• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Discord

Eerlijk gezegd vraag ik me af hoe alle community managers hier in staan. Maar dat krijgen we hoogst waarschijnlijk nooit te horen. Ik wens hen sterkte met dit alles.
Ja want een community manager heeft geen werk meer in Discord, buiten om het feit dat er totaal geen overzicht is op discussies er geen mogelijkheden meer zijn om iets in te voeren op google en gelijk in een thread te vallen met de vragen en antwoorden die je zocht is het gewoon 100% duidelijk dat de keuze had moeten zijn: Er is een Elvenar forum en we gaan iets starten op DIscord.

Als er een poll gehouden zou worden is 90% tegen, en dan bedoel ik niet alleen in Nederland, het zal vast iets te maken hebben met wegvallen van het community gedeelte.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Worden belangrijke topics ook over genomen. Zoals de beschrijving hoe je de toren kan spelen aangemaakt toendertijd door CW.
Vind dat zeer belangrijke info voor nieuwe spelers die elvenar gaan spelen.
Er zou anders dan wel eens heel belangrijke info verloren kunnen gaan.
Dat lijkt mij een goed idee. De Discord-server is nog in de "opbouw"-fase, dus dit soort feedback kunnen we goed gebruiken! Ik denk dat ik hiervoor een "tips-nl" kanaal aan ga maken, waar in eerste instantie een kopie van de belangrijke topics van het forum komen te staan (mét naamsvermelding uiteraard). Op termijn is het dan ook mogelijk, als er spelers zijn die de tips aan willen vullen, daar rechten voor te geven om dat te doen.
Als er een poll gehouden zou worden is 90% tegen, en dan bedoel ik niet alleen in Nederland, het zal vast iets te maken hebben met wegvallen van het community gedeelte.
Misschien als er een poll onder de forumleden gehouden zou worden dat 90% tegen is. Er is een poll gehouden wereldwijd, en daaruit blijkt dat meer dan 40% van de Elvenar spelers Discord al actief gebruikt voor andere games. Vergelijk dat met de 0,2% van de actieve spelers die op het forum zitten, en dan is de rekensom vrij eenvoudig gemaakt.

Forums werkten in het verleden goed, en werken voor sommige spelers nog steeds goed. Feit is wel dat het bereik van het forum gigantisch laag is (0,2% van de actieve spelers zit op het forum), en we daardoor het doel van het forum niet kunnen bereiken.
 
Misschien als er een poll onder de forumleden gehouden zou worden dat 90% tegen is. Er is een poll gehouden wereldwijd, en daaruit blijkt dat meer dan 40% van de Elvenar spelers Discord al actief gebruikt voor andere games. Vergelijk dat met de 0,2% van de actieve spelers die op het forum zitten, en dan is de rekensom vrij eenvoudig gemaakt.

Forums werkten in het verleden goed, en werken voor sommige spelers nog steeds goed. Feit is wel dat het bereik van het forum gigantisch laag is (0,2% van de actieve spelers zit op het forum), en we daardoor het doel van het forum niet kunnen bereiken.

Dus wij tellen niet langer mee en doen er niet meer toe. Bedankt inno :(
 
Forums werkten in het verleden goed, en werken voor sommige spelers nog steeds goed. Feit is wel dat het bereik van het forum gigantisch laag is (0,2% van de actieve spelers zit op het forum), en we daardoor het doel van het forum niet kunnen bereiken.
Als het doel van het forum ook winstgevend moet zijn dan klopt je aanname, ik heb de reacties gelezen op Elvenar in Amerika en Duitsland en het beeld dat daaruit naar voren komt is helder: er is een bewuste keuze gemaakt en de kern wordt voor het blok gezet.
en dan is de rekensom vrij eenvoudig gemaakt.
Inderdaad, Discord is niet nieuw en de snelheid waarmee dit geïmplementeerd wordt is voor mij reden om aan te nemen dat de balans die de rekensom geeft negatief is want anders had het forum er wel bijgehouden kunnen worden in afgeslankte/tragere vorm.
 
