• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Carnaval

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
ForumBanner01.png

Alaaf, beste Elfen en Mensen,

Het lijkt erop dat er wat rumoer in je stad is! De halflingen oogsten het eerste fruit dit jaar en rennen ermee rond, tovenaars schieten hier en daar wat vuurwerk de lucht in en een ork is druk bezig een podium op te bouwen. Zodra je onderzoek deed naar deze verschijnselen, werd je duidelijk wat er aan de hand is: Carnaval staat op het punt om te beginnen!

In het nieuwste evenement in Elvenar kan je je bewoners assisteren door met snoep kisten te openen. Je kan snoep krijgen door evenement gerelateerde opdrachten te voltooien en je kan zelfs snoep vinden aan de randen van je stad! Door kisten te openen krijg je vlaggen, welke je nodig hebt om de grote prijzen te ontgrendelen: Je krijgt elke 20 vlaggen één grote prijs!

carnival_flags.png

In de lijst met te winnen grote prijzen staan verschillende krachtige gebouwen, inclusief de unieke en gloednieuwe carnavalsset, een combinatie van vijf gebouwen die samen een prachtig feest voorstellen waar mensen optreden, aan het dansen zijn, met natuurlijk ook vuurwerk! Je kan de volledige set in de afbeelding hieronder bekijken. Zodra je alle 10 de grote prijzen verzameld hebt, kan je nog meer grote prijzen ontgrendelen! Er is altijd iets te behalen in het carnavalsevenement, geen enkele vlag is nutteloos!

CarnivalSet.png

We waren nog niet klaar! We hebben namelijk ook het aantal snoep dat je nodig hebt om een kist te openen verlaagd ten opzichte van eerdere evenementen, waardoor het mogelijk zou moeten zijn om nog meer kisten te openen! Dat geeft je niet alleen meer vlaggen, maar het geeft je ook meer kansen op de dagelijkse prijs. De dagelijkse prijzen bevatten geweldige en unieke gebouwen, inclusief zes verschillende praalwagens, welke als dagelijkse prijs verspreid zitten in het evenement. Deze praalwagens zien er niet alleen fantastisch uit, maar even ook sterke bonussen aan je stad. De effecten van de praalwagens bestaan o.a. uit bevolking, cultuur en sommige praalwagens produceren zelfs extra voorraden! Om er nog een schepje bovenop te doen: Ook je meest favoriete gebouwen zitten in de dagelijkse prijzen, zoals de wensput, het monument van oude kennis, de handelspost en een nieuw gebouw: Een en al reuzenrad, waarmee je kan kiezen wat je wil produceren!

carnival_float1.png
carnival_float2.png

Doordat de prijzen dusdanig verschillen ten opzichte van vergelijkbare evenementen in het verleden, zijn er geen verdubbeldagen waarop je dubbele vlaggen krijgt. Geen zorgen, we weten zeker dat j meer grote prijzen kan winnen dan mogelijk was in andere evenementen, zelfs zonder verdubbeldagen!

Wil je meer weten over het evenement? Nino en Julia hebben alles samengevat in een video, en daarnaast leer je ook nog wat leuke Duitse carnavalswoorden:

Carnaval in Elvenar start op 22 februari en duurt tot en met 15 maart, dus zorg ervoor dat je alle snoepjes voor die datum hebt uitgegeven. We wensen je heel veel plezier tijdens carnaval!

We zijn benieuwd hoe je denkt over deze festiviteiten, dus laat je reactie achter in het discussietopic!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team

Het is feest! We horen graag jullie feedback over het carnavalsevenement.
 
de vermoedelijke opdrachten (zoals ik die op Beta tegenkwam) geen garantie ! Jullie weten hoe dat gaat. INNO kan verrassend uit de hoek komen, en ik kan fouten maken. de eerste 60 opdrachten ( goed voor 1 week plezier ) en andere 25 komen later.

1. maak 1x drank (WP 5 min)

2. maak 2x eenvoudig gereedschap (WP 15 min)

3. verzamel 20 cultuur

4. verzamel 10 populatie

5. geef 1 KP uit

6. verplaats 1 gebouw

7. Upgrade 2 gebouwen lvl 2

8. verzamel munten

9. verzamel voorraad

10. maak 5x brood (WP 1 uur)

11. maak 8x eenvoudig gereedschap (WP 15 min)

12. maak 3x mand met boodschappen (WP 9 uur)

13. maak 25 x drank (WP 5 min)

14. upgrade 1 gebouw lvl 12 OF onderzoek een techniek.

