• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback De Toren der Eeuwigheid

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
spire_header.png

Beste Elfen en Mensen,

We zijn er trots op dat we mogen mededelen dat de Toren der Eeuwigheid beschikbaar is voor iedereen, voor het eerst op 26 augustus 2019 tot en met 31 augustus! Vanaf dan zal de toren elke zondag om 16:00 starten (zomertijd) en beschikbaar zijn tot en met vrijdag 22:00. Voor degene die nog niet eerder van de toren gehoord hebben, of als je het laatste nieuws wilt weten, lees dan alle verschillende aspecten van de toren hieronder!

Iedereen die het eerste onderzoek uit het derde hoofdstuk voltooid heeft, heeft toegang tot de toren der eeuwigheid: De parelwitte toren dat je bovenin je stad kunt vinden, in het landschap. Klik erop om je avontuur te starten.

spire_city.png

In de toren der eeuwigheid speel je een held, die de trappen van de grote toren beklimt. Je begint onderaan de toren, net erbuiten, en je gaat via drie niveaus naar de top. Op weg naar boven ontmoet je geesten in de vorm van boeren, bewakers en bazen, die kunnen worden overgehaald met goederen om opzij te gaan, of ze kunnen worden bestreden door je leger. Elke geest bewaakt een kist gevuld met een buit die je kunt verzamelen zodra de geesten weggaan.

spire_levels.png

Diplomatie


Een van de meest iconische delen van de toren der eeuwigheid, is de nieuwe diplomatie-minigame, waarin je vijf geesten overhaalt om te vertrekken zodat je de buit kunt verzamelen die ze bewaken. Om dit te doen, moet je ze goederen aanbieden.

spire_diplomacy_1.png

Welke bronnen de geesten vragen, en hoeveel, is gebaseerd op je voortgang in het spel, evenals je voortgang in de toren zelf. Hoe verder je de trappen beklommen hebt, hoe moeilijker de geesten zijn om ze te overtuigen.

Omdat het geesten zijn, zullen ze moeite hebben om met je te communiceren. Ze hebben echter wel middelen om je te laten weten of ze het goed dat je hen aanbiedt leuk vinden, of een of meer van de andere geesten het nodig hebben, of als geen van hen het toch nodig heeft. Het is aan jou om je 3 beurten te gebruiken om erachter te komen wie wat nodig heeft. Indien gewenst, kunnen meer beurten worden gekocht met diamanten.

spire_diplomacy_2.png

Gevechten


Naast de diplomatieke aanpak, kun je er ook voor kiezen om je een weg te banen door de confrontatie aan te gaan in de toren der eeuwigheid. Dit lijkt erg op de gevechten die je al kent van de provincies op de wereldkaart en de toernooien. De toren brengt heeft echter een twist: Gevechten kunnen uit meerdere rondes bestaan.

spire_battle.png

Aan de rechterkant van het scherm kun je altijd zien hoeveel rondes een gevecht zal hebben. In het bovenstaande geval zijn dit 2 rondes. Als je op de pijltjes klikt, kun je in elke ronde zien tegen welke eenheden je op het slagveld staat.

Het kiezen van eenheden voor zo'n gevecht lijkt erg op wat je al kent. Het enige verschil is dat je de eenheden moet kiezen om alle rondes te bestrijden. Alle eenheden die de eerste ronde overleven, worden automatisch geselecteerd om de tweede ronde te starten. Het is niet mogelijk om meer of verschillende eenheden toe te voegen na een ronde, maar het is mogelijk om ze te genezen voordat de volgende ronde begint.

Beloningen


Confrontatiebeloningen
Zodra je de geesten hebt overgehaald om weg te gaan, goedschiks of kwaadschiks, kun je beloningen krijgen van de kisten die verspreid liggen over het pad dat naar de top van de toren leidt. Deze kisten bevatten beloningen die variëren van muntenregen en meevallers van voorraden, tot toverspreukfragmenten die gebruikt kunnen worden voor het maken van een handwerk, helemaal tot een aantal unieke, gloednieuwe gebouwen die je alleen kunt krijgen door de toren der eeuwigheid te spelen. Deze beloningen bestaan uit de Wapenkamer in dwergenstijl, het Handelsstation en de Geest, en bovendien ook de volledige Maansteen-bibliotheekset. Deze gebouwen zijn niet alleen een geweldige toevoeging aan de weergave van je stad, ze bieden ook sterke bonussen en effecten, die je zullen helpen je stad enorm te laten groeien.

spire_genie.png
spire_moonstone_library_set.png

Afbeelding aan de linkerkant is de geest. Aan de rechterkant staan de gebouwen uit de maansteen-bibliotheekset, gecombineerd.

