• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback Herfststerrenbeelden

Deleted User - 316711

Guest
Vermoedelijk is mijn reactie al tig x meegedeeld maar wil het hier toch zeggen. Dit evenement is niet leuk meer. Steeds maar weer dezelfde opdrachten achter elkaar is gewoon funest. Ik ben ondertussen door al mijn provincies heen en krijg steeds maar 9 en 11 confrontaties te verwerken. Heel tussendoor een ander opdrachtje maar verder steeds maar die confrontaties en relikwieën verzamelen. Gemakkelijkere opdrachten zijn zeldzaam. Al je voorraden en boosters gaan eraan en ik heb met heel veel moeite 1 beer op lvl 10 gekregen. Mijn kleiner stadje in de andere wereld haalt het al helemaal niet. De opdrachten zijn niet eens meer in verhouding tot je stad! Dat het random gaat, ok... maar meer afwisseling tussen de opdrachten (moeilijk/gemakkelijk, lange/korte, wp/fabrieken/andere) zou het weer leuk maken.
 
Ik heb mijn beertje binnen en ik probeer mijn tweede beertje nog zo hoog mogelijk te krijgen. Vond ik dit een leuk event. NEE!

Het is niet dat ik het plannen mis of zo. Ik was toch al geen planner... maar goh wat is er nu in vredesnaam aan om je door een event heen te boosteren ipv opdrachten echt te doen. Wat ga je de opdrachten echt doen, kom je niet ver. Dus even de plus en mns op een rijtje:

Plus:
-Niet hoeven plannen, verrassing welke opdracht je krijgt!
-Magische WP telt voor 2!
-Het visuele aspect. Wow wat is het weer mooi vormgegeven, de sterrebeelden, de beertjes zelf...❤❤❤. Ik kan daar echt van genieten. Groot compliment voor het visuele team.
-Er waren weer oude prijzen te winnen. Dus ik heb weer wat prijzen kunnen scoren die ik nog niet had in mijn steeds groter wordende inventaris. Nu nog ruimte om alles een keer neer te zetten.
-geen extra mini T1 of WP hoeven plaatsen. Het event was te spelen ook als je geen ruimte hebt.

Min:
-te veel en te vaak dezelfde opdracht. Die 15 visioendamp of tig relic komen me onderhand de keel uit. Het is dat ik de beertjes zo leuk vind, maar anders was dat een reden geweest om te stoppen met het event.
-achter elkaar dezelfde opdracht krijgen is niet leuk. Zou fijn zijn als Inno de boel zo programmeert dat er in ieder geval minimaal 1 andere opdracht tussen door zit.
-te weinig WPproductie opdrachten of de kans te klein dat je ze krijgt. Dan heb je een magische wp en dan kun je er niet van profiteren omdat je alleen maar relics of visioendamp opdrachten krijgt.
- te veel academie opdrachten. Wat hem ik een hoop onzin gecraft om die vreselijke 15 visioendamp te kunnen afronden. Wat een lol....
-zonder te boosteren was het me niet gelukt om een beertje bij elkaar te sprokkelen. Tja, ik vraag me af wat de fun nu is van je door het event boosteren...
-voor mijn Winy stadje was het event niet te doen. Failliet gegaan aan de relics, kp kopen of confrontaties. Provincies staan op zeeer moeilijk, dus het is allemaal vreselijk duur. Een klein stadje heeft nog niet de reserves als de grote. En kp kopen loopt kwa prijs zo snel op dat het een vermogen kost.

