• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Cross tier handel Spirituele goederen

DeletedUser1294

Guest
Natuurlijk ben ik er erg vroeg bij (en misschien wat voorbarig), maar zou het geen goed idee zijn om, nog vóór de invoering van een nieuw hoofdstuk, waarin we ongetwijfeld t5 moeten gaan produceren, de handel in spirituele goederen dusdanig te ontwerpen, dat cross tier niet mogelijk is?

Na de eindeloze discussies die hierover al gevoerd zijn op het forum met betrekking tot de standaard goederen, lijkt het mij een goede start van een nieuw handelsbeleid op het gebied van spirituele goederen.
Wat de standaard goederen betreft, verwacht ik niet dat daar ooit een aanpassing zal komen, maar het zou wel heel mooi zijn, als daarvan geleerd is en ons de ergerlijke cross tier handel van spirituele goederen bespaard blijft.
 

DeletedUser1427

Guest
Natuurlijk ben ik er erg vroeg bij (en misschien wat voorbarig), maar zou het geen goed idee zijn om, nog vóór de invoering van een nieuw hoofdstuk, waarin we ongetwijfeld t5 moeten gaan produceren, de handel in spirituele goederen dusdanig te ontwerpen, dat cross tier niet mogelijk is?

Na de eindeloze discussies die hierover al gevoerd zijn op het forum met betrekking tot de standaard goederen, lijkt het mij een goede start van een nieuw handelsbeleid op het gebied van spirituele goederen.
Wat de standaard goederen betreft, verwacht ik niet dat daar ooit een aanpassing zal komen, maar het zou wel heel mooi zijn, als daarvan geleerd is en ons de ergerlijke cross tier handel van spirituele goederen bespaard blijft.

Bedankt voor je idee, wij horen graag de bevindingen van andere spelers over dit voorstel. @Eleonora0, heb jij een idee hoe deze goederen aangeboden kunnen worden? Uiteraard met een andere aanpassing die al eens eerder is benoemt in dit topic: Selectieknop voor sterren-handel , dit idee is namelijk al afgewezen.
 

DeletedUser1294

Guest
...heb jij een idee hoe deze goederen aangeboden kunnen worden?

Als we nu spirituele goederen op de markt zetten, mogen daar geen standaardgoederen voor gevraagd worden; de handelaar accepteert dat niet.
We kunnen dus nu uitsluitend t4 tegen t4 ruilen.

Het kan niet zo moeilijk zijn om bij t5 en t6 ook de handel zó aan te passen dat het alleen mogelijk is om t5 tegen t5 en t6 tegen t6 te ruilen.
Het hele cross-tier-probleem is daarmee in één keer opgelost en we hoeven dan niet straks dezelfde discussies te krijgen die we nu ook met de standaard goederen hebben.
Als het spel vraagt om t4, t5 en t6 te produceren, dwing spelers dan ook om dat te doen en geef niet de optie om goederen te verzamelen door cross tier handel.
 

DeletedUser

Guest
Graag! Ik moet er niet aan denken dat spelers geen t5 gaan bouwen, maar via cross-tier handel t4-t5 door het volgende hoofdstuk heen proberen te fietsen. Dan zou de gezamelijke productie van t5 behoorlijk overhoop gaan gooien. We hebben nu al genoeg problemen met Elfenboomsap en de misbruik die gemaakt wordt van de schaarste :mad:
 

DeletedUser1294

Guest
Graag! Ik moet er niet aan denken dat spelers geen t5 gaan bouwen, maar via cross-tier handel t4-t5 door het volgende hoofdstuk heen proberen te fietsen. Dan zou de gezamelijke productie van t5 behoorlijk overhoop gaan gooien. We hebben nu al genoeg problemen met Elfenboomsap en de misbruik die gemaakt wordt van de schaarste :mad:
Inderdaad Didi.
Zolang de mogelijkheid er is om misbruik te maken, zullen er altijd een paar spelers zijn die dat uitbuiten. Mijn voorstel is dan ook uitsluitend bedoeld dit te voorkomen.
Door de decay zullen veel spelers geen voorraad spirituele goederen aanleggen en daarmee zal de hoeveelheid circulerende goederen afnemen naarmate meer spelers het einde van het hoofdstuk hebben bereikt. De spelers die nu hun positie uitbuiten ten kosten van anderen, krijgen daarmee nóg meer kans om misbruik te maken. Helaas zien we dit nog veel te vaak.

Spelers die wél op een eerlijke manier willen handelen, zullen naar mijn idee, dit voorstel alleen maar toejuichen.
 

