• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Herfststerrenbeelden 2020

Aeva

Chef
Nou @manny, ga dan eens kijken in mijn stadje op beta. Daar staat toch echt een leuke bruine beer level 5 (omdat ik de nieuwe naar de oude heb getransformeerd: 2 nieuwe voor 1 oude). Dus het kan gewoon. In een dwergenstadje.
 
Baalde gister behoorlijk of was het nu woensdag. Als een gek alle opdrachten gedaan voor die portaalspreuken kreeg je diervoer waar ik best wel behoorlijk van heb. Heb daar meestal wel een voorraadje van een stuk of 50 en kom bijna nooit onder 30.
Heb dus maar niks gedaan en wacht wel op iets anders.

Snap daar niets van, 5%?
1 week toren is wat gemiddeld 50,100, 200%?
Elk paars en gouden kistje geeft een grote kans op 50%, elke blauw kistje 20% en ook in de reguliere prijzen en gildeprijzen zitten nog portaalwinsten. en dan is er ook nog het handelsstation. je wordt er bijna letterlijk mee doodgegooid

5% in het event als dagprijs, dat staat toch in geen enkele verhouding?
Mij lijkt elke andere prijs vele malen beter dan die handvol portaalwinsten die je mogelijk uit event kan persen.

Ik weet niet hoeveel % je nodig hebt voor de gehele onderzoeksboom maar ik zit als eindspeler al op bijna 7000% waarvan het overgrote merendeel is opgebouws in het afgelopen jaar en in datzelfde jaar ook een behoorlijke hoeveelheid is gebruikt.

Ik snap goed dat een deel van de spelers hierover heeft geklaagt en vind persoonlijk dierenvoer ook een prijs die veel "nuttiger" is in het spel zoals die nu is. ongeacht waar je in de onderzoeksboom zit.
 

DeletedUser2578

Guest
Baalde gister behoorlijk of was het nu woensdag. Als een gek alle opdrachten gedaan voor die portaalspreuken kreeg je diervoer waar ik best wel behoorlijk van heb.
Ik baalde vandaag bij mijn kleine account op Winyandor. Ik wilde vandaag juist portaalwinsten scoren bleef dat ding alleen op vooraadmeevallers hangen, heb er zes van gekregen, dag sleutels:confused: Klopt natuurlijk ook niet dat het op 1 soort prijs blijft hangen.
 

DeletedUser2578

Guest
Sorry, maar nope, geen KP instants en vooral flut gebouwen.
Daar lijkt het er wel op ja. Als endgamer heb je niet zo veel aan deze dagprijzen en gebouwen. Ik heb mijn best gedaan voor de hoofdprijs omdat het niet-bonus T5 geeft, het staat nu op lvl 5. Bij het volgende event zal ik ook nog één keer mijn best doen maar als ik zie dat bij het volgende event weer de dagprijzen en gebouwen niks zijn dan laat ik het op z'n beloop gaan en zal ik niet meer echt mee doen met het event, heeft niet zo veel zin....
 
Ik heb mijn best gedaan voor de hoofdprijs omdat het niet-bonus T5 geeft, het staat nu op lvl 5.

Ik kijk eerst of ik genoeg artefacten binnenhengel om hem op 10 te kunnen zetten. De goederen boeien niet zo, maar 3 KP per dag is toch weer wat er bij. Al met al leveren al die prijsgebouwen redelijk wat extra KP op per dag inmiddels :)
 

DeletedUser2578

Guest
Ik kijk eerst of ik genoeg artefacten binnenhengel om hem op 10 te kunnen zetten.
Dit hoofdgebouw zou ik sowieso neerzetten, het staat nu op lvl 6 en zal zeker nog wel 2 artefacten scoren, het gaat de goede kant op.
De goederen boeien niet zo, maar 3 KP per dag is toch weer wat er bij. Al met al leveren al die prijsgebouwen redelijk wat extra KP op per dag inmiddels :)
Mij boeien de KP's niet meer; ben door het heel onderzoek heen en heb geen KP's meer nodig. Voor de wonderen is het wel handig maar sinds de nieuwe toernooi spelregels zijn aangekondigd gebruik ik KP's alleen nog maar bij wonderen die eenheden maken.
 
5% in het event als dagprijs, dat staat toch in geen enkele verhouding?
Mij lijkt elke andere prijs vele malen beter dan die handvol portaalwinsten die je mogelijk uit event kan persen.

