• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> start v/e nieuw hoofdstuk met het openen v/h kistje

start v/e nieuw hoofdstuk met het openen v/e kistje

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 44 89,8%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 5 10,2%

  • Totaal aantal stemmers
    49
  • Enquête gesloten .

DeletedUser2349

Guest
Nu is het zo dat het spel pas na het onderzoek van "Geavanceerde verkenners", aan het begin van elk hoofdstuk behalve hoofdstuk 1, bepaald dat je in het nieuwe hoofdstuk bent aanbeland. Het lijkt mij echter logischer als dit gebeurd na het openen van het kistje aan het begin van elk hoofdstuk. Dit lijkt me een niet al te grote aanpassing van het spel en zal waarschijnlijk veel duidelijker zijn voor de spelers. Graag jullie feedback.

Bewerking op aanvraag van @Lionell (zie post verderop):
Het idee is om duidelijkheid te scheppen voor de spelers waar het ene hoofdstuk eindigt en waar het volgende hoofdstuk begint, zeker handig als je beloningen ontvangt van een evenement (welke per hoofdstuk verschillende waardes geven). Als je in de onderzoeksboom kijkt zie je duidelijke scheidslijnen lopen tussen de hoofdstukken en daarbij is het onderzoek "Geavanceerde verkenners" onderdeel van het volgende hoofdstuk. Het kistje aan het begin van elk hoofdstuk kan pas geopend worden als aan bepaalde voorwaarde (voltooide provincies) is voldaan en kan daarom heel goed gebruikt worden als ijkpunt (startpunt) voor het begin van het nieuwe hoofdstuk.

De toegevoegde waarde is duidelijkheid voor de speler, zeker met betrekking tot de beloningen uit evenementen. Daarnaast geeft het openen van het kistje in feite al de suggestie dat je voldaan hebt aan de voorwaarde om met het volgende hoofdstuk te beginnen en dus met dat hoofdstuk begonnen bent.

Ik zie geen nadelen aan deze verandering, alleen maar voordelen. Het heeft verder geen impact op het spel zelf, vergt waarschijnlijk maar een kleine aanpassing.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Mee eens. Dat je eerst nog die geavanceerde verkenner moet doen voordat je officieel in het nieuwe hoofdstuk zit is voor veel spelers onlogisch.
Voor mij eigenlijk ook. Ik zit eind-tech, eindeloos te wachten op het volgende hoofdstuk, maar als dat eens een keer komt dan moet ik eerst nog de geavanceerde verkenner doen voordat ik echt in het volgende hoofdstuk zit.
 

DeletedUser1427

Guest
Nu is het zo dat het spel pas na het onderzoek van "Geavanceerde verkenners", aan het begin van elk hoofdstuk behalve hoofdstuk 1, bepaald dat je in het nieuwe hoofdstuk bent aanbeland. Het lijkt mij echter logischer als dit gebeurd na het openen van het kistje aan het begin van elk hoofdstuk. Dit lijkt me een niet al te grote aanpassing van het spel en zal waarschijnlijk veel duidelijker zijn voor de spelers. Graag jullie feedback.

Bedankt voor je idee, graag zien we een (aanvullende) omschrijving van je idee volgens onze 'Werkwijze suggesties en ideeën' waarbij wij de volgende kenmerken graag willen zien:

- Een goede beschrijving van de suggestie (uitgebreid, goed beschreven, welke andere spelkenmerken zou het beïnvloeden en hoe, wie zou daaruit profiteren etc)
- Een motivatie voor de suggestie (dus wat zou de toegevoegde waarde zijn?)
- Eventuele nadelen (indien nodig)

+1 maar denk niet dat er de wil is dat te veranderen want het vertraagt zo lekker

Een idee mag altijd gesteld worden, het is wel zo dat wij (de moderatoren) altijd kijken of het idee realistisch kan worden geïmplementeerd.
 