DeletedUser990

Guest
Inderdaad Didi.
Zolang de mogelijkheid er is om misbruik te maken, zullen er altijd een paar spelers zijn die dat uitbuiten. Mijn voorstel is dan ook uitsluitend bedoeld dit te voorkomen.
Door de decay zullen veel spelers geen voorraad spirituele goederen aanleggen en daarmee zal de hoeveelheid circulerende goederen afnemen naarmate meer spelers het einde van het hoofdstuk hebben bereikt. De spelers die nu hun positie uitbuiten ten kosten van anderen, krijgen daarmee nóg meer kans om misbruik te maken. Helaas zien we dit nog veel te vaak.

Spelers die wél op een eerlijke manier willen handelen, zullen naar mijn idee, dit voorstel alleen maar toejuichen.

Ben nog niet zover maar juich het ook toe.
Als ze dan toch bezig zijn gewoon even T1 tegen T1 etc.maken!
Dan zijn we meteen van de discussie af 1op 4,16 klopt helemaal niet.
 
Gemengde gevoelens. (ben nog niet toe aan t4) in mijn ogen is crosstier handig voor tijdelijke verschillen in wat nodig is (beide kanten op). Het zou de handelsmogelijkheden behoorlijk beperken als dat niet zou kunnen.

Aan de andere kant heb ik menig stad gezien die de balans wel heel eenzijdig had.

Als er een betere balans is tussen wat t4 daadwerkelijk kost in vergelijking met t5 is het heel misschien minder erg. Of als er andere beperkingen zijn.
 

DeletedUser2743

Guest
Gemengde gevoelens. (ben nog niet toe aan t4) in mijn ogen is crosstier handig voor tijdelijke verschillen in wat nodig is (beide kanten op). Het zou de handelsmogelijkheden behoorlijk beperken als dat niet zou kunnen.

Aan de andere kant heb ik menig stad gezien die de balans wel heel eenzijdig had.

Als er een betere balans is tussen wat t4 daadwerkelijk kost in vergelijking met t5 is het heel misschien minder erg. Of als er andere beperkingen zijn.
Helaas wordt in de meeste gevallen crosstier niet gebruikt voor tijdelijke tekorten, maar is het voor velen een manier van spelen. Als het dan wat meer moeite kost om een tijdelijk tekort op te lossen, vind ik dat een redelijke prijs om het verzieken van de markt te verhinderen.
 
ik verwacht eerder dat er spelers zullen zijn die enkel T5 gaan maken, en verwachten dat ze met 1000 T5, 4000 T4 kunnen krijgen (wat een stuk duurder is in zaden alleen denk ik).

Misschien hebben de devs goed nagedacht over het cross tier probleem, en hebben ze er voor gezorgd dat T4 T5 en T6 dezelfde kost hebben om te produceren, zodat je mooi 1:1 kunt doen van T4 naar T5 of T6, dat zou het al een stuk eenvoudiger maken, al blijft het verschil in hoeveelheid nodig inwoners (en dus plaats) er nog steeds veronderstel ik
 

DeletedUser1427

Guest
Natuurlijk ben ik er erg vroeg bij (en misschien wat voorbarig), maar zou het geen goed idee zijn om, nog vóór de invoering van een nieuw hoofdstuk, waarin we ongetwijfeld t5 moeten gaan produceren, de handel in spirituele goederen dusdanig te ontwerpen, dat cross tier niet mogelijk is?

Na de eindeloze discussies die hierover al gevoerd zijn op het forum met betrekking tot de standaard goederen, lijkt het mij een goede start van een nieuw handelsbeleid op het gebied van spirituele goederen.
Wat de standaard goederen betreft, verwacht ik niet dat daar ooit een aanpassing zal komen, maar het zou wel heel mooi zijn, als daarvan geleerd is en ons de ergerlijke cross tier handel van spirituele goederen bespaard blijft.

Dit idee wordt afgewezen en verplaatst naar het archief. Een soort gelijk idee op de Beta is ook naar het archief verplaatst met de volgende redenatie:

De standaard ingame ratio is slechts een basis ding. Elke speler heeft zijn eigen strategie over cross-tier-transacties en hun idee van 'eerlijke verhoudingen' en deze perceptie verschilt zelfs per land. Dit is een leuk iets om met elkaar over te praten op onze forums, maar het is niet iets waar we veel tijd aan zullen besteden aan onze kant van het spel. Je bent altijd vrij om de verhoudingen naar eigen inzicht aan te passen en het staat spelers vrij om je aanbiedingen te accepteren of te weigeren. We zullen deze topic nu archiveren.

Wij kunnen hier een poll over starten maar dit zou tevergeefs zijn, de ontwikkelaars zouden dit idee niet oppakken. Ook al gaat dit over de spirituele goederen, de handelsmethode is hetzelfde als de algemene term van cross tier of (ongelijke) handel.

je kunt het onderwerp over cross tier (ongelijke) handel graag voortzetten in het volgende topic: Handel: oneerlijke geplaatste aanbiedingen.
 
Bovenaan