• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> blauwdruk

blauwdruk

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 33 80,5%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 8 19,5%

  • Totaal aantal stemmers
    41
  • Enquête gesloten .
de nummer 2 had 5022 punten en zit pas in dwergen hfd dus voor iedereen mogelijk

@Didi1
Kwa tijd refereer ik naar autocombat / afkopen. op mijn telefoon (erg traag) rond ik +- 15 provincies af in een kwartier pauze.
op een pc doe ik met een beetje doorklikken een paar minuten over. daarnaast weet ik wel wat ik moet inzetten dus ik kan behoorlijk snel alles wegklikken dat maakt me mischien wat sneller tov spelers die aan het zoeken zijn wat ze moeten inzetten.
Echter als je er veel tijd aan hebt besteed dan heb je heel veel manueel gevochten. deze ronde heb ik dat in de latere provincies ook wat gedaan om wat dure afkopers te besparen. maar nooit meer dan een handvol gevechten per ronde.

Een gevecht kost me ongeveer 1 a 2 minuten per gevecht (manueel) met animaties op snel gezet (>>> ipv > hier win je heel veel tijd mee)

Je zal een beetje balans moeten vinden tussen autocombat, (semi)manueel en afkopen

@stan2002
Tijd om iets meer dan 4 fabrieken te bezitten ;) al kan dit ook aan de speeltijd liggen die je te besteden hebt, ikzelf ben redelijk actief dus mijn fabrieken produceren relatief veel (waarde +- 6 a 7 3 uurs producties per dag) als je bv maar 2 inlogmomenten per dag hebt wordt het een stuk lastiger.

Al kan je met precies goed inloggen 5 producties per dag halen (als je thuiskomt 3 uurs, ruim voor slapen gaan 9 uurs, en voor werken 9 uurs)
dit is het meest efficient met zo min mogelijk speeltijd.

@lord daniel
Deze speler blijkt elke 3 weken volle bak te gaan en gooit er dan voor 3 weken goederen / troepen tegenaan, Dwergen lijkt zoizo samen met hoofdstuk 3 balansproblemen te hebben, het valt me op dat ik elke week dwergen / feeen spelers heel hoog / bovenaan zie staan. dit heeft waarschijnlijk te maken met dat de troepenuitbreiding erboven gruwelijk hard aantikken en daarmee de kosten voor toernooi flink opjager terwijl de productie van goederen en troepen niet even snel meestijgen.

@Aiki
Afkopen is een onderdeel van het systeem en ik zie niet in waarom dit niet spelen zou zijn. er staat nergens dat je moet vechten.
Ook autocombat kan heel erg snel zijn als je er een beetje bedreven in bent.

Als hint voor de autocombatters.

Speel zoveel mogelijk met 5 dezelfde troepen. als je er iets insteekt dan is dit meestal een golem/strategist of een archer/jager/cerberus (cerberus AI wordt aangepast binnenkort waardoor deze weer bruikbaar wordt is nu hopeloos valt de verkeerde troepen aan)

Bij meer dan 2 anti eenheden altijd afkopen, scheelt je heel veel troepen

Anti eenheden zijn de troepen die contraproductief zijn tegen je basis gevechtseenheid, voorbeeld op basis van afgelopen toernooi: Je voornaamste tegenstanders waren zware melee, en magiers deze zijn beide zwak tegen lichte afstandseenheden.
De anti eenheid was afgelopen toernooi de dief, deze is sterk tegen je lichte aftsandseenheden eenheden.

Elk toernooi bestaat zo uit 2 basiseenheden en 1 anti eenheid.

Vind de limiet van je troepen, afhankelijk van de sterkte van je troepen en de ronde kan je alle 1ster, 2ster of 3 ster tegenstanders bevechten.
als voorbeeld mijn archers afgelopen toernooi(hoge naalden en elf dus zeer sterk) waren sterk genoeg om 1 anti eenheid te handelen op 1,2 en 3 sterren in ronde 1 2 en 3, vanaf ronde 4 beginnen de verliezen tegen 3 ster dieven behoorlijk op te lopen tot onmogelijk. ik kies dan ook alleen de dure afkopers uit om te vechten, en voor de rest ga ik cherrypicken (pak de hele makkelijke gevechten eruit zonder anti eenheid)

Hopelijk maken deze paar tips het een stuk sneller en makkelijker om wekelijks goed te presteren.
iig. veel toernooiplezier in de toekomst.
 

DeletedUser2114

Guest
@stan2002
Tijd om iets meer dan 4 fabrieken te bezitten ;) al kan dit ook aan de speeltijd liggen die je te besteden hebt, ikzelf ben redelijk actief dus mijn fabrieken produceren relatief veel (waarde +- 6 a 7 3 uurs producties per dag) als je bv maar 2 inlogmomenten per dag hebt wordt het een stuk lastiger.

