• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback "Het mysterie van het mistige bos"

Kans op een dagprijs is niet zo groot inderdaad. De enige manier om zo'n prijs te verdienen is om veel kisten (of wat het dan ook zijn) te openen en hopen dat je er 1 krijgt.
Je hebt echter geen invloed op welke en hoeveel kisten je krijgt, anders dan zoveel mogelijk bos te doorzoeken.

Ik weet niet op welke manier je zoekt, maar je kunt taktieken gebruiken om dat zo efficient mogelijk te doen.

Wat redelijk vaak voorkomt is dat je een soort vertikale 'muur' van mist hebt, waar je dan de volgende stap in moet zetten:
mist_banen.png


Het donkere deel links is al geheel open (of grotendeels). De kolom "baan 1" is dus al witte mist, en er zit niets in. Baan 2 en 3 en verder zijn nog helemaal donker (en zitten nog rechts van het scherm).

Met een kaars kun je dan bijv het vak in baan 1 met oranje open maken.

Je probeert dan horizontal 3 banen diep een horizontale gang te maken. Pas bij de 3e baan gebruik je een lantaarn. Met 1 lantaarn kun je dan baan 2 en baan 4 "verlichten", en heb je in het ideale geval met 3 kaarsen en 1 lantaarn drie hele banen onderzocht.

Er liggen vaak obstakels waardoor dit niet helemaal lukt. Bijvoorbeeld het rode obstakel aan de onderkant maakt het lastig om die vakjes te onderzoeken. Die vakjes onderaan kun je dan gewoon overslaan. Het kost teveel kaarsen om die 2 vakjes ook nog te bekijken.

De prijzen liggen vaak redelijk dicht bij elkaar, en met een flitslicht of soms een lantaarn kun je dan proberen er meerdere tegelijk van mist te ontdoen.
 
Ja, de kans is weinig tot zeer klein. Ik heb percentages tussen de 6 en 10% gezien, wat theoretisch iets van 1 prijs per 17 tot 10x trekken is.
Voor de aantallen trekkingen die wij doen, kun je die getallen rustig met 3 vermenigvuldigingen voor je er wat enigszins zeker van kunt zijn dat je de prijs zeer waarschijnlijk wel krijgt.

Ik heb de dagprijs als doel ook al laten varen. De hoofdprijs is wel aardig en het spelletje is wel leuk voor een keer.

Bij een volgend event moet ik eens gaan kijken wat ik doe.
 

Aeva

Chef
De hoofdprijs is prima. Die heksenhut levert op level 9 levert meer orken op per dag dan de heldensmederij op 17 per dag.
De dagprijzen zijn stom geluk als je ze krijgt en meestal krijg je ze als je er geen belangstelling voor hebt :p
Verder zijn al die kleine prijsjes uit al die malle kistjes ook prima. Niet gespeeld is niets gewonnen en wie het kleine niet eert...
 
Volgens mij is dat verschil in rendement tussen de verschillende hoofdstukken bij alle gebouwen het geval… of bedoel je iets anders?

Dat is niet zo simpel te zeggen, omdat veel gebouwen in latere hoofdstukken wat anders gaan produceren. Dat maakt ze moeilijk vergelijkbaar over de hoofdstukken. Cultuur blijft inderdaad altijd wel stuk beter dan wat er in het standaard bouwmenu te vinden is. Maar voor die met bevolking blijf ik het toch raar vinden dat ze in late hoofstukken veel beter zijn dan woonhuizen, terwijl ze in vroege hoofdstukken minder of hooguit ongeveer even goed zijn. Dan kun je dus beter huizen houden, want die zijn elk hoofdstuk te upgraden.
 
Maar voor die met bevolking blijf ik het toch raar vinden dat ze in late hoofstukken veel beter zijn dan woonhuizen,
Het geeft je de optie om minder huizen te neer te zetten en dat scheelt ruimte… het nadeel is wel dat je voor je bevolking jezelf afhankelijk maakt van een cultuur gebouw… iets wat je verderop in het spel misschien weer wilt vervangen.
 

Aeva

Chef
Dan kun je dus beter huizen houden, want die zijn elk hoofdstuk te upgraden.
Eventgebouwen met bewoners zijn natuurlijk wel degelijk te upgraden in latere hoofdstukken. Je moet er wel iets voor doen: zorg dat je elke week die 10 kistjes binnenhaalt ;)
ps. Juist verderop in het spel wil je dat wel... @rodeon
 
Op zich is het een prachtig event maar ik vind het zo jammer dat de opdrachten zo saai zijn, bv 2 keer achterelkaar verzamel een flinke hoeveelheid basisgoederen.. waarom niet wat meer variatie in de opdrachten. De laatste opdrachten; zo jammer dat er een tijdslot op zit. Nu is het moeilijk om de laatste opdrachten te halen vanwege de tijdsdruk. Echt super jammer.
 
Het nadeel van gemengde cultuur/bewoners gebouwen is dat ze vaak effectief (per blokje) minder opleveren dan bijvoorbeeld alleen cultuur. Daarom is alleen cultuur meestal mijn keuze. Dan plaats ik liever huizen (leveren punten op) en in de toekomst wbdj.
Maar zo heeft iedereen vast zijn eigen voorkeuren.

Morgen komt "Burning man" voorbij. Voor mij een interessant item.
 
Eventgebouwen met bewoners zijn natuurlijk wel degelijk te upgraden in latere hoofdstukken. Je moet er wel iets voor doen: zorg dat je elke week die 10 kistjes binnenhaalt ;)
ps. Juist verderop in het spel wil je dat wel...
Het was me bekend en ik maak er zelf ook - waar mogelijk - gebruik van... ik had het dan ook bewust over een optie!
 
Oh dear. Elvengems heeft een (engelstalige) lijst. Als je nu bij 54 bent heb je nog wat te doen:
(het is wel de beta versie volgens mij, dus klopt niet helemaal.

Weet al wat mijn fout was...

Doorlopende en dagelijkse opdrachten staat er maar ipv 1 bij dagelijks moet dat dus 55 zijn. :rolleyes:

Ben nog maar bij 43 :oops: bij ander 60. Gaat niet meer lukken dus.

Te veel opgepast op een kleintje. :):):)
 
Laatst bewerkt:
Heb een probleempje met het evolueren van de maan beer, heb een hoedje staan maar kan het niet evolueren het val met evolutie staat grijs, heb al opnieuw op gestart niets helpt
 
Bovenaan