• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> start v/e nieuw hoofdstuk met het openen v/h kistje

start v/e nieuw hoofdstuk met het openen v/e kistje

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 44 89,8%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 5 10,2%

  • Totaal aantal stemmers
    49
  • Enquête gesloten .

DeletedUser1427

Guest
De oplossing zie ik dan ook in de opmaak van de onderzoeksboom: zet de nieuwe bladzijde en de hoofdstuktitel pas na het verkennersonderzoek. Of anders gezegd, zet het verkennersonderzoek nog in het voorgaande hoofdstuk, als laatste onderzoek voor de bladzijdegrens.

Een verschuiving van onderzoeken naar een ander hoofdstuk zal niet gebeuren, dit kan je zien als onrealistisch. De geavanceerde verkenners zijn de start van het nieuwe hoofdstuk echter is er pas sprake van de hoofdstuk cap en progressie als je de geavanceerde verkenners onderzoek hebt voltooid.
 
Een verschuiving van onderzoeken naar een ander hoofdstuk zal niet gebeuren, dit kan je zien als onrealistisch. De geavanceerde verkenners zijn de start van het nieuwe hoofdstuk echter is er pas sprake van de hoofdstuk cap en progressie als je de geavanceerde verkenners onderzoek hebt voltooid.

Dan lijkt me een visuele aanpassing aan hoe het op de pagina staat wel handig...
bv
1) maak er een aparte pagina van of een soort verbindingsstuk tussen de pagina's (bv een lintje dat de pagina's van het boek bijeenhoudt)
2) zet er een apart kader of lijn omheen oid die de status aparte van dit onderzoek duidelijk maakt
 

DeletedUser1592

Guest
En hier staat dus precies waar het probleem zit. De opmaak van de onderzoeksboom geeft aan dat het nieuwe hoofdstuk is begonnen zodra je begint aan het onderzoek van de verkenners, terwijl @Beldroth hier aangeeft dat het nieuwe hoofdstuk pas begint als het onderzoek van de verkenners is afgerond. Ter vergelijking, de hoofdstukken in een boek: een hoofdstuk begint zodra je de titel leest, niet pas na afloop van de eerste paragraaf.
Vreemd trouwens dat ik naar de wiki verwezen wordt om dat duidelijk aangegeven te krijgen, blijkbaar is het in het spel niet duidelijk aangegeven. Zie ook de vele reacties in dit topic en elders op het forum.

De oplossing zie ik dan ook in de opmaak van de onderzoeksboom: zet de nieuwe bladzijde en de hoofdstuktitel pas na het verkennersonderzoek. Of anders gezegd, zet het verkennersonderzoek nog in het voorgaande hoofdstuk, als laatste onderzoek voor de bladzijdegrens.
De wiki is juist een handige leidraad om te leren hoe het spel werkt. Voor de rest werkt het starten van een nieuw hoofdstuk exact hetzelfde als de provincies. Een nieuwe provincie moet je eerst verkennen voordat je hem kunt vrijspelen. Voor je aan een nieuw hoofdstuk begint onderzoek je eerst de geavanceerde verkenners.Als dit te onduidelijk is, dan zou eerder de tekst van het onderzoek aangepast (kunnen) worden in (onderzoek nieuw hoofdstuk). let wel.... ik zeg kunnen, en niet dat dit ook meteen gebeurd.
 

DeletedUser

Guest
Er is wel degelijk een verschil in onderzoek voor wat betreft de geavanceerde verkenners. Pas na het afronden van dit onderzoek begin je aan het volgende hoofdstuk. Je zult ook pas na het afronden van dit hoofdstuk de opdracht krijgen om het portaal van het vorige ras af te breken.In principe is het zelfs zo dat het hoofdstuk en de bijbehorende quests pas echt begint, na die opdracht het portaal te verwijderen.Vanaf boselfen komt die opdracht niet meer. Maar geldt nog steeds de voorwaarde dat eerst de geavanceerde verkenners zijn afgerond alvorens het nieuwe hoofdstuk en de daarbij behorende questen starten. Daar is niets onduidelijk aan, en wordt ook op de Elvenarwiki duidelijk weergegeven,
Dat is wél onduidelijk, zie mijn bijlage in het vorige berichtje, het onderzoek van de geavanceerde verkenners staat visueel "luid en duidelijk" in het nieuwe hoofdstuk. Vandaar ook de oplossing om die lijn en afbeelding enzo te verplaatsen ;-)
 
Voor de rest werkt het starten van een nieuw hoofdstuk exact hetzelfde als de provincies. Een nieuwe provincie moet je eerst verkennen voordat je hem kunt vrijspelen. Voor je aan een nieuw hoofdstuk begint onderzoek je eerst de geavanceerde verkenners.

