• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> broederschap in onderzoekboom

broederschap in onderzoekboom

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 45 81,8%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 10 18,2%

  • Totaal aantal stemmers
    55
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Guest
Hallo allemaal, op de NL server zijn nu 3345 broederschappen, zeker 2500 daarvan zijn inactief en worden bestuurd door newbies die nog geen enkele kennis vergaard hebben over het spel.
Zou het niet wijs zijn om vanaf hoofdstuk 6 of 7 een onderzoek toe te voegen “Richt zelf een broederschap op” dan wordt het in
broederschap land aardig actiever en worden spelers ook beter geholpen door spelers met ervaring, zo krijgen de newbies een betere start en blijven ze misschien ook langer spelen en heb je veel minder spookstadjes.

Eventueel ook nog een opdracht die je kan weigeren toevoegen bij hoofdstuk 1 "sluit je aan bij een Broederschap"


vr.gr. Vonkentrekker

In het uitgewerkte idee, heb ik twee onderzoeken toegevoegd aan de onderzoekboom van Elvenar.

Te weten Word lid van een broederschap en de laatste verkrijg aartsmagiërschapsrechten.

Ik heb opdrachten zo goed als mogelijk in de boom proberen te plaatsen.


Het doel van dit alles is om beginnende spelers die net in hun stadje zijn begonnen, om de valkuilen eruit te halen en dat ze de bomen in het elvenarenbos kunnen overzien en dat hun stadje niet verandert in een spookstad na 1 week met een bijbehorende broederschap zonder activiteit.

Op school gaan we immers ook niet ineens van groep 4 naar groep 8, door beginnende spelers ervaring te laten op doen in bestaande broederschappen, en om lid te worden van het forum voorkom je dat ze het wiel helemaal zelf moeten uitvinden.

Het laatste onderzoek verkrijg aartsmagiërschapsrechten heb ik in de derde rij van de onderzoekboom geplaats met het idee dat de spelers daar al enige kennis hebben vergaard en op eigen benen kunnen staan en dan eventueel een eigen broederschap kunnen op richten als ze denken dat ze die capaciteiten hebben.

Tevens kan het misschien meewerken om tegen te gaan dat pushaccounts niet gelijk een broederschap kunnen oprichten.

Voor alle bestaande broederschappen in het elvenarenbos zou dan een generaal pardon moeten gelden, maar na het ontbinden van een broederschap moeten dan wel alsnog de opdrachten worden gedaan om weer een nieuwe broederschap te starten.

techtree hoofdstuk 1 zonder forum en wiki.jpg


techtree hoofdstuk 4.jpg


*bijgevoegde bestand is een oude afbeelding vervangen met de eerste afbeelding*
 

Bijlagen

  • techtree hoofdstuk 1.jpg
    techtree hoofdstuk 1.jpg
    496,1 KB · Weergaven: 136
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1796

Guest
Hoofdstuk 6 of 7 is wel een beetje te ver weg dan zit je al in de gasttraten, ik zou het voor die tijd dan al doen.
En de weigerbare is niet te doen want als je al in een bs zit dan blijf je die alsnog krijgen.
 

DeletedUser2349

Guest
Die "een-mans-broederschappen" zijn idd een beetje sneu. Een hele hoop zijn ook aangemaakt door spelers die gestopt zijn of iig tekenen vertonen van chronische inactiviteit. Ik snap het punt van @Vonkentrekker om te voorkomen dat beginnende spelers in hun zelf gemaakte bs gaan zitten met een veelal uitzichtloze kans op aansluiting van andere spelers. Deze moeten dan ook gestimuleerd worden om zich aan te sluiten bij een al bestaande broederschap.

Ik wil bij deze dan ook pleiten dat er in het eerste hoofdstuk een weigerbare opdracht wordt toegevoegd om de beginnende speler de opdracht te geven om te solliciteren bij een bs; bijvoorbeeld nadat het handelsgebouw gebouwd is. Dit om de beginnende speler te stimuleren zich aan te sluiten bij een al bestaande bs. En weigerbaar omdat niemand natuurlijk verplicht dient te worden om te solliciteren bij een broederschap.

