• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Herfststerrenbeelden

Jammer dat Inno deze nieuwe eventvorm doorzet. Ik zal het plannen om de doorlopende, eindige, reeks opdrachten zo snel mogelijk klaar te hebben en dan rustig verder te gaan met de dagopdrachten heel erg missen.Dat was voor mij het leuke van een event en niet zozeer alle prijzen in de wacht slepen.
Ik hoop dat Inno inderdaad verbeteringen zal aanbrengen in de nieuwe vorm.Dan wordt het misschien nog speelbaar voor iedereen en anders wordt het einde events wat mij betreft.
 

DeletedUser4428

Guest
Het verbaast mij dat zoveel spelers enorm klagen over het event, maar het toch spelen... als het echt zo slopend is en zo'n aanslag op je voorraden, dan stop je je toch gewoon met het uitvoeren van opdrachten?

je probeert toch zoveel mogelijk prijzen binnen te slepen, dus ja ondanks mijn geklaag blijf ik wel het evenement spelen
 

DeletedUser3890

Guest
Jammer dat Inno deze nieuwe eventvorm doorzet. Ik zal het plannen om de doorlopende, eindige, reeks opdrachten zo snel mogelijk klaar te hebben en dan rustig verder te gaan met de dagopdrachten heel erg missen.Dat was voor mij het leuke van een event en niet zozeer alle prijzen in de wacht slepen.
Ik hoop dat Inno inderdaad verbeteringen zal aanbrengen in de nieuwe vorm.Dan wordt het misschien nog speelbaar voor iedereen en anders wordt het einde events wat mij betreft.

Dit is precies hoe ik er ook over denk.

Daarnaast heeft deze manier denk ik ook gevolgen voor de handel. Verschillende steunen het handelen in dezelfde tier. Maar als iedereen zo veel mogelijk tier 1 gaat plaatsen dan zal dit ook in het handelshuis terug komen denk ik. Wat ik ook jammer vind.
 
Ik hoop dat er weer 2 artefacten in volgend BSA bij de prijzen zitten en dat er een keer een bruine beer bij het handwerken verschijnt.
De grondplaten verschijnen alleen als je nog geen bruine beer hebt in je stad of in je inventaris. Je kunt dus via MA handwerken geen 2e bruine beer krijgen.

De MA handwerken van grondplaten is voor nieuwe spelers die het originele event gemist hebben maar wel artefacten hebben gewonnen. Via de MA kunnen ze er dan alsnog wat mee, als ze genoeg geduld hebben en vaak genoeg in de handwerk-afdeling kijken.
 
Jammer dat Inno deze nieuwe eventvorm doorzet. Ik zal het plannen om de doorlopende, eindige, reeks opdrachten zo snel mogelijk klaar te hebben en dan rustig verder te gaan met de dagopdrachten heel erg missen.Dat was voor mij het leuke van een event en niet zozeer alle prijzen in de wacht slepen.
Ik hoop dat Inno inderdaad verbeteringen zal aanbrengen in de nieuwe vorm.Dan wordt het misschien nog speelbaar voor iedereen en anders wordt het einde events wat mij betreft.

weet je, als de prijzen niet zo belangrijk zijn, dan kan je eigenlijk nog altijd een weekje zo veel mogelijk quests doen. En nadien 1 quest per dag. dan komt het eigenlijk op hetzelfde neer voor jezelf.
 
Jammer dat Inno deze nieuwe eventvorm doorzet. Ik zal het plannen om de doorlopende, eindige, reeks opdrachten zo snel mogelijk klaar te hebben en dan rustig verder te gaan met de dagopdrachten heel erg missen.Dat was voor mij het leuke van een event en niet zozeer alle prijzen in de wacht slepen.
Ik hoop dat Inno inderdaad verbeteringen zal aanbrengen in de nieuwe vorm.Dan wordt het misschien nog speelbaar voor iedereen en anders wordt het einde events wat mij betreft.

Dit is precies hoe ik er ook over denk.

Daarnaast heeft deze manier denk ik ook gevolgen voor de handel. Verschillende steunen het handelen in dezelfde tier. Maar als iedereen zo veel mogelijk tier 1 gaat plaatsen dan zal dit ook in het handelshuis terug komen denk ik. Wat ik ook jammer vind.