Al kan je met precies goed inloggen 5 producties per dag halen (als je thuiskomt 3 uurs, ruim voor slapen gaan 9 uurs, en voor werken 9 uurs)
dit is het meest efficient met zo min mogelijk speeltijd.
Meer fabrieken heb ik de plek nog niet voor en ze vaker op 3 uur zetten, kan ook niet door school en 2 hobby's waarvoor ik in totaal 9x per week voor weg moet(soms dus meerdere dingen op een dag en school)... Ik zet ze nu elke dag 2x op 9 uur en 1x op 3 uur op een schooldag, meer lukt me echt niet :( Maar ik vind het goed genoeg gaan zo, ik ga sowieso als mijn bonussen vol zijn amper toernooien doen, school wordt ook drukker en dat mag er niet onder lijden.

En die tips had ik zelf ook al uitgevonden, dus daarop valt ook niet veel meer te winnen. Al had ik mijn kazerne wel heel weinig draaien waardoor mijn troepenvoorraad snel op was, dat ga ik wel anders doen.
 

DeletedUser472

Guest
Een gevecht kost me ongeveer 1 a 2 minuten per gevecht (manueel) met animaties op snel gezet (>>> ipv > hier win je heel veel tijd mee)

kan dit (heb geen idee namelijk doe nooit manueel)
Al kan je met precies goed inloggen 5 producties per dag halen (als je thuiskomt 3 uurs, ruim voor slapen gaan 9 uurs, en voor werken 9 uurs)
dit is het meest efficient met zo min mogelijk speeltijd.

dit is precies mijn productie werkt prima
 

DeletedUser1427

Guest
Dit idee komt in aanmerking voor een poll, dit topic wordt verplaatst naar de stemmingen.
 
voorstel om het toch mogelijk te maken om blauwdrukken te behalen ,
( voor de iets kleinere spelers en bs)

zou het een oplossing kunnen zijn om de blauwdrukken ook in stukken te behalen , zoals met de runescherven.
het zou ook een motivatie kunnen zijn om de niet actieve toernooi speler toch nog te motiveren , dan zou het voor iedereen veel aangenamer zijn.


goed nieuws , vertel het rond en begin iedereen maar warm te maken om te komen stemmen . dit idee heeft groen licht gekregen en de stemming zal van start gaan op 6 maart en zal 14 dagen duren .
 

DeletedUser1427

Guest
Dit idee is reeds verplaatst naar de stemmingen, een poll wordt gestart op 06-03 om 12:00 uur. Deze poll duurt 2 weken en zal eindigen op 20-03 om 11:00 uur.
 

DeletedUser1427

Guest
Een poll is zojuist gestart voor dit idee, succes met het stemmen op dit idee!.
 
Nee gestemd,

De reden is dat je hiermee de totale uitdaging haalt uit het toernooi voor welke gilde dan ook.
dan gaan gildes gewoon snel 1-2-3 hup voor de 6 kistjes voor veel gilden in 2-3 ronden (icm de 5 KP in de tweede ronde) die voor de meeste gildes geen energie kost en dan snel toernooi te vergeten.
Maximaal resultaat, minimale energie.

Juist die laatste paar kistjes zijn moeilijk en dat deel gooi je meteen weg. dit geeft de blauwdruk ook zijn waarde.

Ik zie meer in een andere manier om een blauwdruk te halen, mogelijk een ander spelelement, een terugkerende extreem langdurige queeste bijvoorbeeld.
Iets dat wel haalbaar is voor de gemiddelde speler maar wel flink wat tijd en moeite kost om de waarde van het blauwdruk te behouden en als je die dan hebt ook echt een vorm van tevredenheid geeft dat je hem ook hebt gehaald.

Probeer eens met ideeen te komen die ipv hoe kan ik iets makkelijk(er) (ver)krijgen naar hoe kan ik heb op een andere manier verdienen die ook leuk is.
Bedenk daarbij dat innogames aan de blauwdruk een "diawaarde" heeft gekoppelt (hun woorden) en dat voor hen belangrijk is dat iedereen ze dus niet even makkelijk binnenharkt.

Dat betekent dus niet dat je ze niet zou kunnen verdienen op een andere manier dan toernooi, maar dat het wel belangrijk voor hen is dat hun verdienmodel verbeterd en niet verdwijnt

in mijn voorbeeld van bv een langdurige queeste (bv 4-6 weken) kan je ze wel verdienen, waardoor je geneigd bent dia gebouwen te kopen, maar dan wel zo traag dat je in de toekomst mogelijk toch die paar dia's neertelt om het verschil tussen de blauwdrukken die je hebt en je aantal gebouwen te compenseren.

Een dergelijk idee zou zeer interessant zijn voor innogames, en geeft jouw weer iets leuks om te doen waardoor het spelletje leuker wordt.
 
Om het idee tebehouden, wat wel mogelijk zou kunnen is 1 scherf per toernooideelname.
Dus niet in stukken (als in deelkistjes/punten) maar wel een blauwdruk per 10 weken.

Zeer traag maar wel haalbaar voor iedereen. en tast innogames verdienmodel niet aan.
 

DeletedUser1427

Guest
De poll voor dit idee is zojuist tot een einde gekomen. Er zijn voldoende spelers die hebben gestemd, de poll heeft een duidelijke meerderheid van 80% + bereikt, dit houdt in dat dit idee wordt doorgegeven.
 
Bovenaan