• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> blauwdruk

blauwdruk

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 33 80,5%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 8 19,5%

  • Totaal aantal stemmers
    41
  • Enquête gesloten .

DeletedUser472

Guest
Helaas is dit manueel werk, je moet dus de ranglijst bekijken, kijken wie bij welke gilde hoort, inschatten welke gilden de beste scores hebben
Dan alle leden van de gilden opschrijven die potentieel hebben, en dan 1 voor 1 alle scores opzoeken en optellen.

Dit is de eerste keer dat er een flinke lijst is, maar ik kan me goed voorstellen dat als die zo elke week is, of nog groter wordt dat het wel erg op werk gaat lijken en de speler die dit voor ons optelt er de brui aan geeft.
Tenminste dat zou ik doen.

dat is wel zo maar mischien leuk dan als we het werk verdelen dat iedereen gewoon zijn getal zegt van zijn broederschap of dat er een mogelijkheid komt om van andere broederschappen hun score te zien
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser234

Guest
Wij hadden deze keer 25 mensen die meededen, maar ook ruilmensen, dus leden die niet meededen, even geruild met iemand uit andere bs die wel mee wilde doen. Iedereen deed 1x mee uit socialiteit en dat we meer punten hebben gehaald dan nodig, is omdat ik een keer samen met 1 ander lid ben gegaan voor de ranking. Dat heeft me wel 9x 600k gs gekost en een compleet mega leger. Dus nee dat is niet wekelijks haalbaar voor ons, maar de vraag was of het haalbaar was voor een niet-toernooi bs en ja dat is het. :)
 
gefeliciteerd iedereen wel leuk zon lijst met elke bs met aantal punten mag je vaker posten vind leuk om ook andere broederschappen te zien hoe goed ze doen

dat is wel zo maar mischien leuk dan als we het werk verdelen dat iedereen gewoon zijn getal zegt van zijn broederschap of dat er een mogelijkheid komt om van andere broederschappen hun score te zien

Ik heb nu wel een lijstje van alle rankings sinds broederschapstoernooi zijn geintroduceert (15 weken nu), maar heb deze niet gepost omdat mij dit gevoelige info lijkt. Het is niet de bedoeling dat we andere broederschappen in een slecht daglicht zetten door aan te geven dat ze het niet altijd even goed doen bijvoorbeeld.

Ook is mijn lijstje nooit compleet, enkel de broederschappen met een aantal leden hoog in de top worden geteld, omdat die wel kans maken op het 10de kistje. dus broederschappen die misschien wel hun best hebben gedaan, staan misschien niet in mijn lijstje. Vandaar dat het me niet ok lijkt om deze te posten hier.

Binnen de broederschap zelf wordt die wel wekelijks gemaild naar alle leden, dit om een beetje een referentiekader te hebben voor onze eigen leden, om te zien hoe goed we het nu doen tov de concurrentie.

Als jullie willen dat ik deze post, wil ik dit gerust wel doen, maar dan wil ik wel een reactie eerst van Lionell om te zien of die wel ok is en mijn opmerkingen hierboven niet terecht zijn.
 

DeletedUser

Guest
Ik weet het niet, jullie hadden nog een ruime overschot en ik vermoed dat er velen gestopt zijn zodra het 10dee kistje binnen was?
Ik vond dit ook niet zo'n simpel toernooi deze week dus het zou me niet verbazen dat je het volgende week terug haalt, nu jullie allemaal de smaak te pakken hebben.

Trouwens een record aantal broederschappen hebben de blauwdruk gehaald deze week, terwijl het tot nu toe altijd slechts 1 of 2 waren, zijn het er deze week 7.
Proficiat aan allen dus

1 57.341 (143,4%) Oranje Leeuwen
2 54.834 (137,1%) LOYALTY
3 52.680 (131,7%) LEGENS
4 49.656 (124,1%) YoBro
5 42.504 (106,3%) Vakbond Voor Hofnarren
6 41.852 (104,6%) Resolute
7 41.127 (102,8%) Het Grootse Rijk
8 33.791 (84,5%) Quotidie Auxilium
9 33.340 (83,4%) Arendyll's Elvenbank

JAAAA, het Grootse Rijk heeft het ook gehaald deze week :D , en ik ben apetrots op ons Grootse Rijk :D:D:D:D:D. Wij doen niet aan wisselspelers/ruilleden, daar is ons clubje veel te hecht voor ;) Alle leden hebben gewoon lekker meegedaan met onze gezamenlijke actie.
Maar dit is voor ons zeker niet elke week haalbaar hoor. Kazernes zijn leeg bij een aantal topspelers en de goederenvoorraad is ook flink gesloken :oops::eek:.
 