Ik citeerde Don Frank's bericht op beta. Dit was de reactie van Uffauffa Well-Known Member
Perhaps if a poll were held among forum members, 90% would be against it. A poll was conducted worldwide, and it shows that more than 40% of Elvenar players already actively use Discord for other games. Compare that to the 0.2% of active players on the forum, and the math is made quite simple.
Forums have worked well in the past, and still work well for some players. The fact is that the reach of the forum is extremely low (0.2% of the active players are on the forum), and therefore we cannot achieve the goal of the forum.
These figures explain exactly the difference between quality and mess. Mess which discord mostly can be.
In a certain way, this is more or less like to decide to go to work with a bunch of soapbox cars instead one real car.
And here we go on what @Dhurrin meant with this “absolute idiotic idea”.

@Dhurrin's commentaar was: Discord is absolutely not suited as a forum platform, it is a chatserver. Trying to find anything but the last few topics is an absolute horror.
Which is why I only used Discord for a short while and then deleted my account.
ADDDING discord as some kind of fast-track way of communication I could see. I wouldn't sign up for it, but ok.
Trying to just start there is pure stupidity. Not even trying to move all the data makes it even worse.

Which makes me wonder; who came up with this absolute idiotic idea? Leaving all the data behind to move a 'forum' to a chatserver? Really? are people at Inno just smoking and drinking the good stuff, or are they actually sober and just planning on kicking their playerbase in the face just because they can and want to show how little they care for them and make it even clearer to them they are just data being sold, who happen to use their product.

Either way, this is yet another major middlefinger to a lot of players.

En met die laatste zin ben ik het zeker helemaal eens. Wij tellen niet langer mee en doen er niet meer toe.
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Vroeger was Discord puur en alleen een chatserver. Tegenwoordig is het een plek waar community's bij elkaar komen, met een geïntegreerde forum-functionaliteit. Je kan daarbij - net als op het forum - topic's aanmaken in categorieën, erop zoeken, en erop reageren. Aanvullend is er ook een chat waar je met medespelers kan chatten. Ik deel de mening dat het niet geschikt is als forum dan ook niet, maar iedereen mag zijn eigen mening hebben.

Dit is geen middelvinger naar heel veel spelers. Het doel is juist om een actievere community aan te kunnen bieden, met kortere lijntjes met het team, waarbij je meer in direct contact staat met medespelers. Discord heeft op dat vlak veel meer bewezen, ook bij andere InnoGames spellen, dan het forum. En ja, daarvoor is data ook belangrijk om keuzes te maken. Als je met een forum, waarbij het doel is om de community bij elkaar te brengen, nog geen 0,2% van de spelers actief hebt en nog geen 1% van de spelers de berichten bekijkt, dan is het medium simpelweg niet passend bij de spelers. Wel bij de 0,2% van de spelers die actief is op het forum, maar voor 99,8% van de spelers is het forum dan blijkbaar dus niet relevant.

Overigens had ik wel verwacht dat de forumleden negatief zouden zijn en de mensen op Discord positief. Het is vaak lastig om verandering, zeker na zoveel jaren, te accepteren en gewend te raken aan een nieuw platform. Ook voor mij is het een verandering waar ik aan zal moeten wennen, maar ik zie ook absoluut de voordelen van Discord t.o.v. een forum.
 

Aeva

Chef
had ik wel verwacht dat de forumleden negatief zouden zijn en de mensen op Discord positief
Ja, dat is een no-brainer.
Persoonlijke noot: er zijn verschillende BS-en met een eigen discord, ik heb in een zo'n groep gezeten (met een andere stad) en ik heb discord na een paar dagen weer dichtgegooid. Al dat geouwehoer... en dat is dan de bekende chatfunctie.

Ik denk dat ik hiervoor een "tips-nl" kanaal aan ga maken, waar in eerste instantie een kopie van de belangrijke topics van het forum komen te staan (mét naamsvermelding uiteraard). Op termijn is het dan ook mogelijk, als er spelers zijn die de tips aan willen vullen, daar rechten voor te geven om dat te doen.
Als dit werkt, is meteen ook een belangrijke functie van het forum overgenomen. Ik ben voor!