Het idee van @Vonkentrekker dat een speler pas in een later stadium zelf een broederschap kan oprichten vind ik prima, maar hoofdstuk 6 of 7 lijkt mij idd een beetje laat / ver weg, zoals @Priscil hierboven al zei. Hoofdstuk 4 of 5 lijkt mij een betere optie, bijvoorbeeld met een extra tech: "aartsmagiër". :D
 
deze heb ik ooit al eens gemeld er is daar verder niks mee gebeurd :confused:

wat mij al is opgevallen is dat nieuwe spelers nogal zeer vlug een eigen bs opstarten. en een week later zijn deze dan 99% van de gevallen reeds niet meer actief. het is waarschijnlijk daardoor dat er heel veel bij zijn die afhaken, ze blijven alleen en is niet echt motiverend .

mijn voorstel :

1 : laat beginners niet echt deze keuze maken , neem het op in de onderzoeksboom en dit vanaf hoofdstuk 3

2 : en laat ze zelfs in hoofdstuk 2 verplicht aansluiten bij een bs , deze leden nemen nieuwe leden graag onder hun vleugels en brengen ze zo op de goeie weg van het spel .

3 : van zodra zij niet meer actief zijn in een bs worden ze daar toch ontbonden, en dan is het voor de ontwikkelaars misschien gemakkelijker om zo gestopte spelers naar de buitenrand te verplaatsen.
en heeft zo iedereen actiefe buren.

4 : en zet solospelers die zich niet willen aansluiten bij een bs bij actiefe spelers die hebben echt wel behoefte aan goei buren

het kan nog beter natuurlijk en is één van de mogelijkheden die kunnen toegepast worden. laat ons hopen dat er uiteindelijk iets mee gedaan word
 
Hoofdstuk 6 of 7 is wel een beetje te ver weg dan zit je al in de gasttraten, ik zou het voor die tijd dan al doen.
En de weigerbare is niet te doen want als je al in een bs zit dan blijf je die alsnog krijgen.

Hfst 2 of 3 lijkt me een aardige plek als je dit zou willen doen (moet er nog over nadenken)

En als de opdracht veranderd wordt in "wees lid van een broederschap" kun je die makkelijk vaker als cadeautje krijgen ;)
 

DeletedUser

Guest
@Vonkentrekker Goed idee, en mooi uitgewerkt :)
Misschien dat de "Word lid van het forum" en "Bezoek de Wiki" ook als een niet-weigerbare quest zouden kunnen komen. Dat kost het geen kptjes, en zouden de spelers er zelfs nog een kleine beloning voor kunnen krijgen :D

Het onderzoek "Verkrijg aartsmagierrechten" in Hoofdstuk IV vind ik een top-idee. Dit zou echt de wildgroei van 1-speler bsjes zonder enige spelervaring kunnen voorkomen.
 
@Vonkentrekker Goed idee, en mooi uitgewerkt :)
Misschien dat de "Word lid van het forum" en "Bezoek de Wiki" ook als een niet-weigerbare quest zouden kunnen komen. Dat kost het geen kptjes, en zouden de spelers er zelfs nog een kleine beloning voor kunnen krijgen :D

Het onderzoek "Verkrijg aartsmagierrechten" in Hoofdstuk IV vind ik een top-idee. Dit zou echt de wildgroei van 1-speler bsjes zonder enige spelervaring kunnen voorkomen.
Helemaal mee eens om bepaalde delen niet echt vrijwillig te laten zijn. Deze wijze blijven de serieuze spelers idd beter hangen en zijn we mogelijk verlost van spooksteden en BS'en en scheelt INNO in hun werk om stilstaande accounts te verwijderen en nieuwe goudputten te creeëren.
Hoop dat dit idee onverkort wordt overgenomen
 
Inderdaad mooi: meer info en begeleiding en daardoor waarschijnlijk minder uitval van beginnende spelers. Mooi uitgewerkt ook. 1 klein detail nog wel: je kan inderdaad bugs melden via het forum, en dan kan support daar mee aan de slag. Rechtstreeks een support ticket aanmaken doe je echter niet op forum, tenminste het wordt hier niet zo benoemd, in-game wel, dus om verwarring te vermijden misschien eerder 'bugs/fouten melden' gebruiken in die omschrijving.

