• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback "Het mysterie van het mistige bos"

Toen ik nog werkte, deed ik planning voor NO&B... zat daar de hele dag met 3 monitoren voor mijn snufferd, dus was er altijd wel ergens plek voor Elvenar.. en ben sinds vorig jaar december met vervroegd pensioen… ;) :cool:
Aaaaahhhh...dat verklaard alles, hihihi pensionade dus, net als ik dus lekker veel tijd om leuke dingen te doen! ;)
 
kost mij te veel tijd helaas. denk dat ik een volgende keer een event met dit systeem oversla. jammer, want vind de opzet verder wel leuk gedaan en de opdrachten zijn prima.
 
De opdrachten zijn wel erg saai. Bij de vorige events zat daar toch iets meer variatie in. Deze keer lijkt het voornamelijk verzamel goederen te zijn of relics of confrontaties...
 
Sla dit event wel over. Meeste dagprijzen bijna niks waard, iig niet voor mij.
En als je al probeert voor 1 te gaan is het bijna onmogelijk om te winnen.

Bovendien op dit moment zo ongelooflijk druk met werk dat ik er ook amper tijd voor heb.
 
Niet mijn ding. 95% van de kaarsen ed. geven helemaal niets. In mijn geval dus zonde van de tijd. Ik vind dit echt een van de slechtste ontwikkelingen van de afgelopen tijd.
Ik zou willen dat er een button was om deze spellen uit te zetten als je niet meespeelt. Krijg je die veelvoud van meldingen ook niet meer.
 
Niet mijn ding. 95% van de kaarsen ed. geven helemaal niets.
Je moet ook niet proberen om alle mist op te lossen… zodra je iets onthuld, kun je zien of er in de aangrenzende vakjes iets staat, als dat niet zo is, heeft erop klikken met een kaarsje geen zin... verder je lantaarns (hele kolom) en lichtbollen strategisch inzetten zodat ze zoveel mogelijk prijzen ophelderen… ;)
Ik zou willen dat er een button was om deze spellen uit te zetten
Een idee wat in het verleden al eens is voorgesteld... en werd afgewezen. :confused:
 
Dus, ik doe een opdracht waarbij ik tokens verdien en om die tokens in te zetten moet ik nog eens goed gaan puzzelen. Lijkt de belastingdienst wel, belasting over belasting. Maar goed dit is natuurlijk mijn mening er zullen vast mensen zijn die het leuk vinden en daar gaat het toch om.
 
Dus, ik doe een opdracht waarbij ik tokens verdien en om die tokens in te zetten moet ik nog eens goed gaan puzzelen. Lijkt de belastingdienst wel, belasting over belasting. Maar goed dit is natuurlijk mijn mening er zullen vast mensen zijn die het leuk vinden en daar gaat het toch om.
Er is niemand die je kan (of wil) verplichten mee te doen… :cool:
 
Je moet ook niet proberen om alle mist op te lossen… zodra je iets onthuld, kun je zien of er in de aangrenzende vakjes iets staat, als dat niet zo is, heeft erop klikken met een kaarsje geen zin... verder je lantaarns (hele kolom) en lichtbollen strategisch inzetten zodat ze zoveel mogelijk prijzen ophelderen… ;)

Een idee wat in het verleden al eens is voorgesteld... en werd afgewezen. :confused:
;);)
 
Klopt, ik zit pas in hoofdstuk 2. Waarom ik niet verder kan komen, zijn de vele relikten en de confrontaties. Die worden veel gevraagd en die benodigde provincies om aan relikten te komen, heb ik gewoon niet. Ook ontbrekt het zeker aan aantallen legers. Ik spel het spelletje nog niet lang genoeg ervoor en enige dingen weet ik domweg nog niet, wat eigenlijk daarmee bedoeld is. Niet met de goederen of hamers heb ik problemen, maar met de confrontaties en relikten.

Ik zit in hoofstuk 17 en er zijn iets van 6-8 events per jaar. Er komen dus hoofdstukken en events genoeg voor de komende jaren. Staar je niet blind op elk klein detail van een event. Je komt er vanzelf wel en ondertussen merk je dat je allerlei event gebouwen vervangt omdat je betere krijgt in een volgend hoofdstuk (of 2-3 verder). Geduld is een schone zaak in dit spel. Vroeg of laat valt alles vanzelf.
Een beginnersfout is om heel veel provincies te willen doen om meer staduitbreidingen te krijgen. Hou alle provincies blauw en groen. Geel alleen als het moet. Bewaar altijd 5 open provincies voor de event opdrachten. Dan is het prima te doen qua confrontaties en relikwieën.
Let wel: confrontaties zijn die in provincies op de wereldkaart die je wel verkent, maar nog niet geopend hebt. Torenconfrontaties zijn in de toren, maar die krijg je pas in hoofdstuk 3. Toernooiconfrontaties zijn in provincies voor toernooi (dinsdag tm zaterdag). Die zijn ook op de kaart, maar in al geopende provincies dus dat kan wat verwarrend zijn. Die vind je in de toernooitent onderaan als je op de kaart bent.
 
Gister was de halloweenschreeuw de hoofdprijs. Op Arendyll in hoofdstuk 17 met 10900 volk op 20 tegels geeft die 545 populatie/m2 wat heel behoorlijk is en ruim meer dan een gewoon woonhuis. Op Winyandor (hoofdstuk orks) gaf die een stuk minder dan een gewoon woonhuis. Dat heb ik nu al een paar events gezien: in lagere hoofdstukken krijgen we veel minder bij cultuur + populatiegebouwen. Zelfs de beste (dag 18) is slechts even goed als een woonhuis en niks beter dus waarom dan al die moeite doen? Puur cultuur gebouwen zijn wel beter dan wat er in standaard bouwmenu te maken is. In H17 misschien ook wel, maar daar kijk ik al jaren niet meer naar cultuur. Komt toch wel mee met prijsgebouwen en de betere straten. Ik heb op Winyandor geen enkel cultuur + populatiegebouw staan en speel daar het event dan ook niet (wel lekker rustig :p). Maar ik vind dit wel een rare mismatch tussen eerdere en latere hoofdstukken.
 
Bovenaan