Het idee is dat je het event prima kan doen met alleen je basisfabrieken. 5 stuks is "basis" optimaal. natuurlijk is 12 beter maar je hebt ook nog een stad te runnen en dan is dat niet voor iedereen haalbaar/gewoon niet te doen.
Het is daarnaast gebaseerd op dat je niets voorbereid en pakt zoals het komt, beetje voorbereiden maakt het toch wel wat makkelijker.
Ga je slapen zet dan alvast een extra lange productie aan, als je wakker wordt en bv gereedschapskisten krijgt heb je al een flink deel voorbereid, krijg je een andere opdracht ook goed dan zet je deze om.

Daarnaast produceer ik tijdens het event juist heel weinig, waarom?, omdat die fabrieken juist heel veel stilstaan om het evenement te maximaliseren.

Je kan natuurlijk in de spire teleport spreuken sparen en die tijdens de grote events inzetten om gebouwen uit te ruilen tussen je inventaris en je stad om zo een evenement te maximaliseren.

Tussen de grote events door kan je wat provincies en combinatieversnellers sparen als voorbereiding voor volgende events
Het commentaar dat je niets kan voorbereiden dat sommige spelers opgeven is dus niet correct, je kan wel degelijk maatregelen nemen, al is dit meer gerekt naar tussen de evenementen in ipv net voor een evenement,

Als het idee is om binnen 2 dagen klaar te zijn met een evenement en die daarna 23 dagen te negeren kunnen we ze net zo goed 2 dagen maken niet?
P.s. je hoeft niet maximaal los te gaan in een evenement, alles wat in de buurt komt van het oude type is voldoende.

Ik hoor genoeg spelers klagen (die ook enigszinds hun best hebben gedaan) hoe "onmogelijk" het is en dan zijn ze gewoon ver voorbij wat mogelijk was onder het oude systeem.

Ben nu rustig aan aan het doen, moet alleen nog artefact 53 en 54 ophalen en dan ben ik klaar, dat kan prima in de laatste paar dagen.
Natuurlijk is het zo dat mijn stad geen "gemiddelde" stad is, waardoor ik meer mogelijkheden heb dan vele andere spelers.
Maar 54 artefacten is echt schandalig veel en ik ben er ook blij mee want de huidige hoofdprijzen passen perfect bij mijn speelstijl dus wilde ze graag hebben. heb express rustig aan gedaan bij mermaids wachtende op een evenement van dit kaliber.

Maar naast mij zijn er veel meer spelers die echt goede resultaten hebben gehaald in steden die veel "gemiddelder" zijn dan ik.

Vond helaas dit event de dagprijzen wel erg "meh", er dat niet echt iets nuttigs tussen de prijzen voor welke van mijn steden dan ook.
Ben daarom maar voor de tijdboosters gegaan en ben geeindigd met 270 dagen aan tijdboosters meer dan ik ben begonnen aan dit event.

voor mij een geslaagd event, al was het wel pittig met meerdere steden, iit het oude systeem is het lastiger om meerdere steden echt voluit te gaan.
 

DeletedUser3890

Guest
weet je, als de prijzen niet zo belangrijk zijn, dan kan je eigenlijk nog altijd een weekje zo veel mogelijk quests doen. En nadien 1 quest per dag. dan komt het eigenlijk op hetzelfde neer voor jezelf.

Dan heb je het niet begrepen want dit komt totaal niet op hetzelfde neer.

Voorheen waren de opdrachten te plannen en het was leuk om te proberen zo vlug mogelijk die opdrachten klaar te hebben. Nu valt het niet te plannen, heb je constant 3 werkplaatsen op 1 dag staan in de hoop dat die opdracht een keer voorbij komt. Ondertussen kom je hamers te kort en is je hele stad uit balans.

Daarnaast zijn de meeste opdrachten totaal niet te vergelijken met de dagopdrachten van voorheen. Dat waren DAGopdrachten. Deze waren zonder boosters of diamanten ook in een dag te doen. Veel van de opdrachten zijn niet in een dag te doen tenzij je met boosters en of diamanten werkt. Ook is de norm nu bijgesteld omdat INNO niet wil dat het uit de hand loopt. Voorheen liep het nooit uit de hand want ook al had je alle opdrachten gedaan dan was het maar de vraag of je wel of niet de prijs had. Ook dit had wel iets. Nu zijn er altijd mensen die er een hoop boosters en of diamanten tegen aan gooien waardoor het uit de hand loopt. Dat mag weer niet dus de norm word bijgesteld. Dit betekend dat als je geen boosters en of diamanten gebruikt je nergens meer komt. Dit zal denk ik steeds erger worden want je zult altijd mensen blijven houden die er van alles tegen aan gooien waardoor het uit de hand loopt.