Ik zou hierop stemmen i.p.v. op het vorige voorstel, dat minder breed ging om één en ander te verbeteren.

P.S. Solo-spelers (die zijn er ook nog) gaan het wel minder leuk vinden dat de aartsmagiërrechten zo ver weg in de boom zitten.
 

DeletedUser1427

Guest
In overleg met @Vonkentrekker en een goed gekeurde werkwijze is besloten om dit idee gereed te maken voor een stemming. Omdat de vakantie periode eraan zit te komen en in overleg met @Vonkentrekker lijkt het ons verstandig om deze stemming pas te houden begin Januari 2018.

Wij horen uiteraard graag wat je vindt van dit idee en of je tips/tops hebt die toegevoegd kunnen worden voor dit idee.
 

DeletedUser1796

Guest
Ik heb twee vragen en een opmerking
1. waarom moet je lid worden van het Forum?
2. moeten we dan allemaal terug om die onderzoeken te doen?
Ik zou word lid van een broederschap iets verder in dat hoofdstuk doen, je hebt de eerste onderzoeken al heel snel gedaan en anders krijg je dat er veel mensen te snel in een bs gaan.
 

DeletedUser1427

Guest
Ik heb twee vragen...
1. waarom moet je lid worden van het Forum?
2. moeten we dan allemaal terug om die onderzoeken te doen?

In dit geval, als er een nieuw onderzoek wordt toegevoegd zal dit inderdaad een verplicht onderzoek worden. Spelers voorbij dit punt zouden dan inderdaad deze onderzoeken moeten voltooien. Het punt van het forum heb ik inderdaad ook voor gelegd aan @Vonkentrekker, in dit geval is het forum een platform die vraagt om een aparte registratie en zal dat onderzoek niet toegevoegd worden aan de onderzoeksboom omdat progressie van het spelaccount niet geregistreerd wordt op het forum is dit wellicht teveel verandering ook. Bedankt voor je vraag @Priscil, wellicht heeft @Vonkentrekker hier nog iets aan toe te voegen :)
 

DeletedUser

Guest
Ik heb twee vragen en een opmerking
1. waarom moet je lid worden van het Forum?
2. moeten we dan allemaal terug om die onderzoeken te doen?
Ik zou word lid van een broederschap iets verder in dat hoofdstuk doen, je hebt de eerste onderzoeken al heel snel gedaan en anders krijg je dat er veel mensen te snel in een bs gaan.

1) Het forum geeft je actuele informatie over upgrades, veranderingen in het spel (balancing bijv.), en over geconstateerde bugs.
Je kunt natuurlijk ook alleen lezen, maar als je geen lid bent kun je niets zelfs plaatsen en ook vaak geen afbeeldingen zien.
Lid wordt van het forum kun je ook meehelpen met feedback geven, en bugs melden. Dit laatste lijkt mij best belangrijk. Hoe meer spelers actief op het forum zijn, hoe sneller informatie over bugs doorgegeven kan worden. Een bug die bij iedereen in het spel zit, is daardoor sneller bekend en dit zou support ook enorm ontlasten. Voorkomt een enorme berg aan support tickets over dezelfde bug die de mods helaas ook niet op kunnen lossen. ;)

2. De voorgestelde onderzoeken kosten maar een paar kennispuntjes. Het zou eentueel nog minder kunnen dan Vonkentrekker als voorbeeld heeft genomen.
Het onderzoek voor "aartsmagierschap" is trouwens facultatief, dus dat zou je over kunnen slaan als je toch geen aartsmagier wilt worden.
 
