• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback forum skin

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Goedenavond DonFrank, dank voor je optie..., maar om naar een eerdere/andere layout te kijken, poetst mijn opmerking/commentaar/kritiek niet weg, als ik de huidige layout 'niet soepel' vind, om iets te ontdekken als antwoord op mijn vragen, Voor mij blijft het een 'zoekplaatje' als ik op het Forum iets wil vinden.... zelfs al om In te Loggen. Groeten. ;)

Dat begrijp ik helemaal, maar er zijn testen gedaan waarbij het resultaat was dat deze layout zorgt voor de meeste activiteit en het best leesbaar is. Daarom is deze layout globaal doorgevoerd voor alle spelen en taalversies, iets wat enerzijds niet snel aangepast zal worden omdat er uit testen is gebleken dat deze layout het beste was (uit een selectie) en anderzijds omdat één aanpassing aan een forum gelijk voor alle spellen en taalversies doorgevoerd moet worden, wat forum voor forum moet gebeuren (en dus heel veel tijd kost). Daarom hoop ik dat ik voor jou toch een oplossing kan aanbieden waarbij je een andere layout krijgt, maar helaas moet ik je teleurstellen dat dat niet instelbaar is als permissie, waardoor ik die optie niet beschikbaar kan maken.
 

DeletedUser2578

Guest
Zou het mss ook een idee zijn om de layout van het Forum naar persoonlijke kleurenkeuze te kunnen combineren? Lijkt me leuk om een ook beetje kleur in te brengen:)
 
Goedenavond DonFrank, dank voor je uitgebreide uitleg; ik ben blij dat je daarvoor kostbare tijd vrij hebt gemaakt.
Ik zal aanvaarden dat het voorlopig zo blijft, gezien de complexiteit van achterliggende redenen
en blijf mijn best doen antwoorden op mijn vragen over het spel te vinden.
Ik hoop dat de door u gegeven toelichting door meerdere spelers zal worden gelezen, als ze evenals ik, hun bedenkingen over de menu-structuur hadden.
Hartelijke groeten. LeafErik (Frans).
 
Dat begrijp ik helemaal, maar er zijn testen gedaan waarbij het resultaat was dat deze layout zorgt voor de meeste activiteit en het best leesbaar is. Daarom is deze layout globaal doorgevoerd voor alle spelen en taalversies, iets wat enerzijds niet snel aangepast zal worden omdat er uit testen is gebleken dat deze layout het beste was (uit een selectie) en anderzijds omdat één aanpassing aan een forum gelijk voor alle spellen en taalversies doorgevoerd moet worden, wat forum voor forum moet gebeuren (en dus heel veel tijd kost). Daarom hoop ik dat ik voor jou toch een oplossing kan aanbieden waarbij je een andere layout krijgt, maar helaas moet ik je teleurstellen dat dat niet instelbaar is als permissie, waardoor ik die optie niet beschikbaar kan maken.

Sinds deze layout kunnen echt veel spelers de nieuwe topic knop niet vinden.
Ik begreep toendertijd dat deze layout is gekozen met maar 1 reden, en dat is gebruiksvriendelijkheid op portable devices zoals telefoon en tablet.

Die start een nieuw topic knop is echt een drama, er is een reden waarom random topics ineens een nieuwe post krijgen off-topic omdat spelers simpelweg het niet kunnen vinden.
Ook tijdens events is dat meer dan eens een gevraagde vraag geweest, hoe maak ik mijn topic aan, ik kan geen knop vinden.

Zou me niet verbazen als veel spelers het forum om deze reden ook links laten liggen omdat ze het simpelweg niet weten hoe en het maar opgeven.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Eens, het aanmaken van een topic is onduidelijk, dat is iets wat ook als onduidelijk is aangeven op andere fora. Zou het helpen om een korte inleidende tekst te plaatsen bovenaan de forumdelen wanneer je nieuw bent op het forum met uitleg hoe je kan reageren en een topic aan kan maken? Op technisch vlak moet ik namelijk realistisch zijn: Een forumwijziging wordt niet zomaar uitgerold en zeker niet op korte termijn, dus dan zou het een tijdelijke hulp kunnen zijn voor nieuwe leden.
 
Een duidelijkere knop kan ook werken. Het groen valt nu een beetje weg en alleen een + is niet voor iedereen duidelijk. Vervanging van het plaatje dus door een duidelijker plaatje.
 
Eens, het aanmaken van een topic is onduidelijk, dat is iets wat ook als onduidelijk is aangeven op andere fora. Zou het helpen om een korte inleidende tekst te plaatsen bovenaan de forumdelen wanneer je nieuw bent op het forum met uitleg hoe je kan reageren en een topic aan kan maken? Op technisch vlak moet ik namelijk realistisch zijn: Een forumwijziging wordt niet zomaar uitgerold en zeker niet op korte termijn, dus dan zou het een tijdelijke hulp kunnen zijn voor nieuwe leden.

