• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Oude wonderen verwijderen

DeletedUser448

Guest
Ik speel nu al een tijdje Elvenar en heb de eerste oude wonderen zien komen en fanatiek geplaatst. Er werd nergens gezegd dat je onvoldoende ruimte zou hebben voor alle wonderen en ik wist ook niet welke wonderen er allemaal nog zouden komen. Dit heeft tot gevolg gehad dat ik kennispunten heb geïnvesteerd in wonderen die ik achteraf gezien liever in andere zou hebben geïnvesteerd. Het afbreken van die wonderen is zonde omdat er al zoveel kp's inzitten.
Mijn voorstel; geef de kp's terug bij afbraak van de wonderen zodat ze in andere wonderen gestopt kunnen worden
 

DeletedUser2114

Guest
Zeker +1! :) Ik ben later begonnen en kan ook wat beter uitkiezen wat ik ga plaatsen, maar voor jullie begrijp ik zeker dat dit niet leuk is.
 

DeletedUser889

Guest
Precies @stan2002. Dank je :)

@Aiki Of minder cultuur gebouwen, werkplaatsen, etc. Bijvoorbeeld Boek der geheimen, Eindeloze uitgraving en Torens van welvaart geven alledrie voorraden. Door een paar werkplaatsen te verwijderen kan je ruimte genoeg maken en hoef je er misschien niet eens op achteruit te gaan qua voorraden productie.

Andere wonderen geven een flinke cultuurbonus. Dus kan je misschien beter een cultuurgebouw minder bouwen en die ruimte investeren in een Vechtklooster of Wachttoren ruines.

De Enars ambassade geeft mana bij elke verkenner die erop uittrekt. Dat kan je al snel meer mana opleveren dan een treurwilg bijvoorbeeld.

De Gouden afgrond en Zaal onder de bergen geven al snel een flinke bevolkingsbonus. De bonussen zijn nu afhankelijk geworden van je stad dus het is moeilijk inschatten voor mij wanneer het inderdaad winstgevend voor jou wordt, maar vaak zijn deze al snel meer dan wat een normaal huis oplevert. Dus kun je ervoor kiezen om een paar huizen te verwijderen om zo ruimte te maken. :)
 

DeletedUser448

Guest
Keuzes genoeg en als jij @Luckerella alle wonderen kunt bouwen en wilt berekenen hoeveel kp's je in ieder moet stoppen om dat te doen, moet je het vooral niet laten. Petje af. Maar mijn idee van een ontspannend spelletje spelen is het niet; ik vind het huidige gepuzzel met ruimte al genoeg. Ik heb oude wonderen gebouwd met de kennis van toen. Het spel is veranderd en als ik de geïnvesteerde kp's terug krijg kan mijn stad mee veranderen zonder van voor af aan te beginnen. Vandaar dit voorstel.
 

DeletedUser1143

Guest
hoewel de wonderen wel allemaal een update hebben gehad ( of gaan krijgen) en daardoor worden de eerste wonderen ook weer interessant.
 

DeletedUser889

Guest
Inderdaad @Smirnoff, ik heb nu al 14 wonderen staan maar daar gaan binnenkort nu toch ook het Boek en de Uitgraving bijkomen. Na de update zijn die nu ineens reuze interessant. :)

@kalverliefde Zoals de moderators al zeiden met de update is het juist nu interessant om een wonder te bouwen ook al heb je niet de mogelijkheden of de intenties om hem te upgraden met kennispunten. Wonderen op level 1 geven nu al heel vaak een hele leuke bonus die normale producties overtreffen. Door kennispunten te investeren kun je die bonus met iedere level vergroten maar dat is tegenwoordig geen vereiste meer. Want elke keer als je een fabriek upgradet of een provincie verkent etc. gaat de bonus van de wonderen er ook op vooruit. En dat zonder een kennispunt er aan uit te geven.
 
Ook als je geen intentie hebt om te upgraden gooien mensen er soms een paar (of soms zelfs een paar tientallen) KP in, kan ook vervelend zijn :confused:
Misschien moeten we voorstellen dat de speler dat kan openstellen voor er iemand kan doneren? Of zou dat een hoop vragen op forum opleveren en nog een pak mensen die de moeite niet doen maar het dan ook nooit te weten komen?
 

DeletedUser

Guest
Inderdaad @Smirnoff, ik heb nu al 14 wonderen staan maar daar gaan binnenkort nu toch ook het Boek en de Uitgraving bijkomen. Na de update zijn die nu ineens reuze interessant. :)

@kalverliefde Zoals de moderators al zeiden met de update is het juist nu interessant om een wonder te bouwen ook al heb je niet de mogelijkheden of de intenties om hem te upgraden met kennispunten. Wonderen op level 1 geven nu al heel vaak een hele leuke bonus die normale producties overtreffen. Door kennispunten te investeren kun je die bonus met iedere level vergroten maar dat is tegenwoordig geen vereiste meer. Want elke keer als je een fabriek upgradet of een provincie verkent etc. gaat de bonus van de wonderen er ook op vooruit. En dat zonder een kennispunt er aan uit te geven.