Suggesties:
-meer variatie in de opdrachten en vooral ook meer kans dat je andere opdrachten krijgt
-niet twee keer achter elkaar dezelfde opdracht
-andere opdrachten voor spelers kleiner dan H4, zodat zij ook voor de hoofdprijs kunnen gaan
-minder academie opdrachten, ik zie er geen lol in om onzin te moeten craften en het meeste in de academie is toch niet zo nuttig Of betere prijzen om te craften in de academie. De troep gaat nu weer de versnipperaar in.
-combie van plannen en onverwachte opdrachten. Zoals bij het zeemeerminnen event was dat veel fijner. Dat was deels plannen en deels onverwacht.
-Om te voorkomen dat mensen te veel uit het event halen door de eindeloze opdrachten reeks en Inno daardoor diamantjes mist, zou het een idee kunnen zijn om een grens te zetten op het max aantal opdrachten dat je per dag kunt doen. Wil je meer, kun je die grens afkopen met diamanten. Het zal geen populaire maatregels zijn, maar een dergelijke maatregel kan wel helpen meer balans te krijgen in het event.

Zo en nu weer verder met die visioendamp. Ik wil een tweede beertje.
 
4 x achter elkaar dezelfde opdracht gekregen van het event,

Verken 1 prov.of onderzoek1 technologie,of verzamel 15 visioendamp!! snie leuk meer!!! ik wacht op het nieuwe gastvolk,kan dus sowieso geen technologie onderzoeken,
 

DeletedUser2578

Guest
Mijn feedback over de nieuwste vorm van het event heb ik hier al een tijdje geleden gegeven. Het enige wat ik nog aan toe wil voegen is dat ik op het event ben afgeknapt en niet meer uitkijk naar het volgende event zoals ik dat hiervoor altijd wel deed. Jammer want ik vond het event altijd één van de leukste spelonderdelen, maar nu ben ik blij dat het bijna is afgelopen:confused:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
-zonder te boosteren was het me niet gelukt om een beertje bij elkaar te sprokkelen. Tja, ik vraag me af wat de fun nu is van je door het event boosteren...

Dat vind ik dus helemaal geen fun meer. Dat geeft geen voldoening dat ik iets gehaald heb. Een te makkelijke manier van opdrachten doorduwen. Zo gaat de lol er inderdaad wel af. Helemaal met je verhaal eens, Raafke, op alle punten. Enige wat er van mij nog bij kan, is dat ik ook nog eens allemaal gebouwen heb moeten neerzetten die ik niet nodig heb. Dat is ook geen lol.
 
:mad: Duidelijk dat er niet veel spelers blij zijn met dit Event, ik ben daar 1 van :mad: te veel boosters moeten gebruiken om dit event door te komen. Heeft niets meer met leuk spelen en plannen te maken. :mad:
o_ODat er toch nog spelers zijn die 2 of meer beertjes vol hebben gekregen is hun keuze, maar ben benieuwd of ze dat elk Event weer zullen/willen/kunnen doen. o_O
:D:D Goed nieuws voor de minder "rijke" spelers >> eind van de maand is er het Halloween feest met 32 opdrachten in 10 dagen, met 33 kleine prijsjes. :cool::cool:
 
Ik geef hier iedereen gelijk, ik vind er nieks meer aan, altijd de zelfde opdrachten, ik wacht nu op het toernooi om verder te kunnen, daar is er geen plezier meer aan op Arendyll kan ik geen provincies meer vol spelen ieder provincie ik ontdek heeft van die lelijke venten koppen bijstaan en ik ben nog niet aan die dwergen doolhof of hoe dat ding ook noemt, ook al veel diatjes en boosters gespendeerd, en dan krijg je amper 5 sleutels in 3 uur, bah ben het moe, en nu ga ik de vaat doen, genoeg geklaagd
 
Beste @DonFrank , zou je het laatste bericht van de aankondigingen ook hier willen neerzetten?
Ik wil graag reageren maar ik kan niet letterlijk elk woord onthouden wat je geschreven hebt met die heel lange lap tekst :)
Plakken knippen lukt ook niet dus graag ...dank je wel alvast.

Groet een eigenwijze Tinkerbells
 

DeletedUser3597

Guest
@Tinkerbells

Beste Elfen en Mensen,

In de afgelopen weken hebben we veel waardevolle feedback van jullie over ons herfstevenement gekregen, waarvoor we jullie erg dankbaar zijn. Jullie feedback is erg belangrijk voor ons, daarom willen we de tijd nemen om er wat dieper op in te gaan en een overzicht te geven van wat we van plan zijn mee te nemen voor toekomstige evenementen. Op deze manier willen we transparantie bieden en jullie actief betrekken bij ons proces om onze evenementen te verbeteren.