@Lionell, ik schreef niets over het voorstellen van ideeën ergo daar is dit forum onder meer voor en het tweede deel van je antwoord staat bijna haaks op menig antwoord van jullie dat jullie niet in staat zijn om in te grijpen in algemene spelzaken als verhuizing (wat naar mijn idee echt heel eenvoudig is) maar ook het doorgeven van het aantal keren dat iemand eruit gekiept wordt tijdens doen van BH want om elke keer de schuld te geven aan de spelers computer en intussen ook handy is te kort door de bocht. Denk dat dit lijstje door andere nog met menig voorbeeld uitgebreid kan worden.
Sorry maar dat moest me van het hart
 

DeletedUser1427

Guest
@Lionell, ik schreef niets over het voorstellen van ideeën ergo daar is dit forum onder meer voor en het tweede deel van je antwoord staat bijna haaks op menig antwoord van jullie dat jullie niet in staat zijn om in te grijpen in algemene spelzaken als verhuizing (wat naar mijn idee echt heel eenvoudig is) maar ook het doorgeven van het aantal keren dat iemand eruit gekiept wordt tijdens doen van BH want om elke keer de schuld te geven aan de spelers computer en intussen ook handy is te kort door de bocht. Denk dat dit lijstje door andere nog met menig voorbeeld uitgebreid kan worden.
Sorry maar dat moest me van het hart

Hierbij vragen wij je om on topic te blijven, bij problematiek over het geven van burenhulp adviseren wij om daarover een ticket te maken bij support.
Over de algemene discussie over verhuizingen kan je terecht op onze feedback topic: 'Feedback: verplaatsing van spelers'.
Mijn reactie voorgaand sluit aan op jouw reactie en is bedoeld om duidelijkheid te geven hoe wij met suggesties en ideeën omgaan.
 

DeletedUser2349

Guest
Het idee is om duidelijkheid te scheppen voor de spelers waar het ene hoofdstuk eindigt en waar het volgende hoofdstuk begint, zeker handig als je beloningen ontvangt van een evenement (welke per hoofdstuk verschillende waardes geven). Als je in de onderzoeksboom kijkt zie je duidelijke scheidslijnen lopen tussen de hoofdstukken en daarbij is het onderzoek "Geavanceerde verkenners" onderdeel van het volgende hoofdstuk. Het kistje aan het begin van elk hoofdstuk kan pas geopend worden als aan bepaalde voorwaarde (voltooide provincies) is voldaan en kan daarom heel goed gebruikt worden als ijkpunt (startpunt) voor het begin van het nieuwe hoofdstuk.

De toegevoegde waarde is duidelijkheid voor de speler, zeker met betrekking tot de beloningen uit evenementen. Daarnaast geeft het openen van het kistje in feite al de suggestie dat je voldaan hebt aan de voorwaarde om met het volgende hoofdstuk te beginnen en dus met dat hoofdstuk begonnen bent.

Ik zie geen nadelen aan deze verandering, alleen maar voordelen. Het heeft verder geen impact op het spel zelf, vergt waarschijnlijk maar een kleine aanpassing.

Zo beter @Lionell ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1427

Guest
Het idee is om duidelijkheid te scheppen voor de spelers waar het ene hoofdstuk eindigt en waar het volgende hoofdstuk begint, zeker handig als je beloningen ontvangt van een evenement (welke per hoofdstuk verschillende waardes geven). Als je in de onderzoeksboom kijkt zie je duidelijke scheidslijnen lopen tussen de hoofdstukken en daarbij is het onderzoek "Geavanceerde verkenners" onderdeel van het volgende hoofdstuk. Het kistje aan het begin van elk hoofdstuk kan pas geopend worden als aan bepaalde voorwaarde (voltooide provincies) is voldaan en kan daarom heel goed gebruikt worden als ijkpunt (startpunt) voor het begin van het nieuwe hoofdstuk.

De toegevoegde waarde is duidelijkheid voor de speler, zeker met betrekking tot de beloningen uit evenementen. Daarnaast geeft het openen van het kistje in feite al de suggestie dat je voldaan hebt aan de voorwaarde om met het volgende hoofdstuk te beginnen en dus met dat hoofdstuk begonnen bent.

