• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Feedback verplaatsing van spelers

De popup komt nu pas omdat het ook pas morgen plaatsvind,
De popup linkt direct naar het topic met dit plaatje.
de popup is puur text based, plaatjes invoegen heb ik niet gezien. het is kort en bondig en duidelijk, de hele forum uitleg past er niet echt en bij een te grote lap text wordt het vaak blind weggeklikt.

Door het bericht kort en bondig te houden met een forumlink garandeerd dat iedereen de tijd neemt om iig de boodschap te lezen.

NU heb ik de popup met forumlink gekregen... blijkbaar een paar uur na anderen?
Niet iedereen logt zoveel in, dus voor iets dat morgen ingrijpende wijzigingen brengt is dit weliswaar heel duidelijk, maar ook erg laat.
En ja, via het forum kon je het al langer weten, dat klopt.
 

DeletedUser1427

Guest
Ik denk persoonlijk dat spelers vaker op het forum moet kijken, al zijn er ook vast genoeg die af en toe een kijkje nemen en dit doorspelen aan hen broederschap met de nieuwe ontwikkelingen.. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat vergeleken het UK forum daar de notificaties al veel eerder worden gedaan dan hier. Gelukkig is mijn engels best oke dus ik verdiep me er ook meer in met wat er komen komt maar dat is natuurlijk niet wat velen anderen doen. Misschien handig voor de mensen die hier ook op zitten en het nog niet doen om als klokkenluider naar je broederschap de nieuwe feitjes/weetjes etc te vertellen :)

Ik ben erg blij dat het morgen plaats gaat vinden, ik bevind me al zo lang aan de buitenring en met de hele beperkte burenhulp die ik krijg en kan geven heb ik het gevoel dat ik veel mis loop vergeleken anderen ^^ ik ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken :)
 

DeletedUser234

Guest
Als van iedere bs 1 iemand de taak op zich neemt om 1x p.w. op het forum te kijken, of je doet het om en om, dan betekent dat 2x per jaar p.p., ben je overal van op de hoogte en kan je de belangrijkste dingen via een pb met je broeders delen. Makkelijk zat toch?

Bedankt voor alle antwoorden, maar ik zit nog steeds in dubio wat ik moet doen en ik moet toch echt vandaag beslissen. :(
 
Het vinkje gewoon lekker aan laten staan, als het systeem bepaald dat je hoort te verhuizen dan wil je echt niet blijven zitten,
Doe je het wel zet je later het vinkje uit en is het de vraag wanneer er een plek voor je vrij komt, dan kan de eerst volgende week zijn, maar ook weken duren als niet de juiste plaats vrijkomt.

In de eerste ronde begint de grote verhuizing, en kom je dus altijd op een goede plek uit, omdat iedereen waarvan het nodig is verhuist en er dus ook heeeel veel plekken vrijkomen van verloren spelers die dus naar buiten verhuizen.

Later moet er dus een speler naar buiten worden verhuist die jou specifieke patroon heeft, is die niet beschikbaar dan blijf je hangen tot de volgende ronde een week later waar er weer gezocht wordt naar een plekje. zolang er geen juiste plek vrijkomt blij je dus in niemandsland hangen.
 

DeletedUser

Guest
Idd vinkje aan laten staan is de beste strategie om op een goed plekkie te komen.

Ik denk trouwens dat na de hele grote verhuizing van morgen, die handmatig in meerdere fasen plaats vindt, het daarna toch eerder 4 weken zal zijn voordat de volgende verhuizingsronde plaatsvindt. Die worden dan automatisch gedaan. Tot nu toe worden inactieve spelers ook maar 1 x in de 4-6 weken verwijderd. Daar komt ook nog bij dat spelers ook op vakantie moeten kunnen, vandaar dat de 4 weken inactief regel is ingevoerd, voordat je naar de buitenring wordt verplaatst.
 
Elke week zijn er weer nieuwe mensen die 4 weken inactief zijn.
Zover ik begrepen heb zal het script wekelijks gaan draaien ergens tussen zaterdag avond 20:00 en dinsdag 20:00.

Hij draait nooit tijdens het toernooi.

Het kan wel zo zijn dat ze het niet helemaal af krijgen tijdens de eerste periode, en dat er volgende week nog een keer een grote verhuizing plaatsvind.
 