Voor mij betekend dit dus dat de lol ervan af is. Het is niet meer leuk om te doen. Deze manier van evenementen gaat in mijn ogen nog maar over 1 ding. Wie gooit er de meeste diamanten en/of boosters tegen aan en wie accepteert het dat de balans totaal uit het spel is.
 

DeletedUser3890

Guest
Daarnaast produceer ik tijdens het event juist heel weinig, waarom?, omdat die fabrieken juist heel veel stilstaan om het evenement te maximaliseren.

Dit ga ik niet doen want ik vind de avonturen zo leuk. Mijn speelwijze is er op gericht om tussen de avonturen door te zorgen dat de gasten komen en ook weer weg zijn als het volgende avontuur begint. Ik moet dus tussen de avonturen door hard aan het werk omdat volk weer op tijd buiten te krijgen. Tijdens de avonturen ligt mijn stad stil. Deze manier van evenementen zorgt ervoor dat ik moet gaan kiezen tussen de avonturen of de evenementen. Dan kies ik voor het eerste.

En ook ik heb verschillende steden. En vond dat ook beter te doen met de oude versie van evenementen dan met deze.
 
Zou kunnen... maar het is dus (zoals Albert stelde) niet alleen voor nieuwe spelers!
Heb er geen enkel probleem mee als je je versnipperde feniks weer herbouwt hoor, ga gerust je gang.

Ik had er ook 2 in de versnipperaar gegooid in de verwachting dat ik er dan vanaf zou zijn ... niet dus. Deze heb ik ook weer opnieuw gemaakt. Blijkbaar wil inno graag dat we die in de inventaris vasthouden :p

Ik verwacht echter niet dat je er spreukfragmenten aan over houdt (heb dat niet uitgerekend overigens, al heb ik wel gezien dat dat voor de "kleine rommel" die je tijdens het event maakt wel geldt).
 
De grondplaten verschijnen alleen als je nog geen bruine beer hebt in je stad of in je inventaris. Je kunt dus via MA handwerken geen 2e bruine beer krijgen.

Ah, dank je, weer wat geleerd. Met 1 beer gaat het ook prima :)

Een tweede beer erbij betekent ook weer 9 restauratiespreuken meer elk hoofdstuk. Dat is een ander ding dat begint te ontstaan met al die event gebouwen. Al heeft het niet altijd zin ze te upgraden. Vuurfeniks wordt bijvoorbeeld niet sterker.
 

DeletedUser2989

Guest
Ben nu rustig aan aan het doen, moet alleen nog artefact 53 en 54 ophalen en dan ben ik klaar, dat kan prima in de laatste paar dagen.
Natuurlijk is het zo dat mijn stad geen "gemiddelde" stad is, waardoor ik meer mogelijkheden heb dan vele andere spelers.
Maar 54 artefacten is echt schandalig veel en ik ben er ook blij mee want de huidige hoofdprijzen passen perfect bij mijn speelstijl dus wilde ze graag hebben. heb express rustig aan gedaan bij mermaids wachtende op een evenement van dit kaliber.

Wow, congrats !!!!! Ik ga zelf bij lange na geen 54 artefacten binnenslepen, maar ik vind het leuk dat het nu mogelijk is om helemaal vol voor een event te gaan. Veel plezier met de berenverzameling gewenst. Van harte gegund. Ik ga me vast voorbereiden op het eerstvolgende feniks event en hoop dan 5 vuurfeniksen erbij te krijgen ;)
 
Ik wilde alleen maar duidelijk maken dat het niet alleen nieuwe spelers zijn die de 'grondplaten in de MA zien verschijnen. Of jij er wel of niet een probleem mee hebt wat ik wel of niet herbouw, doet er niet toe...

speciaal voor jou,

alle nieuwe spelers en spelers die de gebouwen niet meer hadden en deze mogelijk toch nog willen bouwen na het binnenhalen van meer artefacten.

zo opgelost.
 
Bovenaan