 van die welkomstpleinen.. is het nu beter om te focussen op het levelen van het portaal of om juist die hubs al te plaatsen.. zelf dacht ik om dat portaal in ieder geval naar 2 te brengen en meer uit andere nederzettingsgebouwen te krijgen.. maar die hubs zijn ook nodig weer voor producties/onderzoek verder te gaan o_O
 
Ikzelf had het portaal al naar 2 voor ik hubs had vrijgespeeld (en ik had ook al lang de paden gekocht).

Als je zowel hubs als portaal kunt doen kunt lijkt me de hubs beter (of in ieder geval een paar), want zonder hubs heb je 0 produktie.

[Nou ja, op de deelnemers na dan, maaer die kun je ook met PP krijgen.]
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf had het portaal al naar 2 voor ik hubs had vrijgespeeld (en ik had ook al lang de paden gekocht).

Als je zowel hubs als portaal kunt doen kunt lijkt me de hubs beter (of in ieder geval een paar), want zonder hubs heb je 0 produktie.

[Nou ja, op de deelnemers na dan, maaer die kun je ook met PP krijgen.]
Top tnx voor het advies, ik speel vrij traag ook en had nog wat fabrieken die ik eerst wilde levelen voordat ik me ging buigen over de nederzetting :)
 
Er is nog een speciale truc die je goed kan helpen mits je er de ruimte voor hebt.
Het gaat er op dat je minimaal 3 hubs van elk bouwt maar je bouwt of van water of van vuur 1 extra hub.
Heb je een extra water hub dan laat je al je water hubs continu water elementen maken en maak je in de andere hubs continu die medaille die een water element vraagt.
Heb je een extra vuur hub dan gaat het op de zelfde manier.
Je verbruikt dan per 8u bijna de volledige productie van je elementen die je per 9u maakt.
Het nadeel is dat je met water een groot overschot aan tuin badges maakt en met vuur is dat de piloten badge.
hier door zul je een paar keer moeten afwijken van deze routine en wat anders maken om de extreme overschotten weg te werken maar je kunt wel op een bepaald moment je portaal in een continue productie zetten.
Je vaste producties zijn dan geisers: Zeiler + Chef + Tuin en voor Vulkaan: Piloot + Kamp + Chef

Dit werkt beter als jij je Bloeiende Handelaars Gilde op level 11 of hoger hebt staan.
 
Bedankt voor de tip Bor. Zal er later naar kijken. Ik hou nu de ruimte in mn stad even leeg vanwege aankomend BSA.
Weet iemand trouwens de versie en wanneer BSA begint?
 
Weet iemand trouwens de versie en wanneer BSA begint?
Afgaande op vorige BSA events zou ik verwachten versie F, maar het maakt niet uit, alles heeft lange produkties nodig die je toch eerst maakt. Als het dan een andere versie blijkt te zijn kun je daarna de planning wel aanpassen.

Wanneer het begint maakt ook niet zoveel uit als je al besloten hebt om ruimte ervoor te houden. (Of het nu over 3 of 5 of 7 dagen is, je gaat de ruimte toch niet meer gebruiken.)
Ikzelf ben begin deze week al begonnen met bouwen, ook omdat ik nog woningen moest uppen om voldoende bevolking te verkrijgen voor alle level 1 WP.
 
(Dit topic gaat toch nog steeds over H18.)
Ondertussen H18 afgesloten na ruim 19 weken.
Op het einde mag je je portaal (en alle hubs) verkopen, dat levert aanzienlijke hoeveelheden hamertjes en munten op.
Na deze "slotopdracht" volgen er nog meer, maar tot 10 tellen is er niet bij. Noch op de App, noch op de PC.

Elvenar H18 Einde 10=6 App Screenshot_2021-09-16-19-20-52.png
Elvenar H18 Einde 10=6.PNG
 
Laatst bewerkt:
Zo, ik ben ondertussen door het hoofdstuk heen. Alles vrij gespeeld, behalve het heiligdom der Kampioenen.
Ik ben me nu aan het afvragen of het goed zou zijn die tempel der Geesten te plaatsen. Die zou unurium extra produceren. Heeft iemand hem al geplaatst?
 
Ik heb hem al staan op level 11.
Ik krijg nu 2171 Unurium per toren kistje die ik pak (standaard is dat 48*2171 per week)
Ook kreeg ik 1086 per keer dat ik sleutels raapte rondom mijn stad. Had alleen niet opgelet of dat dit ook gebeurde tijdens inleveren van opdrachten.
 
Gebruik je ook de rune maak truc?
Plaats een klein wonder wat je niet wil hebben maar wel veel relikwieën van hebt.
Zodra het klaar is verkoop je het weer en gaat hem vullen tot dat je 10 scherven stukjes hebt die je in de tempel der geesten stopt.
Dit kun je blijven herhalen tot dat je relikwieën op zijn waarna je een ander niet wenselijk wonder kunt gebruiken.

Ik vermoed dat @Andante dit ook heeft gedaan om dat wonder te plaatsen en voor bij 5/6 te krijgen.
 
Bovenaan