• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Broederschapsavontuur

Je kunt je helemaal voorbereiden op de BSA, elk type BSA volgt dezelfde vraag van badges.

Via bijvoorbeeld elvengems.com kun je de routes vinden met de benodigde badges en zelfs spreadsheets van de verschillende versies.
Zelfs de info over wat gevraagd wordt voor de put is vastgesteld, dus allemaal van tevoren bekend.Waar vind ik deze info? ook op gems? heb net al gezocht maar kon het niet zo 1 2 3 vinden, :) ik bedoel dus specifiek over de put

Als alles superstrak gepland is, dan zou je in theorie zelfs zonder overtollige badges kunnen spelen.
 
Op Winyandor is een mooi strijd om de 2e plaats gaande. :cool: En ik heb hoop (ergens tussen goede- en wan-) dat wij deze plaats gaan bezetten om 00.00 uur.:cool:
Skull and Bones alvast gefeliciteerd met de eerste plaats. Jullie waren vanaf de razende start niet meer in te halen. :oops:
 
Vind BSA maar niets aan, en druk genoeg met andere events, toren, toernooi ect.

Wij hebben vanavond de 3 mapjes gedaan, geen enkel beetje meer of minder, met alle respect er valt niet echt iets te halen in het BSA. het is heel veel werk voor erg weinig retour.

Veel suc6 aan de broederschappen die er wel veel plezier aan beleven. ik hoop niet dat ze variant e ooit gaan invoeren, tenzij de evoluties echt boeiend zijn is de kans groot dat we BSA helemaal gaan negeren. het is nu net zonder enige vorm van organisatie mogelijk het te halen en dat is genoeg.
 

Deleted User - 147694

Guest
Waar vind ik deze info? ook op gems? heb net al gezocht maar kon het niet zo 1 2 3 vinden, :) ik bedoel dus specifiek over de put


put1.png
put2.png

Op Winyandor is een mooi strijd om de 2e plaats gaande. :cool: En ik heb hoop (ergens tussen goede- en wan-) dat wij deze plaats gaan bezetten om 00.00 uur.:cool:
Skull and Bones alvast gefeliciteerd met de eerste plaats. Jullie waren vanaf de razende start niet meer in te halen. :oops:
BSA duurt tot 01.00 op maandag, in 1 uur kan er nog veel gebeuren als het andere team tactisch speelt...
 

Deleted User - 147694

Guest
@ivyspine @CrazyWizard : Dat is juist het leuke van een BSA. Samen proberen tot het uiterste te gaan, en hoger eindigen dan je punten-rangorde plaats. :cool: :cool:
(in punten staan we 29ste plaats en bij een BSA in de top 5 (beide BSA's op deze nieuwe wereld) :D:D:D
Helemaal top yamar, maar ik heb nooit gezegd dat ik de BSA niet leuk vind. Dat is toch echt @CrazyWizard. :p
 
Crazy Wizard is niet de enige die niet enthousiast is over BSA's… ik ben razend trots op mijn mede-leden van YoSis W voor het (zonder sheets of coordinatie) volmaken van 3 routes, maar de beloning staat op geen enkele manier in verhouding tot die prestatie!
 

Deleted User - 147694

Guest
Het idee van de BSA is om de broederschapsleden samen te laten werken tot een 'gemeenschappelijk' doel.

Nadeel is dat de beloning voor ieder lid gelijk gesteld is, de uitblinkers zien niet extra terug voor hun inzet, dat werkt ook niet de populariteit van de BSA omhoog.
 
Ik heb al eens een keer eerder gemeld om prijzen per pad te geven.
Op die manier kan je toch wat meer prijzen winnen en zijn bs ook bereid om meer paden per kaart te spelen
Ook een mooie aanvulling kan zijn om de bodemloze put random te doen met iets meer keus uit verschillende soorten badges.
 
@ivyspine @CrazyWizard : Dat is juist het leuke van een BSA. Samen proberen tot het uiterste te gaan, en hoger eindigen dan je punten-rangorde plaats. :cool: :cool:
(in punten staan we 29ste plaats en bij een BSA in de top 5 (beide BSA's op deze nieuwe wereld) :D:D:D

Samen kunnen we ook iets moois presteren in de toren, het is leuker, minder intensief en levert meer op.

Win + win+ win situatie.
 
@CrazyWizard : Jij zit ook op Winyandor met King's Landing en jullie zijn op het nippertje door ons verslagen, daaruit trek ik toch voorzichtig de conclusie dat jullie zo'n BSA toch wel beetje serieus nemen. :D
 
@CrazyWizard : Jij zit ook op Winyandor met King's Landing en jullie zijn op het nippertje door ons verslagen, daaruit trek ik toch voorzichtig de conclusie dat jullie zo'n BSA toch wel beetje serieus nemen. :D

Laten we het erop houden dat sommige wat fanatieker zijn dan mezelf :p, een deel binnen kings landing heeft er erg veel plezier in en dat is top,
een gilde bestaat uit meer dan 1 lid, dus je kan het resultaat niet neerleggen als bewijs dat ik het wel top vind, ik blijf het maar niets vinden.
Ik kan best voor de gilde een aantal producties neerzetten en wat lange producties doen om toch mee te helpen zonder klikgek te worden.

Denk dat je het ook goed kan zien aan Dragond of Arendyll, die hebben dus 2x meegedaan met alle BSA's, de allereerste (alles wat nieuw is is leuk) en die hebben we gewonnen, ook de allereerste waar die triomfboog te winnen valt hebben we meegedaan (en gewonnen, de tactiek die we toen gebruikt hebben is sindsdien door winya yesta gekopieerd)
Alle andere BSA's zijn we niet veel verder gekomen dan 3 mapjes afhandelen, prijsjes ophalen en het zal wel, afgelopen BSA hebben we in de laatste uurtjes de laatste 2 punten gevuld en de prijs opgehaald. plek 120 9850 punten zegt genoeg denk ik.

