• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Broederschapsavontuur

Het lijkt er inderdaad wel op dat je niet meer echt een keuze hebt tussen richten op toernooi-toren-BSA.
Je kunt natuurlijk prima toernooi en toren doen zonder BSA, maar BSA zonder toernooi en toren is ondertussen onmogelijk.

Ik heb best wel wat eso zitten maken, maar ik blijf een hekel aan die dingen hebben.
Het gaat niet om een probleem met maken, want als het een beetje wil haal je er met boosters zo 3 achter elkaar uit.
Ik vindt het alleen zo'n verspilling van relics om allerhande troep te maken die je helemaal niet wilt.
Heb er zo direct wel weer een hoop fragmenten bij.

Zou leuk zijn als ze een keer de mogelijkheid gaven om je inventaris te sorteren.
Alle tijdelijke spullen apart op een tabje, bruikbaar op een tabje, alle te verbreken troep na BSA op een tabje.

Wij zijn trouwens best tevreden met onze 16e plek, zeker nu we als BS wat tegenwind hadden op een paar vlakken.
 
wij zijn juist erg blij met die nieuwe badges; je kan er nu voor kiezen om toch een behoorlijk bsa te spelen zonder je stad helemaal te verbouwen (heb geen zin om continu veel ruimte open te laten voor de events, vind ik het niet leuk genoeg voor). maar door gewoon je spel te spelen. en brengt wat variatie. we zijn niet zo dol op die biertjes... ;) verder kan iedereen doen waar hij goed in is/leuk vindt en daarin veel badges halen. als gilde heb je dan van alles wat
 
Ik snap je niet Sashai, waarom ben je met een BSA als een bezetene die residu aan het maken?
Je bent als het goed is met nog 24 anderen die ieder ook die residu maken.
Ik heb de hele BSA alleen tijd boosters en OWKP tokens gemaakt en dat zonder tijdboosters te verbruiken.
De BS waar ik in zit heeft tijdens het spel besloten om de eerste en laatste kaart volledig te doen en de 2e kaart alleen de groene route.
We hadden op het einde nog genoeg tijd en rommel over om de eindeloze put nog een paar keer te vullen.
 
Ook als je met 22 man speelt zoals wij heb je best wel wat eso nodig hoor.
Red je niet als iedereen er maar 1 of 2 per dag maakt.
En wij hebben best wel wat mensen die maar twee keer per dag online kunnen
komen vanwege werk enzo. Ben ik er één van.
Dan is het toch wel handig als je per keer iets meer dan 1 eso kunt maken.
En wij streven toch altijd naar een plek bij de eerste 20.
 
ik vind het jammer dat de BSA vandaag de dag niets anders is dan rennen naar de put en daar dagen saaien rondjes goederen in te storten. Kan me niet voorstellen dat de BSA daar ooit voor gemaakt is. Waarom niet meer kaarten, zoveel dat je het nooit helemaal uit kan spelen en wellicht verplichten alle paden te spelen? Daarnaast is de vraag naar restanten compleet uit verhouding met de andere dingen die je moet maken. Het zou fijn zijn als aan beiden iets gedaan kan worden want ik beleef nu geen lol aan de BSA.
 
@HopeforSpanishStrayDogs
BSA is nu vooral de plaats waar eventueel de laatste artefacten gehaald kunnen worden van het daaraan voorafgaande Avontuur, en vele vooral wat kleinere spelers zijn daar heel blij mee :D
De huidige BSA is variatie F; hetgeen dus inhoudt dat er al meerdere zijn geweest. Zeker is ook dat er een variatie G en daarna H zal komen. Hoe die er uit komen te zien en welke wensen van alle spelers uit alle landen daarin terugkomen is een verrassing. :cool:
 
Ik speel het al 3 jaar, dus weet van de verschillende variaties. Artifacten kunnen ook in de toren worden gewonnen.
Leuk dat kleine spelers er blij mee zijn, maar die zorgen niet dat en bs hoog eindig.
Ik kan je vertellen dat binnen onze bs merendeel van de spelers de put oersaai vinden op dit moment.
We waren 12e maar een volgende keer zal mijn inzet minder zijn omdat de uitdaging niet zit in de put blijven vullen.
 