Helaas is voor veel gebruikers (inclusief mijzelf ) een hoofdstuk een heel ander iets dan een provincie, daarom zegt ook (bijna) niemand iets over het eerst moeten verkennen van provincies voor je ze speelt.

Een verschuiving van onderzoeken naar een ander hoofdstuk zal niet gebeuren, dit kan je zien als onrealistisch.

In mijn idee blijft de complete onderzoeksboom gelijk, met precies dezelfde punten waarop het spel iets registreert, alleen verschuift de achtergrond één onderzoek naar rechts. Hierdoor loopt de achtergrond beter in de pas met hoe een minder ervaren speler de hoofdstuk-overgangen beleeft.

Dan lijkt me een visuele aanpassing aan hoe het op de pagina staat wel handig... bv
1) maak er een aparte pagina van of een soort verbindingsstuk tussen de pagina's (bv een lintje dat de pagina's van het boek bijeenhoudt)

Dit zou ook een mooie optische manier zijn om het gedrag van het spel duidelijk te communiceren naar de speler, een aparte pagina (of ruimte tussen de pagina's) als achtergrond voor het verkenners-onderzoek.

De wiki is juist een handige leidraad om te leren hoe het spel werkt.

Klopt, maar zoiets belangrijks als de start van een nieuw hoofdstuk in de onderzoeksboom zou zonder externe bron duidelijk moeten zijn.
 

DeletedUser1427

Guest
Nu is het zo dat het spel pas na het onderzoek van "Geavanceerde verkenners", aan het begin van elk hoofdstuk behalve hoofdstuk 1, bepaald dat je in het nieuwe hoofdstuk bent aanbeland. Het lijkt mij echter logischer als dit gebeurd na het openen van het kistje aan het begin van elk hoofdstuk. Dit lijkt me een niet al te grote aanpassing van het spel en zal waarschijnlijk veel duidelijker zijn voor de spelers. Graag jullie feedback.

Bewerking op aanvraag van @Lionell (zie post verderop):
Het idee is om duidelijkheid te scheppen voor de spelers waar het ene hoofdstuk eindigt en waar het volgende hoofdstuk begint, zeker handig als je beloningen ontvangt van een evenement (welke per hoofdstuk verschillende waardes geven). Als je in de onderzoeksboom kijkt zie je duidelijke scheidslijnen lopen tussen de hoofdstukken en daarbij is het onderzoek "Geavanceerde verkenners" onderdeel van het volgende hoofdstuk. Het kistje aan het begin van elk hoofdstuk kan pas geopend worden als aan bepaalde voorwaarde (voltooide provincies) is voldaan en kan daarom heel goed gebruikt worden als ijkpunt (startpunt) voor het begin van het nieuwe hoofdstuk.

De toegevoegde waarde is duidelijkheid voor de speler, zeker met betrekking tot de beloningen uit evenementen. Daarnaast geeft het openen van het kistje in feite al de suggestie dat je voldaan hebt aan de voorwaarde om met het volgende hoofdstuk te beginnen en dus met dat hoofdstuk begonnen bent.

Ik zie geen nadelen aan deze verandering, alleen maar voordelen. Het heeft verder geen impact op het spel zelf, vergt waarschijnlijk maar een kleine aanpassing.

@Elune Bedankt voor je idee, de bespreking voor dit idee lijkt op een einde te zijn, op dit moment kan dit idee (eerste post) nog bijgewerkt worden als er ideeën/punten voorbij zijn gekomen die jij toe wilt voegen bij dit idee. Mocht je dit idee zo willen laten horen wij dat graag. Dit idee wordt dan verplaatst naar de categorie: stemmingen om een poll te krijgen. Wij zullen je via een conversatie bereiken om een datum voor de poll af te spreken.
 

