• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> broederschap in onderzoekboom

broederschap in onderzoekboom

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 45 81,8%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 10 18,2%

  • Totaal aantal stemmers
    55
  • Enquête gesloten .
Snap de nee stemmers eigenlijk niet goed omdat als dit idee doorgevoerd wordt er een soort generaal pardon komt voor alle bestaande Broederschappen.
Pas vanaf het moment dat je een BS verlaat en er zelf een wilt oprichten dient aan dit criterium voldaan te worden.
Ergens anders lid worden is dus ook niet van enig probleem. En dan nog want je bent dan al redelijk ver gevorderd (neem ik aan) dat een dergelijk klein onderzoekje erbij doen toch niet HET struikelblok kan wezen om het spel in eene niet meer leuk te vinden.

Ben dus volmondig ja stemmer en vindt wat Didi schreef over hoe het toegaat in andere browser spellen volkomen juist. Daar kan je soms best een maand of langer bezig zijn voordat je uberhaupt bij een gilde of bondgenootschap kan aansluiten.
 

DeletedUser2975

Guest
Ik heb ja gestemd met de achterliggende gedachte, dat wildgroei van een-mans-broederschappen zoveel mogelijk moet worden voorkomen. En aansluiting bij een bs moet worden gepromoot. Echter , ook het verplicht stellen lid te worden van het forum vind ik geen goed idee. Wel kunnen we de spelers tips geven ook eens op het forum te snuffelen en als ze hun weg hier hebben gevonden, dan denk ik dat zich er wel nieuwe leden zullen aanmelden.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb ja gestemd met de achterliggende gedachte, dat wildgroei van een-mans-broederschappen zoveel mogelijk moet worden voorkomen. En aansluiting bij een bs moet worden gepromoot. Echter , ook het verplicht stellen lid te worden van het forum vind ik geen goed idee. Wel kunnen we de spelers tips geven ook eens op het forum te snuffelen en als ze hun weg hier hebben gevonden, dan denk ik dat zich er wel nieuwe leden zullen aanmelden.

Het lid worden van het forum staat niet meer in het uiteindelijk voorstel, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken
 

DeletedUser2454

Guest
Wat mij betreft is het prima zoals het nu is. Waarom zou je als speler verplicht willen zijn om lid te worden dan wel zelf een broederschap op te richten? Mij teveel bemoeienis dat geen enkel nut heeft.
 

DeletedUser1570

Guest
Het onderzoek is een niet verplichte opdracht, als je goed kijkt dan loopt de opdracht niet door naar de 4e rij van de onderzoeksboom

index.php

Is dat al zeker, dat het een niet verplichte opdracht wordt?
 
Ik begrijp het - denk ik - niet helemaal. "Verkrijg aartsmagiërschapsrechten" - betekent dat, dat je je eigen broederschap op moet richten? Want daar heb ik echt helemaal geen zin in. Dan zou ik dus "nee" stemmen.
(Ben nu magiër en daar heb ik mijn handjes vol aan.)
 

DeletedUser2349

Guest
Het gaat erom dat beginnende spelers niet de mogelijkheid hebben om een bs op te richten. Veel spelers stoppen al vrij snel nadat ze met het spel zijn begonnen en veel omdat ze maar alleen in hun eigen gemaakte bs blijven zitten waar niemand bijkomt. Het doel is om beginnende spelers te stimuleren om zich bij een bestaande bs aan te sluiten en pas later de mogelijkheid (niet de verplichting!!) om eventueel een eigen bs op te richten. Het uiteindelijke doel is om minder eenmans-bs te krijgen, minder spelers die al vrij snel gaan stoppen en daardoor dus ook minder spookstadjes in het spel te krijgen.

Statistisch gezien heeft het spel slechts behoefte aan 4% aartsmagiërs en dat percentage ligt behoorlijk hoger omdat elke beginnende speler een bs kan oprichten. En veel bs worden opgericht door spelers zonder ervaring en misschien ook wel zonder dat ze werkelijk beseffen wat een bs daadwerkelijk inhoud.
 
Het doel is om beginnende spelers te stimuleren om zich bij een bestaande bs aan te sluiten en pas later de mogelijkheid (niet de verplichting!!) om eventueel een eigen bs op te richten.

Het doel begrijp ik wel Elune. Maar de tekst "verkrijg aartsmagiërschapsrechten" komt bij mij meer over als een verplichting dan een mogelijkheid. Als je je - als beginnende speler - hebt aangesloten bij een BS, wat toch het doel is dunkt mij, en je zit er prima, dan blijf je toch lekker zitten. Daarom kan genoemde opdracht toch verwarring zaaien.
Ik denk dus eigenlijk dat de eerste opdracht om lid te worden van een BS zou volstaan.
 

