• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback De Elvenar

Als je met je muisaanwijzer op het stadhuis zweeft, zie je groene lijntjes tussen de opdrachten... als je die terugvolgt, zie je precies welke opdrachten je gedaan moet hebben om het stadhuis te kunnen doen...
Inderdaad,dan moet ik dus de weg naar het stadhuis toe volgen, eerst standbeeld,woningen,wp...wat ik al dacht. bedankt weer Rodeon!
 

DeletedUser2578

Guest
Hoi, ik moet nu het stadhuis onderzoeken, en moet dan eerst het standbeeld onderzoeken voor dat ik het stadhuis kan doen, klopt dat? dan eerst standbeeld, woningen en wp voor ik bij het juiste onderzoek ben,had jij dat ook zo, of is er nog een andere weg waardoor ik eerder bij het onderzoek stadhuis kom?
Hoi Carla, dat klopt idd. De volgorde is: standbeeld->woningen->stadsuitbreiding->werkplaatsen->stadhuis. Ik ben ook met dezelfde opdracht bezig:) Ben nu bij het vrij spelen van stadsuitbreiding en werkplaatsen. Woningen heb ik al gedaan en ben nu bezig met het upgraden ervan. Er wordt veel T6 gevraagd. Ik raad je aan om alvast een 3e T6-bonusfabriek te bouwen. Ik ben daar nu ook al mee bezig. Succes!:)
 
Hoi Carla, dat klopt idd. De volgorde is: standbeeld->woningen->stadsuitbreiding->werkplaatsen->stadhuis. Ik ben ook met dezelfde opdracht bezig:) Ben nu bij het vrij spelen van stadsuitbreiding en werkplaatsen. Woningen heb ik al gedaan en ben nu bezig met het upgraden ervan. Er wordt veel T6 gevraagd. Ik raad je aan om alvast een 3e T6-bonusfabriek te bouwen. Ik ben daar nu ook al mee bezig. Succes!:)
Wow!! okè dank je wel voor de tip! ik heb wel al twee t6 fabrieken staan hè, ga ik er echt nog 1 nodig hebben? :oops:
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser2989

Guest
Meer is natuurlijk altijd sneller, mits je ook voldoende zaden maakt. Met 2 T6 lukt het overigens ook. Ik moet nog 2 tech en dan ben ik klaar met het hoofdstuk.
 

DeletedUser2578

Guest
ik heb wel al twee t6 fabrieken staan hè, ga ik er echt nog 1 nodig hebben? :oops:
Zelf heb ik ook al 2 T6 staan maar ik heb gemerkt dat voor de rest van het onderzoek alleen uit vraag voor mega T6 bestaat. Betreft ruimte heb ik het opgelost door 1 T4 bonusfabriek weg te doen en i.p.v. een T6-bonusfabriek te bouwen.
 

DeletedUser2989

Guest
Twee zou nog beter zijn.. maar wie heeft daar de ruimte voor?

T1-3 fabrieken tijdelijk omruilen voor T4-6. Voor het volgende hoofdstuk ga ik daarop voorbereiden. Met de teleporteerspreuk switchen tussen fabrieken. Dan moet het kunnen met b.v. 4 T6. Zaden is dan misschien even een dingetje. Daarvoor zoveel mogelijk ow en vooral zonsondergangstorens uppen.
 
Zelf heb ik ook al 2 T6 staan maar ik heb gemerkt dat voor de rest van het onderzoek alleen uit vraag voor mega T6 bestaat. Betreft ruimte heb ik het opgelost door 1 T4 bonusfabriek weg te doen en i.p.v. een T6-bonusfabriek te bouwen.
Okè! ik ben er ook al 1 aan het bouwen! jeetje ze hebben nogal wat nodig hè? hihihihi
 

DeletedUser2578

Guest
Via je Inventaris of door hem te slopen?
Ik had geen bevolking meer en geen ruimte om een cultuurgebouw met bevolking neer te zetten. Op dat moment had ik ook geen teleporterenbadge meer dus heb ik (helaas) 1xT4 afgebroken, op dat moment kon het even niet anders. De bevolking van de T4 gebruik ik nu om de T6-bonusfabriek te upgraden. Daarbij ben ik nu ook woningen aan het upgraden die ook bevolking geven.
 

DeletedUser2578

Guest
Het upgraden van woningen gaat tot nu toe goed met 1x T4-bonusfabriek + een magische spreuk.
 