DeletedUser

Guest
Waar ik om eerlijk te zijn wel een beetje van baal, is dat eergisteren er in mijn omgeving een aantal goudmijntjes verschenen. Ik dacht nog prima, dat zijn mooie plekjes voor nieuwe actieve buren, aangezien ik niet echt verwacht dat ik verplaatst zal worden (alhoewel het vinkje wel aanstaan). Maar nu zijn die plekkies al weer gevuld met startende spelers, die wederom mis-starters zijn. Tutorial nog niet eens afgerond, stadhuis al meer dan 24 uur in de up (duurt maar 10 min. hoor). Zit ik daar waarschijnlijk weer minstens 4 weken mee opgescheept :(:(:(:(

Ik heb ooit het idee geopperd om beginnende spelers op een oefenveldje te laten starten, tot ze tenminste het tutorial hebben afgerond. Dat was toen niet mogelijk, maar dat zou nu eigenlijk wel kunnen.
 

DeletedUser861

Guest
Ik vind dit echt super en ben erg benieuwd waar ik terecht ga komen. Slechter kan het in elk geval niet worden!
Dus ik hoop dat ik morgen inderdaad al aan de beurt ben!
 

DeletedUser956

Guest
Ik heb ook een stadje op de internationale server.
Daar is vorige week de boel verhuisd.:D
Ik moet hierbij wel opmerken dat de actieve spelers van de buitenrand wel naar binnen verplaatst zijn, maar dat de inactieve spelers uit het centrum NIET naar buiten verplaatst zijn.:(
Ik verwacht dan ook niet dat dit hier wel gebeurd, en dat het hier om een misvatting handelt.:oops:
Stel je verwachtingen dus niet te hoog in.
De kaart word compacter, meer niet.:cool:
Ik heb wel een bericht van een moderator gezien waarin gesuggereerd word, dat inactieve spelers in de toekomst inderdaad naar buiten geplaatst worden, maar heb geen enkele bevestiging gezien DAT dit daadwerkelijk ooit gaat gebeuren??????:confused:
 

DeletedUser7

Guest
Hmm, ik dacht dat dat inderdaad onderdeel was van de verplaatsing, maar wellicht zat ik fout. Ik zal het even navragen.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb ook een stadje op de internationale server.
Daar is vorige week de boel verhuisd.:D
Ik moet hierbij wel opmerken dat de actieve spelers van de buitenrand wel naar binnen verplaatst zijn, maar dat de inactieve spelers uit het centrum NIET naar buiten verplaatst zijn.:(
Ik verwacht dan ook niet dat dit hier wel gebeurd, en dat het hier om een misvatting handelt.:oops:
Stel je verwachtingen dus niet te hoog in.
De kaart word compacter, meer niet.:cool:
Ik heb wel een bericht van een moderator gezien waarin gesuggereerd word, dat inactieve spelers in de toekomst inderdaad naar buiten geplaatst worden, maar heb geen enkele bevestiging gezien DAT dit daadwerkelijk ooit gaat gebeuren??????:confused:

Dat is zeer slecht nieuws voor mij Glorias, alle goudmijntjes zijn bij mij gisterenavond gevuld met beginnende spelers, waarvan er al weer een hoop het tutorial niet eens afmaken. Geen ruimte meer in mijn buurtje voor echte actieve spelers. Aangezien er steeds meer spelers in mijn buurt gestopt zijn, wordt het wel armoe troef voor mij zo :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(
 

DeletedUser1467

Guest
Het verplaatsen is begonnen. Daar waar ik vanmorgen mijnen heb geleegd heb ik nu gevorderde spelers zitten.
De eerste stap is dus in ieder geval om iedereen die aan de buitenkant zit naar de lege plaatsen te laten gaan.
En wie weet komt er dan nog een fase dat van binnenuit de spelers naar buiten geplaatst worden, wanneer ze eenmaal weten waar de ring om de actieven begint.
 

DeletedUser

Guest
Het verplaatsen is begonnen. Daar waar ik vanmorgen mijnen heb geleegd heb ik nu gevorderde spelers zitten.
De eerste stap is dus in ieder geval om iedereen die aan de buitenkant zit naar de lege plaatsen te laten gaan.
En wie weet komt er dan nog een fase dat van binnenuit de spelers naar buiten geplaatst worden, wanneer ze eenmaal weten waar de ring om de actieven begint.