DeletedUser2349

Guest
Het doel begrijp ik wel Elune. Maar de tekst "verkrijg aartsmagiërschapsrechten" komt bij mij meer over als een verplichting dan een mogelijkheid. Als je je - als beginnende speler - hebt aangesloten bij een BS, wat toch het doel is dunkt mij, en je zit er prima, dan blijf je toch lekker zitten. Daarom kan genoemde opdracht toch verwarring zaaien.
Ik denk dus eigenlijk dat de eerste opdracht om lid te worden van een BS zou volstaan.
Tja, dan zou je er toch met andere ogen naar moeten kijken, misschien met een minder negatieve bril. Zelf wat anders bedenken als dat wat er staat is niet echt bijster handig en daarmee creëer je je eigen verwarring (die er niet is). Er staat nl niet: richt een eigen bs op, enkel en alleen om die rechten te verkrijgen. Dat jij daar zelf allerlei consequenties (zoals een verplichting) aan verbindt ligt dan eerder bij jou denk ik. En zoals ik al zei heeft het spel in principe genoeg aan 4% aartsmagiërs en zal hopelijk de overige 96% ook nooit een bs oprichten (of hoeven op te richten).
 

DeletedUser2349

Guest
Er kleeft echter een heel ander nadeel aan dit voorstel, m.b.t. het moeten verkrijgen van aartsmagiërs-rechten, wat mij pas vandaag te binnen is geschoten. En dat is dat in een nieuw gecreëerde spelwereld, met veelal alleen maar nieuwe spelers, niemand een bs kán oprichten en waardoor er dus geen tot nauwelijks geen bs zullen zijn. Waardoor dus bijna niemand zich kán aansluiten bij een bs, omdat er daar simpelweg te weinig van zijn. Alleen (ervaren) spelers die van de ene spelwereld verhuizen naar de nieuwe zullen die mogelijkheid hebben omdat zij dat onderzoek hebben kunnen halen. :confused:
 

DeletedUser222

Guest
Er kleeft echter een heel ander nadeel aan dit voorstel, m.b.t. het moeten verkrijgen van aartsmagiërs-rechten, wat mij pas vandaag te binnen is geschoten. En dat is dat in een nieuw gecreëerde spelwereld, met veelal alleen maar nieuwe spelers, niemand een bs kán oprichten en waardoor er dus geen tot nauwelijks geen bs zullen zijn. Waardoor dus bijna niemand zich kán aansluiten bij een bs, omdat er daar simpelweg te weinig van zijn. Alleen (ervaren) spelers die van de ene spelwereld verhuizen naar de nieuwe zullen die mogelijkheid hebben omdat zij dat onderzoek hebben kunnen halen

Ik geloof er niet in dat er een nieuwe wereld komt. Mocht dat wel zo zijn kan er altijd nog een oplossing voor gevonden worden.
 

DeletedUser2349

Guest
Zijn aanpassingen aan het spel alleen van toepassing op (onze) NL-talige server(s) of geldt dit dan wereldwijd? Ik denk ook niet dat een 2de NL-talige server veel toegevoegde waarde zal hebben, maar dat zegt natuurlijk niets over extra servers voor andere talen (landen).
 

DeletedUser

Guest
Er kleeft echter een heel ander nadeel aan dit voorstel, m.b.t. het moeten verkrijgen van aartsmagiërs-rechten, wat mij pas vandaag te binnen is geschoten. En dat is dat in een nieuw gecreëerde spelwereld, met veelal alleen maar nieuwe spelers, niemand een bs kán oprichten en waardoor er dus geen tot nauwelijks geen bs zullen zijn. Waardoor dus bijna niemand zich kán aansluiten bij een bs, omdat er daar simpelweg te weinig van zijn. Alleen (ervaren) spelers die van de ene spelwereld verhuizen naar de nieuwe zullen die mogelijkheid hebben omdat zij dat onderzoek hebben kunnen halen. :confused:

Als er een nieuwe wereld wordt gecreëerd kan er altijd door de devs tijdelijk de aartsmagierrechten automatisch als voltooid worden ingesteld.
Dit is ook wel eens gebeurd met evenementen, toen er voor eind-tech spelers onmogelijke quests kwamen.

Daarbij komt dat het creëren van een nieuwe wereld niet zo heel vaak gebeurd, dus zo'n zorgen zou ik mij hier niet over maken.
 
@Elune
Denk dat dat geen enkel probleem is omdat er al zoveel spelletjes bestaan waarbij je pas na verloop van een aantal "hoofdstukken" iets kunt oprichten dan wel ergens bij aansluiten. Alleen in het begin is het dus veel solitaire spelers indien er een nieuwe server wordt toegevoegd. Handelen kan wel omdat iedereen, als het goed is, dicht bij elkaar ligt.
 

DeletedUser

Guest
Nog 1 of 2 positieve stemmen en ook dit voorstel staat op de 80%
Na alle verhalen die ik de laatste tijd gelezen heb over broederschappen, lijkt mij dit voorstel steeds belangrijk worden. Dus kom op, laat je stem niet verloren gaan, en kies voor een goede opbouw van een broederschap
 
Bovenaan