15. geef 5 KP uit

16. aanvaard 5 aanbiedingen + plaats 1 aanbieding (handel)

17. verzamel 16 relikwieën

18. voltooi 12 ontmoetingen of koop 12 KP

19. train eenheden (60?)

20. Maak 4x T1 Bonus van 3 uur

21. Maak 3x T1 bonus van 9 uur

22. maak 2x T1 bonus van 1 dag

23. verken 1 provincie OF upgrade 1 gebouw lvl 12

24. verzamel munten

25.verzamel voorraad

26. train eenheden (veel)

27. maak 1x T1 van 3 uur

28. verzamel marmer

29. verzamel staal

30. verzamel hout

31. maak 1x T1 Bonus van 2 dagen

32. maak 5x T1 Bonus van 3 uur

33. Geef 7 KP uit

34. maak 20x eenvoudig gereedschap (WP 15 min)

35. maak 2x gereedschapkist (WP 1 dag)

36. Maak 1x T1 van 9 uur

37. verzamel 20 relikwieën

38. voltooi 14 ontmoetingen OF koop 14 KP

39. Train eenheden (heel veel)

40. maak 6x T1 Bonus van 3 uur

41. maak 5x T1 Bonus van 9 uur

42. maak 3x T1 Bonus van 1 DAG

43. verken 2 provincies OF upgrade 2 gebouwen lvl 10

44. verzamel Kristal

45. verzamel boekrollen

46. verzamel zijde

47. Upgrade 3 gebouwen lvl 3

48. verzamel munten (redelijk wat)

49. verzamel voorraad (redelijk wat)

50. maak 8x Brood (WP 1 uur)

51. maak 25x eenvoudig gereedschap (WP 15 min)

52. maak 5x mand met boodschappen (WP 9uur)

53. maak 35x drank (WP 5 min)

54. ontwikkel 1 techniek OF upgrade 1 gebouw lvl 12

55. geef 10 KP uit

56. koop 8 KP

57. maak 1x T1 van 3uur

58. verzamel marmer

59. verzamel staal

60. verzamel hout
 
Vind ik leuk :
Geen verdubbel dagen voor vlaggen dus meer keuze's voor dagprijzen.
Leuke dagprijzen.
Nog af te wegen:
Kan ik plaats maken met het nieuwe gastras om de carnival set te plaatsen. Denk dat ik liever de sneeuwuilenset laat staan.
Grts
 

DeletedUser

Guest
de vermoedelijke opdrachten (zoals ik die op Beta tegenkwam) geen garantie ! Jullie weten hoe dat gaat. INNO kan verrassend uit de hoek komen, en ik kan fouten maken. de eerste 60 opdrachten ( goed voor 1 week plezier ) en andere 25 komen later.
Staan al lang onder Elvenar FAQ. :eek:
 

DeletedUser2114

Guest
Normaal starten evenementen ook op donderdag, dus ik vind dit ook wel een beetje raar. De plaats van de spoiler onder FAQ is niet zo vreemd, daar worden ze meeste spoilers gedeeld.
 

DeletedUser

Guest
Lijkt erop dat we ruim 1000 minder snoepjes krijgen uit de quests dan op Beta en zijn de kistjes ook al duurder geworden dus die set zal lastig worden. :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3012

Guest
Euh... Ik snap er even helemaal niets meer van. Volgensmij is dit iets totaal anders dan de voorafgaande evenementen. Meer een exacte kopie van FoE, wat ik eerder ook al vond. Ook al met valentijn. Dat laadscherm was precies zoals forge of empires het zou doen. En nu zit ik dus met een compleet FoE stijl event. De wisselende kisten voorspelden het al. Ik hoop dat de 'oude vertrouwde' elvenar events ook nog een keertje terug komen, maar laat ik eerst eens kijken wat ik hier van bak.
 
