• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

<afgewezen> vergoeding verlagen

vergoeding verlagen

  • Ja, ik ben voor dit idee

    Stemmen: 19 55,9%
  • Nee, ik ben tegen dit idee

    Stemmen: 15 44,1%

  • Totaal aantal stemmers
    34
  • Enquête gesloten .
De optie van een andere T goed vragen moet er eigenlijk uit.... dan stop je dit allemaal of ja voor een groot gedeelte
net zoals je geen T4 kan handelen met de eerdere Tiers. Het zou wel een probleem opleveren voor kleinere spelers in events waar je soms T3 moet krijgen, want de groothandelaar bied dat ook al niet meer aan als je de bonusproductie nog niet hebt vrijgespeeld...

Ik kijk al uit naar de handelaar wanneer T5 er is en hoe er handeltjes van T4 vs T5 gaan opgezet worden ;)


Dat wordt waarschijnlijk niet opgepakt, je beperkt (verkleint) hierbij aanzienlijk de handelsmogelijkheden. Uit dit oogpunt zou dit probleem ook nog niet zijn aangepakt. er zijn altijd spelers voor het ruilen tussen verschillende T (tier) goederen en tegen deze type handel.

een echte markt is eigenlijk zelf regulerend. een bepaald goedje is zo veel waard als een ander er wil voor geven (beetje zoals de huizenmarkt).
Maar net doordat het spel er een sterrenwaardering aan geeft, wordt het zelfregulerende aspect verwijderd. Ook door het feit dat de markt niet globaal is maar enkel de dichtste 100(?) buren zorgt er voor dat het zelfregulerende systeem van een markt niet kan ontstaan.

De enige oplossing dat volgens mij zou werken is sterren wegdoen en markt globaal maken. En dan een beetje tijd geven. Je zag ook bij T4 dat dit goed werkte. In het begin was elfensap veel meer waard door zijn schaarste, ondertussen is dat gestabiliseerd, en als er ooit veel meer productie van komt, kan het wel eens zijn dat je elfenboomsap niet meer verkocht krijgt. Zo zou een echte markt moeten werken.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1294

Guest
Bedankt voor je idee, of dit idee opgepakt zal worden door de ontwikkelaars weet ik niet, het idee en jouw argument lopen wat uit elkaar, spelers zullen dan grotere aantallen plaatsen, het blijft zoals genoemd een oneerlijke handel. De verwachting zal niet zijn dat het probleem hierdoor zou verdwijnen. Een eventuele optie zou kunnen zijn, om een nieuw spelonderdeel toe te voegen waarbij handel onzichtbaar gemaakt kan worden, dan zou de betreffende handel niet meer zichtbaar zijn als je de handelspagina opent. Je kunt dan eventueel een vakje bij de filter plaatsen naast 'toon alleen handel van de broederschap' om onzichtbare handel aan (zichtbaar) of uit (onzichtbaar) te zetten. Dit zou eventueel een idee zijn dat uitgewerkt kan worden en wat misschien als animo aantrekkelijk ook is voor de ontwikkelaars om op te pakken.
Liever zou ik een knopje zien met de keuze "Gelijkwaardige handel" , waarmee je 1:1 van gelijke tiers kan filteren. Ik denk dat dan de cross en foute handel sneller doodbloedt, omdat niemand daar dan nog naar kijkt.
 

DeletedUser1427

Guest
Nee.. sterrenhandel is zeker niet hetzelfde.
De zogenaamde "goedkope" 3-sterrenhandel van 100 T3 tegen 1599 T1 kan ik ook missen in mijn selectie.
Ik wil niet selecteren op sterren maar op gelijke tiers (en dan mogen de 1 en 0- sterren er nog wel bijstaan)
hier sluit ik mij bij aan.

Hierbij geef ik aan dat het een vergelijkbaar idee is, niet hetzelfde idee ;)
 

DeletedUser1427

Guest
Dit idee is reeds verplaatst naar de stemmingen, een poll wordt gestart op 24-04 om 14:00 uur. Deze poll duurt 2 weken en zal eindigen op 08-05 om 13:00 uur. @yamar , mochten er nog punten aan dit idee veranderd moeten worden heb je de gelegenheid dit te doen voor 24-04 14:00 uur.
 
@Lionell
ik hou het bij de voorstel zoals aangeven in het eerste item. de discussie over scheve handel is een compleet ander probleem.
Het gaat hier om de vergoeding die gevraagd wordt. die is gewoon veel te hoog. met een lagere vergoeding zal er meer gehandeld ( kunnen ) worden tussen de spelers die elkaar nog niet op de wereldbol hebben gevonden.
 

DeletedUser1570

Guest
@Lionell
ik hou het bij de voorstel zoals aangeven in het eerste item. de discussie over scheve handel is een compleet ander probleem.
Het gaat hier om de vergoeding die gevraagd wordt. die is gewoon veel te hoog. met een lagere vergoeding zal er meer gehandeld ( kunnen ) worden tussen de spelers die elkaar nog niet op de wereldbol hebben gevonden.

Ik ook! :)
 

DeletedUser2578

Guest
Ik ben ook voor gelijke tiers met minimaal 2 sterren. Als er 2 sterren of hoger staat denk ik dat het wel redelijk handel is....Ook herkenbaar wat Didi1 aangeeft pagina's lang met spelers die met 0 of 1 ster handelen, vervelend. Een optie zou zijn dat Elvenar de mogelijkheid eruit haalt om met 0 en 1 ster te handelen.
 

DeletedUser990

Guest
Jammer maar ik kan hier niet voor stemmen, geen idee wat hier bedoeld wordt.
Welke vergoeding? Van de groothandel, de niet ontdekte leden?
 

DeletedUser2578

Guest
@SparklyElf degenen die graag rekenen komen tot de conclusie dat 2 sterren tussen de verschillende tiers niet eerlijk is. 0 en 1 ster gaan ze er niet uithalen, zelfs om het met een vinkje eruit te laten filteren door de spelers krijgen we niet (zie oudere voorstel https://nl.forum.elvenar.com/index.php?threads/selectieknop-voor-sterren-handel.3062/)

Er zijn idd. al eerder discussies over de sterrenhandel en het voorstel van filteren met een vinkje geweest. Jammer dat Innogames daar geen gehoor aan geeft. (Het zal wss weer iets met winst te maken hebben).
 

DeletedUser2743

Guest
Hoe zit het met de degradatie van de Bloeiend handelaarsgilde als dit door zou gaan?
Eén van de twee funkties is de verlaging van handelaarskosten.
 
persoonlijk denk ik niet dat verlagen van de vergoeding die de handlaar vraagt, niet zo veel verschil zal uitmaken in het aantal trades.
Lijkt me beter een globale markt te hebben, en die vergoeding te houden voor iedereen die je niet ontdekt hebt.
Zo zal je misschien toch sneller nog overwegen om toch voor een handel te gaan van iemand waar je extra voor moet betalen.
Denk niet dat nu veel mensen ooit die vergoeding betalen, gewoon omdat er niet zo veel trades zijn waar die vergoeding gevraagd wordt.
 
Bovenaan