• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback De Elvenar

Nu ik er over nadenk zou het volgende hoofdstuk (H16) mogelijk ook over orks gaan want ik zie bij veel spelers die helemaal klaar zijn met H15 heel veel wapenkamers/broedplekken bouwen, sommige hebben iets van 7 a 10 wapenkamers gebouwd. Waarom worden er zoveel wapenkamers gebouwd? Krijg je mss aan het eind van H15 een opdracht om veel wapenkamers te bouwen?

Verbeterde/verlengde troepenproductie, orks, en ook 1 zo niet het beste gebouw voor ranglijstpunten, het vraagt relatief weinig inwoners en relatief veel cultuur.
Beide geven evenveel ranglijstpunten maar cultuur is vele malen goedkoper om te maken dan inwoners,
 
De reden dat ik er ooit in een overmoedige bui 7 heb geplaatst… maar inmiddels levert het upgraden van fabrieken bijna net zoveel op én die produceren goederen die ik ook nodig heb...
Klopt maar dan wel in de "verkeerde" verhouding, cultuur is praktisch gratis in dit spel, pop helaas niet.
1580662769121.png
 

DeletedUser2578

Guest
Beide geven evenveel ranglijstpunten maar cultuur is vele malen goedkoper om te maken dan inwoners,
Ok dus het gebouw wordt ook geplaatst omdat het ook ranglijstpunten geeft.
maar inmiddels levert het upgraden van fabrieken bijna net zoveel op én die produceren goederen die ik ook nodig heb...
Twee vliegen in één klap alleen zijn de fabrieken betreft bevolking zijn idd. duurder dan de broedplekken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Elvenaren klaar en de boel weer opgeruimd op de raadzaal na die nog even mag staan tot de opdracht hem op te ruimen langs komt waaien.
Met 3 stuks T6, 4 kluizen en een berg portaalwinsten in 3.5 maand door het hoofdstuk heen. Dat was eigenlijk op zich best goed te doen. Het was deels wel eentonig, maar dat waren de vorige hoofdstukken zeker ook. De ALF zijn een stuk beter juist aan te klikken dan de verwarrende gebouwen van de constructen.
De 3 traps productie van gastrasgoederen is goed te doen. De omzettingen van collecties en manifestaties voegen eigenlijk niks toe. Deze maken alleen dat alles langer duurt en dat de academies en ALF onder tussen overproduceren. De laatste weken hebben die zelfs stil gestaan. Uiteindelijk blijken de gebouwen niet helemaal lekker in balans met elkaar.
Voor heel veel onderzoeken in de laatste fase was 8700, 8800, 8900 of 9000 nodig. De omzettingshoeveelheid was 533. Daardoor was ik gedwongen veel van de best met veel moeite gemaakte goederen te verspillen. Bijvoorbeeld: ik heb 8860 terwijl 8900 vereist is. Ik heb dus nog 40 nodig. Maar ik kan alleen maar 533 omzetten. Bij oogsten krijg ik dan 140 tot de max van 9000 en de resterende 393 gaat verloren. Dat is best irritant aangezien dit hoofdstuk toch al moeilijk genoeg is om te doen zonder dit soort onnodige verliezen. Iets om voor een volgende keer misschien over na te denken.
Gebouwen die omhoog kunnen zijn weer een stuk mooier geworden :)
Nu weer lekker veel ruimte om te kunnen rommelen voor events en BSA. Nog wel een mega productie aan spiri-goederen, die nu nauwelijks nodig zijn (alleen nog wat upgrades) al kan ik daar dan weer anderen mee helpen wat ook prima is. Als er teleports vallen, kan er wat in de opslag. Ik durf het niet goed aan ze weg te gooien, want we krijgen waarschijnlijk niet voor niets een wonder dat de productie van spiri verhoogd.... Al kijk ik het nog even aan of ik hem plaats of niet. De verhoging op de basisproductie zonder relikwien heeft niet zo heel veel effect. Dan zijn mijn KP beter besteed aan verder verhogen van Simia. Maar dan is weer de vraag of als er in een volgende hoofdstuk T7 komt de Simia daar effect op heeft of niet (net als me de Zalen od Berg). Dilemma's. De warme bron zet ik ook niet neer, want met 3 huizen heeft dat nauwelijks effect.
Al met al iets van een 5,5 of 6 min voor dit hoofdstuk wat een stuk minder is dan alle hoofdstukken sinds orks. Het is wel begrijpelijk dat geprobeerd is het moeilijker en langer te maken zodat we er niet te snel doorheen zijn moeten wachten op een volgend hoofdstuk, maar de slinger is nu wel weer erg ver de andere kant op doorgeslagen. Ik heb al meerdere spelers zien stoppen, omdat ze ooit begonnen zijn aan een bouwspel en niet een wachtspel willen spelen. In plaats van enorme hoeveelheden waarbij het soms weken duurt om weer iets vooruit te kunnen, is het misschien beter het proces in veel meer kleine stapjes op te knippen zodat we meer het gevoel hebben dat er wat gebeurd. Zo kunnen 4 uitbreidingen voor een fabriek in 1 onderzoek ook in 4 onderzoeken. Of misschien is een gastras in meer stappen te bedenken. Ik heb het antwoord ook niet direct, maar het moet wel anders.
 