Ik zie geen nadelen aan deze verandering, alleen maar voordelen. Het heeft verder geen impact op het spel zelf, vergt waarschijnlijk maar een kleine aanpassing.

Zo beter @Lionell ?

Helemaal goed, je mag deze omschrijving nog wel graag in je eerste post van dit topic verwerken zodat het bovenaan het topic staat.
 

DeletedUser2080

Guest
Die nieuwe richtlijnen voor dit subforum zijn best recent, ik kende ze nog niet. :oops: Zal er een volgende keer beter naar kijken.:D 1ste post is aangepast.
nieuwe richtlijnen??? krimmig. dat zou handig zijn om in t toetertje bekend te maken. Ik bedoel, als je richtlijnen leest, dan heb je ze gelezen, dat blijf je niet steeds opnieuw doen...
 
Het belangrijkste is denk ik duidelijkheid scheppen. Ik zie daar een aantal opties:
1) zoals het voorstel het begin van het hoofdstuk aan het begin van het kistje plaatsen. Dit veranderd iets aan het spel maar vermoedelijk niet zo heel veel

2) het kistje verplaatsen naar het eind van het vorige hoofdstuk. Dit veranderd helemaal niets aan het spel zelf alleen aan hoe dit aspect wordt weergegeven. Dit levert wel een probleempje aan het eind van de boom op. Dan komt er met de introductie van een nieuw hoofdstuk nog een onderzoek in het oude en ik weet niet of dat wenselijk is. Tevens kan dit een technisch programmeerpuzzeltje zijn om dit netjes voor elkaar te krijgen. Maar dat hangt af van hoe de techniek in elkaar zit.

3) Zet het kistje tussen de hoofdstukken. Dit vereist enig sleutelen aan de vormgeving en aan het systeem erachter (het onderzoek moet apart behandeld worden van de rest (uitzondering)). En het is nodig daarbij duidelijk te maken dat je voor waar nodig nog in het vorige hoofdstuk zit.
 

DeletedUser1796

Guest
Ik geef een +1 omdat het inderdaad best wel onduidelijk is dat je eerst nog de geavanceerde verkenners moet vrijspelen voordat je echt officieel in het nieuwe hoofdstuk zit.
Zodra je het kistje heb geopend begin je aan een nieuw hoofdstuk zoals je het nu ziet en veel mensen maken de fout dat dat dus niet zo is.
Hou het gewoon bij het kistje en niet een onderzoek verder. Geavanceerde verkenners is alleen maar voor de provincies heeft niks met het hoofdstuk te maken.
 

DeletedUser

Guest
+1
M.i. is het niet alleen onduidelijk, het is simpelweg een fout van Elvenar. Als je bij het eerste onderdeel van de techtree bent aangekomen (koffertje), zit je gewoon al in het nieuwe hoofdstuk, het oude is immers afgesloten. Als je op een icoontje onder de techtree klikt om naar betreffend hoofdstuk te gaan, kom je ook gewoon uit bij de opdracht voor het koffertje ná de scheidslijn tussen de hoofdstukken.
De prijzen bij events worden verdeeld volgens dezelfde icoontjes.
Dus als je bv. bij de 1e opdracht/koffertje bent van de boselven, zit je gewoon ook echt in het boselvenhoofdstuk, en zou je ook de eventprijzen moeten krijgen die horen bij het boselvenhoofdstuk.
Een voetbalteam dat gepromoveerd is, hoort ook echt al bij zijn nieuwe klasse vanaf het begin van de competitie, niet pas op het moment dat de 1e wedstrijd is afgefloten. Om maar even een voorbeeld te geven. En een voorbeeld geven zou eigenlijk al helemaal niet nodig moeten zijn.
Ik weet niet of Inno zoiets bewust doet (maar waarom doe je het anders?!), maar het is absoluut niet netjes (netjes uitgedrukt, ik ken er ook nog wel andere woorden voor ;) ), en ik denk dat héééél veel mensen (waaronder ik) zich dit niet realiseren tot ze dit topic lezen.
Als Elvenar/Inno vindt dat je bij het koffertje nog niét in het nieuwe hoofdstuk zit, moeten ze de techtree opnieuw inrichten zodat het spel dit juist weergeeft. En anders moet iedereen gewoon al voor het afronden van het koffertje, de prijzen krijgen voor het hoofdstuk waar ze op dat moment dus al wél in zijn aanbeland!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1427