Andere vraag dan @DonFrank Hoe zit het met BS zoekt leden en v.v.? Kan daar dan iets beters voor in de plaats komen op discord?
 

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Persoonlijke noot: er zijn verschillende BS-en met een eigen discord, ik heb in een zo'n groep gezeten (met een andere stad) en ik heb discord na een paar dagen weer dichtgegooid. Al dat geouwehoer... en dat is dan de bekende chatfunctie.
Some like it, some hate it. Gelukkig is er de mogelijkheid om een kanaal te "dempen", zodat je enkel meldingen krijgt van nieuwe berichten in forumdelen of aankondigingen. En voor degene die enkel van chatten houden, maar niet van het forum, het omgekeerde.
Andere vraag dan @DonFrank Hoe zit het met BS zoekt leden en v.v.? Kan daar dan iets beters voor in de plaats komen op discord?
Als er animo voor is, is het geen probleem om daar een forum-kanaal voor toe te voegen. Ik zie op het forum dat er in ieder geval animo voor is, dus laten we kijken of dat op Discord ook zo is: https://discord.com/channels/1136205917306753035/1151085918074191902.
 

Aeva

Chef
Thnx voor de BS zoekt enzo... :cool:

Ik zit ook op de beta discord en wat ik zie, is dat Deadeye Jerry zo ongeveer het hele forum aan het overzetten is... Broederschappen en bugs enzo. Dat is wel duidelijk omdat je dan via de kanalen een soort van inhoudsopgave hebt, net als hier. Dat zit in NL / Dutch nu op forum. Is prima, maar waarom doen jullie dat verschillend?

PS. ik vind jouw optie beter :)
 
Laatst bewerkt:

DonFrank


Community Manager
Elvenar Team
Waar zie je dat op Discord? Ik zie wel op de Beta verschillende onderdelen waar spelers hun berichten plaatsen, maar niet dat dat vanuit een CM gedaan wordt.
 
Overigens had ik wel verwacht dat de forumleden negatief zouden zijn en de mensen op Discord positief.
Wat mij hieraan bevreemd is dat er dus heel veel Duitse en Amerikaanse reacties zijn van mensen uit het forum op Elvenar die Discord wel gebruiken maar niet inzien hoe je dit 1 op 1 kan overzetten met behoud van enige vorm van de huidige structuur ( community wise ).
met een geïntegreerde forum-functionaliteit.
Hierover is de discussie gaande dat alle(s) informatie ook gebruikt wordt voor commerciële doeleinden en dat mensen met een ICT achtergrond onafhankelijk van het punt wel of niet gebruiken wel naar voren schuiven dat het alles behalve Privé respecterende eigenschappen heeft.

Kan Inno mij garanderen dat mijn privacy zoals deze nu behandeld wordt in het Forum hetzelfde zal blijven in Discord?
 
je kan er volledig van uit gaan dat op het moment dat je zo stom bent om een discord account bij inno aan te maken je doet gegooid gaat worden met advertenties, al die data is gewoon verkoopbaar dus tuurlijk doen ze dat
 
Hierover is de discussie gaande dat alle(s) informatie ook gebruikt wordt voor commerciële doeleinden en dat mensen met een ICT achtergrond onafhankelijk van het punt wel of niet gebruiken wel naar voren schuiven dat het alles behalve Privé respecterende eigenschappen heeft.

Kan Inno mij garanderen dat mijn privacy zoals deze nu behandeld wordt in het Forum hetzelfde zal blijven in Discord?
Dat is inderdaad nog maar de vraag.
En of we daar nog een (eerlijk) antwoord van inno op krijgen? Dat is inderdaad ook nog maar de vraag. Gelukkig kon ik die informatie zelf wel vinden op het internet en die informatie stemt me niet echt positief.

Maar goed. Ik heb besloten dat ik mijn discord account voorlopig aanhoud (gelukkig heb ik een emailadres gebruikt dat ik verder niet gebruik), dat ik daar niets post en dat ik er alleen de topics lees met informatie die ik zoek, dus aankondigingen en van sommige daarvan feedback, beta-news, spoilers-something-rustles-in-the-grass e.d. De rest negeer ik, dus contact met medespelers zal ik daar niet hebben.
Lekker belangrijk, maar dit forum verdwijnt toch, dus dit is mijn afscheid.
Ik hoop dat iedereen veel speelplezier blijft houden en wie weet kom ik sommigen nog wel tegen in het spel zelf.
 