DeletedUser472

Guest
JAAAA, het Grootse Rijk heeft het ook gehaald deze week :D , en ik ben apetrots op ons Grootse Rijk :D:D:D:D:D. Wij doen niet aan wisselspelers/ruilleden, daar is ons clubje veel te hecht voor ;) Alle leden hebben gewoon lekker meegedaan met onze gezamenlijke actie.
Maar dit is voor ons zeker niet elke week haalbaar hoor. Kazernes zijn leeg bij een aantal topspelers en de goederenvoorraad is ook flink gesloken :oops::eek:.


ook jullie gefeliciteerd grootse rijk
de blauwdruk is een leuke prijs die gewoon 1 keer of 2 keer te halen is in een rondje toernooien maar dan voelt het ook gewoon fantastisch als je hem bemachtig
 

DeletedUser

Guest
Alles hangt af van hoeveel spelers er meedoen, als het success ervoor zorgt dat (bijna) iedereen meedoet dat zijn die kistjes heel makkelijk te halen.
Daarom is succes een goede motivator. bij ons zagen we dat een deel dat nooit (serieus) meedeed ineens wel is mee gaan doen.

Ondertussen haalt ons "slechtste lid" 1128 punten dit oa omdat we vrijdag heel vroeg in de morgen al het 10de kistje hadden en het dus "niet meer nodig" was.

8 prov 5 ronden is voor elke speler in een "goede gilde" eenvoudig haalbaar. als iedereen meedoet haal je het als (elke volle 25 leden) gilde dan ook met 2 vingers in de neus.
En de tijd die het kost is ook verwaarloosbaar, 5 min per dag, als je dat al haalt? waarschijnlijk 1 of 2 zelfs.

Ik ben blij dat nu meer gilden het kistje hebben gehaald, en hoop ook dat ze dit vaker gaan doen. dan kunnen de critici eenvoudig weggehoond worden.

btw. zou graag zien dat de kistjes "resetten" na 10 kistjes en dat de volgende serie van 10 die 10% meer punten kost. hebben we weer een doel om naar toe te werken, 20 kistjes :D

8 provincies 5 rondes is zeker niet voor elke speler haalbaar. Sommige spelers zijn erg slecht in vechten, dus die halen ronde 5 echt niet.
De tijd die het kost is ook zeker geen 5 min. per dag, alleen als je alles als een razende roeland afkoopt. Wij waren gemiddeld 2-3 uur per dag kwijt, en 1 dag dubbele tijd (2 rondes), want ja er is zo veel mogelijk gevochten. Alleen op het laatst is er meer onderhandeld, omdat we zo dicht bij de eindstreep waren.
Als je de toernooien elke week gaat afkopen, lijkt het mij ook dat je snel een goederentekort gaat krijgen, of dat je voortgang in bouwen, provincies, onderzoek op een zeer laag pitje gaat komen. Lijkt mij niet de bedoeling.

Sorry @CrazyWizard , het is niet mijn bedoeling om je aan te vallen, maar jou berichten over de toernooien geven naar mijn bescheiden mening een vertekend beeld. En eerlijk gezegd vind ik het nogal denigerend om te insinueren dat het wel (wekelijks) haalbaar zou zijn in een "goede gilde".
 

DeletedUser234

Guest
Wekelijks haalbaar is het voor ons absoluut niet. Maar eenmalig is het zeker wel haalbaar. De discussie ging over of het haalbaar was: ja
Als toevoeging, is het wekelijks haalbaar: nee, voor ons niet!
 

DeletedUser472

Guest
8 provincies 5 rondes is zeker niet voor elke speler haalbaar. Sommige spelers zijn erg slecht in vechten, dus die halen ronde 5 echt niet.
De tijd die het kost is ook zeker geen 5 min. per dag, alleen als je alles als een razende roeland afkoopt. Wij waren gemiddeld 2-3 uur per dag kwijt, en 1 dag dubbele tijd (2 rondes), want ja er is zo veel mogelijk gevochten. Alleen op het laatst is er meer onderhandeld, omdat we zo dicht bij de eindstreep waren.
Als je de toernooien elke week gaat afkopen, lijkt het mij ook dat je snel een goederentekort gaat krijgen, of dat je voortgang in bouwen, provincies, onderzoek op een zeer laag pitje gaat komen. Lijkt mij niet de bedoeling.

je kan ook soms automatisch vechten ik zelf vind ook wel overdreven 5 min van crazy maar 2-3 uur per dag das wel heel lang soms wat onderhandelen kan geen kwaad vooral bij het begin bij provincie 1 tot 4 dan is het nog niet zoveel goederen na 5 tot 8 zou ik gaan vechten dat is tenminste wat ik doe
 