Duitse forum heeft hier een banner waar ze steeds iets mee doen, dit is de standaard tussendoor banner. maar heb daar ook wel eens evenementen zien aangekondigd worden in het verleden.
upload_2019-4-13_22-47-13.png


Mogelijk is hier iets mee te doen?
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Yes, klopt, dat is inderdaad de uitleg waar ik op doel. Die is namelijk door mij in te stellen, terwijl een grotere knop, een ander knopicoontje of de knop op een andere plek een lange weg te gaan heeft voordat zoiets doorgevoerd is.
 

DeletedUser234

Guest
Als ik hier kijk: https://nl.forum.elvenar.com/index.php

Dan mis ik een eerste topic: "Welkom"

met daarin een korte uitleg over het forum, link naar de regels, link naar support-ticket, screenshot reageren op een topic, screenshot nieuw topic aanmaken, uitleg zoekfunctie, enz. Allemaal beknopt in het welkom, met evt. een link naar een uitgebreidere uitleg per onderwerp.

Misschien is dat een optie?
 
Hallo allen, de door mij geopperde bezwaren kan ik dus ook heel duidelijk verwoord zien in de reacties van
Ritsjoena "Een duidelijkere knop kan ook werken. Het groen valt nu een beetje weg en alleen een + is niet voor iedereen duidelijk. Vervanging van het plaatje dus door een duidelijker plaatje."
en van "CrazyWizard "...Zou me niet verbazen als veel spelers het forum om deze reden ook links laten liggen omdat ze het simpelweg niet weten hoe en het maar opgeven.".
Ik wacht maar af wat er verder met dit item gaat gebeuren, omdat ik geen verstand heb van Lay-out-zaken. Groeten.
 
Overigens geeft
Als ik hier kijk: https://nl.forum.elvenar.com/index.php

Dan mis ik een eerste topic: "Welkom"

met daarin een korte uitleg over het forum, link naar de regels, link naar support-ticket, screenshot reageren op een topic, screenshot nieuw topic aanmaken, uitleg zoekfunctie, enz. Allemaal beknopt in het welkom, met evt. een link naar een uitgebreidere uitleg per onderwerp.

Misschien is dat een optie?
Overigens vind ik de suggestie van Billy77 al aantrekkelijk.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Als ik hier kijk: https://nl.forum.elvenar.com/index.php

Dan mis ik een eerste topic: "Welkom"

met daarin een korte uitleg over het forum, link naar de regels, link naar support-ticket, screenshot reageren op een topic, screenshot nieuw topic aanmaken, uitleg zoekfunctie, enz. Allemaal beknopt in het welkom, met evt. een link naar een uitgebreidere uitleg per onderwerp.

Misschien is dat een optie?

Een forumdeel kunnen we niet instellen op basis van criteria (wel globaal, maar bijvoorbeeld niet "de gebruiker heeft nog geen berichten geplaatst"), daarom denk ik dat het handig is om de meldingen weer te geven zoals op het Duitse forum. Ik zal binnenkort eens een opzetje maken en laten zien :)
 

DeletedUser2578

Guest
Het idee is leuk, alleen is dat technisch op dit moment niet mogelijk.
Jammer, ik weet niet precies waardoor het op dit moment technisch niet mogelijk is maar ik denk dat wanneer het wel mogelijk zou zijn dat het wat aantrekkelijker zal maken om het Forum te bezoeken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een gewone regel om in te loggen staat dan als zinnetje helemaal onderaan en ook heel opmerkelijk is dan weer dat ik ook geen knop zie om UIT te loggen.
 

DeletedUser2578

Guest
Een gewone regel om in te loggen staat dan als zinnetje helemaal onderaan en ook heel opmerkelijk is dan weer dat ik ook geen knop zie om UIT te loggen.
Hoi Lea, onderaan bij het inloggen is hetzelfde knop om ook uit te loggen. Daar staat 'afmelden'.
 
Hi SparklyElf, nou bij mij staat er iets heel anders hoor; daarom is het juist allemaal zo onduidelijk.
Je moet eerst naar de allerlaatste bladzijde van deze discussie:
upload_2019-4-14_16-22-9.png

Dat is wat ik al steeds probeer in dit Forum naar voren te brengen; de hele layout en het inloggen/uitloggen is gewoon rommelig.
Groeten, LeafErik.
 

DeletedUser2578

Guest
Hi SparklyElf, nou bij mij staat er iets heel anders hoor; daarom is het juist allemaal zo onduidelijk.
Je moet eerst naar de allerlaatste bladzijde van deze discussie:
Bekijk bijlage 4111
Dat is wat ik al steeds probeer in dit Forum naar voren te brengen; de hele layout en het inloggen/uitloggen is gewoon rommelig.
Groeten, LeafErik.

Hoi Lea, dit krijg ik ook te zien als ik wil reageren zonder dat ik ben ingelogd. Weliswaar in een andere tekst, zie plaatje. Je moet eerst inloggen en dan kun je reageren. Als je wil inloggen is het beste om op de voorpagina van het Forum in te loggen.
 

Bijlagen

  • Eerst ingelogd zijn.jpg
    Eerst ingelogd zijn.jpg
    9,1 KB · Weergaven: 69
Bovenaan