• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<doorgegeven> bevestigingsscherm ook voor andere opdrachten mannen deleten aub!

bevestigingsscherm ook voor andere opdrachten mannen deleten aub!

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 35 87,5%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 5 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    40
  • Enquête gesloten .

DeletedUser2578

Guest
Hoi MercifulTerry ,

Ik begrijp wat je bedoelt! Het scheelt de helft van het geklik op de muis waardoor je arm wordt ontlast. Eigenlijk kan het nog efficiënter: door één opdrachtenoverzicht de keuze kunnen maken welke opdracht je precies wilt spelen;) Dit zou ook nog eens in tijd schelen en is het niet langdradig!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser1427

Guest
Dit idee komt in aanmerking voor een poll, ook vanwege de benodigde animo die dit topic heeft bereikt. De volgende ideeën hebben betrekking op dit idee:

Opdrachten - Broederschapsavontuur: terugkerende aanbiedingen
Het vele, aaneensluitende moeten wegklikken van terugkerende aanbiedingen leidt bij menig speler tot wrevel. Soms moet je je een hele polonaise van aanbieders doorworstelen eer de gewenste aanbieder verschijnt. Inmiddels kun je zo afgestompt zijn dat je deze per abuis ook wegklikt, zodat je nogmaals de stoet aan je voorbij moet laten trekken. Erger nog: door het verspringen van de aanbieders, kun je soms een opdracht die je al gedeeltelijk voltooide, per ongeluk wegklikken, zodat eerdere inspanningen verloren gaan. Afgezien van deze nadelen is het ook nog eens vermoeiend en tijdrovend.

Voorstel:
Laat, na het klikken op de knop 'voltooien' (na vervullen van de opdracht) of de knop 'weigeren' (als je liever een andere opdracht doet), een pop-up keuzemenu verschijnen met de galerij aanbieders. Door op de gewenste aanbieder te klikken, verschijnt deze (zoals gebruikelijk) links in beeld en verdwijnt het menu.

Voorkom RSI en frustratie bij fervente Elvenar-spelers en steun dit voorstel!

Opdrachten - doorklikken in broederschap avontuur
het continu geklik werkt iedereen op de zenuwen ; wat wat nog enigszins kan verbeterd worden .

door het te laten staan van het afgewerkte icoon ipv. het te laten door springen naar de volgende als die opdracht vervuld is .
uiteindelijk zijn er meerdere opdrachten waarvan men er ook meerdere ineens volbrengt , bv die langlopende hamertjes waarvan men er 5 nodig heeft , zet men er 20 op dan moet men steeds gaan liggen doorklikken om de volgende reeks te kunnen opvullen .
even opletten en meetellen hoeveel men er aanklikt is nu eenmaal simpler dan het continu geklik , wat bij vele op de zenuwen werkt als dit enkele ronden achter elkaar gedaan moet worden .

Opdrachten - Minder klikken
Bij de opdrachten aan de linkerzijde van het speelveld moet je je soms een slag in de rondte klikken om dat te vinden wat je zoekt.
Een veel eenvoudigere oplossing zou een java "uitklapmenu" zijn die bij het aanklikken van "het mannetje" de diverse opties onder elkaar laat zien.
Dit werkt een stuk sneller en met veel minder klikken.
Dit bijvoorbeeld op basis van onderstaand script:

Wij laten weten dat we alleen dit topic een poll geven, meegenomen uiteraard de ideeën uit de andere topics met dank aan @Fili , @titaankiller en @lifesaver . De topics hierboven genoemd zullen verplaatst worden naar het archief. Een conversatie met @MercifulTerry zal volgen om een datum voor de poll te plannen. Dit topic wordt dan ook verplaatst naar de stemmingen.
 

DeletedUser1427

Guest
Dit idee is reeds verplaatst naar de stemmingen, een poll wordt gestart op 06-03 om 14:00 uur. Deze poll duurt 2 weken en zal eindigen op 20-03 om 13:00 uur.
 
Aangezien de hoofdquests nu ook weigerbaar zijn, zou ik hier toch wel een aanpassing van het idee willen voorstellen:
dat je herhaalbare quests kan weigeren zonder de bevestigingsknop vind ik goed idee, als je misklikt hebt, kan je de quest nog altijd eens opnieuw krijgen.

Maar voor de eenmalige quests (hoofdverhaal) quests zou ik deze bevestiging niet verwijderen.
 

DeletedUser1427

Guest
De poll voor dit idee is zojuist tot een einde gekomen. Er zijn voldoende spelers die hebben gestemd, de poll heeft een duidelijke meerderheid van 80% + bereikt, dit houdt in dat dit idee wordt doorgegeven.
 
Ik had gehoopt dat ze inmiddels de duidelijke boodschap van de spelers wel begrepen zouden hebben en dat onzinnige geestdodende geklik naar de prullenbak hadden verwezen.Maar helaas er is nog niets veranderd .Zijn ze bij elvenar soms bang dat ze teveel spelers krijgen? Voor menig speler word het spelplezier op deze manier zo bedorven dat ze of veel minder gaan spelen of het spel helemaal laten voor wat het is.
 

DeletedUser3554

Guest
Gewoon even 50 keer extra klikken voor een andere ronde: muis/hand naar links bewegen, klik, naar het midden bewegen, klik weigeren,klik nog eens schuin rechtsboven. Ga daarna weer terug naar links (misschien kunnen de moderatoren het eens uitproberen op een 70" scherm???)

Bij FOE al anderhalf jaar geleden verwijderd...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beetje late reactie, maar dank aan Elune (reactie van 21 feb 2018), voor de heldere en begrijpelijke 'vertaling' van het voorstel van mercifulterry... compliment!
 
Bovenaan