• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Spreuk voor Kennispunten

DeletedUser

Guest
Mijn academie staat al lange tijd werkeloos te zijn. Er zouden toch meer spreuken komen om dat grote gebouw wat interessanter te maken. Dus bij deze ook een idee daarvoor.

Spreuken kunnen maken voor extra kennispunten. Bijv. voor 8-12 uur, 2x zoveel kennispunten (1 per half uur bijv.).

Nu onderzoeken steeds meer kennispunten vragen, we de tig OWs gevuld moeten zien te krijgen, en de kp-oogst van provincies wel opgedroogd is, werkt dat 1 kp per uur niet echt stimulerend meer.
 

DeletedUser1427

Guest
+ 1
(maakt de spreuk om 20 kp op te sparen ook wat waardiger vind ik)
 
Tja werk aan de academie om het beter te maken was belooft, ze zijn nog met de 20 kp spreuk gekomen en hebben het daarna opgegeven lijkt het wel.
In plaats daarvan is die academie nu verplicht gemaakt door evenementen waar je spreuken moet maken om je opdracht to voltooien om mooie gebouwen te verdienen.
Helaas niet wat er beloofd was.

Ik ben helemaal voor meer spreuken, en meer diversiteit.
 
ze zouden daar indd. zo veeeeel meer mee kunnen doen.

bv, om één van je gebouwen te uppen of extra werktijd voor je arbeiders dat ze vlugger klaar zijn. of zelfs nog maar de tijd van je verkenner te versnellen en zelfs bij de handelaar om voor een paar uur of 1 dag goederen goedkoper te krijgen ,

dit zijn enkele ideetjes die mij zomaar te binnen schieten en dan kan die academie op volle toeren draaien. en is die tochh nog nuttig
 

DeletedUser990

Guest
+1. Prima idee. Mijn academie heeft ook alleen maar werk als er evenementen zijn.
 
+1. die van mij heeft ook vaak niks te doen, dus kom op doe er eens wat aan. ik wacht op spanning of er geluisterd wordt naar actieve spelers
 

DeletedUser448

Guest
Mijn spreukenzak zit vol met spreuken uit evenementen en burenbezoek, maar de academie werk alleen tijdens de evenementen. Dus ja graag andere spreuken!
+1
 

DeletedUser1143

Guest
+1 Hoewel ik mijn academie wel zo af en toe gebruik , maar dat zou veel meer kunnen zijn.
 

DeletedUser7

Guest
Prima idee, maar alleen +1 gaat 't bij dit idee niet halen. Jullie moeten wel met voorbeelden komen ;)
 

DeletedUser448

Guest
andere voorbeelden:
- spreuk waardoor het kopen van kennispunten weer goedkoper wordt
- spreuk om je verkenners vleugels te geven zodat hij maar de helft van de tijd nodig heeft om een provincie te scouten.
- spreuk om je bouwvakkers sneller en sterker maken zodat het bouwen van een gebouw nog maar de helft van de tijd in beslag neemt.
- spreuk om de groothandelaar week te maken zodat hij je de goederen voor half geld geeft ( zeer illegaal en dus duur aan "ingredienten" :p)
- spreuk om onderzoekkosten (mn.graniet, koper, ambrozijn, nachtextract, paddestoelen ect ect) voor 1 onderzoek te reduceren
-

Misschien is het mogelijk dat je diamanten als ingrediënt van een spreuk kunt gebruiken. Bijvoorbeeld voor een spreuk voor het vermeerderen van land. Het kopen van land past toch wat minder in het Elvenar verhaal aangezien de wereld behoorlijk leeg was bij begin van je spel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser990

Guest
Spreuk om de groothandelaar goedkoper te maken.
Al is het maar voor half uur, (helft van de prijs) lijkt me echt wel wat.
Moet je zien hoe hard mijn academie dan moet werken.
Dan nog een spreuk om de kennispunten half uur helft van de prijs, dan zou ik over extra kamer gaan denken.

We moeten met Haloween evenment al 3 spreuken maken dus dat is niet in 1 keer alle 3 klaarzetten.
 

DeletedUser1143

Guest
Een spreuk waarmee je 1 gebouw in je inventaris kan terug plaatsen ( desnoods met een paar dia's als ingrediënt als dit mogelijk is)
 
@ Smirnoff: er was al vraag naar dat terugplaatsen van gewonnen gebouwen in de inventaris, dus goed idee. Lijkt me ook iets typisch voor dia's, maar moedig ze daar niet te veel in aan ;)
Dat voorstel stond hier https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/evenementencultuur.2789/, met commentaar van community manager Desi dat het onwaarschijnlijk is dat ze er zouden op ingaan, maar toen bood er nog niemand diamanten voor :p
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser73

Guest
Ik zie zelf het nut niet van een (al dan niet gewonnen) gebouw terugplaatsen in de inventaris. Wat is daar het nut van?? Je kunt 'normale' gebouwen al verkopen, op die manier krijg je extra ruimte. Bovendien, de (meeste) gewonnen gebouwen hoeven niet aan een weg te liggen, dus ze zijn eigenlijk "beweeglijker" dan andere gebouwen.
Maar goed, als iemand er dia's voor wil betalen... maar dan moet er natuurlijk wel de wil zijn om die mogelijkheid te ontwikkelen, en als ik het commentaar van Desi goed lees ontbreekt die wil. ;-)

Hier zie ik wel een aantal leuke ideeën tussen:
andere voorbeelden:
- spreuk waardoor het kopen van kennispunten weer goedkoper wordt
- spreuk om je verkenners vleugels te geven zodat hij maar de helft van de tijd nodig heeft om een provincie te scouten.
- spreuk om je bouwvakkers sneller en sterker maken zodat het bouwen van een gebouw nog maar de helft van de tijd in beslag neemt.
- spreuk om de groothandelaar week te maken zodat hij je de goederen voor half geld geeft ( zeer illegaal en dus duur aan "ingredienten" :p)
- spreuk om onderzoekkosten (mn.graniet, koper, ambrozijn, nachtextract, paddestoelen ect ect) voor 1 onderzoek te reduceren
-

Misschien is het mogelijk dat je diamanten als ingrediënt van een spreuk kunt gebruiken. Bijvoorbeeld voor een spreuk voor het vermeerderen van land. Het kopen van land past toch wat minder in het Elvenar verhaal aangezien de wereld behoorlijk leeg was bij begin van je spel.
Hahaha, creatief hoor om je handelaar illegale praktijken te laten uitvoeren! ;-)
 

DeletedUser1143

Guest
Ik zie zelf het nut niet van een (al dan niet gewonnen) gebouw terugplaatsen in de inventaris. Wat is daar het nut van?? Je kunt 'normale' gebouwen al verkopen, op die manier krijg je extra ruimte.

Persoonlijk vind ik het gewoon zonde om event gebouwen te slopen , ze zijn dan voor altijd weg. Ieder ander gebouw kan ik , als ik zou willen , terug bouwen. Zolang event gebouwen mij niet in de weg staan blijven ze ook lekker staan en zal ik er alles aan doen om ze in mijn stad te behouden. Maar hierdoor zal ik op een gegeven moment wel de keuze moeten maken tussen een op dat moment vrij nutteloos event gebouw of een nieuw cultuurgebouw die mij in mijn spel weer verder helpt. Ik zou het dan fijn vinden als ik mijn gewonnen gebouw niet kwijt raak maar in inventaris kan zetten .
 
Bovenaan