• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> broederschap in onderzoekboom

broederschap in onderzoekboom

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 45 81,8%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 10 18,2%

  • Totaal aantal stemmers
    55
  • Enquête gesloten .
@OITNB2017 : klinkt alsof je in de meer competitieve BS'en terecht was gekomen. Daar lijkt me het spelplezier wat minder :cool:
Ik ken ook een topspeler die niet meer meedoet aan events, het spel is niet boeiend genoeg meer en hij speelt verschillende andere spellen. als je niet meedoet aan "ik wil nummer 1 zijn" is dat niet zo erg. Toernooideelname is vooral interessant voor kleine en middelgrote spelers, en als grote kan je wel nog een tijdje ondersteunen, maar blijven doen heeft ook geen zin.
 
ik weet niet hoe ik moet stemmen omdat er te veel samen in 1 idee zit

Ik ben niet voor en niet tegen: broederschapsonderzoek in hoofdstuk 1
Ik ben tegen magier,aartsmagier onderzoek in een veel later hoofdstuk.

Als enkele vrienden verhuizen van een bepaald spel naar dit spel, dan zouden ze niet samen een broederschap kunnen maken om wat samen te spelen, want niemand van hun kant zou de magier, aartsmagier onderzoek al hebben vrijgespeeld.

Overigens ik vind het een nobel doel om spelers langer te proberen hier houden, maar met dingen te verplichten bereik je net het omgekeerde. Je moet keuzes geven ipv verplichten. Zo vind ik de kistjes aan het begin van een hoofdstuk, of de orc onderhandelingskosten bij verkennen ook verplichtingen die helemaal overbodig zijn en juist spelers wegjagen.

Als je dingen gaat verplichten, dan kan je evengoed (opnieuw) een onderzoek toevoegen voor toernooien, of een onderzoek om aan de broederschapsavonturen mee te doen.
 
Nieuwe spelers zullen niet beter weten en spelers die het spel al heel lang spelen vinden veranderingen vaak nooit leuk, en je veegt gelijk de vloer aan met een hele hoop nieuwe push accounts.
Ik denk niet dat dit iets zal veranderen aan push accounts, het is tegenwoordig niet moeilijk om een grote speler te vinden die ofwel zijn account in de frigo gestopt heeft, ofwel volledig gestopt is. De push accounts zelf zijn ook kleine accountjes die voor een grote account spelen, dus die hebben ook al een grote account ter beschikking.

Er is maar 1 manier om pushaccounts te doen verdwijnen, duidelijke regels en handhaving van die regels. dat zal er ooit wel eens van komen (blauwdruk binnenkort)

Als dat de reden is waarom deze suggestie gemaakt is, weet ik toch al wat het antwoord van inno zal zijn eens deze suggestie is goedgekeurd. (Voor hun zijn pushaccounts momenteel geen probleem)

Je kan een broederschaponderzoek ook niet te laat zetten, want je hebt broederschappen vanaf het begin al nodig, al is het maar om events te kunnen afronden (waarvan we er 2 per maand hebben). En ook om aan de juiste goederen te raken, mijn ervaring leert me dat er in lokale buurt altijd een overschot is aan je eigen bonusgoederen, en een tekort aan al de rest, en enkel broederschap kan dat doorbreken.
 
Ik heb mijn stem uitgebracht in de vorm van een JA.

Maar, ik speel samen met mijn 2 familieleden, en wij zijn maar met zn drieën in een BS.
wij spelen dit gewoon voor ons plezier, en ja wij zijn echt van het "geen euro in het spel" principe.
Maar om gelijk in hfds 1 al het onderzoek te laten doen is denk ik te snel. Ik zie heel vaak mensen om mij heen die zeker een weer of 2 spelen en dan in een keer klaar zijn, zeker nu de app al een tijd bestaat.
Ik denk dat je het juist iets later kunt plaatsen want zo krijgt een BS namelijk ook veel inactieve leden. En staat een BS snel stil. Dat zou ook weer jammer zijn als je je BS wilt vullen met actieve spelers.

Verder, goed punt idd om de spelers te behouden, ik pleit ook wel een beetje voor een snellere afwikkeling voor inactieve spelers. ik heb er 28 om mij heen, en er zijn er daar van misschien maar 4 actief. Want daar zie ik dagelijks de veranderingen wel, of de burenhulp.

Verder, het is een spel, daar zou je plezier in moeten hebben en niet een heel kruisverhoor moeten krijgen als je bij een BS wilt komen.
Ben benieuwd wat ze hier mee gaan doen. Good Luck.
 
Het is een goed idee om (al was het voor korte periode mocht je dat zo willen) lid te worden van een broederschap, zodat je dingen van elkaar oppikt, tips en hulp kan uitwisselen, en handel kan drijven. Als je op die manier meer aspecten van Elvenar leert kennen is de kans groter dat je alles uit het spel haalt wat erin zit, dus een beetje aanmoediging om die stap te zetten lijkt me een verbetering. Ik stem dus nog steeds voor.
 