DeletedUser2349

Guest
Het principe is om duidelijkheid te scheppen waar het huidige hoofdstuk eindigt en waar het volgende begint. Zoals het nu in de onderzoeksboom staat aangegeven wekt de suggestie dat met het openen van het kistje de start wordt gemaakt met het nieuwe hoofdstuk.

Er zijn diverse opties genoemd, zoals het verplaatsen van de scheidslijn naar rechts of het onderzoek "Geavanceerde verkenners" naar links en/of het kistje verplaatsen naar de scheidslijn zelf. Mijn opzet was om met minimale aanpassingen aan het huidige spel duidelijkheid te scheppen.

Daarom blijf ik bij m'n huidige opzet/idee. Ik kijk uit naar de stemming. :D
 

DeletedUser990

Guest
Volgens mij, kan het verkeerd hebben, was het in het begin ook zo.
Kist met voltooide provincies open zat je in volgende hoofdtuk.
Maar met de diamanten als beloning moet nu eerst de verkenner geopend worden.
Simpeler dus kist is nieuwe hoofdstuk ; verkenner is diamanten beloning.
 
Volgens mij, kan het verkeerd hebben, was het in het begin ook zo.
Kist met voltooide provincies open zat je in volgende hoofdtuk.
Maar met de diamanten als beloning moet nu eerst de verkenner geopend worden.
Simpeler dus kist is nieuwe hoofdstuk ; verkenner is diamanten beloning.

Dat gaat niet op, want de lagere hoofdstukken krijgen geen diamanten als ze de verkenner onderzocht hebben. Diamanten krijgt je pas vanaf hoofdstuk 6.
 

DeletedUser990

Guest
Dat gaat niet op, want de lagere hoofdstukken krijgen geen diamanten als ze de verkenner onderzocht hebben. Diamanten krijgt je pas vanaf hoofdstuk 6.

Maakt toch niet uit, krijgen ze pas vanaf hoofdstuk 6 diamanten.
 
Maakt toch niet uit, krijgen ze pas vanaf hoofdstuk 6 diamanten.

Het gaat niet om de diamanten, maar om de vraag waar het hoofdstuk begint. En dat is helaas steeds geweest aan het eind van het verkennersonderzoek. Dit voorstel wil die start van het hoofdstuk op een visueel logische plek krijgen.

Het hierboven genoemde voorstel op beta heeft 30 stemmen voor gehaald (en 0 tegen). Kijken of we het hier beter kunnen doen.
 

DeletedUser2349

Guest
Vanaf een bepaald hoofdstuk krijg je idd diamanten, die zitten dacht ik in het kistje. Daarnaast zijn er ook opdrachten in de verhaallijn die diamanten opleveren aan het einde of begin van een hoofdstuk. Maar daar gaat dit hele topic / idee niet over.

De reden dat ik dit topic ben gestart is omdat beloningen (gebouwen/objecten) van evenementen hoofdstuk-afhankelijk zijn en daarom is het wel zo handig dat het voor iedere speler duidelijk is wanneer men in een nieuw hoofdstuk zit.

Er zijn denk ik veel minder spelers actief zijn op de beta-server en het beta-forum dan op de gewone server en forum. Dus ik ga ervan uit dat we zeker het dubbele aantal stemmen kunnen halen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1427

Guest
Dit idee is reeds verplaatst naar de stemmingen, in overleg met @Elune zal er een poll gestart worden op 25-01 om 13:00 uur. Deze poll duurt 2 weken en zal eindigen op 08-02 om 12:00 uur.
 

DeletedUser1427

Guest
De poll is zojuist gestart voor dit idee, succes met het stemmen op dit idee!.
 

DeletedUser1294

Guest
+1
De oplossing zie ik dan ook in de opmaak van de onderzoeksboom: zet de nieuwe bladzijde en de hoofdstuktitel pas na het verkennersonderzoek. Of anders gezegd, zet het verkennersonderzoek nog in het voorgaande hoofdstuk, als laatste onderzoek voor de bladzijdegrens.
Hoe moeilijk kan het zijn?
 
Bovenaan