• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback broederschapsavonturen

DeletedUser990

Guest
We hebben al wat meer oudere leden en die zijn ook bezig met werken ,
familie en kinderen en dat gaat voor het speel

Bij ons ook en ja je hoeft nu niet te denken oh haal nog even die luxe fles op en blijft wat langer zitten.

Eigenlijk was de opzet van het vorige BS avontuur erg goed. Bijna iedereen kon dus alle 3 de prijzen halen.

Maar als ze van de put iets hadden gemaakt met (oke voor de diehards) steeds iets moeilijker per keer dan nu de 3e ronde ,
dan hadden de koplopers het echt moeilijk gehad om op de 1e plaats te komen en te blijven de andere broederschappen waren al tevreden geweest hoera we hebben alle 3 de paden. Maak eventueel per pad per ronde nog 1 extra prijs(je).
Dan kan je als bs beslissen we nemen alle 3 de paden 1e ronde of we proberen iets hoger dan verleden keer te scoren.
 

DeletedUser467

Guest
Jammer dat de prijzen bagger zijn, net zoals laatste avontuur van Roodbaard.
Dit maakt een bs-avontuur niet leuk om te gaan doen. Veel gs betalen en veel werk voor prutgebouwtjes die alleen waard zijn om te plaatsten en gelijk te verwijderen om geen rommel in bewaring te hebben......

De makers maken zoveel werk van mooie plaatjes en aankondigingen en dan aan komen zetten met die beloningen.....
 

DeletedUser

Guest
Jammer dat de prijzen bagger zijn, net zoals laatste avontuur van Roodbaard.
Dit maakt een bs-avontuur niet leuk om te gaan doen. Veel gs betalen en veel werk voor prutgebouwtjes die alleen waard zijn om te plaatsten en gelijk te verwijderen om geen rommel in bewaring te hebben......

De makers maken zoveel werk van mooie plaatjes en aankondigingen en dan aan komen zetten met die beloningen.....

Wat bedoel je nu met veel goederen betalen???
Het betalen van goederen is er juist uit. Voor de spreukenbadges moet je een beetje goederen verzamelen (!) maar die ben je niet kwijt. En spreuken zijn altijd handig om te hebben.
De manier waarop het avontuur is opgezet kost je geen goederen, hamertjes, munten kennispunten e.d. Alleen nog reliwieën die je de laatste tijd juist in overvloed kunt krijgen.
 
spreuken zijn altijd handig om te hebben.
kost je alleen nog reliwieën die je de laatste tijd juist in overvloed kunt krijgen.

1/ ja, alleen maak ik bijvoorbeeld normaal andere spreuken in diezelfde tijd in hetzelfde gebouw
en 2/ ging je die relikwieën niet ook massaal nodig hebben vanaf Elementals?
 

DeletedUser

Guest
er is me zojuist iets opgevallen , een klein probleem voor sommige spelers :confused:

zijn op de chat aan het spreken over de gekleurde wegen , maar hoe los je zoiets op als je kleurenblind bent ??????
het zou misschien een oplossing zijn om in de toekomst nrs op de dots te plaatsen , en bij de kruispunten bv. letters o_O

@ratko Dat is een hele goede suggestie . Dien het in bij ideeën/suggesties, mijn +1 krijg je gelijk :)
 

DeletedUser

Guest
van mij mag jij dit idee uitwerken of vonkentrekker ben niet goed in het uitwerken . heb het probleem al eens voorgehad en krijg dit niet voor mekaar
dus voel je vrij om het te plaatsen , PLEASE :oops::oops:

Komt goed :)
 

DeletedUser2432

Guest
Exact , niet iedereen volgt het forum en daarom wisten wij hele mal niets van de veranderingen .
Maar hoe dan ook , mijn Bs heeft besloten met het avontuur te stoppen ,
omdat het niet meer leuk is .
Dat probleem is ook , dat van 24 leden maar minder dan 10 mee doen
en dat is dan mss jammer , maar hun keuze .
We hebben al wat meer oudere leden en die zijn ook bezig met werken ,
familie en kinderen en dat gaat voor het speel !