Bij oogsten krijg ik dan 140 tot de max van 9000 en de resterende 393 gaat verloren. Dat is best irritant aangezien dit hoofdstuk toch al moeilijk genoeg is om te doen zonder dit soort onnodige verliezen. Iets om voor een volgende keer misschien over na te denken.
Daar hebben ze al over nagedacht, en de vortex verzonnen. Iets meer capaciteit dan max portaal krijg je dan, wat minder verspilling zou moeten opleveren.
 

DeletedUser2578

Guest
Voor heel veel onderzoeken in de laatste fase was 8700, 8800, 8900 of 9000 nodig. De omzettingshoeveelheid was 533. Daardoor was ik gedwongen veel van de best met veel moeite gemaakte goederen te verspillen. Bijvoorbeeld: ik heb 8860 terwijl 8900 vereist is. Ik heb dus nog 40 nodig. Maar ik kan alleen maar 533 omzetten. Bij oogsten krijg ik dan 140 tot de max van 9000 en de resterende 393 gaat verloren. Dat is best irritant aangezien dit hoofdstuk toch al moeilijk genoeg is om te doen zonder dit soort onnodige verliezen. Iets om voor een volgende keer misschien over na te denken.
Mee eens, jammer van al de verspilling want het is in dit hfst. niet eenvoudig om de gevraagde mega spiri-goederen te verzamelen.

Gebouwen die omhoog kunnen zijn weer een stuk mooier geworden :)
Yep, je stad krijgt een heel nieuw jasje en terecht na al het geduld en moeite voor de mega verzameling van spiri-goederen!:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals Rodeon zegt, eerst de ellende dan de verbetering.

Eerst gedoe met mana, dan pas de abdij.
Eerst tekort aan zaden, dan pas het handelscentrum.
Eerst een hoop rommel met Orks, daarna pas .... (sorry, deze weet ik even niet).
 

Deleted User - 147694

Guest
Zoals Rodeon zegt, eerst de ellende dan de verbetering.

Eerst gedoe met mana, dan pas de abdij.
Eerst tekort aan zaden, dan pas het handelscentrum.
Eerst een hoop rommel met Orks, daarna pas .... (sorry, deze weet ik even niet).
Je leert zo wel de waarde van zulke dingen kennen. ;)
 
Daar hebben ze al over nagedacht, en de vortex verzonnen. Iets meer capaciteit dan max portaal krijg je dan, wat minder verspilling zou moeten opleveren.
Dat zou zeer vooruitziend zijn. Al komt dat na het hoofdstuk waar ik net doorheen geploeterd ben.
Lijkt me eerder dat de vortex bedacht is om het rendement van portaalwinsten te vergroten en daarmee de aandrang om die dingen met dia's te kopen.
 
