• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> broederschap in onderzoekboom

broederschap in onderzoekboom

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 45 81,8%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 10 18,2%

  • Totaal aantal stemmers
    55
  • Enquête gesloten .
Ik heb nee gestemd.

Ik denk namelijk dat een onderzoek om lid te worden van een broederschap zo vroeg in H1 juist averechts kan werken en nieuwelingen kan afschrikken. Dat had het bij mij zeker weten wel gedaan. Ik was op dat punt nog helemaal niet toe aan een broederschap en had ik op dat punt dat onderzoek gehad, dan was ik afgehaakt.

Vandaar mijn stem.
 
Ik heb nee gestemd.

Ik denk namelijk dat een onderzoek om lid te worden van een broederschap zo vroeg in H1 juist averechts kan werken en nieuwelingen kan afschrikken. Dat had het bij mij zeker weten wel gedaan. Ik was op dat punt nog helemaal niet toe aan een broederschap en had ik op dat punt dat onderzoek gehad, dan was ik afgehaakt.

Vandaar mijn stem.
Nieuwelingen weten niet beter en kunnen dus niet schrikken. Het doen van dat onderzoek kost amper 1x niets en je doet het of doet het niet. Doe je het niet dan ga je verder als eenling. Heel simpel dus. Vrijheid blijheid
 
Nieuwelingen zien waarschijnlijk nog niet dat je het onderzoek over kunt slaan. Ik had dat echt niet door hoor op dat moment in het spel. Daarvoor was ik te onbekend in het spel en dacht ik dat alles groen moest in het onderzoek.

En ja ik was ook een nieuweling en mij zou het afgeschrikt hebben zo'n onderzoek. Er is nu eenmaal een groep spelers die niet gelijk met andere spelers wil spelen. Dat kan een drempel zijn. Het spel moet dan echt leuk genoeg zijn om over die drempel te gaan. Of men wil gewoon nog niet vastzitten aan anderen als je nog niet weet of het iets voor je is. In die zin kan het er voor zorgen dat mensen juist stoppen omdat ze niet de kans krijgen door dat onderzoek om het zelf allemaal even uit te vinden.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser

Guest
Vonkentrekker en Didi, jullie hebben me met goede argumenten van nee naar ja gekregen. Ik hikte eerst tegen de verplichting aan.

@hacos Dank je wel :) Maar het voorstel houdt ook niet echt een verplichting in. De voorgestelde onderzoekjes zijn nog steeds facultatief.
Het is er vooral op gericht om ingame via de onderzoeksboom meer aandacht te besteden aan het belang van een goed draaiend broederschap.
En om te voorkomen dat er zoveel 1-persoon bs zijn, of broederschappen waarvan de aartsmagier nog niet goed is voorbereid op het begeleiden van andere spelers.

Laten we hopen dat ik dan nooit meer verhalen hoef te lezen over aartsmagiers die eisen dat de spelers kps moeten betalen aan hem/haar.
Vond het echt schokkend om te lezen :eek:
 

DeletedUser47

Guest
Kan het zijn dat de titels van de onderzoeken een beetje verkeerde geformuleerd zijn?
Voor mij ziet het er momenteel uit alsof het een opdracht is. Het zou eigenlijk zo geformuleerd moeten zijn dat je de mogelijkheid ontgrendeld om lid te worden van een broederschap/je eigen broederschap kan oprichten.
Verder sluit ik me bij sommige aan dat hoofdstuk 4 misschien iets te ver is voor iemand die graag zijn/haar eigen broederschap wil oprichten. Dit zou wat mij betreft halverwege hoofdstuk 2/begin hoofdstuk 3 kunnen zijn. Op dat moment heb je wel een redelijk beeld van het spel en weet je of je door wil gaan. Tevens heb je dan genoeg tijd gehad om van je broederschap te kunnen leren.
 
Bovenaan