• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Wegen: hoge manakosten voor straten

DeletedUser

Guest
Nu ik alleen nog maar bebladerde straten kan leggen, begint mij op te vallen dat de mana kosten daarvan toch wel extreem hoog zijn. 1 blokje weg (1x1) kost 4500 mana!!!

De treurwilg produceert 2800 mana in 15 uur.
De Boselvenhabitat produceert 2900 mana in 18 uur.
Ik heb 2 boselvenhabitats, 13 treugwilgen, 1 bron der geesten, en 1 Marlo de beschermheilige staan, plus nog wat klein grut.
Per dag kan ik toch maar 11 stukjes weg leggen.

Nu heb ik daar zeeën van tijd voor omdat ik toch niets anders kan doen (einde hoofdstuk), maar voor spelers die wat later hieraan beginnen en straks gelijk door kunnen naar het volgende hoofdstuk, lijkt mij dit mission impossible worden. Voor het volgende hoofdstuk heb je ook weer een hoop mana nodig.
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat alleen de spelers die nu op het volgende hoofdstuk zitten te wachten die bebladerde straten kunnen leggen?
 

DeletedUser1427

Guest
ik kan er iets meer neerleggen per dag maar ik zit met hetzelfde probleem. ben opzich blij met de mana die ik ontvang maar het blijft toch wel heel veel, aangezien ik best wat wegen heb :)
 

DeletedUser

Guest
Yep ik heb ook aardig wat wegen, ben er daarom maar tijdelijk extra treugwilgen bij aan het planten. Maar spelers die straks gelijk door kunnen gaan naar het volgende hoofdstuk kunnen dit nooit doen. Of ze moeten een maandje of zo wachten voordat ze daar aan beginnen :eek::eek::eek:
 

DeletedUser1427

Guest
klopt idd wat je zegt, doordat je meteen doorgaat naar het volgende hoofdstuk en ook weer mana nodig hebt voor het vrijspelen van de onderzoeken zal het voor deze spelers moeilijker worden de wegen te vervangen, dat is toch misgelopen extra cultuur dan.. al denk ik dat dit ook het geval is voor spelers die uit orken hoofdstuk overstappen naar boselven momenteel, de gastgoederen produceer je dan ook niet meer nadat je het portaal moet verwijderen.. zit geen goede overloop ook in lijkt me.
 
In die straatjes ging inderdaad de meeste tijd en ook veruit de meeste mana zitten, heb op 1 straat na nu alles gelegd

En ja als je door dit hoofdstuk henbajert op weg naar de tovenaars en draken dan kan je ze maar beter overslaan, maarja wij hadden er toch niet heel veel mee te doen eerlijk gezegt dus ik heb ze netjes gelegd
 

DeletedUser

Guest
Met de orkenwegen heb ik het net gered en kon toch gelijk doorgaan met het volgende hoofdstuk. Moet wel zeggen dat er bij mij nog paddofarms hardestoelen aan het produceren waren voor de wegen toen ik het laatste kptje voor het treugwilgen onderzoek erin stopte. Dus het was idd wel op het nippertje :D
Maar in het hoofdstuk dat komen gaat "Sorcerers and Dragons" heb je als snel heel veel ruimte nodig voor de universiteitsgebouwen. Dan heb je zeker niet de mogelijkheid om nog wat extra treurwilgen er tijdelijk bij te planten. Sterker nog, ik denk dat er treurwilgen gesloopt moeten gaan worden :oops:
 

DeletedUser

Guest
In die straatjes ging inderdaad de meeste tijd en ook veruit de meeste mana zitten, heb op 1 straat na nu alles gelegd

En ja als je door dit hoofdstuk henbajert op weg naar de tovenaars en draken dan kan je ze maar beter overslaan, maarja wij hadden er toch niet heel veel mee te doen eerlijk gezegt dus ik heb ze netjes gelegd

Dat klopt wel Crazy, maar ik vind het niet zo fair tegenover spelers die later op dit punt komen.
 

DeletedUser234

Guest
Ik probeerde me eens te verplaatsen in Inno: Ik maak een spel, maar einde van het spel 'vragen spelers of het nog langer mag, want het is zo'n leuk spel. Volgende hoofdstuk uit, weer verzoeken om nog meer uitbreiding. Uitbreiding maken kost tijd en mensen zijn liever bezig dan dat ze moeten wachten, dus voegen we iets toe om ze bezig te houden. Daarmee zullen nieuwe spelers ook minder snel vorderen en tegen het einde van het spel aanlopen, waardoor wij meer tijd creëren om weer nieuwe hoofdstukken te ontwikkelen. Nieuwe spelers blij want er komt nooit een einde aan het spel..... oude spelers blij, want zij hebben als beginner nog kunnen genieten van het voordeel snel te gaan en tijdens dat ze wachten op ons nieuwe hoofdstuk zijn ze bezig met nieuwe toevoegingen en events. Iedereen blij! :)

En eigenlijk zou dat ook zou kunnen zijn, het is maar of je de veranderingen van de positieve of negatieve kant bekijkt. En natuurlijk vind iedereen wel iets niet leuk, ook ik, maar elk nadeel heeft zijn voordeel, ik heb me voorgenomen om dit jaar eens te kijken naar de voordelen.

Als het komende hoofdstuk dezelfde moeilijkheidsgraad zou hebben als hoofdstuk 5, zou het ook niet leuk zijn, zonder uitdaging zijn de meeste mensen een spel snel beu. Ik in ieder geval wel.
 