Euh... Ik snap er even helemaal niets meer van. Volgensmij is dit iets totaal anders dan de voorafgaande evenementen. Meer een exacte kopie van FoE, wat ik eerder ook al vond. Ook al met valentijn. Dat laadscherm was precies zoals forge of empires het zou doen. En nu zit ik dus met een compleet FoE stijl event. De wisselende kisten voorspelden het al. Ik hoop dat de 'oude vertrouwde' elvenar events ook nog een keertje terug komen, maar laat ik eerst eens kijken wat ik hier van bak.

Die bewegende elfjes en vlaggetjes vind ik idd wel van het nivo FoE, niet al te beste graphics.
Voor de rest mogen de event mechanics best wel wat meer FoE zijn. heb die paar maanden dat ik het heb gespeeld best wel plezier gehad aan de andere manier van denken bij events. beetje FoE beetje Elvenar kan voor de afwisseling geen kwaad.
 

Deleted User - 147694

Guest
Tot nog toe vind ik het event prima te doen. :-D

1e waslijn met vlaggetjes weten te vullen. ;-)
 
de vermoedelijke opdrachten (zoals ik die op Beta tegenkwam) geen garantie ! Jullie weten hoe dat gaat. INNO kan verrassend uit de hoek komen, en ik kan fouten maken. de eerste 60 opdrachten ( goed voor 1 week plezier ) en andere 25 komen later.

1. maak 1x drank (WP 5 min)

2. maak 2x eenvoudig gereedschap (WP 15 min)

3. verzamel 20 cultuur

4. verzamel 10 populatie

5. geef 1 KP uit

6. verplaats 1 gebouw

7. Upgrade 2 gebouwen lvl 2

8. verzamel munten

9. verzamel voorraad

10. maak 5x brood (WP 1 uur)

11. maak 8x eenvoudig gereedschap (WP 15 min)

12. maak 3x mand met boodschappen (WP 9 uur)

13. maak 25 x drank (WP 5 min)

14. upgrade 1 gebouw lvl 12 OF onderzoek een techniek.

15. geef 5 KP uit

16. aanvaard 5 aanbiedingen + plaats 1 aanbieding (handel)

17. verzamel 16 relikwieën

18. voltooi 12 ontmoetingen of koop 12 KP

19. train eenheden (60?)

20. Maak 4x T1 Bonus van 3 uur

21. Maak 3x T1 bonus van 9 uur

22. maak 2x T1 bonus van 1 dag

23. verken 1 provincie OF upgrade 1 gebouw lvl 12

24. verzamel munten

25.verzamel voorraad

26. train eenheden (veel)

27. maak 1x T1 van 3 uur

28. verzamel marmer

29. verzamel staal

30. verzamel hout

31. maak 1x T1 Bonus van 2 dagen

32. maak 5x T1 Bonus van 3 uur

33. Geef 7 KP uit

34. maak 20x eenvoudig gereedschap (WP 15 min)

35. maak 2x gereedschapkist (WP 1 dag)

36. Maak 1x T1 van 9 uur

37. verzamel 20 relikwieën

38. voltooi 14 ontmoetingen OF koop 14 KP

39. Train eenheden (heel veel)

40. maak 6x T1 Bonus van 3 uur

41. maak 5x T1 Bonus van 9 uur

42. maak 3x T1 Bonus van 1 DAG

43. verken 2 provincies OF upgrade 2 gebouwen lvl 10

44. verzamel Kristal

45. verzamel boekrollen

46. verzamel zijde

47. Upgrade 3 gebouwen lvl 3

48. verzamel munten (redelijk wat)

49. verzamel voorraad (redelijk wat)

50. maak 8x Brood (WP 1 uur)

51. maak 25x eenvoudig gereedschap (WP 15 min)

52. maak 5x mand met boodschappen (WP 9uur)

53. maak 35x drank (WP 5 min)

54. ontwikkel 1 techniek OF upgrade 1 gebouw lvl 12

55. geef 10 KP uit

56. koop 8 KP

57. maak 1x T1 van 3uur

58. verzamel marmer

59. verzamel staal

60. verzamel hout

Heel erg bedankt!
Wilde alleen 1 vraag stellen..

de eerste opdracht die ik tegen kwam met T-1 bleek alle 3 de T-1 goederen te zijn.

Mijn vraag: geld dit voor allemaal? :oops:

Nogmaals ik ben erg dankbaar! :D
 
Bovenaan