• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback "Het mysterie van het mistige bos"

Eventgebouwen met bewoners zijn natuurlijk wel degelijk te upgraden in latere hoofdstukken. Je moet er wel iets voor doen: zorg dat je elke week die 10 kistjes binnenhaalt ;)
ps. Juist verderop in het spel wil je dat wel... @rodeon

Er is nog een optie: nieuwe winnen in een nieuw evenement ;)
Hoewel de laatste evenementen slechtere gebouwen geeft dan de oude werkt dat nog steeds.
En op een gegeven moment duren hoofdstukken zo lang dat er meerdere evenementen voorbij komen...
 
Het geeft je de optie om minder huizen te neer te zetten en dat scheelt ruimte… het nadeel is wel dat je voor je bevolking jezelf afhankelijk maakt van een cultuur gebouw… iets wat je verderop in het spel misschien weer wilt vervangen.
Eventgebouwen met bewoners zijn natuurlijk wel degelijk te upgraden in latere hoofdstukken. Je moet er wel iets voor doen: zorg dat je elke week die 10 kistjes binnenhaalt

Ja, dat snap ik allemaal wel, want ik werk op Arendyll al jaren met hoofdzakelijk prijsgebouwen voor mijn bevolking. Al vervang ik ze liever door betere uit events dan dat ik ze upgrade voor 300-400 restauratiespreuken per hoofdstuk. Die gebruik ik liever voor andere gebouwen die niet te vervangen zijn zoals feniks, zeemeerminnen, beren, enz.

Maar dat was mijn punt niet. Ik blijf het raar vinden dat het er van afhangt in welk hoofdstuk je zit of een prijsgebouw meer of minder nuttig is.
Bijvoorbeeld halloweenschreeuw en halloween zonder hoofd geven in H16 25% en 10% meer dan een woonhuis, terwijl ze in orks ongeveer hetzelfde geven als een huis per m2. Dan worden spelers die verder zijn toch bevoordeeld ten opzichte van die nog niet zo ver zijn? Ik zou eerder verwachten dat het altijd bijvoorbeeld 10% is.
 
Maar dan is de beste altijd de beste, en heb je nooit een reden om volgende events te doen voor nieuwe gebouwen (als je wel RR spreuken gebruikt). Door ze niet altijd evenveel goed te maken moet je als speler de events nu blijven doen om steeds de betere gebouwen te krijgen.
 
Ik ga level 10 van het gebouw niet halen in het event. Ik moet nog 20 katten, en heb alle quests afgerond en zo goed mogelijk gespeeld in het bos.
Ik ben ook de hele dag online ongeveer, dus heb veel magische elementen uit de stad kunnen rapen, maar ook dat is niet genoeg dus.

Het is jammer dat alles zo krap staat ingesteld dat je helemaal geen dagprijzen meer kunt pakken zonder de kans op de hele hoofdprijs te verspelen.
 

Aeva

Chef
Je kunt ze natuurlijk ook 'craften' in de knutselhoek...
Als je kunt craften ga je zeker niet upgraden.
Gaat om de hele goede gebouwen als krabhotel of eenmalige zoals de beren, die je niet opnieuw op een hoger level kunt maken dus.
 

Aeva

Chef
Ik ga level 10 van het gebouw niet halen in het event. Ik moet nog 20 katten, en heb alle quests afgerond en zo goed mogelijk gespeeld in het bos.
Ik ben ook de hele dag online ongeveer, dus heb veel magische elementen uit de stad kunnen rapen, maar ook dat is niet genoeg dus.

Het is jammer dat alles zo krap staat ingesteld dat je helemaal geen dagprijzen meer kunt pakken zonder de kans op de hele hoofdprijs te verspelen.
Maar je kunt twee levels halen in het nieuwe BSA... ;)
 
Ik ga level 10 van het gebouw niet halen in het event. Ik moet nog 20 katten, en heb alle quests afgerond en zo goed mogelijk gespeeld in het bos.
Ik ben ook de hele dag online ongeveer, dus heb veel magische elementen uit de stad kunnen rapen, maar ook dat is niet genoeg dus.

