• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> blauwdruk

blauwdruk

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 33 80,5%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 8 19,5%

  • Totaal aantal stemmers
    41
  • Enquête gesloten .

DeletedUser

Guest
Eigenlijk zijn die blauwdrukken vooral interessant voor beginnende spelers. Die kunnen nog zo'n Magisch Huis/Werkplaats kopen voor zo'n 300 diamantjes. En daarna uppen met de blauwdrukken.
Toen die dingen geïntroduceerd werden zou het voor mij al 1400 diamanten kosten. En ik heb op de beta gelezen dat ze binnenkort nog duurder gaan worden. Als dat met zelfde prijsstijging gaat als met de premium uitbreidingen, zal mijn stadje zeker nooit "verrijkt" worden met Magische huizen/werkplaatsen :rolleyes:.
 
Het was bij het kopen van de magisch woongebouwen of werkplaatsen helemaal niet duidelijk dat je die alleen kon uppen met een blauwdruk. Als ze dat ter verduidelijking er nou eens bij hadden gezet, dan hadden er waarschijnlijk minder mensen gezeurd, waaronder ikzelf. Ik vind ze super mooi hoor, maar die blauwdruk zorgt er wel weer voor dat ze alleen met dia's ook weer te uppen zijn. Met de BS komen wij tijdens het toernooi echt niet aan het laatste kistje, en wij zijn niet bepaald een slechte BS. Die vergelijking met de kadet en de bmw vind ik ongepast. Het is waar je je zelf prettig bij voelt, ik rij liever in een schitterende Kadet, dan in zo'n overgewaardeerde Bmw. Maar ja even terug te komen op de blauwdruk, ikhoop dat er nieuwe mogelijkheden komen om ze te bemachtigen. Misschien kopen met munten of goederen? :)
 

DeletedUser234

Guest
Voorlopig -1, want we komen al best ver en dan doet niet eens iedereen mee en zijn we er nog lang niet vol voor gegaan. Pas na een serieuze poging, zal ik mijn definitieve mening kunnen geven, maar we hebben amper de tijd gehad om het serieus te kunnen proberen.

Mijn definitieve mening: -1

Wij hebben net namelijk met onze bs, ruim voor tijd de 10de kist geopend. Dus makkelijk haalbaar! :)
 
Mijn definitieve mening: -1

Wij hebben net namelijk met onze bs, ruim voor tijd de 10de kist geopend. Dus makkelijk haalbaar! :)
Alvast proficiat!

Het was me ook al opgevallen dat jullie er voor gingen deze week, ik zag veel spelers van je BS hoog staan in de ranking.
Wij zitten ondertussen ook al aan blauwdruk 6, nu maar hopen dat we er binnenkort iets mee gaan kunnen doen, want nu staan die te maar stof te vergaren in onze onzichtbare inventaris :)
 

DeletedUser1427

Guest
Mijn definitieve mening: -1

Wij hebben net namelijk met onze bs, ruim voor tijd de 10de kist geopend. Dus makkelijk haalbaar! :)

Ook proficiat van mij ;)

Alvast proficiat!

Het was me ook al opgevallen dat jullie er voor gingen deze week, ik zag veel spelers van je BS hoog staan in de ranking.
Wij zitten ondertussen ook al aan blauwdruk 6, nu maar hopen dat we er binnenkort iets mee gaan kunnen doen, want nu staan die te maar stof te vergaren in onze onzichtbare inventaris :)

Dan maar gauw iemand vinden die de blauwdrukken gaat afstoffen hihi :p heb je wel brandverzekering voor die onzichtbare inventaris :p
 

DeletedUser234

Guest
Dank voor de feli's! :)

Het was ons niet eens om de blauwdruk te doen, maar gewoon om iets samen te doen als bs, kijken hoe ver je kan komen door allemaal een steentje bij te dragen. En het was leuk om samen voor te bereiden, na te denken over tactiek, spanning vooraf, vol er tegenaan als het begint en hopend dat je het gaat halen en dan het halen, met zijn allen, dat is gewoon tof! :)

Daarom hoop ik dat er ooit ook bs vs bs wedstrijden komen, en dan niet met vechten, maar met een lijst van missies, die je samen als bs moet voldoen. Dat je dan als bs een andere bs uit kan dagen en die de uitdaging aangaat als ze willen of niet. Beiden bs-en krijgen zelfde lijst met missies en wie als eerste klaar is ermee, die wint. Weer zo'n toekomstdroom :)
 

DeletedUser234

Guest
Oké hier de uitleg van hoe we het hebben gedaan.

1. gekeken naar onze leden, hoeveel mens/elf
2. toernooi uitgekozen dat voor ons haalbaar was
3. specifiek voor dat toernooi troepen gaan trainen en gs gaan sparen
4. na aantal weken voorbereiding vol er tegenaan gegaan

We begonnen met de gedachte dat het theoretisch haalbaar moest zijn, maar met toch wel twijfel of het ook echt zou lukken en eindigen we straks zelfs met veel meer punten dan nodig waren.
 
Oké hier de uitleg van hoe we het hebben gedaan.