Guest
Als Elvenar/Inno vindt dat je bij het koffertje nog niét in het nieuwe hoofdstuk zit, moeten ze de techtree opnieuw inrichten zodat het spel dit juist weergeeft. En anders moet iedereen gewoon al voor het afronden van het koffertje, de prijzen krijgen voor het hoofdstuk waar ze op dat moment dus al wél in zijn aanbeland!

Er is bewust gekozen om de progressie dat bepaald in welk hoofdstuk je bezig bent pas van start te laten gaan na het voltooien van de eerste onderzoek van een desbetreffende hoofdstuk. Een beloningskistje aan de start van een hoofdstuk is een extra (cadeau) die je pas in ontvangst mag nemen na het veroveren van een X aantal provincies. In dit geval is dit geen onderzoek maar een voorwaarden (vereisten) waar de speler aan moet voldoen om te mogen starten met de eerste onderzoek. Wanneer een speler start met de eerste onderzoek van een hoofdstuk is er sprake van ontwikkeling richting het hoofdstuk echter de speler zit nog in het voorgaande hoofdstuk volgens de progressie.

Wij horen graag hoe dit anders kan. Het idee (eerste post) wordt aangegeven dat er meer duidelijkheid kan komen in het aangeven waar het hoofdstuk begint en waar een hoofdstuk eindigt.
 

DeletedUser

Guest
Er is bewust gekozen om de progressie dat bepaald in welk hoofdstuk je bezig bent pas van start te laten gaan na het voltooien van de eerste onderzoek van een desbetreffende hoofdstuk. Een beloningskistje aan de start van een hoofdstuk is een extra (cadeau) die je pas in ontvangst mag nemen na het veroveren van een X aantal provincies. In dit geval is dit geen onderzoek maar een voorwaarden (vereisten) waar de speler aan moet voldoen om te mogen starten met de eerste onderzoek. Wanneer een speler start met de eerste onderzoek van een hoofdstuk is er sprake van ontwikkeling richting het hoofdstuk echter de speler zit nog in het voorgaande hoofdstuk volgens de progressie.
Ha Lionell. Een hele mooie uitleg, maar hij raakt kant noch wal helaas! Je weerlegt met deze uitleg namelijk niets van wat ik schrijf. Namelijk dat de scheidslijn vóór het onderzoek met het kistje ligt en je ook al valt binnen het "icoontje" van het nieuwe hoofdstuk als je met het kistje bezig bent. Nogmaals: als je promoveert naar een hogere klasse met je voetbalteam, of met eender wat, hoor je vanaf de start van de nieuwe competitie al bij je nieuwe klasse. En dat zelfs nog voor de eerste wedstrijd begonnen is of nog voor je eerste wedstrijd afgefloten is, en je moet er al zeker niet eerst een wedstrijd voor winnen!
Over je uitleg: voor ons als speler is het openen van het kistje van een nieuw hoofdstuk, net zo goed een stukje van de onderzoekslijn als alle andere onderzoeken. Leuk dat er een extra prijs is, maar verder is er geen enkel onderscheid t.o.v. de andere onderzoeken waaruit zou blijken dat het "heel iets anders" zou zijn, waardoor het wezenlijk verschilt van de andere onderzoeken. Bovendien klopt wat je daarna zegt ook niet, want álle onderzoeken moeten verplicht gedaan worden (zijn dus een voorwaarde/vereiste zoals jij het noemt) om verder te kunnen in het spel.
Maar ik denk wel dat mijn punt duidelijk is :) Inno mag het noemen zoals ze willen, maar het is ofwel incorrect om mensen die met het kistje bezig zijn nog de prijzen van hun vorige hoofdstuk te geven (oplossing: huidige weergave behouden, maar de mensen die bij het kistje zijn wel de juiste prijs geven behorend bij het hoofdstuk waar ze al wel degelijk in zitten), ofwel de huidige weergave is incorrect (oplossing: verschuif de lijnen en hoofdstuktitels en het icoontje bij het onderzoek van het kistje).
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    51,5 KB · Weergaven: 89

