• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback De Toren der Eeuwigheid

Ik bedoel de voorraad (bovenaan, rechts naast het midden)... zie jij die wel? Ik zie alleen mijn diamanten, niet mijn goederen. Speel je PC of app? En zijn er anderen die hun voorraad wel zien?

heb je deze ook gelezen?

heeft me ook even geduurd voor ik zag en er aan gewend was, maar je kan je goederen zien door te kijken naar de tooltip van het gevraagde goedje. Dus je muis boven bv de munten houden en even wachten en dan zie je je voorraad
 
Ik had diamanten gewonnen uit een kist maar er is niks bijgeteld, zou er 100 bij moeten hebben, iemand hier iets over bekend?
 
heb je deze ook gelezen?

"heeft me ook even geduurd voor ik zag en er aan gewend was, maar je kan je goederen zien door te kijken naar de tooltip van het gevraagde goedje. Dus je muis boven bv de munten houden en even wachten en dan zie je je voorraad"

Aha! Nee, heb ik (blijkbaar) overheen gelezen... en ga ik zo meteen uitproberen. Ik ben geneigd te stellen dat gewoon bovenaan je pagina toch handiger is, maar wellicht is het een kwestie van wennen... Jij in elk geval dank voor deze tip!
 
Ik had diamanten gewonnen uit een kist maar er is niks bijgeteld, zou er 100 bij moeten hebben, iemand hier iets over bekend?

Voor de hand liggende vraag: Zou het kunnen dat je - om deze (of een andere) kist te winnen - al 100 diamanten verloren had? Zo niet, zeker een support ticket aanmaken... en misschien hoort het dan meer thuis bij de bugmeldingen?
 
Ik denk dat de ontwikkelaars vergeten zijn hoe psychologie werkt.

De reden voor de grote troepengrote is dat er maar 1 gevecht is, en de verliezen zijn dan gelijk aan die van toernooi.
Nu is dat laatste natuurlijk een een zeer vaag begrip.

Speler A jast er 40 troepen doorgeen in een toernooi, ik jas er 600 troepen doorheen in een toernooi. dus wat is "gelijk aan het toernooi" ik weet het niet.
Maar laten we het even in het midden houden of het nu waar is of niet en wat "gelijk" aan nu inhoud.

Het belangrijkste aspect is perceptie, je kan beter wat kleine dingen doen/vragen dan in 1 keer een duur iets.

1 euro is voor de meeste mensen niet veel, in een maand 50x 1 euro uitgeven voelt als niet veel, je hebt vaak niet eens door dat je 50 euro hebt uitgegeven.
Maar in 1x 50 euro uitgeven, is duur. al krijg ik er precies hetzelfde voor het voelt als duur want 50 euro klinkt en voelt groot.

Spire heeft in alles dit probleem, het voelt duur, het maakt helemaal niet uit of het duur of goedkoop is, het voelt zo dus is het zo.
Zo werkt wij nu eenmaal als mensen. de realiteit boeit niet, perceptie is het belangrijkste.

De stap om gelijk met troepenomvang in de spire te beginnen van 2x of meer je eigen troepenomvang voelt duur, als de te winnen prijzen dan niet dat gevoel benaderen dan zullen mensen het links laten liggen. en al kan je het gevecht met 2 vingers in de neus zonder verliezen winnen dan nog voelt het "te duur". idem met onderhandelen, zeker munten en hamers zijn echt overkill kwa vraag, de rest is voor mij moeilijker in te schatten aangezien mijn productie vele malen gemiddeld is en ik dus mogelijk een andere perceptie hebt over wat duur is dan andere spelers

Mijn voorspelling is dat de Spire DoA zou zijn als het naar live ging, en ik wed dat we straks te horen krijgen dat het een groot succes was.
Maar mijn voorspelling is ook nog steeds dat het DoA is, Deze week zal het wel een "succes" zijn omdat iedereen aan het kijken is wat de spire nu is en inhoud, maar dat zal snel voorbij zijn.

Een ander excuus dat ik heb gehoord op beta is dat de spire een andere doelgroep gemaakt is dan de toernooien.
Ook hier heb ik een antwoord op, NEE. Elvenar is geen FoE, elvenar heeft geen PvP!!!
Bij FoE trekken de gilde expedities (toren hier) inderdaad een hele andere doelgroep, daar heb je namelijk een flinke groep spelers die weinig hebben met PvP maar wel in een spel met PvP spelen.
Spelers die wel willen vechten/onderhandelen in FoE maar geen trek hebben in PvP kunnen zich dus prima uitleven in de gilde expedities.