DeletedUser

Guest
je kan ook soms automatisch vechten ik zelf vind ook wel overdreven 5 min van crazy maar 2-3 uur per dag das wel heel lang soms wat onderhandelen kan geen kwaad vooral bij het begin bij provincie 1 tot 4 dan is het nog niet zoveel goederen na 5 tot 8 zou ik gaan vechten dat is tenminste wat ik doe

Oke, iets duidelijker dan ;) De 2-3 uur per dag gold voor de grootste spelers in ons bs. Die hebben zo'n 12-15 provincies op ronde 6 gedaan, en sommigen nog een beetje extra ;). Dit om te compenseren dat onze benjamins en niet-vechters niet in staat waren om 8 provincies op lvl 5 (of 11 provincies op lvl 4) te doen. Hun legertjes zijn nog te zwak, ze hebben geen ondersteuning van vecht-OWs en ook nog geen riante goederenvoorraad. Natuurlijk werd er voordelig gehandeld voor hun, maar ook daar is uiteindelijk de rek wel uit. Vooral omdat iedereen natuurlijk dezelfde goederen nodig heeft, en ik bijv. veel last heb van enerzijds buren die alleen maar 0-sterrenhandel plaatsen, en anderzijds erg weinig actieve buren heb. Daar valt niets meer te halen wat handel betreft. Ik maak nog liever de groothandelaar multi-billionair, dan dat ik 0-sterrenhandel van buren ga accepteren :rolleyes:

De 1e ronde is nog wel met autovechten te doen, maar daarna wordt het toch alleen maar de snelste manier om van je legereenheden af te komen. Dus veel handmatig vechten, en dan 15 provincies. dan kom je toch snel op 2 uur per dag uit. Dat alleen is al een reden voor ons bs om dit niet elke week of elke 2-weken te doen. We zijn nu weer druk bezig om de goederenvoorraad op orde te krijgen, en de kazernes weer gevuld te krijgen, ook dat zal zeker langer duren dan 1 á 2 weken.

Wisselspelers / Ruilspelers / reserve-bs, dat zijn praktijken die bij ons niet eens zijn opgekomen. Gelukkig maar voor mij, want ik zou het daar absoluut niet mee eens zijn. Ik heb dit bij een ander spel meegemaakt, en dat was een zeer slechte ervaring en dus zeker niet voor herhaling vatbaar voor mij.
 

DeletedUser472

Guest
Oke, iets duidelijker dan ;) De 2-3 uur per dag gold voor de grootste spelers in ons bs. Die hebben zo'n 12-15 provincies op ronde 6 gedaan, en sommigen nog een beetje extra ;). Dit om te compenseren dat onze benjamins en niet-vechters niet in staat waren om 8 provincies op lvl 5 (of 11 provincies op lvl 4) te doen. Hun legertjes zijn nog te zwak, ze hebben geen ondersteuning van vecht-OWs en ook nog geen riante goederenvoorraad.

dit klopt wel dat zij een veel kleinere goederevoorraad hebben enkel wordt dit wel op niveau gedaan dus het kost allemaal in verhouding een iemand uit hfd 4 kan beter zijn dan iemand uit hfd 10 enkel klopt het wel inderdaad met die wonderen dat de gevorderde daar voordeel in hebben

De 1e ronde is nog wel met autovechten te doen, maar daarna wordt het toch alleen maar de snelste manier om van je legereenheden af te komen. Dus veel handmatig vechten, en dan 15 provincies. dan kom je toch snel op 2 uur per dag uit. Dat alleen is al een reden voor ons bs om dit niet elke week of elke 2-weken te doen. We zijn nu weer druk bezig om de goederenvoorraad op orde te krijgen, en de kazernes weer gevuld te krijgen, ook dat zal zeker langer duren dan 1 á 2 weken.

ik zelf zou dat niet eens willen eerlijk gezegd elke week het halen na een paar keer begint het wel saai te worden jee we hebben weer onze wekelijkse blauwdruk mij lijkt het veel leuker als 1 a 2 keer per ronde een blauwdruk haalt dan voelt het veel bijzonderder

Wisselspelers / Ruilspelers / reserve-bs, dat zijn praktijken die bij ons niet eens zijn opgekomen. Gelukkig maar voor mij, want ik zou het daar absoluut niet mee eens zijn. Ik heb dit bij een ander spel meegemaakt, en dat was een zeer slechte ervaring en dus zeker niet voor herhaling vatbaar voor mij.

dit vond ik zelf ook wel raar wisselspelers waarom ik weet niet hoe leuk de mensen het vonden die er uit moesten tijdelijk
 

DeletedUser

Guest
dit klopt wel dat zij een veel kleinere goederevoorraad hebben enkel wordt dit wel op niveau gedaan dus het kost allemaal in verhouding een iemand uit hfd 4 kan beter zijn dan iemand uit hfd 10 enkel klopt het wel inderdaad met die wonderen dat de gevorderde daar voordeel in hebben

