(Even buiten de Bug-meldingen om) worden er soms genoeg handige Opties / Tips aangedragen, ter aanvulling of verbetering van dit spel, echter wordt daar gevoelsmatig niet echt iets mee gedaan, er komt zelfs geen slotwoord op, door b.v aan te geven, dit onderwerp kan niet gerealiseerd worden omdat................en wordt dan gesloten.
Nu zakken veel goede ideeën weg en komen helaas in de vergeethoek.
Ik kan je garanderen dat elk idee bekeken wordt. Echter kunnen wij niet aangeven of een idee gerealiseerd kan worden of niet, simpelweg omdat wij dat niet weten. Vanuit alle servers komen heel veel ideeën binnen, en sommigen zijn dusdanig goed dat deze vrij snel in het spel geïmplementeerd worden. Voorbeelden zijn bijvoorbeeld, het kunnen zien hoe de gebouwen heten als je een stad bezoekt, vooral handig als je buur een elf is, en jij een mens. Dit was in het begin van het spel niet zo. De ''terug naar je stad'' knop is ook een idee geweest, ook die was er in het begin niet. Zo zijn er nog wel een paar dingen die dankzij spelers zijn toegevoegd aan het spel.
Veel ideeën blijven echter openstaan op het forum, maar het zou zomaar kunnen dat een idee na 3-4 maanden ineens in het spel wordt geïmplementeerd, daarom kunnen wij in die draadjes niet aangeven of de ontwikkelaars er iets mee gaan doen of niet.
Innogames zelf heeft natuurlijk ook een stappenplan voor Elvenar, en alleen de beste ideeën zullen het spel halen.
Wij kunnen wel eens gaan kijken hoe wij de terugkoppeling naar spelers gaan doen in die draadjes, zodat spelers in ieder geval het gevoel hebben dat er serieus naar gekeken zal worden.
Als laatste, de quests. Hier is al heel vaak over gesproken, en dat zal in de toekomst ook wel zo blijven. De ontwikkelaars houden alle servers in de gaten, en hoe spelers met bepaalde quests omgaan. Terugkoppeling hierover van alle teams speelt daarbij een belangrijke rol. Hierdoor zijn ze al vrij vaak aangepast, en dat zal nog wel vaker gaan gebeuren. Op Beta hebben wij een test gedaan dat quests maar 1x per dag geweigerd konden worden. Daar kregen wij zoveel negatieve feedback op, dat ze nooit op de live servers zijn ingevoerd. Veel spelers bouwen hun stad rondom die quests, en zijn daar vaak van afhankelijk. Ik vind dit zelf niet de juiste manier, maar het spel biedt deze optie nu eenmaal aan.
Wij moeten rekening houden met verschillende type spelers. Wat de 1 irritant vind, vind de ander prima. De 1 speelt 12 uur per dag, de ander een uurtje. Daar komt veel werk bij kijken. Voor sommigen is een quest die een uur duurt al te lang, het moet allemaal binnen 5 minuten gebeuren, met een zo'n hoog mogelijke beloning, want uiteindelijk draait het alleen maar om goederen en voorraden. Persoonlijk zie ik liever die quests verdwijnen, spelers zullen dan volledig afhankelijk zijn van hun eigen producties, en waarschijnlijk zal de burenhulp ook verbeteren aangezien je daar voorraden voor krijgt als je binnen 23 uur je buur ook helpt, plus de munten uiteraard.
Daarvoor in de plaats zie ik liever quests die wat langer duren, met een mooie beloning voor het voltooien ervan. Of een quest die je samen met je broederschap moet voltooien.