Ik weet niet hoeveel % je nodig hebt voor de gehele onderzoeksboom maar ik zit als eindspeler al op bijna 7000% waarvan het overgrote merendeel is opgebouws in het afgelopen jaar en in datzelfde jaar ook een behoorlijke hoeveelheid is gebruikt.
De strategie die ik nu doe is dat ik het hoofdstuk alleen nog maar op pp uitspeel en geen gastrasgebouwen neerzet tenzij ik die nodig heb voor uppen portaal. Dit kost echter zeer veel pp. Waarom geen gastrasgebouwen? dit komt omdat ik al zeer hoog in de hoofdstukken zit op W en de sentient die ik nodig heb is amper te verkrijgen dus los ik dit op met veel sentientfabrieken en kopen bij de handelaar. Dus mijn ruimte voor gastras word benut door fabrieken.
Mag dan wel 1500% pp op voorraad hebben maar is aan het eind van een hoofdstuk niet veel meer.
Ook de toren geeft de laatste weken bij mij zeer slecht en hang de vlag al uit als ik een bruin of paars kistje krijg.

Het klopt wat je zegt dat 5% in geen enkele verhouding staat maar aangezien de rest van de prijzen (met uitzondering hazelstad) ook niet veel soeps is, dan is 5% pp nog altijd beter dan niks.

Trouwens vandaag waren ze er wel en ook nog eens 10% en heb me lekker uitgeleefd. De rest besteed ik wel aan de hazelstad.
 
De strategie die ik nu doe is dat ik het hoofdstuk alleen nog maar op pp uitspeel en geen gastrasgebouwen neerzet tenzij ik die nodig heb voor uppen portaal. Dit kost echter zeer veel pp. Waarom geen gastrasgebouwen? dit komt omdat ik al zeer hoog in de hoofdstukken zit op W en de sentient die ik nodig heb is amper te verkrijgen dus los ik dit op met veel sentientfabrieken en kopen bij de handelaar. Dus mijn ruimte voor gastras word benut door fabrieken.
Mag dan wel 1500% pp op voorraad hebben maar is aan het eind van een hoofdstuk niet veel meer.
Ook de toren geeft de laatste weken bij mij zeer slecht en hang de vlag al uit als ik een bruin of paars kistje krijg.

Het klopt wat je zegt dat 5% in geen enkele verhouding staat maar aangezien de rest van de prijzen (met uitzondering hazelstad) ook niet veel soeps is, dan is 5% pp nog altijd beter dan niks.

Trouwens vandaag waren ze er wel en ook nog eens 10% en heb me lekker uitgeleefd. De rest besteed ik wel aan de hazelstad.

Success bij de laatste 2 hoofdstukken waar dit niet werkt.

Vandaag een keer na weken weer ingelogt op winyandor en eens gekeken.
Als ik kijk wat ik aan ranglijst heb ingeleverd in 2 ,maanden tijd dan kan ik niet anders tot de conclusie komen dat ze winyandor weer bijna kunnen opheffen. "te weinig" actieve spelers.

Ik denk dat ik met een honderdtal "zeer actieve" unieke spelers al overdrijf :(
 
Voor de wonderen is het wel handig maar sinds de nieuwe toernooi spelregels zijn aangekondigd gebruik ik KP's alleen nog maar bij wonderen die eenheden maken.

De nieuwe toernooiregels zijn nog niet live dus moeten we nog maar afwachten hoe het uitpakt. Ik juist KP voor de wonderen die mijn units sterker maken, zodat de verliezen kleiner. Als die op de max staan ga ik wel eens kijken naar die meer eenheden opleveren en/of ze sneller doen produceren. Maar dat beide strategieën zullen wel zo'n beetje op hetzelfde neerkomen.
 
Wat een hel van een evenement: sleutels, sterrenbeelden, opdrachten en beren.. ach het moet allemaal maar kunnen. Toch wel een domper dat het zo stroef kan gaan om die maanbeer level 10 te krijgen (zo ook steeds met dit soort evenementen waarbij een level systeem zit in de grote gebouwen beloning).. persoonlijk mis ik gewoon wat extra opdrachten voor meer sleutels.. al nog 5 dagen te gaan maar nu al wetende dat het heel krap gaat worden.. maanbeer plaatsen of toch niet is mijn grote vraagteken.. aan spirituele goederen geraak ik wel en zo ook aan kennispunten xD

Maak dit soort evenementen iets makkelijker, het blijft een spel en als iets behaald kan worden kunnen we allemaal iets blijer zijn.. dat er een verdienmodel in moet zitten is prima.. maar laten we er geen monopoly van maken (hiermee doel ik op de 1ne account krijgt een aanbieding en de ander niet...)

Opdrachten mogen wat mij betreft ook wat anders aansluiten op elkaar.. of in andere maten, vind de combinaties echt zinloos.. soms te makkelijk of soms gewoon echt vervelend.. in 1 woord prut.. hoe dan ook binnen een week klaar(ook echt niet vooruit gekeken of ingepland ben je klaar) de dagopdrachten vind ik persoonlijk zo zinloos om die achter doorlopende opdrachten te zetten. Het uitdeel systeem van sleutels in opdrachten en dat deze sleutels verhogen per gevorderde opdracht is prima. Probleem is je bent klaar met de opdrachten, je hebt de sleutels en bedenkt nou die geef je uit voor iets leuks.. en dan zijn de sleutels op.. en dan gaat het langzaam met de sleutels en zie je dat je nog mijlen moet om die levels van het betreffende gebouw te krijgen.. en dan bedenk je, tja minimaal level 8 want een bsa kan je nog wel eens de andere 2 geven.. tja waar, maar de bsa vind ik persoonlijk niet leuk om te spelen.. keuzes keuzes keuzes.. waarom kunnen die beloningen niet in de toren ofzo (dat vind ik persoonlijk leuker) of verwerk de eventgebouwen in de opdrachten..