Mysterieuze kisten
Bovenop de reguliere kisten, bewaakt door de verschillende geesten, is er een kans om bij elke confrontatie die je in de toren voltooit, mysterieuze kisten te ontdekken. Deze mysterieuze kisten bieden geweldige beloningen voor degenen die ze vinden.

De plaats waar een mysterieuze kist zichtbaar wordt, is willekeurig en kan overal op het niveau van de toren zijn. Hoe verder je vordert, hoe gemakkelijker je meteen een mysterieuze kist kunt openen. Als het achter een poort uitkomt, moet je de poort ontgrendelen voordat je de mysteries kunt verzamelen die op je wachten. Maar maak je geen zorgen, de mysterieuze kisten verlopen niet, zolang je ze verzamelt voordat het evenement afloopt.

spire_mystery_chests.png

De mysterieuze kisten zijn er in drie niveaus, zeldzaam, episch en legendarisch, elk met hun eigen mogelijke beloningen. Deze beloningen omvatten de maansteen-bibliotheek-stukken, evenals de wapenkamer in dwergenstijl, het handelsstation en de geest, die ook kunnen worden ontvangen van enkele van de confrontaties.

Bekijk voor nog meer informatie onze video waarin het Elvenar-team het avontuur van een machtige held laat zien, die zich een weg omhoog de toren vecht, of bekijk onze wiki!



We hopen dat jullie het leuk vinden om de toren der eeuwigheid te spelen en de beloningen te ontvangen. We kijken uit naar jullie feedback, dat je kan plaatsen in ons discussietopic!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team
Laat je mening over de toren der eeuwigheid weten!
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
We kiezen er bewust voor om die twee gescheiden te houden, daar dit niet meer om een testversie, maar een definitieve versie gaat.
 

DeletedUser234

Guest
oke, begrijpelijk.

Wat is het verschil tussen de testversie en de definitieve versie? Zijn er wijzigingen doorgevoerd nav de feedback op de testversie en zo ja welke?
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
De laatste testversie en definitieve versie zouden dezelfde moeten zijn, de eerdere testversies waren in een vroegtijdig stadium van ontwikkeling, waardoor het er nu een stuk beter uit zou moeten zien, er meer verhaal in zit en alle opties geïmplementeerd zijn (zowel de diplomatie, als de gevechten). Daarnaast zit er nu ook een extra beloning in, in de vorm van een mysterieuze kist die op een willekeurig moment kan verschijnen.
 

DeletedUser2665

Guest
In het nieuwsbericht staat de start aangekondigd voor 26 augustus (dat is morgen en dus maandag), maar ook dat de toren wekelijks van zondag tot donderdag te spelen is. Start het nu vandaag of morgen?
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Morgen, dat is zodat het hoofdkantoor geopend is en iedereen dan op zijn plek zit, mochten er dingen verkeerd lopen. Daarna zal het altijd op zondag starten.
 

Deleted User - 124539

Guest
De Toren lijkt me een zeer goede toevoeging. Vooral de nieuwe gebouwen zijn indrukwekkend als ik de stats ervan bekijk. De geest kan wel 200- 200! -diamanten produceren, heb ik gelezen! Ik zou er alles voor over hebben om die in m'n stad te kunnen plaatsen.

Wat ook nog een leuke toevoeging is, is de onderhandelen-minigame. Ik kende het principe al van FoE, en ik ben blij dat het tot hier is geraakt.

Ook vind ik het ontwerp erg mooi, van de toren zelf en van de nieuwe gebouwen (voor zover dat ik die laatste fatsoenlijk kan bekijken op de wiki, het is jammer dat je de bewegingen die ze in het spel maken niet kunt zien daar).

Dikke duim!:)
 
weet iemand als je nu nog magische huizen/werkplaatsen kan winnen? op beta was dat oorspronkelijk zo, maar door slechte weergave is dat (tijdelijk?) verwijderd.
 

DeletedUser2578

Guest
De Toren lijkt me een zeer goede toevoeging. Vooral de nieuwe gebouwen zijn indrukwekkend als ik de stats ervan bekijk. De geest kan wel 200- 200! -diamanten produceren, heb ik gelezen! Ik zou er alles voor over hebben om die in m'n stad te kunnen plaatsen. Wat ook nog een leuke toevoeging is, is de onderhandelen-minigame. Ik kende het principe al van FoE, en ik ben blij dat het tot hier is geraakt.
Ook vind ik het ontwerp erg mooi, van de toren zelf en van de nieuwe gebouwen (voor zover dat ik die laatste fatsoenlijk kan bekijken op de wiki, het is jammer dat je de bewegingen die ze in het spel maken niet kunt zien daar).