Juist helemaal mee eens.....
Wat verschrikkelijk teleurstellend dat het broederschapavontuur zo "zwaar" is en dat voor in 5 dagen.
Ik en een paar van mijn buren zijn vol enthousiasme begonnen en bij het 1ste scherm dacht ik al.... zooo pittig....
veel lang durende badges en dat voor maar 5 dagen??
Maar de vorige broederschapsavonturen, hebben we altijd nog de bodemloze put kunnen halen met inzet van maar de helft van onze buren (iedereen moet dat ook voor zichzelf weten, er is meer dan dit spel....) nu is het voor ons met geen mogelijkheid te halen, ondanks alle fantastische inzet en overleg van diegene die mee doen.
Mijn enthousiasme is gedaald naar 0.... ondanks alle overzichten, enthousiast maken van de buren, afspraken wie wat maakt, halen we het bij lange na niet....
ik dacht dat een broederschapavontuur "verbroederd"; nou dat vond ik voorheen helemaal top, tot dit avontuur, wat een sof.
nu snap ik ook waarom zo weinig BS, meedoen.....
volgende keer doe ik ook niet meer mee en zal mijn buren waarschuwen dat het niet te doen is.
Heel erg jammer. Ik was gewoon top enthousiast en nu gewoon super teleurgesteld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou .... alle taktiek en strategiëen en keuzes terzijde .... bij ons is het Avontuur gistermiddag al in de soep gelopen :eek:
Er was (logisch?) de beslissing genomen om iedereen tot Lid te degraderen zodat de kistjes niet per ongeluk geopend konden worden. Maar onze Aartsmagiër kreeg toch van enkele leden afkeurende berichten hierover waarop hij besloten heeft om iedereen zijn rang weer terug te geven en erop te vertrouwen dat iedereen volgens de afspraken zou handelen. Dus wat gebeurt er nog geen half uur later .... iemand int de derde kist voordat we blauw en groen af hebben ... dat is enorm ontzettend verschrikkelijk balen :(
Nu zitten we dus met een hoop standbeelden en spreuken-badges die nutteloos zijn, en kunnen we 2 dagen lang alleen maar spulletjes in de Put gooien voor 50 pnt per keer. Dat valt tegen, maar we gaan evengoed door want we zijn ermee begonnen en willen het toch afmaken ook als we buiten de eerste 50 plaatsen vallen.
Laat het een les zijn voor andere BS-en, sommige ezels stoten zich wel degelijk 3x (3 BS Avonturen) aan dezelfde steen :p
 

DeletedUser

Guest
Nou .... alle taktiek en strategiëen en keuzes terzijde .... bij ons is het Avontuur gistermiddag al in de soep gelopen :eek:
Er was (logisch?) de beslissing genomen om iedereen tot Lid te degraderen zodat de kistjes niet per ongeluk geopend konden worden. Maar onze Aartsmagiër kreeg toch van enkele leden afkeurende berichten hierover waarop hij besloten heeft om iedereen zijn rang weer terug te geven en erop te vertrouwen dat iedereen volgens de afspraken zou handelen. Dus wat gebeurt er nog geen half uur later .... iemand int de derde kist voordat we blauw en groen af hebben ... dat is enorm ontzettend verschrikkelijk balen :(
Nu zitten we dus met een hoop standbeelden en spreuken-badges die nutteloos zijn, en kunnen we 2 dagen lang alleen maar spulletjes in de Put gooien voor 50 pnt per keer. Dat valt tegen, maar we gaan evengoed door want we zijn ermee begonnen en willen het toch afmaken ook als we buiten de eerste 50 plaatsen vallen.
Laat het een les zijn voor andere BS-en, sommige ezels stoten zich wel degelijk 3x (3 BS Avonturen) aan dezelfde steen :p


Oooo wat triest en jullie gingen juist zo lekker :(:(

Ik begrijp niet zo goed waarom spelers zich zo druk maken om de rol in de bs. Het is maar een labeltje
 

DeletedUser

Guest
@Didi1 Ik snap dat ook niet, en met mij 90% van onze BS. Maar er zijn er 2 of 3 die het wel belangrijk vinden en helaas liet onze (nieuwe) Aartsmagiër zich daardoor van de wijs brengen. Dat zal hem een volgende keer niet meer gebeuren.