Maar elvenar spelers die toernooien "haten" omdat ze niet willen vechten, gaan echt niet ineens een hoop vechten in de spire. dus mijn vraag is dan welke doelgroep?
De toren was natuurlijk een geweldige kans om "onderhandelaars" hun onderdeel in het spel te gunnen. iets waar zij helemaal in los kunnen gaan zonder met wapens te kletteren.
De realiteit zegt echter dat ook dit niet het geval is. zo zal het onmogelijk zijn voor deze spelers om zonder toernooi voldoende betoverende voorraden te krijgen om succesvol te zijn in de toren, en als ze het toernooi onderhandelen voor de spreuken is er niets meer over voor de toren.

zie het dillema.

Dus helaas, de Toren van Eeuwigheid was een geweldig idee, maar voor de uitvoering is niet meer te geven dan een 1 voor de moeite, en alle feedback op beta heeft verdomd weinig geholpen om dat iets aan te veranderen. er zijn wel wat kleine wijzigingen doorgevoerd maar die hebben niets fundamenteels veranderd t.o.v. de eerste versie.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser4217

Guest
Sorry, maar wat betekend DoA en PvP? (FoE is een spel denk ik).
 
Sorry, maar wat betekend DoA en PvP? (FoE is een spel denk ik).
DoA = Death On Arrival: dit is een term die veel gebruikt wordt bij electronische apparatuur die kapot aankomt bij de ontvangende partij.
PvP = Player versus Player: hierbij bevechten spelers elkaar in het spel
PvE = Player versus Enemy: Hierbij bevecht de spelers door de computer gegenereerde vijanden in plaats van een andere speler.
FoE = Forge of Empires: Een ander spel van Innogames, Toren van Eeuwigheid is een kopie van wat daar Gilde Expedities heet.
 

DeletedUser2665

Guest
Die zgn. tips of hints die gegeven worden bij onderhandelen, die lijken toch helemaal nergens op? De enige tekst die ik steeds weer krijg is "niemand heeft het nodig". En da's duidelijk nonsens.
 

Deleted User - 124539

Guest
Die zgn. tips of hints die gegeven worden bij onderhandelen, die lijken toch helemaal nergens op? De enige tekst die ik steeds weer krijg is "niemand heeft het nodig". En da's duidelijk nonsens.
Hoezo is dat nonsens? Bij "niemand heeft het nodig" zeggen ze toch exact wat ze bedoelen? Namelijk dat niemand van de geesten dat goed nodig heeft. Wat is daar dan nonsens aan?
 

DeletedUser2665

Guest
Hoezo is dat nonsens? Bij "niemand heeft het nodig" zeggen ze toch exact wat ze bedoelen? Namelijk dat niemand van de geesten dat goed nodig heeft. Wat is daar dan nonsens aan?

Omdat er dan al 2 van de vijf dat goed net hebben geaccepteerd bijvoorbeeld.
 

Deleted User - 124539

Guest
Ik laat het links liggen tot je minstens 4 pogingen hebt in het onderhandelen (zoals in FoE) dat is het enige wat het iets speeldbaarder zou maken.
In FoE heb je oorspronkelijk ook maar 3 vrije beurten. Je kunt dan wel zorgen dat je voor x minuten een extra beurt hebt, en dáár bovenop kun je nog een 5e beurt kopen met diamanten. Én je kunt in FoE tot wel 10 verschillende goederen hebben waar je uit moet kiezen.
Het zou misschien een idee zijn om een spreuk te kunnen maken die je voor x minuten een extra beurt geeft.

Da's geen hint/tip. Dat zie ik namelijk zelf ook wel.
Dan gebruik je een andere tactiek dan ik. Ik geef altijd verschillende goederen aan elke geest, dan zie ik in 1 keer álle goederen die verder niet nodig zijn of net wel nodig zijn.
Het is geen slim idee om hetzelfde goed aan elke geest te geven.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser234

Guest
Ik denk dat de ontwikkelaars vergeten zijn hoe psychologie werkt.

De reden voor de grote troepengrote is dat er maar 1 gevecht is, en de verliezen zijn dan gelijk aan die van toernooi.
Nu is dat laatste natuurlijk een een zeer vaag begrip.

Speler A jast er 40 troepen doorgeen in een toernooi, ik jas er 600 troepen doorheen in een toernooi. dus wat is "gelijk aan het toernooi" ik weet het niet.
Maar laten we het even in het midden houden of het nu waar is of niet en wat "gelijk" aan nu inhoud.

Het belangrijkste aspect is perceptie, je kan beter wat kleine dingen doen/vragen dan in 1 keer een duur iets.