Waar ik me ook aan stoor, de verhaallijn... voorheen deed ik nog wel moeite om te lezen maar dat doe ik al tijden niet meer, dit omdat het in de opdrachten staat, en de opdrachten nu klik klik klik is.. misschien kan dit anders?

Ik zie graag:
*meer opdrachten en meer betaalspul ( in dit geval de sleutels)
*andere aanbiedingen (variaties of juist meer goedkopere aanbiedingen).. liefst mag alles goedkoper.
*meer eventgebouwen die doormiddel van opdrachten verdiend kunnen worden..
*mogelijkheid om de beruchte verhaallijn terug te lezen ( misschien in script) geeft toch een extraatje.

Nou om er toch wat tegen te gooien:
Leuk thema
Mooie gebouwen
Genoeg beloningen om te kunnen verdienen.. (al zijn tijdsvermindering spreuken ook altijd welkom)
 
Toch wel een domper dat het zo stroef kan gaan om die maanbeer level 10 te krijgen
Ik krijg af en toe het gevoel dat ik een hele andere versie van het spel heb dan sommigen die op dit forum regelmatig hun bezwaren uiten. Bijvoorbeeld Maanbeer op lvl 10 met nog 4,7 dag te gaan… is dat stroef?
 
Ik krijg af en toe het gevoel dat ik een hele andere versie van het spel heb dan sommigen die op dit forum regelmatig hun bezwaren uiten. Bijvoorbeeld Maanbeer op lvl 10 met nog 4,7 dag te gaan… is dat stroef?
Nee. Wat het aangeeft is dat het afhangt van hoe je speelt en hoe gelukkig je daarin bent.
Als je gaat rekenen aan de opbrengsten van de bollen dan zie je grote verschillen, die ook nog eens sterk afhangen van hoeveel geluk je hebt bij de sleutels uit de bollen.

Bovendien zie je Inno de rand opzoeken. Elke keer stijgen de kosten een beetje.
 
Tja @rodeon een andere speelstijl.. schiet mij maar lek want als je een andere speelstijl hebt geraak je aan meer sleutels.. of nee kom je verder met die maanbeer.. dat is zown enorme onzin als je weet dat progressie daarmee afhangt van geluk wat je ontvangt met gebruik van die sleutels.. dus het loopt idd stroef :) dat met de elementen die dit evenement biedt heb je dat zogehete geluk nodig waarbij je extra sleutels hoort te winnen :) en bij een x aantal extra sleutels lukt het idd om je betreffende gebouw te levelen.. dus stroef :p en idd met 4,7 dag te gaan kan jij vast ook uitrekenen hoeveel sleutels je ontvangt en hoeveel je mogelijk nodig hebt(althans heb ik wel gedaan) :) ik zeg dus stroef ik haal het net wel of net niet ;)
 
Op A en W heb ik dezelfde speelstijl en bij beide ben ik bezig met opdracht 71.
Op W heb ik nu ongeveer nog 1500 sleutels in voorraad en heb ik de maanbeer al staan op level 10
Op A heb ik nu ongeveer nog 1500 sleutels in voorraad en heb ik slechts 6 artefacten, bijna 7. Op A heb ik ook nog eens een buitenpost staan zodat ik meer sleutels sprokkel dan op W. En toch veel minder resultaat.
Op W heb ik een aantal keren extra sleutels gewonnen uit de kistjes, op A niet.
Mijns insziens speelt geluk dus een heel grote rol in dit evenement.
 

Aeva

Chef
Als je voor de maanbeer gaat, zijn 7 artefacten genoeg. Dan zit je op level 8 en de andere 2 verdien je straks in het BSA. Probleem opgelost.
 
Als je voor de maanbeer gaat, zijn 7 artefacten genoeg. Dan zit je op level 8 en de andere 2 verdien je straks in het BSA. Probleem opgelost.
De maanbeer is geen probleem wat mij betreft. Ik ben het er overigens niet mee eens dat het BSA wordt misbruikt door INNO om artefacten, die je eigenlijk tijdens het evenement zou moeten winnen, alsnog te laten winnen. Tijdens het BSA zou je andere prijzen moeten kunnen winnen. Maar goed.
Wat ik met mijn bericht wilde aantonen is dat speelstijl misschien een heel kleine rol speelt bij het aantal artefacten dat je tijdens het evenement wint, maar dat de geluksfactor een veel en veel grotere rol speelt.
 
Bovenaan