1. gekeken naar onze leden, hoeveel mens/elf
2. toernooi uitgekozen dat voor ons haalbaar was
3. specifiek voor dat toernooi troepen gaan trainen en gs gaan sparen
4. na aantal weken voorbereiding vol er tegenaan gegaan

We begonnen met de gedachte dat het theoretisch haalbaar moest zijn, maar met toch wel twijfel of het ook echt zou lukken en eindigen we straks zelfs met veel meer punten dan nodig waren.
Zo zijn wij ook begonnen, bij het kristaltoernooi. De week erna dan een kleine pauze om terug op sterkte te komen (sommigen waren voluit gegaan met troepen en stonden helemaal droog). Maar aangezien we nu wisten hoe het moest, lukte het ons nadien om elke week het 10de kistje te halen. Succes is een goede motivator, dus ik ben er vrij zeker van dat je het vanaf nu regelmatig (of altijd) gaat halen
 

DeletedUser234

Guest
Een week pauze om op sterkte te komen? Wij hebben een toernooicirkel rond gespaard, 8 provincies dus, om aan 9de mee te doen.
 
Een week pauze om op sterkte te komen? Wij hebben een toernooicirkel rond gespaard, 8 provincies dus, om aan 9de mee te doen.

Ik weet het niet, jullie hadden nog een ruime overschot en ik vermoed dat er velen gestopt zijn zodra het 10dee kistje binnen was?
Ik vond dit ook niet zo'n simpel toernooi deze week dus het zou me niet verbazen dat je het volgende week terug haalt, nu jullie allemaal de smaak te pakken hebben.

Trouwens een record aantal broederschappen hebben de blauwdruk gehaald deze week, terwijl het tot nu toe altijd slechts 1 of 2 waren, zijn het er deze week 7.
Proficiat aan allen dus

1 57.341 (143,4%) Oranje Leeuwen
2 54.834 (137,1%) LOYALTY
3 52.680 (131,7%) LEGENS
4 49.656 (124,1%) YoBro
5 42.504 (106,3%) Vakbond Voor Hofnarren
6 41.852 (104,6%) Resolute
7 41.127 (102,8%) Het Grootse Rijk
8 33.791 (84,5%) Quotidie Auxilium
9 33.340 (83,4%) Arendyll's Elvenbank
 

DeletedUser472

Guest
1 57.341 (143,4%) Oranje Leeuwen
2 54.834 (137,1%) LOYALTY
3 52.680 (131,7%) LEGENS
4 49.656 (124,1%) YoBro
5 42.504 (106,3%) Vakbond Voor Hofnarren
6 41.852 (104,6%) Resolute
7 41.127 (102,8%) Het Grootse Rijk
8 33.791 (84,5%) Quotidie Auxilium
9 33.340 (83,4%) Arendyll's Elvenbank

gefeliciteerd iedereen wel leuk zon lijst met elke bs met aantal punten mag je vaker posten vind leuk om ook andere broederschappen te zien hoe goed ze doen
 
Dank voor de feli's! :)

Het was ons niet eens om de blauwdruk te doen, maar gewoon om iets samen te doen als bs, kijken hoe ver je kan komen door allemaal een steentje bij te dragen. En het was leuk om samen voor te bereiden, na te denken over tactiek, spanning vooraf, vol er tegenaan als het begint en hopend dat je het gaat halen en dan het halen, met zijn allen, dat is gewoon tof! :)

Daarom hoop ik dat er ooit ook bs vs bs wedstrijden komen, en dan niet met vechten, maar met een lijst van missies, die je samen als bs moet voldoen. Dat je dan als bs een andere bs uit kan dagen en die de uitdaging aangaat als ze willen of niet. Beiden bs-en krijgen zelfde lijst met missies en wie als eerste klaar is ermee, die wint. Weer zo'n toekomstdroom :)

Een dikke +1 wat mij betreft.
Dat zou het spel toch weer een nieuwe opkikker geven!
 
Laatst bewerkt:
Een week pauze om op sterkte te komen? Wij hebben een toernooicirkel rond gespaard, 8 provincies dus, om aan 9de mee te doen.

Alles hangt af van hoeveel spelers er meedoen, als het success ervoor zorgt dat (bijna) iedereen meedoet dat zijn die kistjes heel makkelijk te halen.
Daarom is succes een goede motivator. bij ons zagen we dat een deel dat nooit (serieus) meedeed ineens wel is mee gaan doen.

Ondertussen haalt ons "slechtste lid" 1128 punten dit oa omdat we vrijdag heel vroeg in de morgen al het 10de kistje hadden en het dus "niet meer nodig" was.

8 prov 5 ronden is voor elke speler in een "goede gilde" eenvoudig haalbaar. als iedereen meedoet haal je het als (elke volle 25 leden) gilde dan ook met 2 vingers in de neus.
En de tijd die het kost is ook verwaarloosbaar, 5 min per dag, als je dat al haalt? waarschijnlijk 1 of 2 zelfs.

Ik ben blij dat nu meer gilden het kistje hebben gehaald, en hoop ook dat ze dit vaker gaan doen. dan kunnen de critici eenvoudig weggehoond worden.

btw. zou graag zien dat de kistjes "resetten" na 10 kistjes en dat de volgende serie van 10 die 10% meer punten kost. hebben we weer een doel om naar toe te werken, 20 kistjes :D
 
gefeliciteerd iedereen wel leuk zon lijst met elke bs met aantal punten mag je vaker posten vind leuk om ook andere broederschappen te zien hoe goed ze doen

Helaas is dit manueel werk, je moet dus de ranglijst bekijken, kijken wie bij welke gilde hoort, inschatten welke gilden de beste scores hebben
Dan alle leden van de gilden opschrijven die potentieel hebben, en dan 1 voor 1 alle scores opzoeken en optellen.

Dit is de eerste keer dat er een flinke lijst is, maar ik kan me goed voorstellen dat als die zo elke week is, of nog groter wordt dat het wel erg op werk gaat lijken en de speler die dit voor ons optelt er de brui aan geeft.
Tenminste dat zou ik doen.
 
Bovenaan