1 euro is voor de meeste mensen niet veel, in een maand 50x 1 euro uitgeven voelt als niet veel, je hebt vaak niet eens door dat je 50 euro hebt uitgegeven.
Maar in 1x 50 euro uitgeven, is duur. al krijg ik er precies hetzelfde voor het voelt als duur want 50 euro klinkt en voelt groot.

Spire heeft in alles dit probleem, het voelt duur, het maakt helemaal niet uit of het duur of goedkoop is, het voelt zo dus is het zo.
Zo werkt wij nu eenmaal als mensen. de realiteit boeit niet, perceptie is het belangrijkste.

De stap om gelijk met troepenomvang in de spire te beginnen van 2x of meer je eigen troepenomvang voelt duur, als de te winnen prijzen dan niet dat gevoel benaderen dan zullen mensen het links laten liggen. en al kan je het gevecht met 2 vingers in de neus zonder verliezen winnen dan nog voelt het "te duur". idem met onderhandelen, zeker munten en hamers zijn echt overkill kwa vraag, de rest is voor mij moeilijker in te schatten aangezien mijn productie vele malen gemiddeld is en ik dus mogelijk een andere perceptie hebt over wat duur is dan andere spelers

Mijn voorspelling is dat de Spire DoA zou zijn als het naar live ging, en ik wed dat we straks te horen krijgen dat het een groot succes was.
Maar mijn voorspelling is ook nog steeds dat het DoA is, Deze week zal het wel een "succes" zijn omdat iedereen aan het kijken is wat de spire nu is en inhoud, maar dat zal snel voorbij zijn.

Een ander excuus dat ik heb gehoord op beta is dat de spire een andere doelgroep gemaakt is dan de toernooien.
Ook hier heb ik een antwoord op, NEE. Elvenar is geen FoE, elvenar heeft geen PvP!!!
Bij FoE trekken de gilde expedities (toren hier) inderdaad een hele andere doelgroep, daar heb je namelijk een flinke groep spelers die weinig hebben met PvP maar wel in een spel met PvP spelen.
Spelers die wel willen vechten/onderhandelen in FoE maar geen trek hebben in PvP kunnen zich dus prima uitleven in de gilde expedities.

Maar elvenar spelers die toernooien "haten" omdat ze niet willen vechten, gaan echt niet ineens een hoop vechten in de spire. dus mijn vraag is dan welke doelgroep?
De toren was natuurlijk een geweldige kans om "onderhandelaars" hun onderdeel in het spel te gunnen. iets waar zij helemaal in los kunnen gaan zonder met wapens te kletteren.
De realiteit zegt echter dat ook dit niet het geval is. zo zal het onmogelijk zijn voor deze spelers om zonder toernooi voldoende betoverende voorraden te krijgen om succesvol te zijn in de toren, en als ze het toernooi onderhandelen voor de spreuken is er niets meer over voor de toren.

zie het dillema.

Dus helaas, de Toren van Eeuwigheid was een geweldig idee, maar voor de uitvoering is niet meer te geven dan een 1 voor de moeite, en alle feedback op beta heeft verdomd weinig geholpen om dat iets aan te veranderen. er zijn wel wat kleine wijzigingen doorgevoerd maar die hebben niets fundamenteels veranderd t.o.v. de eerste versie.

EEN IDEE:

Grafisch is de toren prachtig, maar inhoudelijk niet geschikt voor Elvenar spelers, wat als we nou voorstellen aan Inno om de toren inhoudelijk om te bouwen tot iets gebaseerd op al voorgedragen ideeën:

Voor ik wist wat de toren precies was, dacht ik zoiets te krijgen:

Een oneindige toren, waarbij je op elk level kamers hebt, waar je als een soort escape-rooms dingen moet zoeken en opdr moet voltooien a la Elvenar stijl. Dat je soms keuzes moet maken, of bepaalde dingen in moet zetten, acties uit moet voeren en dat soms tussen 1 van de vele dingen ook een keer vechten of onderhandelen zit.

Ook is er een poll geweest over een museum in je stadhuis en dat idee kan ipv in stadhuis ook in de toren.....91,7% was voor dat idee!!!!

Als je alle leuke ideeën samenvoegt in de toren, dan is hij niet meer alleen van buiten mooi, maar ook van binnen leuk en interessant voor Elvenar spelers, denk ik.

Misschien zijn er nog wel meer goede ideeën, maar de toren hoeft sowieso nog niet verloren te gaan, hij is nog te redden. :)
 
Het werkt inderdaad... (dank aan Wonder nar!) maar handig of intuitief is anders!

Op de app wordt het wel goed zichtbaar weergegeven, dus snap inderdaad niet waarom het zo weggestopt is in de browser.
upload_2019-8-27_21-22-51.png
 
Bovenaan