DeletedUser1427

Guest
Ha Lionell. Een hele mooie uitleg, maar hij raakt kant noch wal helaas! Je weerlegt met deze uitleg namelijk niets van wat ik schrijf. Namelijk dat de scheidslijn vóór het onderzoek met het kistje ligt en je ook al valt binnen het "icoontje" van het nieuwe hoofdstuk als je met het kistje bezig bent. Nogmaals: als je promoveert naar een hogere klasse met je voetbalteam, of met eender wat, hoor je vanaf de start van de nieuwe competitie al bij je nieuwe klasse. En dat zelfs nog voor de eerste wedstrijd begonnen is of nog voor je eerste wedstrijd afgefloten is, en je moet er al zeker niet eerst een wedstrijd voor winnen!

Onze geavanceerde verkenners denken daar anders over, die hebben namelijk een minimale X aantal veroverde provincies nodig om te kunnen starten aan hun eigen ontwikkeling om scoutingskosten te verlagen. In dit geval sluiten de verhaal opdrachten daar ook mooi bij aan. Het is namelijk aan de geavanceerde verkenners om verdere landen (nieuwe gronden) te verkennen. In dit geval kan dat pas zodra het onderzoek voltooid is en de kennis is geleverd aan de geavanceerde verkenners. Er is dan nieuw gebied verkend die het ras waar de speler mee speelt kan bevorderen. De progressie van het hoofdstuk kan dus pas beginnen nadat de geavanceerde verkenners nieuwe landen verkend hebben.

Over je uitleg: voor ons als speler is het openen van het kistje van een nieuw hoofdstuk, net zo goed een stukje van de onderzoekslijn als alle andere onderzoeken. Leuk dat er een extra prijs is, maar verder is er geen enkel onderscheid t.o.v. de andere onderzoeken waaruit zou blijken dat het "heel iets anders" zou zijn, waardoor het wezenlijk verschilt van de andere onderzoeken. Bovendien klopt wat je daarna zegt ook niet, want álle onderzoeken moeten verplicht gedaan worden (zijn dus een voorwaarde/vereiste zoals jij het noemt) om verder te kunnen in het spel.

Het klopt dat onderzoeken verplicht gedaan moeten worden als de speler verdere progressie wilt hebben in het hoofdstuk, helaas is het kistje niet te behalen zonder de aantal X provincies, deze provincies worden niet verworven door middel van kennispunten maar belonen de speler dat de geavanceerde verkenner waar het kistje op staat onderzocht mag worden. Dit kan dus gezien worden als een soort slotje wat ontgrendeld wordt.

(oplossing: verschuif de lijnen en hoofdstuktitels en het icoontje bij het onderzoek van het kistje).

Wij zijn dan ook benieuwd wat anderen van dit idee vinden.
 