De vergevorderde spelers hebben vaak ook een grotere buffer in hun goederenvoorraad. Dit vooral omdat ze al een aantal keren langere tijd op een volgend hoofdstuk moesten wachten. Als je niets uit te geven hebt (vechten in provincie was toen ook nog mogelijk ;)), maar wel door blijft produceren, bouw je een stevige voorraad op. :p Dit voordeel hebben middelgrote tot kleinere spelers niet, en die hebben hun goedjes ook hard nodig voor alle andere dingen. Het spel bestaat niet uit alleen maar toernooien ;)
 

DeletedUser472

Guest
De vergevorderde spelers hebben vaak ook een grotere buffer in hun goederenvoorraad. Dit vooral omdat ze al een aantal keren langere tijd op een volgend hoofdstuk moesten wachten. Als je niets uit te geven hebt (vechten in provincie was toen ook nog mogelijk ;)), maar wel door blijft produceren, bouw je een stevige voorraad op. :p Dit voordeel hebben middelgrote tot kleinere spelers niet, en die hebben hun goedjes ook hard nodig voor alle andere dingen. Het spel bestaat niet uit alleen maar toernooien ;)

de nummer 2 had 5022 punten en zit pas in dwergen hfd dus voor iedereen mogelijk
 

DeletedUser

Guest
de nummer 2 had 5022 punten en zit pas in dwergen hfd dus voor iedereen mogelijk

Ik denk dat hij/zij eerder een uitzondering dan regel is, dus ik zou er niet zo snel de conclusie trekken dat het daarom voor iedereen mogelijk is. Extreme uitzonderingen zullen er altijd zijn, maar dat is niet voor iedereen weggelegd ;)
 

DeletedUser1612

Guest
en hoe meer energie in een toernooi gaat, hoe trager je in't spel gaat. zelf, maar ook alle spelende leden van je broederschap. niet iedereen ziet het zitten om daardoor aan't staartje te bengelen. De quests daar heb je ook zelf wat aan al help je mekaar. je gaat ook daadwerkelijk vooruit.
 

DeletedUser234

Guest
wisselspelers, omdat wij spelers die om goede reden tijdelijk inactief zijn niet ontslaan, maar niemand er iets aan heeft tijdens toernooi als zij dan inactief zijn. Zo gaven we een andere speler uit kleinere bs kans om een keer toernooi mee te doen en natuurlijk is dit in goed overleg gebeurd en is er geen sprake van mensen die 'moesten'.
 

DeletedUser1143

Guest
Voor kleinere spelers is het afkopen stukken goedkoper. persoonlijk hou ik helemaal niet van het vechten in toernooien , je zal mij dan ook nooit kunnen betrappen op handmatig spelen , vind daar dus echt totaal niks aan. Ik druk op de knop auto of ik koop af. 8 provincies 5 rondes zijn redelijk makkelijk te doen . Afgelopen toernooi heb ik meer gedaan en dat is dan ook wel te merken aan mijn voorraad , dat is inderdaad niet wekelijks haalbaar maar is dan ook niet nodig.
Die 8 provincies red ik prima elke week met een combi van afkopen en de autocombat. en doordat ik dus niet handmatig vecht ben ik dus wel in 10 minuten klaar en das wat mij betreft ook lang genoeg :D
 

DeletedUser2114

Guest
Voor kleinere spelers is het afkopen stukken goedkoper. persoonlijk hou ik helemaal niet van het vechten in toernooien , je zal mij dan ook nooit kunnen betrappen op handmatig spelen , vind daar dus echt totaal niks aan. Ik druk op de knop auto of ik koop af. 8 provincies 5 rondes zijn redelijk makkelijk te doen . Afgelopen toernooi heb ik meer gedaan en dat is dan ook wel te merken aan mijn voorraad , dat is inderdaad niet wekelijks haalbaar maar is dan ook niet nodig.
Die 8 provincies red ik prima elke week met een combi van afkopen en de autocombat. en doordat ik dus niet handmatig vecht ben ik dus wel in 10 minuten klaar en das wat mij betreft ook lang genoeg :D
8 toernooiprovincies 5* elke week zou ik ook kunnen halen, maar dan kan ik geen provincies doen op de wereldkaart, dus dat zou mijn vooruitgang in het spel belemmeren, dat wil ik voorkomen. Daarom doe ik alleen mijn bonusprovincies, omdat mijn bonussen nog niet op 700% staan. Wij zijn totaal geen toernooi-BS, wij spelen allemaal lekker op ons gemakje en doen toernooien als wij dat willen :)
 
Bovenaan