Ben een beetje bang dat we al onze tijd en energie stoppen in een groot aantal spelers dat eens ze in de techtree die opdracht krijgen ons bedanken voor de bewezen diensten! Nieuwe spelers wegwijs maken doe ik met plezier (maar niet aan de lopende band) zou het dan wel appreciëren dat ze ook in onze bs blijven i.p.v. allemaal zelf één te gaan oprichten!
 
Sommige spelers kunnen het nergens vinden en die kun je sowieso niet behouden, en het draait echt niet alleen maar om de aartsmagiër in een broederschap, als je je echo alleen maar wil strelen omdat je denkt dat je de beste of de grootste bent dan weet je zeker dat je broederschap naar de bliksem helpt, als aartsmagier ben je ook gewoon lid van een broederschap ,je bent eigenlijk de voorzitter van de club en je zorgt dat alle neuzen dezelfde kant op staan en je probeert je gildeleden te motiveren om doelen te halen. Dan kan AJAX ook wel stoppen met de jeugdopleiding want stel je voor dat al die jonge spelers naar grotere clubs gaan en de club bedanken voor de bewezen diensten.
Zo mee eens en zeker als je sommige van de BS regels leest waarin staat dat je verplicht bent om de Aartsmagier per week tenminste X aantal kp's te doneren om zijn "grandeur" te onderstrepen is er iets heftig fout met die leiding want degene die zich bij die mensen aangetrokken voelen worden letterlijke het lijdend voorwerp.
 
@RenatoUno Bedankt voor je antwoorden! Ik ben het in principe helemaal eens dat er naar wegen gezocht moet worden om mensen aan de gang te laten blijven. Van mij mag er nog veel meer verplicht worden haha, maar ik heb makkelijk praten, ik ben ver genoeg om er geen last van te hebben! :))

Mij bekroop alleen even het gevoel hoe ik het zou vinden als ik hier net begonnen was, ik denk dat ik heel hard weggelopen was van al die authoriteit. En dat willen wij eigenlijk ook, maar er is een klein probleempje, ik heb zoals zo velen voor een tientje diamanten gekocht. Dus in plaats van weggaan blijf ik hier als beginneling eeuwig staan tot groot ongenoegen van elvenaren die wél spelen.

Ik denk eigenlijk dat een beter verwijdersysteem van Inno zelf een veel groter effect zou hebben. Of een buitenveld waar iedereen die zijn stadhuis te lang in de bouw heeft staan en niet inlogt naar toe gebracht wordt.
Inderdaad zet ze allen lekker bij elkaar! Kunnen ze samen een winterslaapje houden!
 
Laat al die beginners ergens samen op de kaart samenhokken, als ze X-aantal punten hebben dan verhuizen naar de actieve wereld, probleem opgelost! ;-)
 
@MercifulTerry : ik denk dat dat al voorgesteld is in het kader van het aanpakken van dorpjes die direct na de start niet meer bespeeld worden, voorstel waar voor zover ik me herinner niet echt iets mee gebeurde, misschien eens proberen als voorstel op zich, sowieso moet dat via 'suggesties en ideeën', met een omschrijving wat je ermee wil verbeteren, en vermelding van mogelijke nadelen (zie 'werkwijze' onder 'suggesties en ideeën' op dit forum).
 
Ik ben in april begonnen en heb gelijk mijn eigen broederschap opgericht waarop ik reuze trots ben! (de bs wel te verstaan).

dan ben je bij de weinige gelukkige die dan nog aanwezig is , en dan zou je toch begrijpen dat dit echt geen slecht idee .
je hebt er dan toch al veel zien starten en stoppen ?
 

DeletedUser

Guest
Natuurlijk ook JA gestemd.

Omdat er op mijn wereldkaart steeds opnieuw startende spelers bijkomen en weer verdwijnen. Deze beginnende spelers richten direct een eigen bs op, blijven daar alleen in zitten en verdwijnen weer na een korte tijd. Ik het begin heb ik deze starters nog wel eens een mailtje gestuurd met wat tips en trucs. Sommige ook geholpen met het vinden van een bs. Maar de wisseling van startende buren gaat ondertussen zo snel dat dit niet meer bij te houden is.

Daarom blijf ik het een heel goed idee vinden om het aartsmagierschap pas in begin hoofdstuk IV te laten komen. Eerst het spel in een bestaand broederschap een beetje onder de knie krijgen, dan pas de gelegenheid om een eigen bs op te richten en andere spelers in te wijden in het spel.

Ik begrijp de weerstand ook niet zo goed. Bij alle andere (browser) games die ik het uitgeprobeerd werkt het zoals in dit idee.
Eerst een paar quests doen voordat je lid van een bs/gilde/coöp kunt worden. Evenals verder gevorderd zijn in het spel voordat je een eigen bs/gilde/coöp kunt oprichten.
 
Bovenaan