Toegankelijk voor alle spelers
We moeten overwegen dat onze evenementen beschikbaar zijn voor spelers van alle hoofdstukken, inclusief de allernieuwste spelers, die nog geen handwerken kunnen maken, visioendamp of betoveringen uit de magische academie kunnen krijgen of confrontaties in de toren der eeuwigheid kunnen voltooien. Daarom moeten we alternatieven bieden voor deze opdrachten, wat we gemakkelijker kunnen doen met verkennings- of onderzoeks-gerelateerde taken voor eerdere hoofdstuk spelers. Voor verder gevorderde spelers zouden de taken om enkele confrontaties in de toren te spelen of om recepten te maken in het algemeen geen problemen veroorzaken en blijven de mogelijkheid voor hen om te kiezen. Ervoor zorgen dat het evenement voor mensen in de vroegste hoofdstukken van het spel kan worden gespeeld, is ook de reden waarom voor evenementmissies nooit T2- of T3-goederenproducties, goddelijke goederen of andere opties nodig zijn die pas aanzienlijk later in het spel worden ontgrendeld.

Willekeurige opdrachten, variatie en een overvloed aan verkenningsopdrachten
Met ons vorige evenement, de zomerzeermeerminnen, introduceerden we een geheel nieuw onderdeel bij onze evenementen: willekeurige opdrachtvereisten. Hiermee werd het mogelijk voor ons om een minder lineaire progressie te creëren en een open-einde opdrachtenreeks toe te staan. Dit heeft ons in staat gesteld de limiet te verwijderen voor het aantal opdrachten dat we in ons evenement kunnen aanbieden, wat betekent dat je zoveel opdrachten kunt voltooien als je wilt.
Bij het analyseren van het zomerzeemeerminnen evenement zagen we dat de willekeur nog niet op het niveau was dat we hadden gewild, en we probeerden dat te veranderen met het herfstevenement, maar we zien dat we nu de schaal lijken te hebben omgedraaid naar de andere kant. Voor aankomende evenementen willen we meer variatie terugbrengen door te beperken hoe vaak opdrachten direct achter elkaar kunnen verschijnen. Dit zou moeten voorkomen dat je dezelfde opdrachten achter elkaar krijgt. We zullen deze veranderingen op Beta testen met ons volgende grote evenement dat zal komen en iedereen uitnodigen om deel te nemen aan deze test.
Dat gezegd hebbende, kunnen we zien dat het willekeurige opdrachtensysteem elke speler in staat stelt om het evenement naar zijn eigen mogelijkheden te spelen en niet om zijn opdrachtenreeks voortijdig te beëindigen. Daarom zijn we van plan om het willekeurige opdrachtensysteem te behouden, zij het met mogelijke aanpassingen, zoals het onderzoeken van het vermijden van de hierboven genoemde herhalende opdrachten.

Een belangrijk punt van feedback dat de afgelopen weken herhaaldelijk werd geuit, was over opdrachten die je vroegen om een provincie te verkennen, en andere opdrachten die betrekking hebben op de wereldkaart, zoals het verkrijgen van relikwieën of het voltooien van confrontaties. Voor het herfstevenement hebben we al alternatieven voor deze opdrachten toegevoegd en we zullen dit blijven doen. We horen jullie feedback dat dit soort opdrachten lang duren in latere hoofdstukken en spelers ertoe kunnen brengen verder te verkennen dan ze waarschijnlijk zouden moeten doen, daarom willen we dit aanpakken. We zullen echter niet volledig alle aan wereldkaart gerelateerde opdrachten verwijderen, maar we willen ze beperken.