Het ligt er toch echt aan in welk hoofdstuk je zit. Als je zo ver bent als wij, zijn de OWs helemaal top, vandaar dat ik er ook een hele batterij heb staan. Maar in mijn beta stadje waar ik bijna aan het einde van hoofdstuk 5 ben, zijn de OWs niet echt de moeite en vooral de ruimte waard. Daar zit ik met Gouden Afgrond lvl 4 en Vechtklooster lvl 1 nog steeds ver onder de opbrengsten dan voor de verandering van de OWs. Ik zou de ruimte daar aanzienlijk beter kunnen gebruiken
 

DeletedUser889

Guest
@Aiki Ik snap je punt. Maar in principe is dat de risico van de speler. Je weet nooit wanneer je je investering terug krijgt en of je die überhaupt terugkrijgt natuurlijk als je kp in een wonder van een andere speler stort. Dus daar zou ik me niet te druk overmaken. Ik heb niks tegen je voorstel en van mij mag zo'n knop er komen hoor maar ik zal er eerlijk gezegd geen gebruik van maken. Elke kp die iemand wil storten is welkom. :) En als je het eerlijk wilt houden dan kan je altijd nog kp terugstorten toch.
 

DeletedUser889

Guest
Het ligt er toch echt aan in welk hoofdstuk je zit. Als je zo ver bent als wij, zijn de OWs helemaal top, vandaar dat ik er ook een hele batterij heb staan. Maar in mijn beta stadje waar ik bijna aan het einde van hoofdstuk 5 ben, zijn de OWs niet echt de moeite en vooral de ruimte waard. Daar zit ik met Gouden Afgrond lvl 4 en Vechtklooster lvl 1 nog steeds ver onder de opbrengsten dan voor de verandering van de OWs. Ik zou de ruimte daar aanzienlijk beter kunnen gebruiken

Ja klopt helemaal Didi1. Dat heb ik ook aangegeven in een eerder berichtje aan Aiki. Het hangt nu helemaal van je stad en vordering af wat precies je bonussen zullen zijn en dat kan per speler flink verschillen. Wanneer we wat meer uitleg krijgen over de berekeningen krijgen we ook hopelijk wat meer inzicht daarover.
 

DeletedUser234

Guest
Ach zolang ik die kp gratis krijg, vind ik niet nodig om ze te terug te moeten krijgen bij verkoop, natuurlijk is dat wel wenselijk en welkom, maar ik begrijp de makers wel dat ze het niet doen.
 

DeletedUser1587

Guest
Dat er al veel KP in zit zou niet moeten uitmaken bij je beslissing of je het houdt of niet. Het gaat erom: levert dit wonder je genoeg op om het te houden?
 

DeletedUser2080

Guest
Dat er al veel KP in zit zou niet moeten uitmaken bij je beslissing of je het houdt of niet. Het gaat erom: levert dit wonder je genoeg op om het te houden?
Ik ben toch wel blij dat mensen in mijn BS rekening houden met het feit dat mensen KP erin gestopt hebben. Voor verwijdering maken ze het OW bij ons vol, zodat iedereen die erin gestopt heeft zn punten en runes krijgt. Superlief!
 
Ergens moet er toch ook iets speciaals in Elvenar zitten en dat zijn de wonderen. handig voor als je vast zit in de boom en je toch je kp kwijt kunt en deze gebouwen leveren ook veel voordeel op, ook voor de broederschap. Op wiki kan je duidelijk zien wat een wonder opbrengt kies dan ook bewust en om CrazyWizard nogmaals te citeren:

Waardeloze wonderen:

Boek der Geheimen
Geeft een hele mooie avatar en dat was het dan wel als je hem al upgrade naar 3 kp per dag, dan is de terugverdientijd "slechts" een jaar of 4. En de hamers per scout zijn ook bijna hilarisch te noemen.

Eindeloze Uitgraving
Hoe goed is een extra relikwie per provincie als ze met bakken om je oren vliegen in de toernooien? Helaas compleet kansloos wonder en nog slechter dan het boek der geheimen. Geeft nog wel wat voorraden maar die zijn per dag en vallen in het niet bij je werkplaatsen en torens van welvaart.

Enars Ambassade
Een mooie Gimmick wonder vergelijkbaar met het boek. Komt pas in zijn kracht vanaf lvl 11/15. Heeft als voordeel dat hij scherven geeft ipv kennispunten, zolang je hem kan zetten en upgraden zonder scherven te investeren is dit een goed wonder maar zodra je er scherven in gaat pompen is de terugverdientijd een decennium of 2.
 
Bovenaan