Ik hoop nu echt dat ze mij ook gaan verhuizen. Heb voor de zekerheid nog maar een gecontroleerd, en mijn vinkje staat absoluut aan! Ik wil heel graag van de afgebroken steden, inactieve spelers en verlaten gehuchtjes af en weer een volop actieve buren, please
 

DeletedUser1467

Guest
Ik hoop nu echt dat ze mij ook gaan verhuizen. Heb voor de zekerheid nog maar een gecontroleerd, en mijn vinkje staat absoluut aan! Ik wil heel graag van de afgebroken steden, inactieve spelers en verlaten gehuchtjes af en weer een volop actieve buren, please
Je wordt dus niet verhuisd. Er zit om je heen een grote groep met buren, de buren waar je mee te maken hebt mogen dan inactief zijn, maar je zit dus te dicht bij het centrum om verhuisd te worden. Dan gaan er eerst nog een heleboel van verder bij je vandaan naar het midden. En dat zal dus pas gebeuren wanneer de inactieven naar de buitenkant worden verhuisd. De kaart is nu compacter gemaakt zoals Gloria al aangaf.
De vraag is of er vandaag wel of geen ronde gaat komen dat de inactieven om de groep actieven worden geplaatst, zodat daarna de actieve spelers weer verder naar binnen kunnen.
Wanneer je veel beginners op de kaart hebt, zul je binnen een paar weken misschien nog wel gevorderde spelers erbij krijgen.
 

DeletedUser

Guest
Misschien toch handig als we nu een reactie gaan krijgen van een moderator. Er staan inmiddels wat vragen open:
- Worden de inactieven nu wel of niet verplaatst?
- Vind er vandaag of binnen zeer afzienbare tijd nog een ronde verhuizingen plaats?
- Na deze eerste grote verhuizing, om de hoeveel tijd vinden er dan verhuizingen plaats?
 

DeletedUser1467

Guest
Misschien toch handig als we nu een reactie gaan krijgen van een moderator. Er staan inmiddels wat vragen open:
- Worden de inactieven nu wel of niet verplaatst?
- Vind er vandaag of binnen zeer afzienbare tijd nog een ronde verhuizingen plaats?
- Na deze eerste grote verhuizing, om de hoeveel tijd vinden er dan verhuizingen plaats?
Die eerste vraag staat al open vanaf dat Gloria daarvoor heeft gewaarschuwd. Lord Jirre is het gaan navragen en wacht dus nog op antwoord of is zelf alleen in de avonduren aanwezig.
Vandaag kunnen de verhuizingen uit meerdere rondes bestaan, dat is meerdere keren aangegeven.
En voor zover ik heb begrepen zullen de verhuizingen straks wekelijks gaan plaatsvinden.
 

DeletedUser

Guest
@Coco1968, bedankt voor het meedenken. Maar vanwege de soms toch wel tegenstrijdige informatie, of informatie die vanaf andere servers komt, wil ik toch echt graag een reactie van de moderators mbt de Nederlandse server.
 
Ik hoop nu echt dat ze mij ook gaan verhuizen. Heb voor de zekerheid nog maar een gecontroleerd, en mijn vinkje staat absoluut aan! Ik wil heel graag van de afgebroken steden, inactieve spelers en verlaten gehuchtjes af en weer een volop actieve buren, please
Ik ben nu van het verre buiten verhuisd naar het midden, heb wel nog steeds 34 mijntje in mijn nieuwe buurt, maar dat is zeker beter dan +-150 van voorheen.

Als ik mijn oude inactieve buren opzoek (webcop, dassem ultor) dan zie ik dat die nog steeds in hun verlaten plaats zitten.

Dus inactieven zijn niet naar buiten verhuisd :)
 

DeletedUser1427

Guest
Ik ben zojuist ook verhuisd, geweldig dat ik nu ook omringd ben met spelers in plaats van mijntjes, de oude buren staan nog op hen plek waar ik vandaan kom (hooguit 7) erg blij :D
 
Bovenaan