• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven>Meer mogelijkheden om kennispunten te krijgen

Meer mogelijkheden om kennispunten te krijgen, zie eerste post voor dit idee

  • Ja, ik stem voor dit idee.

    Stemmen: 64 95,5%
  • Nee, ik ben tegen dit idee.

    Stemmen: 3 4,5%

  • Totaal aantal stemmers
    67
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Guest
Idee
We hebben meer mogelijkheden nodig om kennispunten te krijgen. Want behalve de OWs vullen kosten ook de onderzoeken in de boom aardig wat kptjes..
Enkele mogelijkheden zijn:
  1. Ooit heb ik de suggestie gedaan om een spreuk voor meer kennispunten te krijgen (zie: Spreuk voor Kennispunten. Bijv. dubbele kennispunten gedurende 12 uur.
  2. Een speciaal evementsgebouw dat kennispunten produceert.
  3. Het boek der Geheimen aanzienlijk meer dan 1 schamel kptje per 24 uur laten produceren.

En wie weet hebben andere spelers ook nog ideeën hiervoor, dus kom maar op.

Nieuwe suggesties die tijdens de poll gegeven werden:
- KPs aan het eind van ieder pad in het Broederschapsavontuur
- De KP-spreuk kunnen stapelen (net zoals bij de werkplaatsen kan), zodat de balk langer dan 48 uur aan een stuk ruimte heeft voor 20 kps.

Motivatie
Nu de OWs zo zijn opgepoetst en gepusht door de devs, is de behoefte aan kennispunten alleen maar groter geworden. Ik denk dat het daarom tijd gaat worden dat wij meer mogelijkheden gaan krijgen om kennispunten te verzamelen. Want:
  • Kopen is geen optie meer, omdat de evenementen de prijzen daarvan flink hebben opgejaagd.
  • Provincies zijn in latere fasen van het spel ook niet echt een optie meer, omdat het ruim 3 dagen duurt voordat je een provincie verkend hebt, en dan een zielige 8 kps krijgt.
  • Toernooien leveren in verhouding maar weinig kps op. Pas vanaf provincie 10 krijg je in de 2de en 5de ronde veel kps per provincie, verder relatief gezien weinig. Je krijgt ook wel kps uit de broederschapskistjes, maar daarbij ben je wel afhankelijk van de inzet en capaciteiten van je bs-leden.
Daarnaast zou het ook leuk zijn om eens meer kps te krijgen zonder dat het met vechten/onderhandelen te maken heeft.

Nadelen
De extra mogelijkheden voor kps zouden ook in de onderzoeksboom ingezet kunnen worden, waardoor spelers misschien weer te snel gaan volgens de Devs. Maar het produceren van gastrasgoederen en de lange upgradetijden van gebouwen in latere hoofdstukken zorgen al voor een vertragend effect. Dus ik denk dat dit wel mee zal vallen.
Voor kleinere spelers ligt dit misschien anders, maar die zullen dan snel tegen een tekort aan goederen/voorraden aan gaan lopen, waardoor er wederom een vertragend effect zal ontstaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser472

Guest
leuk idee ik zelf had ook gehoopt dat de boek der geheimen een boost kreeg ook kwa kp want 1 extra kp per dag is niet veel ook hoop ik dat ze meer wonderen zullen maken die kp gericht zijn
 

DeletedUser2114

Guest
+1 geweldig idee! En met goede argumenten ondersteund, kunnen ze niet makkelijk tegenin :)
 

DeletedUser448

Guest
+1
Probleem zou kunnen zijn dat de extra kp's worden gebruikt in de techboom en dat spelers daardoor te vlug door de hoofdstukken gaan. Dan zijn al die vertragende maatregelen voor niets geweest. Misschien beter speciale kp's ontwerpen die alleen in oude wonderen gestoken kunnen worden? ( Dan kunnen we die ook terug krijgen als we een oud wonder afbreken;) https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/oude-wonderen-verwijderen.3521/)
 
+1 Vooral voor 3/Boek der Geheimen, maar ook 2/een evenementgebouw is een goed idee, en eventueel 1/een spreuk.
 

DeletedUser

Guest
+1
Probleem zou kunnen zijn dat de extra kp's worden gebruikt in de techboom en dat spelers daardoor te vlug door de hoofdstukken gaan. Dan zijn al die vertragende maatregelen voor niets geweest. Misschien beter speciale kp's ontwerpen die alleen in oude wonderen gestoken kunnen worden? ( Dan kunnen we die ook terug krijgen als we een oud wonder afbreken;) https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/oude-wonderen-verwijderen.3521/)

Als je wat verder bent in de hoofdstukken, krijg je als vertragende maatregel vooral de extreem lange bouwtijden. Ik zit nu aan min. 20 uur voor een huisje, en bijv. stadhuis loopt al uit tot meer dan 2 dagen :eek::eek::eek:
Ook de gastrassen-goederen werken al vertragend, denk bijv. vooral aan de orken :mad::mad::mad:
Uitgezonderd de spelers die de gastrassen gewoon overslaan en met dias de onderzoeksboom vrijkopen, zullen de meeste toch wel langere tijd over een hoofdstuk doen. Maar het zou toch leuk zijn als de OWs ook mee konden groeien ;)
 

DeletedUser2114

Guest
Als je wat verder bent in de hoofdstukken, krijg je als vertragende maatregel vooral de extreem lange bouwtijden. Ik zit nu aan min. 20 uur voor een huisje, en bijv. stadhuis loopt al uit tot meer dan 2 dagen :eek::eek::eek:
Ook de gastrassen-goederen werken al vertragend, denk bijv. vooral aan de orken :mad::mad::mad:
Uitgezonderd de spelers die de gastrassen gewoon overslaan en met dias de onderzoeksboom vrijkopen, zullen de meeste toch wel langere tijd over een hoofdstuk doen. Maar het zou toch leuk zijn als de OWs ook mee konden groeien ;)
Ja, die gastrassen houden al genoeg tegen denk ik en die tijden daar bij de tovenaars zijn echt niet normaal! :( Ik vind dit zo leuk door de korte bouwtijden, maar met mijn 2 bouwvakkertjes kom ik daar amper vooruit straks
 

DeletedUser234

Guest
Uit de kistjes voor burenhulp krijg je ook bijna nooit meer een kp, terwijl in het begin je er soms zelfs 2 per dag kreeg.
 

DeletedUser2114

Guest
Uit de kistjes voor burenhulp krijg je ook bijna nooit meer een kp, terwijl in het begin je er soms zelfs 2 per dag kreeg.
Ik krijg er gemiddeld nog wel 1 per dag denk ik, maar dat is ook niet echt veel.
 

DeletedUser2114

Guest
Ik krijg er ook geen 1 per dag, maar meestal wel, ik denk 50% van de dagen wel 1, 50% geen
 
Bovenaan