DeletedUser1592

Guest
Ha Lionell. Een hele mooie uitleg, maar hij raakt kant noch wal helaas! Je weerlegt met deze uitleg namelijk niets van wat ik schrijf. Namelijk dat de scheidslijn vóór het onderzoek met het kistje ligt en je ook al valt binnen het "icoontje" van het nieuwe hoofdstuk als je met het kistje bezig bent. Nogmaals: als je promoveert naar een hogere klasse met je voetbalteam, of met eender wat, hoor je vanaf de start van de nieuwe competitie al bij je nieuwe klasse. En dat zelfs nog voor de eerste wedstrijd begonnen is of nog voor je eerste wedstrijd afgefloten is, en je moet er al zeker niet eerst een wedstrijd voor winnen!
Over je uitleg: voor ons als speler is het openen van het kistje van een nieuw hoofdstuk, net zo goed een stukje van de onderzoekslijn als alle andere onderzoeken. Leuk dat er een extra prijs is, maar verder is er geen enkel onderscheid t.o.v. de andere onderzoeken waaruit zou blijken dat het "heel iets anders" zou zijn, waardoor het wezenlijk verschilt van de andere onderzoeken. Bovendien klopt wat je daarna zegt ook niet, want álle onderzoeken moeten verplicht gedaan worden (zijn dus een voorwaarde/vereiste zoals jij het noemt) om verder te kunnen in het spel.
Maar ik denk wel dat mijn punt duidelijk is :) Inno mag het noemen zoals ze willen, maar het is ofwel incorrect om mensen die met het kistje bezig zijn nog de prijzen van hun vorige hoofdstuk te geven (oplossing: huidige weergave behouden, maar de mensen die bij het kistje zijn wel de juiste prijs geven behorend bij het hoofdstuk waar ze al wel degelijk in zitten), ofwel de huidige weergave is incorrect (oplossing: verschuif de lijnen en hoofdstuktitels en het icoontje bij het onderzoek van het kistje).
Er is wel degelijk een verschil in onderzoek voor wat betreft de geavanceerde verkenners. Pas na het afronden van dit onderzoek begin je aan het volgende hoofdstuk. Je zult ook pas na het afronden van dit hoofdstuk de opdracht krijgen om het portaal van het vorige ras af te breken.In principe is het zelfs zo dat het hoofdstuk en de bijbehorende quests pas echt begint, na die opdracht het portaal te verwijderen.Vanaf boselfen komt die opdracht niet meer. Maar geldt nog steeds de voorwaarde dat eerst de geavanceerde verkenners zijn afgerond alvorens het nieuwe hoofdstuk en de daarbij behorende questen starten. Daar is niets onduidelijk aan, en wordt ook op de Elvenarwiki duidelijk weergegeven,
 
zie het probleem helemaal niet waar dat stukje onderzoek staat, als je het eerder niet onderzoekt kom je niet verder en als het verder op stond in een aansluitende lijn was het ook een verplichte opdracht om verder te kunnen gaan in je onderzoek boom.
 
Er is wel degelijk een verschil in onderzoek voor wat betreft de geavanceerde verkenners. Pas na het afronden van dit onderzoek begin je aan het volgende hoofdstuk. Je zult ook pas na het afronden van dit hoofdstuk de opdracht krijgen om het portaal van het vorige ras af te breken.In principe is het zelfs zo dat het hoofdstuk en de bijbehorende quests pas echt begint, na die opdracht het portaal te verwijderen.Vanaf boselfen komt die opdracht niet meer. Maar geldt nog steeds de voorwaarde dat eerst de geavanceerde verkenners zijn afgerond alvorens het nieuwe hoofdstuk en de daarbij behorende questen starten. Daar is niets onduidelijk aan, en wordt ook op de Elvenarwiki duidelijk weergegeven,

En hier staat dus precies waar het probleem zit. De opmaak van de onderzoeksboom geeft aan dat het nieuwe hoofdstuk is begonnen zodra je begint aan het onderzoek van de verkenners, terwijl @Beldroth hier aangeeft dat het nieuwe hoofdstuk pas begint als het onderzoek van de verkenners is afgerond. Ter vergelijking, de hoofdstukken in een boek: een hoofdstuk begint zodra je de titel leest, niet pas na afloop van de eerste paragraaf.
Vreemd trouwens dat ik naar de wiki verwezen wordt om dat duidelijk aangegeven te krijgen, blijkbaar is het in het spel niet duidelijk aangegeven. Zie ook de vele reacties in dit topic en elders op het forum.

De oplossing zie ik dan ook in de opmaak van de onderzoeksboom: zet de nieuwe bladzijde en de hoofdstuktitel pas na het verkennersonderzoek. Of anders gezegd, zet het verkennersonderzoek nog in het voorgaande hoofdstuk, als laatste onderzoek voor de bladzijdegrens.
 
Bovenaan