Het is jammer dat alles zo krap staat ingesteld dat je helemaal geen dagprijzen meer kunt pakken zonder de kans op de hele hoofdprijs te verspelen.

Het zal meer met een beetje pech of geluk te maken hebben, veel is afhankelijk van de route die je door het bos neemt.
Het is een behoorlijk lange route, en je kan net de pech hebben om de katten heen te lopen, of juist precies de goddelijke route te pakken.

Hier heb je weinig invloed op.
Ik ga waarschijnlijk net wel of net niet de 2de basisplaat halen.

en natuurlijk is BSA altijd de oplossing voor pechvogels.
 
Ik vind dit wel een leuk event met die kaarsen en zo. :cool: Het is weer eens wat anders.
Op voorhand had ik beslist dat ik voor de hoofdprijs ging. Dus heb ik geen kaarsen gebruikt om prijzen te pakken. Enkel om katten in mijn zak te steken:))
En ik heb zowel op Arendyll als op Winyandor 9 heksenmutsen. En toch nog bv een Halloweenschreeuw en een Halloween zonder Hoofd kunnen scoren. Ik ben dus een tevreden Elf ;)
 

DeletedUser4585

Guest
Het zal meer met een beetje pech of geluk te maken hebben, veel is afhankelijk van de route die je door het bos neemt.
Het is een behoorlijk lange route, en je kan net de pech hebben om de katten heen te lopen, of juist precies de goddelijke route te pakken.

Hier heb je weinig invloed op.
Ik ga waarschijnlijk net wel of net niet de 2de basisplaat halen.

en natuurlijk is BSA altijd de oplossing voor pechvogels.
Zal dan wel wat fout doen maar heb met geen enkel account lvl 10 kunnen halen. :( Iets dat me nog nooit eerder overkomen is. o_O
Feit dat de map zelf random is en dan ook waar die rot katten verschijnen random is maakt deze opzet wat mij betreft tot de slechtste die ze tot nu toe verzonnen hebben. Had op één account ~5500 ingrediënten verzameld, uiteindelijk daar slechts 5 artifacts & 7 dagprijsjes mee kunnen behalen, wtf !? :mad: Zelfs met shuffle vorm (komt in winter event weer langs) heb je meer kans op dagprijzen. :oops:
 
Zal dan wel wat fout doen… uiteindelijk daar slechts 5 artifacts & 7 dagprijsjes mee kunnen behalen
Met een stapel buitenpost, slim spelen en geen onnodige mist oplossen genoeg katten gevonden… maar dagprijsjes waren niet of nauwelijks voor handen dus na verloop van 5 dagen ook niet meer naar gezocht!
 
Geen idee hoeveel dagprijzen, en ja dat is super random nu, kan alle kanten op.
Voor de katjes, vanochtend met de laatste beetjes de 2de basisplaat opgehaald.

Die laatste opdracht was wel echt heftig, 10 toren gevechten.
Ik heb speciaal me toren getimed zodat die opdracht mogelijk zou zijn. Zo moest bv deel 2 van de toren afgerond zijn zodat je geen 12 uur hoeft te wachten.

En zelfs als je het goed getimed kost het minimaal 18 uur namelijk start (4 gevechten), 9 uur wachten (4 gevechten), 9 uur wachten (2 gevechten)
Zelfs met de "verlengde dag" vind ik dat wel erg "krap" ingesteld en geen goede opdracht voor de laatste dag.

Verder leuk event, heb op het einde nog even gas moeten geven met de lijst erbij, maar dat is ook omdat ik de eerste 5 dagen ofzo heb overgeslagen. dus deels me eigen schuld.