Als we echt zouden willen zouden we wel mee kunnen doen, kwestie van onze steden tijdelijk opbergen in onze inventaris en alle 25 steden ramvol werkplaatsen en t1 sets mikken. teleport spreuken genoeg, kan nu ongeveer 50% van me stad in me inventaris dumpen, er zal dan echter weer echt iets moeten veranderen in het BSA wat ons samenbrengt en er voor laat gaan om ook weer echt voor de BSA prijs te gaan.

1ste BSA seen it done that,
1ste Triomfboog, got it,
1ste .....????
Kom maar met een mooie uitdaging om de draken uit hun slaap te ontwaken zou ik zeggen. maar tot die tijd slapen we lekker verder.
 

DeletedUser2578

Guest
Op elvengems.com zie ik dat we bij het komend BSA rondes 2 en 3 een Valentijnsartefact kunnen winnen. Dat is mooi want degene die nog 1 of 2 artefacten missen kunnen met deze winnende BSA prijzen hun Valentijns-praalwagen gebouw upgraden naar lvl10 :) Zelf mis ik er nog 1, komt dus goed uit.
Bij ronde 3 is ook een 20-uurs timebooster te winnen. das ook een mooie prijs :)
 
Variant e , dat is variant d + 50% extra.

Voor een paar kp een booster en 2 artefacten van een gebouw dat er niet toe doet.
We hebben altijd de instelling gehad laten we zorgen dat iig iedereen het gebouw compleet heeft, maar deze was zo slecht.
We hebben overleg gehad en besloten deze geheel over te slaan, het is zonde van de energie en moeite.

Dit besluit is mede ingegeven door het feit dat we dus 50% meer moeten doen voor exact hetzelfde, het was al geen feestje en nu nog minder.
We wensen de anderen die er wel lol aan hebben veel plezier.
 

Deleted User - 147694

Guest
Alleen de echte BSA-broederschappen zullen denk ik veel moeite gaan doen, wij kiezen waarschijnlijk de makkelijkste routes en dan zijn wij er ook klaar mee.

Het idee van een moeilijkere versie is best interessant, maar dan moeten de prijzen er ook naar zijn om die extra moeite het waard te maken. Normale BSA's doen we voornamelijk omdat we het leuk vinden om samen zo'n uitdaging aan te gaan, niet zozeer voor de prijzen, want hoe je het wend of keert, die zijn nooit fenomenaal te noemen, ook die andere prijzen die de top zoveel krijgen zijn niet interessant voor ons omdat we daar toch nooit bij in de buurt komen.
 

DeletedUser2578

Guest
Variant e , dat is variant d + 50% extra.
dus 50% meer moeten doen voor exact hetzelfde
Jammer dat het de zware lvl zal zijn, ik snap dan wel jullie keuze.
Normale BSA's doen we voornamelijk omdat we het leuk vinden om samen zo'n uitdaging aan te gaan,
Ja wij ook voornamelijk om de uitdaging en natuurlijk als er mooie prijzen tussen zitten dan zijn we blij mee. In dit geval zal het dan de Valentijnsartefact zijn maar nu ik zo lees dat het Bsa 50% zwaarder zal zijn ben benieuwd hoe het zal gaan; zal blij zijn als we dan tenminste ronde 2 zullen halen.
 

Deleted User - 147694

Guest
maar nu ik zo lees dat het Bsa 50% zwaarder zal zijn ben benieuwd hoe het zal gaan; zal blij zijn als we dan tenminste ronde 2 zullen halen.
Dat is prima te plannen, als je 3 routes kiest weet je precies wat en hoeveel je van elke badge nodig hebt, die kun je dan verdelen onder je leden.

Belangrijkste is denk ik meer dat je afspraken maken moet over wie wat maakt en wanneer die badge geplaatst moet worden zodat iedereen die mee doet een badge in elke ronde plaatsen kan.
 
Uitdaging? niet echt, gewoon kwestie van doen. iedereen een paar teleportspreuken en je hebt de ruimte.
De grote vraag is waarom?
Als ik dit BSA mis, heb ik dan last van FOMO of denk ik boeien.

Het is natuurlijk een fantastisch mooi gebouw, en voor zij die voor visuele kant gaan is het een mooi gebouw.
Maar als je kijkt naar wat moet ik ermee stats gewijs dan denk je waarom zou ik het plaatsen?

Het gebouw staat gewoon in het inventaris stof te happen, er staan er meer stof te happen die een stuk bruikbaarder zijn.
Helaas zijn er deze keer best veel spelers die het gebouw niet hebben geplaatst, en dit wordt voor mij de eerste keer dat ik een gebouw heb dat ik niet kan voltooien als ik dat wil gezien ik 7 artefacten bezit momenteel en het BSA dus ga overslaan.
 

DeletedUser2578

Guest
Uitdaging? niet echt, gewoon kwestie van doen. iedereen een paar teleportspreuken en je hebt de ruimte.
Voor ons is een Bsa van elk lvl toch een uitdaging; of we het gaan halen of niet, hoe ver we zullen komen, etc. :)
Als ik dit BSA mis, heb ik dan last van FOMO of denk ik boeien.
Lol wat betekend FOMO?
Het is natuurlijk een fantastisch mooi gebouw, en voor zij die voor visuele kant gaan is het een mooi gebouw.
Ja, dat vind ik ook. Dat was ook een ander reden dat ik het heb geplaatst:)
 
Bovenaan