Nieuwe opdrachttypes en niveauvereisten
Een grote verandering die we hebben geïntroduceerd met het herfstevenement zijn opdrachten die een bepaald niveau van een werkplaats of fabriek vereisen om te voltooien. Deze type opdrachten stonden om verschillende redenen centraal in jullie feedback, waaronder het niet hebben van (de tijd om het) vereiste gebouwniveau in je stad te bouwen, en omdat de opdracht moeilijk te begrijpen was. Dit type opdracht blijft bestaan, maar voor toekomstige evenementen houden we de voltooiingspercentages van de opdracht in de gaten om te bevestigen dat het balanceren werkt zoals bedoeld. Mocht dit niet het geval zijn, dan kunnen we de waarschijnlijkheid dat het tijdens het evenement verschijnt, aanpassen, evenals de afweging van deze vereiste. Een ding dat we al willen verbeteren, is de uitleg in het spel over hoe deze opdrachten werken. Tijdens het herfstevenement hebben we al hints toegevoegd, beschikbaar in het spel in het opdrachtvenster, om wat meer duidelijkheid te geven over de vereisten van die opdrachten. Helaas zijn deze hints niet beschikbaar in de app, wat enige verwarring veroorzaakt voor onze spelers die enkel via de app spelen. Voor aankomende evenementen zijn we van plan om deze hints ook beschikbaar te maken in de mobiele app. Dit helpt niet alleen bij evenementen, maar ook bij alle andere opdrachten met dergelijke tips (bijv. opdrachten in de eerdere hoofdstukken of voor de gastrassen).

Herbalancering van het herfstevenement
Tijdens de eerste dagen van het evenement moesten we enkele aanpassingen maken aan de balans van het evenement. Dit was helaas noodzakelijk, maar we begrijpen ook waarom het geen gewaardeerde verandering was, vooral met de gegeven timing. Het opnieuw in balans brengen van een lopend evenement is geen beslissing die we eenvoudig nemen, en daarom houden we dit als laatste redmiddel. Voor het herfstevenement hebben we zeker te laat actie ondernomen, omdat we deze wijzigingen hadden moeten aanbrengen voordat het evenement begon. Daarom hebben we een aantal wijzigingen gepland waarmee we deze beslissingen eerder kunnen nemen. Houd er echter rekening mee dat we niet altijd kunnen voorkomen dat bepaalde aspecten van een functie of gebeurtenis opnieuw in balans worden gebracht, zelfs als deze al live is, omdat bepaalde ontwikkelingen (bijvoorbeeld potentiële bugs of fouten) ons soms kunnen dwingen onmiddellijk actie te ondernemen.

Verdere veranderingen aan het lopende evenement
Tot slot willen we duidelijk maken dat we niet van plan zijn om verdere wijzigingen aan te brengen in het huidige evenement. Hoewel we jullie feedback horen, willen we niet nog een update maken die het evenement nu zal beïnvloeden, nadat iedereen hun strategieën heeft uiteengezet en aangepast na de eerste balansaanpassingen. Zoals we bij de eerste opdracht-aanpassingen hebben gezien, zou het veranderen van de beschikbare opdrachten ook het risico inhouden dat opdrachten hun taken onder bepaalde omstandigheden verbreken of veranderen, wat we willen vermijden.
Dankzij onze voortdurende gegevensanalyses over het evenement kunnen we zien dat de moeilijkheidsgraad van het evenement en de voortgang van de speler momenteel op het beoogde niveau zijn en dat veel spelers al succesvol zijn in het evolueren van hun beren - met aantallen die vergelijkbaar zijn met eerdere evenementen zoals de zomerse zonnewende en zomerzeemeerminnen.

We hopen dat dit bericht wat licht werpt op onze geplande wijzigingen in aankomende evenementen als gevolg van jullie feedback. Laat het ons weten als je opmerkingen hebt door het te posten in de discussie van het herfstevenement. We horen graag van je.

Nogmaals bedankt aan iedereen die zijn/haar feedback heeft gegeven - we hebben het geluk dat we zo'n betrokken community hebben in onze wereld van Elvenar!