Denk een goed gebruik weten te maken van de WiKi al veel problemen bij menig speler zou wegnemen. Een tutorial (rondleiding dus) zou misschien daar een goede optie zijn als je dat punt in je techtree bereikt en daar dus voor een eerste keer komt. Ook dat zou voor support veel druk wegnemen van aangemaakte tickets die simpel na te lezen zijn.
Dus mij persoonlijk gevraagd vind ik Wiki mogelijk nog belangrijker dan Forum dus zou een verplicht onderdeel moeten zijn. Lid worden van het Forum is iets anders dan je weg weten op het Forum om in de spaghetti van onderwerpen je info te vinden. Lid worden op Forum biedt alleen de extra mogelijkheid je vragen aan een breed publiek voor te leggen en er ook ideeën aan toe te voegen.
En @Didi1 m.b.t. Aartsmagiër. Oke geen aartsmagier maar dan ook geen BS kunnen oprichten dus, ook niet voor de kloosterlingen ;)
 

DeletedUser1570

Guest
Ik snap iets niet. "wordt lid van een broederschap/verkrijg aartsmagierschapsrechten".

Houdt dat in dat ik er voor zorg bij een broederschap toegelaten te worden en dan proberen de aartsmagier, die in elke BS is zien weg te krijgen zo gauw ik bij die opdracht/onderzoek ben?

En zo niet, als ik dus op een gegeven moment zo ver ben, dat ik aartsmagierschapsrechten moet hebben, dan begin ik mijn eigen BS en verlaat de BS waar ik net bij ben?

En wat gebeurt er eigenlijk als ik mij meteen weer afmeld bij die BS, zo gauw ik verder ben in de boom?

Ik vind het onderzoeken van de wiki een prima idee, maar de rest lijkt me een beetje hoog bemoeizucht gehalte te hebben? Begrijp me goed, ik ben met veel plezier lid van dit forum en ik zit in een BS en ben magier, vind ik allemaal leuk.

Maar om dat nu verplicht aan iemand op te dringen? Ik weet het niet.
 
@anneke2016
Heel veel vragen, zal proberen ze te beantwoorden.
1e stelling klopt niet zoals je hem stelt, het is niet zo dat je gaat azen op een andere Aartsmagiër, en als je een BS verlaat dan ben je dus alleen en kan je geen BS oprichten tenzij je dat deel van het onderzoek gedaan hebt. Dit voorkomt wildgroei maar zorgt ook voor enige basale kennis van het spel alvorens weer een uit 13 uit het dozijn BS'en op te richten.
Dus stap je op elk willekeurig moment uit een BS sta je moederziel alleen in de Elvenar wereld en breng je de moed op Aarstmagiër te onderzoeken dan kan je je kunsten als leider tonen door zelf een BS op te richten.
Bemoeizucht ben ik het wel iets mee eens maar ook dat is uitsluitend om de eendagsvliegen snel in de gaten te hebben en daardoor meer enthousiaste spelers te krijgen binnen de broederschappen.
En laatste vraag als het niet anders was wist je niet beter
 

DeletedUser990

Guest
Waarom zou ik aartsmagiers rechten moeten verkrijgen ?
Waar krijg je de magier- ambassadeursrechten? Toch gewoon in je BS.?
Dan moet je elke BS instructies geven wanneer iemand wat wordt.
 
@marjan de 1e
deze functies die je benoemd zijn voorbehouden aan de aartsmagiër om te verdelen, daar is hij leider voor.
Als hij vindt dat de persoon die post moet hebben ga ik ervan uit dat hij of zij dat doet met de motivatie dat die persoon hem bij kan staan in het georganiseerd houden van de BS of met andere woorden de "promovendi" hebben zich in het spel bewezen dat ze goed zijn.
 
Bovenaan