Discord is relatief functioneel, echter wat het functioneler maakt zijn bots die erin kan worden toegevoegd, zo zal inno vast zijn eigen bots erin toevoegen om het iets makkelijker te maken denk ik.. dat maakt het toch wel aangenaam en kan het ook leuker zijn.

Nu een ander punt, discord is niet zomaar toegangkelijk zonder download, dat is dit forum wel.. en facebook ook, ik vind dit best omslachtig. In mijn tijd als mod hadden we een tijdelijk discord voor elvenar opgezet omdat toen de chat het niet goed deed(of eigenlijk er gewoon uit lag ofzo) in mijn mening was het toen ook lastig en hield niet iedereen dit vol., nu met andere doeleinde zou het best mogelijk kunnen zijn dat discord functioneler kan zijn maar is het forum en forumbeheer niet veel persoonlijker voor elvenar (of voor inno). Mja het zijn keuzes en zelf vind ik het jammer dat discord gebruikt gaat worden... dit vooral omdat de doelgroep anders is dan andere inno games en de weg naar discord denk ik moeilijker gaan vinden. Dit spel wordt relatief in grotere meerderheid gespeeld door volwassenen die discord denk ik ook niet veel (gaan) gebruiken met gebrek aan kennis in discord opties zelf.. teveel kanalen etc.. veel bsen gebruiken dan wel discord maar lang niet allemaal (maar een enkeling) weet hoe het werkt. Ik volg en zie wel waar het schip strand :)
 
Mja het zijn keuzes en zelf vind ik het jammer dat discord gebruikt gaat worden...
Bedankt voor je reactie lionell ;) .

Ik denk dat we er allemaal geen problemen mee hebben dat discord gebruikt gaat worden maar wel dat het forum niet voortgezet wordt.

Discord heeft geen alternatief voor de tijd/rust/ruimte die het lezen, nalezen en reageren op een forum wel geeft, en ja de wereld draait door, techniek veranderd en de nieuwe generatie past zich altijd beter aan dan de oude, dat is een eeuwenoud feit.

Van alle keuzes die Inno maakt vind ik toch wel de meest gewaagde want ik vraag me echt af hoeveel ze het Elvenar concept kunnen veranderen dat het aantrekkelijk genoeg blijft voor jongere generaties maar ze wel investeerders in diamanten blijven houden want zonder omzet kunnen ze het spel uiteindelijk ook niet draaiende houden.
 
Mij zijn ze kwijt als betalende speler, heb de kas aardig gespekt. Ik hik er tegen aan om helemaal te stoppen door mijn spelvrienden. Ik wil ook niet wegrennen en de boel netjes achterlaten voor de bs. Op dit moment is de kans dat ik helemaal stop met elvenar 95%. En dan is discord en vernietiging van het forum de laatste druppel. Blijf de toernooi aanpassing als voornaamste reden opgeven
 
@DonFrank Volgens mij maakt INNO een verkeerde inschatting. U zegt dat maar 0.4% van de spelers hier meedoen. En Discort de potentie heeft voor 40%. Als er een soort van forum komt op discort zal je zien dat deelname daar niet veel hoger is als hier, het is niet omdat je van medium verandert dat de spelers gaan veranderen. Daar ligt de sleutel.
 
Wat een ongelofelijk, verschrikkelijk, walgelijk en niet doordacht idee! Als dit werkelijk wordt doorgezet, wordt dat wat mij betreft echt de laatste druppel... Ik heb op verzoek van meerdere leden en BS-en al een tijdje terug Discord uitgeprobeerd en heb er na 2 maanden een streep onder gezet. Het is een onoverzichtelijk en slecht functionerend medium, wat op allerlei sneaky manieren probeert gebruikers geld af te troggelen. Wat je daarvoor terug krijgt, is in feite niet veel meer is dan een slecht functionerende chatbox... BAH, Inno! NIet doen!!!
 
Bovenaan