Dikke duim!:)

Leuke toevoeging idd., mooie Toren en de gebouwen die je kan winnen zijn ook de moeite waard. Ik ben tot het 10e kistje gekomen en heb tot nu toe spreukfragmenten, boosters en 75 dias gewonnen, niet slecht! :) De onderhandelen-minigame lukt me niet zo goed; weet niet zo goed waarmee ik rekening moet houden dus heb ik legers gebruikt. Heeft me wel veel legers gekost, ben weer bijna doorheen; jammer want morgen start bij ons het 10-kistjes toernooi. Maar goed ik stop voor nu dan ff met het het spelen van de Toren. Schijnt dat het beste is om legers van het Huurlingenkamp te gebruiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1294

Guest
Leuke toevoeging.
Ook mooi dat je niet stomweg af kan kopen. Je moet er wat voor doen.
Sommige gevechten zijn best pittig, dat houdt de uitdaging erin en als het te duur wordt, dan stop je er gewoon mee.
 
Ben benieuwd hoeveel invloed dit gaat hebben op de toernooien, het kost inderdaad heel veel troepen. Heb het beschaafd gehouden. A. Ik heb zijde relics nodig voor de combinatie versnellers, die zijde relics haal ik uit het komend toernooi ;) B zit in de verkenner naar feeën. Wat ik krijg is dan nog voor hoofdstuk 6 . Dus ik heb Voor nu de keuze gemaakt even niet verder te gaan. Zaterdag dan ga ik er mee verder. Vechten is inderdaad de beste keuze. Want als je verkeert gokt de munten, goederen ect. Die ben je echt kwijt.
 
Zaterdag dan ga ik er mee verder.

Ik zou zaterdag in elk geval niet te lang wachten, normaliter is de toren op de eerste dag vanaf 16 uur tot de laatste dag 22 uur toegankelijk... vandaag konden we al om 10 uur erin, dus het zou logisch zijn als de deuren op zaterdag al om ± 16 uur sluiten...
 
Ik zou zaterdag in elk geval niet te lang wachten, normaliter is de toren op de eerste dag vanaf 16 uur tot de laatste dag 22 uur toegankelijk... vandaag konden we al om 10 uur erin, dus het zou logisch zijn als de deuren op zaterdag al om ± 16 uur sluiten...
Ik doe meestal zaterdag ochtend de laatste toernooi ronde, verder is het keuzes maken. Je kan niet alles. Aangezien ik in de overgang zit van dwergen naar feeën is de keuze niet moeilijk. Ik ben dit spel begin mei zo een beetje begonnen, wel steeds flink de toernooien gedaan maar het event heeft mij flink wat relics gekost, wat overigens de moeite waard was. Die zijde relics wil ik super graag weer aanvullen. In dit spel draait het toch om wel overwogen keuzes maken. Kan niet alles hebben. De toren doen kost mij te veel troepen voor nu, Ik zie wel waar het schip strand zaterdag. ;) Bedankt voor de tip :)
 

DeletedUser2037

Guest
Ik vindt de 2e ronde veel te duur met grondstoffen.
Vechten wil op 9 van de 10 plekken al niet meer, want je krijgt van alles wat als tegenstanders.
Het leukste was met een onderhandeling. Ik kocht een extra beurt voor 25 diamanten, dacht het op te hebben gelost, kostte het nogmaals 49 diamanten om die goederen aan te bieden. Zo'n streek is natuurlijk vrij laag vindt ik. Vraag dan in 1x 74 diamanten, want dan had ik het niet gedaan.
 

DeletedUser1026

Guest
Ik krijg een mail dat ik een 'Dwergenschat' kan krijgen, ik klik de link en kom dus in mijn stad uit... en een schat??? Ho maar ik kan niks vinden!! Kijk ik niet goed? Waar kan ik hem vinden?
 
Valt mij tegen, kost ook spiriwiri goederen (die heb ik niet meer dus maken)
Ik hou het voor gezien, want als goud of hamertjes of gs op zijn ben je echt alles kwijt en kan je weer opnieuw dat kistje doen en zit je net in de 3 de gok en je het antwoord ziet.
 
Bovenaan