Deleted User - 147694

Guest
Dat is zonde dan. Maar niets aan te doen, ik ben erg spaarzaam met die teleporteerspreuken, maar ben in elk geval blij dat ik die 1e week dat ze dubbel waren even doorgezet heb met de toren, had er meteen een kleine voorraadje van. :)
 
Ik had geen bevolking meer en geen ruimte om een cultuurgebouw met bevolking neer te zetten. Op dat moment had ik ook geen teleporterenbadge meer dus heb ik (helaas) 1xT4 afgebroken, op dat moment kon het even niet anders. De bevolking van de T4 gebruik ik nu om de T6-bonusfabriek te upgraden. Daarbij ben ik nu ook woningen aan het upgraden die ook bevolking geven.
Als je zalen onder de berg hebt staan,zou je die ook even weg kunnen doen,geeft veel volk
 

DeletedUser2989

Guest
Als je zalen onder de berg hebt staan,zou je die ook even weg kunnen doen,geeft veel volk

OW 's kun je niet teleporteren. Zalen onder de berg slopen is vrij drastisch, kost pop die je hebt verzameld met kp ipv dat het geeft. En ook daalt je hoeveelheid zaden via de markt als je een ow sloopt. Ik heb hem niet, maar als ik hem had, zou ik dat dus zeker niet doen.
 

DeletedUser2578

Guest
Als je zalen onder de berg hebt staan,zou je die ook even weg kunnen doen,geeft veel volk
Dank voor je tip maar idd. zoals Aerwer hierboven al zei je kan geen OW's teleporteren. Afbreken is zonde van alle kp's en ook raak je veel punten kwijt. Het is voordeliger om mijn Zalen up te graden naar lvl 20. Wat ik wel zit te denken is om binnenkort als gast bij een Bs voor 1 of 2 weken voor de 10-kistjes toernooi te spelen zodat ik met de blauwdrukken mijn 2x magische woongebouwen kan upgraden voor meer bevolking:) dat zou ook kunnen helpen.
 
Twee zou nog beter zijn.. maar wie heeft daar de ruimte voor?

Ruimte zat en volk ook. Upgraden van een T6 naar lvl 24 kost best serieus tijd. Mijn derde gaat nu naar lvl 18 dus nog 6 dagen voor die T6 kan produceren. Dan ga ik eerst even kijken hoe de balans tussen 4 kluizen, 3 T6 en het krijgen van de KP's uitpakt voor ik nog een keer zo'n ding 3 weken ga upgraden. Dan doe ik er wel wat langer over.

Als je zalen onder de berg hebt staan,zou je die ook even weg kunnen doen,geeft veel volk
Aangezien dat ding volk geeft, raak je dus volk kwijt als je hem weg doet. Dat lijkt me niet de bedoeling tenzij je heel veel volk over hebt.
 

Deleted User - 147694

Guest
Wat ik wel zit te denken is om binnenkort als gast bij een Bs voor 1 of 2 weken voor de 10-kistjes toernooi te spelen zodat ik met de blauwdrukken mijn 2x magische woongebouwen kan upgraden voor meer bevolking:) dat zou ook kunnen helpen.
Is ook een goede optie.

Maar hoe Zen zijn jullie wel niet dat jullie nooit hoger dan 6 toernooikisten geraakt zijn?

Ik weet dat bij ons in de BS veel competitieve leden zitten, maar onze kist gemiddelde zit al op 9 kisten, nog een beetje meer en we kunnen de 10 kistentoernooien nog vaker doen dan de 8x die we dit jaar al gedaan hebben, onze frequentie daarvan zit ook nog steeds in de lift.
 

DeletedUser2578

Guest
Maar hoe Zen zijn jullie wel niet dat jullie nooit hoger dan 6 toernooikisten geraakt zijn?
We gaan gestaagd met het toernooi maar er is geen druk om de 10-kistjes te moeten halen, we spelen het toernooi met plezier. Op dit moment zijn we nog niet zo ver voor de 10-kistjes. Wie weet gaat het een keer lukken. Vandaar ook het idee om een keer als gast voor de blauwdruk bij een Bs te spelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor je tip maar idd. zoals Aerwer hierboven al zei je kan geen OW's teleporteren. Afbreken is zonde van alle kp's en ook raak je veel punten kwijt. Het is voordeliger om mijn Zalen up te graden naar lvl 20. Wat ik wel zit te denken is om binnenkort als gast bij een Bs voor 1 of 2 weken voor de 10-kistjes toernooi te spelen zodat ik met de blauwdrukken mijn 2x magische woongebouwen kan upgraden voor meer bevolking:) dat zou ook kunnen helpen.
Dat is ook een goed idee,
 
Bovenaan