Ik speel het al 3 jaar, dus weet van de verschillende variaties. Artifacten kunnen ook in de toren worden gewonnen.
Leuk dat kleine spelers er blij mee zijn, maar die zorgen niet dat en bs hoog eindig.
Ik kan je vertellen dat binnen onze bs merendeel van de spelers de put oersaai vinden op dit moment.
We waren 12e maar een volgende keer zal mijn inzet minder zijn omdat de uitdaging niet zit in de put blijven vullen.
De artefacten die je in de toren kan winnen (als je geluk hebt) zijn bijna nooit hetzelfde als de artefacten van het BSA gekoppeld aan het event ervoor. En er zijn altijd pechvogels die net niet voldoende artefacten met het event hebben kunnen winnen en dan is een BSA een mooie uitkomst.
Om van het BSA iets te maken vereist nu veel meer tactisch inzicht dan voorheen. Hiervoor was gewoon wie het meeste ruimte had en het meest kon maken had gewonnen. Nu mag je alle facetten van het spel gebruiken.
Esotorische restanten maken kan je op anticiperen door gewoon een voorraadje fragmenten en versnellers aan te leggen en niet vergeten wat tijdboosters. Het vorig BSA hebben we met de gehele BS er ook ruim 900 kunnen maken.
Probleem is zo als ik al vaker zeg dat de meesten denken dat ze BSA alleen spelen terwijl het juist samenspel is waarin iemand de boel goed aanstuurt en communicatie enorm belangrijk is.
Als je alleen voor de prijzen gaat kan je er voor kiezen om alleen 3x 1 pad te doen of wat extra paden om verveling tegen te gaan. Dan is die put daarna helemaal niet meer zo belangrijk want de prijzen zijn immers al binnen..
Zo hebben wij het laatste BSA ook gespeeld. Prijzen binnen stad opruimen en weer verder met het normale spel.
 
ja zo speelt iedereen elk spel met een andere inzet;
ik zou het niet doen voor artefacten of de ander prijzen, want die zij toch erg duur voor wat je er voor krijgt.
Zelfde als de restanten, je kan er genoeg maken maar het is niet waard wat dat je kost.
Doe het omdat het 1 van de weinige momenten is dat je als team samen speelt om ver te komen.
Alleen wordt ik wel simpel van die put en ja de restanten koten mij te veel want wij hebben heel veel rondje put gedaan.
Hadden wij het zo gepeld al jij het beschrijft dan was het appeltje eitje geweest.
 

Aeva

Chef
Wij spelen ook alle routemappen helemaal (nu je het eerste blauwe punt op map 3 dan niet...) en die put kan me gestolen worden, maar andere leden vinden het wel leuk dus doen we de putten ook.

elvenar handtekening met oproep.jpg
 
ja dat zou ik ook wel willen, maar als je voor een hoge plek wil, en wij hebben 1 lieve medespeler die daar blij van wordt, dan kan je dus niet alle drie de mappen uitspelen en dan de put in gaan. Een aantal dingen zijn in de put veel meer waard (door het aantal) dan wat ze op de map opleveren. Ik blijf me allen afvragen of de bedenkers van de bsa echt blij worden dat iedereen al die mappen afraffelt om dan maar 3 a 4 dagen die put te vullen. Ik zou als maker van een bsa hier niet blij van worden.
 
Dank dat dat wel meevalt. De beginners komen niet eens aan 3 kaart levels toe met 1 pad elk, en dan heb je nog een hele bult BSen die minder fanatiek spelen, die zullen zich ook niet naar de put haasten.
Het zijn denk ik alleen de BSA liefhebbers die zo veel mogelijk punten willen, en die gaan inderdaad uitpluizen hoe je het beste je badges moet gaan storten.

Ik denk dat de makers zich geheel niet druk maken over hoe er gespeeld wordt. BSA is vanuit Inno gezien hele goedkope bezigheidstherapie voor alle spelers, zodat ze minder events ed hoeven te maken.
 

Aeva

Chef
Wij hebben een aantal top 3 plaatsen gehaald, ook gewonnen, het verschil is volle bak (dus 25 leden) die allemaal meedoen en een planning voor de lange producties. We doen ook dan alle mappen (slaan weleens een beroerd punt over, zoals die blauwe eerste nu) vooral omdat een route uitzetten alleen maar leidt tot gedoe. De mappen in de helft van de tijd en de putten de andere helft... En dan dus op het laatst zo fanatiek als de neten om die putten maar vol te krijgen.
 

Aeva

Chef
ze komen al een tijdje na elk evenement met artefacten en ze komen sneller dan vroeger toen we nog zo'n challenge er tussen hadden zitten
 
Ik meen me ter herinneren dat de zomer van 2020 rustig was met BSA's. In mijn persoonlijke overzicht staat GEEN BSA tussen 4 mei en 20 augustus,
 

Aeva

Chef
Dat blijkt ook uit mijn archief. Naar mijn mening een zomervakantiestop. Zou kunnen dat we dat dit jaar ook gaan zien.
 
Bovenaan