Lijkt me eerder dat de vortex bedacht is om het rendement van portaalwinsten te vergroten...
Daar kun je het ook voor gebruiken inderdaad. Dan wil je dat wonder wel hoog hebben.
Voor overschot uit produktie ben je al veel sneller klaar, tenzij je vooruit wilt werken. Dat is echter ook maar van korte duur. Als je in je rasgoederen vooruit kunt werken, dan gaan de rasgoederen sneller dan bijv sentient. Op een gegeven moment kun je ook je rasgoederen niet meer kwijt dan.

Zelf zie ik het nut van de vortex nog niet zo, maar ik hou een stapeltje KP instants achter de hand voor het geval dat :)
 

Deleted User - 124539

Guest
Misschien is het volgende gastras eentje waarbij je meer gastrasgoederen nodig hebt dan dat er in de opslag kunnen, en móet je wel de vortex plaatsen om er door te kunnen. :eek::confused:;)
 

Deleted User - 147694

Guest
Zou wel uitdagender worden, al is de kans heel erg klein, OW zijn een optie om toe te voegen aan je stad, ze zijn geen verplichting. ;)
 
Misschien is het volgende gastras eentje waarbij je meer gastrasgoederen nodig hebt dan dat er in de opslag kunnen, en móet je wel de vortex plaatsen om er door te kunnen. :eek::confused:;)
hoewel ik persoonlijk het idee wel leuk vind, zou dit alleen maar nog meer spelers wegjagen van het spel. Ik denk dat inno ondertussen wel al genoeg spelers heeft weggejaagd, tijd om er weer eens wat positieve dingen te doen :)
 

DeletedUser2578

Guest
Misschien is het volgende gastras eentje waarbij je meer gastrasgoederen nodig hebt dan dat er in de opslag kunnen, en móet je wel de vortex plaatsen om er door te kunnen.
:eek: Ik hoop dat het echt niet zo is! Hoewel ik nog 8 onderzoeken vrij moet spelen blijft het een struggle om de gevraagde mega spiri goederen bij elkaar te verzamelen. Heb geen zin om nog zo'n hoofdstuk achter elkaar te krijgen:rolleyes:
 

DeletedUser1026

Guest
Ik merk in het laatste hoofdstuk (XV - Elvenar) dat ik echt flink moeite heb om de hoeveelheid spirituele goederen te produceren die nodig zijn om 1 blokje in de kennisboom vrij te spelen. Als ik al de goederen die het gastras moet maken klaar heb dan is het wachten op de spirituele goederen. Ik heb 7 fabrieken waarvan 3 voor de duurste goederen zijn en de afname per nacht is nu 8%. Is dit een probleem dat ik alleen heb? Ik zou graag wat tips krijgen die ik dan mee kan nemen bij het bedenken van een oplossing :) . Alvast bedankt :)

Edit: Ach... ik ga als een slak door het hoofdstuk, dus eigenlijk is het een kwestie van geduld. Zolang ik maar vooruit ga is er eigenlijk niets aan de hand! lol. Maar ik heb wel hoofdstukken gehad die fijner waren. (voor mij dan he!)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 147694

Guest
Ik zou graag wat tips krijgen die ik dan mee kan nemen bij het bedenken van een oplossing :) .
Goederenbooster.png Deze heel veel gebruiken bijvoorbeeld helpt al enorm met de Spirituele goederenproductie.

Verder kun je veel hebben aan deze OW's:

Elvenar Handelscentrum --> versterkt bovenstaande Magische productie spreuk en verlengt de looptijdsduur van de spreuk.
Piramide van Loutering --> geeft Spirituele goederen als je Orks ophaald bij je Wapenkamers (broedplekken).
D111-a 'Tijdsprong' --> geeft een productieboost van je Spirituele goederen.
D222-z 'Simia Sapiens' --> verlaagd de Spirituele goederenafname om 04.00.
 
Bovenaan