Met vriendelijke groet,
Jullie Elvenar Team
 
@Tinkerbells

Toegankelijk voor alle spelers
We moeten overwegen dat onze evenementen beschikbaar zijn voor spelers van alle hoofdstukken, inclusief de allernieuwste spelers, die nog geen handwerken kunnen maken, visioendamp of betoveringen uit de magische academie kunnen krijgen of confrontaties in de toren der eeuwigheid kunnen voltooien. Daarom moeten we alternatieven bieden voor deze opdrachten, wat we gemakkelijker kunnen doen met verkennings- of onderzoeks-gerelateerde taken voor eerdere hoofdstuk spelers. Voor verder gevorderde spelers zouden de taken om enkele confrontaties in de toren te spelen of om recepten te maken in het algemeen geen problemen veroorzaken en blijven de mogelijkheid voor hen om te kiezen. Ervoor zorgen dat het evenement voor mensen in de vroegste hoofdstukken van het spel kan worden gespeeld, is ook de reden waarom voor evenementmissies nooit T2- of T3-goederenproducties, goddelijke goederen of andere opties nodig zijn die pas aanzienlijk later in het spel worden ontgrendeld.


Ok het gaat mij om dit stukje:

Nooit T 2 of T 3 goederen opdrachten te maken. Etc...
Dit kan toch ook in samen met alternatieve opdrachten voor de prilste spelers?
Ik begrijp even niet dat het eerste stuk tekst met torenopdrachten wel kan in combi met alternatieve opdrachten maar het laatste stuk tekst kan dan niet. Zo vergroot je toch mooi het assortiment?
 
Ik doe mijn best om 1 beertje per wereld op hoog niveau te krijgen. Met 1 lukt dat waarschijnlijk net wel, maar met de kleine denk ik net niet.
Dit omdat veel opdrachten veel tijd of geld kosten, wat er niet is op elk moment.
Ik heb wél boosters gebruikt, vooral in mijn eindstad. Maar ik heb er niet genoeg in het piepjonge account op Winyandor.
Helaas pindakaas. Ik hoop dat men niet aanneemt dat het voor iedereen een simpel event was.
Ik ben ver over het aantal provincies gegaan om maar relikwieën te kunnen scoren. Dat gaat inhouden dat ik dit niet meer kán bij het volgende event.
Want bij elke ronde komen er meer kosten en soms van dingen die ik nog helemaal niet kan maken.
Maar ja: aan een halve beer heeft niemand iets... Dus eenmaal begonnen, moet je wel doorgaan.

Het zeemeerminevent was zeker te simpel te doen, met absurd hoge scores als je er tijd en moeite in stak.
Ik snap best dat dat niet elke keer kan. Maar dit is wel erg lastig gemaakt.
Ik vond het niet vergelijkbaar met oude events.
Dan had je een hoofdprijs en eventueel een 2e en de derde zelden tot nooit zonder asociaal veel geluk of diamanten.
Nu heb ik 1 van de 3 beren, misschien net vol. Dat is een derde van het totaal.
En het kost mij op het kleine account dermate veel dat ik er bij het volgende periode last van ga hebben.
Eerder leverde het event je eigenlijk nooit last op en was alles wat je deed in voordeel van je stad. Ook al kostte het je de nodige inzet en moeite.
Dat mis ik eigenlijk wel in deze setting.
Maar de boosters zijn wel leuk en helpen ook met een deel van de opdrachten.

De prijzen en keuzeopties van de kistjes waren overigens wel goed en gevarieerd. En het uiterlijk was natuurlijk weer subliem.
Dat er meerdere keuzes zijn mbt het doen van een opdracht is ook wel heel fijn. Dat geeft ruimte. Misschien toch ook zoiets bij belastende opdrachten doen? Bijvoorbeeld bij de reli's of de koop-opdrachten?
 
Ik zou echt graag zien dat een opdracht als koop
20 kp niet iedere keer terug komt. In mijn kleine stad niet te doen. In mijn grote stad geen probleem. Pas het aantal te kopen kp aan aan grootte van de stad ofzo. Echt idioot. Event stopt helaas vlak voor de finish alsnog.
 
ben blij dat event afgelopen is :D

images
 
Bovenaan