20-25 visioendamp blijf ik vervelede opdrachten vinden, je bent dan wel erg afhankelijk van wat je bij het handwerken aan recepten krijgt, je zult zien dat je steeds alleen leuke recepten krijgt met 2-3 visioendamp als beloning, dan kom je dus niet vooruit. heb bij 1 opdracht uiteindelijk maar een oud onderzoek afgerond die ik nog ergens had liggen.
10-15 visioendamp is al traag genoeg 20-25 visioendamp is echt overkill.

iig leuk concept, maar als geheel voor verbetering vatbaar.
 
Het event is gedaan en wat in onze BS naar boven komt is toch wel het feit dat niemand tot 10 geraakt is.
De meeste leden zijn dagelijks online en doen hun opdrachten. Sommige hebben pakketjes gekocht, en één iemand is nog maar aan 5 geraken. En ja je moet praktisch spelen, maar teleurstellend.

Sommige vragen zijn echt zot, zeker als je verder in het spel zit. Hier denk ik dan aan" verken een provincie" Je kan proberen plannen maar is niet haalbaar voor iedereen.
Dit is twee keer op rij dat ik er niet geraak, en voor mij niet motiverend. Ik zal volgende keer naar de prijzen kijken, als het niet interessant is laat ik het liggen. en ik denk dat er nog zullen doen.
Het spel op zich is leuk, maar je moet het ondergaan, je hebt geluk of niet. Voor verbetering vatbaar!
 
Het event is gedaan en wat in onze BS naar boven komt is toch wel het feit dat niemand tot 10 geraakt is.
De meeste leden zijn dagelijks online en doen hun opdrachten. Sommige hebben pakketjes gekocht, en één iemand is nog maar aan 5 geraken. En ja je moet praktisch spelen, maar teleurstellend.

Sommige vragen zijn echt zot, zeker als je verder in het spel zit. Hier denk ik dan aan" verken een provincie" Je kan proberen plannen maar is niet haalbaar voor iedereen.
Dit is twee keer op rij dat ik er niet geraak, en voor mij niet motiverend. Ik zal volgende keer naar de prijzen kijken, als het niet interessant is laat ik het liggen. en ik denk dat er nog zullen doen.
Het spel op zich is leuk, maar je moet het ondergaan, je hebt geluk of niet. Voor verbetering vatbaar!

Hebben alle leden ALLEEN de pakketten van 420 gekocht?
Er zit namelijk een gigantisch verschil in effectiviteit van de pakketten.
Ik kan me voorstellen dat iemand in zijn of haar enthousiasme voor een dagprijs het pakket 195 koopt of losse onderdelen.

Losse kosten:
Kaars: 10
Lantaar: 35
Flitsfles: 50

Pakket 1: 195 ingredienten
7 kaarsen (70)
3 lantaarns (105)
2 flitsfles (100)
Besparing: 80 ingredienten oftewel: +41% gratis

Pakket 2: 420 ingredienten
18 kaarsen (180)
7 Lantaarns (245)
7 Flitsfles (350)
Besparing: 355 ingredienten oftewel: +85% gratis

De invloed van "ik wil iets hebben maar heb niet genoeg voor pakker 2" kan dus een gigantische invloed hebben op het eindresultaat.
In deze vorm moet je dus enkel het grootste pakket kopen, tenzij je op het einde van het evenement zit en die 420 niet meer kan halen, dan pas wordt pakket 1 en later losse stukjes interessant.

Daarnaast moet je een beetje spelen met de kaarsjes, en de flitsflessen (anders kom je kaarsen tekort)
Maar 2x zoveel "gratis" tussen de 2 pakketten kan en mag je niet onderschatten.

De persoon met maar een level 5, heeft de 0.01% pech die iemand kan hebben, maar meer waarschijnlijk niet helemaal het concept gesnapt en zich laten leiden door aankoop van het kleine pakket en losse delen en vermoedelijk geen of bijna geen grote pakketten gekocht.

De groep, ik wil de prijs van vandaag of ik kan weer iets dus het moet uitgegeven worden ipv. helaas vandaag niet meer dan maar weer wanner ik voldoende heb. zij zullen het in deze variant onmogelijk zwaar hebben.
 
Bovenaan