Begrijp het, het is altijd lastig als je net Aartsmagier bent geworden.
Ik ben blij dat ik het niet meer ben :), en dat onze aartsmagier @Vonkentrekker stevig in zijn schoenen staat ;)
 

DeletedUser447

Guest
ik vind de broederschapstoernooi nu al een stuk eerlijker geworden.
oke er word meer gevraagd naar lange producties, en ja de tover badges zijn ook niet makkelijk te halen.
maar als je het met zijn allen goed afspreekt, de een lange producties vanwege werk en gezin, en de andere middel en korte producties
en je zorgt voor meer ruimte in je stad om extra werkplaatsjes en fabriekjes neer te zetten, dan kom je een heel eind
 
#919
veel leesvoer, met wisselende commentaren op de nieuwe vorm van BS toernooi.
Persoonlijk vind ik het vooruitgang bij de vorige keer vergeleken, ook al zal mijn BS niet bij de eerste 50 eindigen (met een beetje geluk net in de top 100)
Maar de beloningen zijn gewoon veel te klein. Daar kunnen we het allemaal wel over eens zijn. Als je BS op de 50ste plaats eindigt krijg je booster van 30 minuten. Zo'n Prijsje zou bij elk kruispunt dat je tegenkomt moeten horen. En een pakketje Boosters van 14 uur ( prijs voor 1e plaats) bij elke ronde.
Wacht nu op Eros of Amor of Cupido, ben benieuw wat die te brengen heeft. :D
 

DeletedUser

Guest
goedemorgen:)
Er is dus nu een oplossing voor de verloren KP , ik kreeg het nu in een bundel met dit broederschapstoernooi
dan kan deze vorm toch ook gebruikt voor de hulp die je geeft aan buren aan de OW's , dat de gewonnen KP's daar in komen
en dat ze dan niet verloren gaan in de nacht of wanneer dan ook....
 
Als het aan mij had gelegen, had mijn BS dit broederschapsavontuur kompleet links laten liggen, helaas wilden een aantal spelers meedoen, dus was ik min of meer ook verplicht iets te doen. De prijzen slaan echt helemaal nergens op. Handelsreizigers...jeetje hoe nutteloos willen ze een prijs maken...
De hoeveelheid werk staat totaal niet in verhouding met deze flutprijzen en waarom kunnen ze nu echt niet iets beters verzinnen voor het selecteren van de goede quest ???? Als je goederen voor 5x dezelfde badge heb gebouwd, ben je vervolgens 10 minuten bezig met klikken om 5x de goede quest voor je te krijgen. Belachelijke tijdsverspilling, dat hele broederschapsavonturengedoe, zowel voor de ontwikkelaars als voor de spelers.

Het idee is heel leuk, de uitwerking is volkomen k...
 

DeletedUser990

Guest
ik vind de broederschapstoernooi nu al een stuk eerlijker geworden.
oke er word meer gevraagd naar lange producties, en ja de tover badges zijn ook niet makkelijk te halen.
maar als je het met zijn allen goed afspreekt, de een lange producties vanwege werk en gezin, en de andere middel en korte producti
en je zorgt voor meer ruimte in je stad om extra werkplaatsjes en fabriekjes neer te zetten, dan kom je een heel eind

Voor de goed geordende BS is het natuurlijk een vooruitgang.
Maar niet alle BS zijn goed geordend, willen graag spelen, maar maak het avontuur leuk voor alle spelers.
Nu is het voor betrekkelijk kleine groep. Van de 558 broederschappen heeft er 20% meteen afgehaakt (hebben maar 100 punten). 50% heeft nog niet eens de 1 ronde voltooid(500 punten).
Ben benieuwd morgenavond, dan is het dus een broederschapsavontuur voor 30%? (wat verder is gekomen dan de 1e level ) geweest. Zonde van de ontwerptijd.
 
goedemorgen:)
Er is dus nu een oplossing voor de verloren KP , ik kreeg het nu in een bundel met dit broederschapstoernooi
dan kan deze vorm toch ook gebruikt voor de hulp die je geeft aan buren aan de OW's , dat de gewonnen KP's daar in komen
en dat ze dan niet verloren gaan in de nacht of wanneer dan ook....

@OITNB2017 Dat kan je best bij de suggesties en ideeën ook eens vermelden, het is niet zeker dat ze dit zelf ook al op die manier bekijken.

En dan de link naar je idee wat verspreiden naar mensen die dat probleem ook opmerken, bv. https://nl.forum.elvenar.com/index....rliest-geen-kp-als-je-wint-is-niet-waar.4604/
en https://nl.forum.elvenar.com/index....n-verwacht-is-verlies-aan-kp.4617/#post-50236
 
Bovenaan