• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> blauwdruk

blauwdruk

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 33 80,5%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 8 19,5%

  • Totaal aantal stemmers
    41
  • Enquête gesloten .
voorstel om het toch mogelijk te maken om blauwdrukken te behalen ,
( voor de iets kleinere spelers en bs)

zou het een oplossing kunnen zijn om de blauwdrukken ook in stukken te behalen , zoals met de runescherven.
het zou ook een motivatie kunnen zijn om de niet actieve toernooi speler toch nog te motiveren , dan zou het voor iedereen veel aangenamer zijn.


goed nieuws , vertel het rond en begin iedereen maar warm te maken om te komen stemmen . dit idee heeft groen licht gekregen en de stemming zal van start gaan op 6 maart en zal 14 dagen duren .
 
Laatst bewerkt:
Past wel in de bestaande Elvenar logica, ikzelf ben niet enthousiast over de scherven, dus wacht nog even af of ik hierin meega.
 

DeletedUser189

Guest
Nu kan ik ook wel met dure woorden gaan gooien maar houd het maar voor iedereen leesbaar zonder dat ze de dikke van dalen er bij moeten gaan halen.

Het schijnt dus de bedoeling te zijn dat we altijd maar mee eens stemmen en eigen mening mag niet !!

Dat is dan jammer want ik ga het hier echt niet mee eens zijn en ja wij willen een toernooi BS worden maar zijn nog lang niet zo ver en hebben toch door samenwerking het laatste kistje gehaald.
 
hier ook -1

Laat me uitleggen waarom:

Het blauwdruk is een hoofdprijs (ook duidelijk gecommuniceerd door innogames), iets om naar toe te werken als gilde, is het niet nu dan misschien wel over 2-4 of 6 maanden.
Elke keer samen weer 1 kistje meer bereiken, weer een kistje erbij, weer een voldoending, tot je bij kistje 8 en 9 komt, dan komt dat blauwdruk in zicht. samen nog een stapje erbij, en nu samen die ene keer vol ervoor gaan. uiteindelijk haal je hem eindelijk 1 keer binnen. de ultieme voldoening!
En nu je hem eenmaal het, smaakt het naar meer, dus hop nu gaan we voor "vaker"

Als je dit hoofdprijs mechanisme weghaalt haal je dus ook elke motivatie uit het toernooi om samen iets te bereiken, er is namelijk geen hoofdspijs meer te verdienen anders dan wat eer. wat is dan nog de motivatie om er samen echt voor te gaan? waarom zou je er alles uitpersen als je het ook in 2 keer voor 1/8ste van de moeite kan halen?

Haal ik deze week 8 delen binnen dan komen volgende week die andere 2 wel, geen enkele reden om je bovenmatig in te spannen.

Het heeft dus weinig te maken met geen emphatie maar het feit dat je met een dergelijk idee een compleet spelconcept omzeep helpt.

Iedereen mag van mij een blauwdruk verdienen, maar je moet niet verwachten dat deze komen aanwaaien. beetje het concept hij heeft een BMW en ik een kadet, hij werkt 80 uur in de week om dat ding te betalen, maar ik wil heb ook en vind dat ik hem maar met 36 uur in de week ook moet kunnen hebben.
Als ik maar 36 uur wil werken moet ik maar tevreden zijn met mijn kadetje en niet gaan zeuren dat het niet eerlijk is dat ik die BMW niet heb omdat die buiten mijn bereik ligt.
 

DeletedUser472

Guest
-1

ik zelf vind ook inderdaad niet dat dit te makkelijk moet worden we zijn pas 1 toernooi verder met de blauwdrukken die al makkelijker zijn gemaakt en nu willen we ze nog makkelijker we zijn net 1 toernooi gedaan dus kijk nog even met je bs hoe je het doet voor iedereen is het haalbaar en het is ook zeker een mooie prijs die niet te makkelijk moet worden
 

DeletedUser234

Guest
Voorlopig -1, want we komen al best ver en dan doet niet eens iedereen mee en zijn we er nog lang niet vol voor gegaan. Pas na een serieuze poging, zal ik mijn definitieve mening kunnen geven, maar we hebben amper de tijd gehad om het serieus te kunnen proberen.
 

DeletedUser222

Guest
ik zelf vind ook inderdaad niet dat dit te makkelijk moet worden we zijn pas 1 toernooi verder met de blauwdrukken die al makkelijker zijn gemaakt en nu willen we ze nog makkelijker we zijn net 1 toernooi gedaan dus kijk nog even met je bs hoe je het doet voor iedereen is het haalbaar en het is ook zeker een mooie prijs die niet te makkelijk moet worden

Ik denk niet dat het gaat om makkelijker maar om een andere manier om ook aan een blauwdruk te kunnen komen.
Niet iedereen doet aan vechten en dus aan de toernooien. Elvenar presenteerde zich in het begin als een city-builder en dat sprak een heleboel spelers aan.Gaandeweg is het vechten zich gaan ontwikkelen, sterker nog, het lijkt af en toe het belangrijkste en dat spreekt zeker de spelers van het eerste uur niet aan.
 

DeletedUser

Guest
Ik denk niet dat het gaat om makkelijker maar om een andere manier om ook aan een blauwdruk te kunnen komen.
Niet iedereen doet aan vechten en dus aan de toernooien. Elvenar presenteerde zich in het begin als een city-builder en dat sprak een heleboel spelers aan.Gaandeweg is het vechten zich gaan ontwikkelen, sterker nog, het lijkt af en toe het belangrijkste en dat spreekt zeker de spelers van het eerste uur niet aan.

@Lussie100 Helemaal met je eens. Elvenar presenteerde zich als een vredelievende city-builder zonder competitie. Ik vind het echt heel jammer dat er nu zoveel nadruk wordt gelegd op vechten en competitie. De competitie is nu nog informeel, maar als ze ooit een competitie tussen broederschappen gaan houden ben ik definitief weg. Heb die ellende al bij een ander spel meegemaakt en dat is niet voor herhaling vatbaar voor mij
 

DeletedUser234

Guest
Op dit moment heb je de blauwdrukken nog nergens voor nodig, ik zie het als een eremedaille voor vechten/onderhandelen binnen toernooien.

@Lussie100 Je hoeft toch niet te vechten, je kan toch ook onderhandelen? Als je nou meer punten zou krijgen voor vechten dan voor onderhandelen, ja dan zou het echt oneerlijk zijn. Maar je kan ook alle toernooien onderhandelen.
 

DeletedUser222

Guest
@Lussie100 Je hoeft toch niet te vechten, je kan toch ook onderhandelen? Als je nou meer punten zou krijgen voor vechten dan voor onderhandelen, ja dan zou het echt oneerlijk zijn. Maar je kan ook alle toernooien onderhandelen

Ben ik met je eens, maar het afkopen alleen is niet vol te houden, De aantallen zijn af en toe exceptioneel.
Ik heb bewondering voor de Oranje Leeuwen dat zij er voor gegaan zijn maar ik zie dit ze niet alle toernooien doen. Er zullen dan spelers noodgedwongen af moeten haken.
 

DeletedUser234

Guest
ja er valt ook weinig eer aan te behalen, maar nut heeft het ook niet, dus wat is het dan? hebbedingetje?
 
Bovenaan