DeletedUser1751

Guest
ik speel niet sinds het allereerste begin, en liep ieder nieuw hoofdstuk er 1tje achter. daardoor heb ik eigenlijk nooit de wegen volledig (kunnen) upgraden. Het was mij de moeite niet om de gebouwen van een bepaald ras langer te laten staan om de wegen te kunnen verbeteren. ik heb de dwergenwegen grotendeels overgeslagen, net als de orks (daar heb ik er maar 1 van aangelegd omdat ik toevallig genoeg overhield na het voltooien van orks/kobolds). Tijdens de feeen kwam ik in de buurt van het afronden van het hoofdstuk voordat het volgende ras kwam dus daar heb ik aardig wat van kunnen aanleggen. Nu ben ik bezig met het hoofdstuk van de boselven en heb het gevoel dat ik wel weer wat nieuwe straatjes kan aanleggen. Voor mij zijn de wegen ook absoluut geen must. ik ga liever door met het volgende hoofdstuk en probeer daar dan wegen van te leggen dan langer wachten. die extra cultuur is wel leuk, maar niet zo noodzakelijk (mijns inziens). Daarbij is ook nog het geval dat als het nieuwe hoofdstuk er is en je zit even vast (om wat voor reden dan ook), kan je de mana die je over hebt altijd nog gebruiken voor straten, van de boselven of het nieuwe ras. Wellicht kijk ik er anders tegenaan als ik het 'nieuwste' hoofdstuk heb afgerond en mijn tijd moet gebruiken voor het perfectioneren van mijn stad. Maar (op dit moment) als speler die (een klein beetje) achter ligt, maakt het mij helemaal niet uit of de straten duur zijn voor de mana begrippen.
 

DeletedUser572

Guest
In vindt ze juist lekker goedkoop. Ik vind 11 per dag veel (10 per dag is de average wel voor de meeste van ons denk ik). Moet je voor de gein is uitrekenen hoe lang de orcs en feeen duurde. Al in al ben ik blij dat ik na de feeen weer eens tijd heb voor de wegen.

Het spel bijhouden (onderzoeken) is mijn doel. Alle wegen upgraden is een extra missie.
 

DeletedUser1467

Guest
Met alle cultuur van het winterevent zit ik met een beetje burenhulp op 170%. Ik maak me dus niet druk over de straten. Wanneer ik een nieuw stukje straat nodig ben, leg ik wel de laatst mogelijke neer. Van de dwergenstraat heb ik het eenvoudige pad vervangen, de kasseien liggen nog.
Van de bloesemstraat kan ik nog een aantal leggen. Ik zit nu bij de Orken, die straat kan ik nog niet leggen.
Ik begrijp dat als je steeds met het laatste hoofdstuk bezig bent, je steeds probeert te optimaliseren. Voor mij is het voldoende om steeds verder te kunnen met het spel.
Verder speel ik ook niet optimaal, ik vind het veel leuker om van alle fabrieken 1 te hebben en soms ook te upgraden dan om alleen voor de bonusfabrieken te gaan, en ik verwijder cultuur uit oude hoofdstukken ook maar mondjesmaat.
Toch kom ik zonder dia's steeds hoger in de ranglijst en steeds verder in het spel.
 
Ik heb een bijkomend vraagje bij dit topic. 1 van de opdrachten is bouw 50 bebladerde straten.
Moet deze opdracht afgevinkt zijn voordat je naar de volgend hoofdstuk kunt ?
Zou anders een voorraadje mana willen opbouwen , zal nodig zijn bij de techtree .
 

DeletedUser

Guest
@markymarc Deze opdracht is wel verplicht, maar ik heb hem ook uitgesteld totdat ik het boselevenhoofdstuk klaar had. Voor dit hoofdstuk komen er daarna nog 2 vaste quests die beide vragen om een technologie uit dat hoofdstuk te onderzoeken (wat je toch moet doen).
Het lijkt mij wel verstandig om deze opdracht te voltooien voordat je aan een nieuw hoofdstuk begint (als dat ooit komt ;)), anders loop je daar misschien vast.
 
Nu ik alleen nog maar bebladerde straten kan leggen, begint mij op te vallen dat de mana kosten daarvan toch wel extreem hoog zijn. 1 blokje weg (1x1) kost 4500 mana!!!

De treurwilg produceert 2800 mana in 15 uur.
De Boselvenhabitat produceert 2900 mana in 18 uur.
Ik heb 2 boselvenhabitats, 13 treugwilgen, 1 bron der geesten, en 1 Marlo de beschermheilige staan, plus nog wat klein grut.
Per dag kan ik toch maar 11 stukjes weg leggen.

Nu heb ik daar zeeën van tijd voor omdat ik toch niets anders kan doen (einde hoofdstuk), maar voor spelers die wat later hieraan beginnen en straks gelijk door kunnen naar het volgende hoofdstuk, lijkt mij dit mission impossible worden. Voor het volgende hoofdstuk heb je ook weer een hoop mana nodig.
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat alleen de spelers die nu op het volgende hoofdstuk zitten te wachten die bebladerde straten kunnen leggen?

Bereid je voor, bij het volgende ras is het 6100 per stukje weg.
 
Ben al helemaal door het boselven hoofdstuk, was wel te doen. Alleen de manaproductie van de gebouwen is laag. Hoop dat de Tovenaars en Draken hoofdstuk daar verandering in kan brengen. (Start die volgende week?)
 
als het goed is wel, dus begin maar vast wat mana te sparen. want je gaat nog veeeeeel meer nodig hebben.

er zijn er wel wat die dubbel zoveel mana leveren, maar dan moet je niet veel cultuur verwachten, in het volgende hoofdstuk is het namelijk of veel cultuur, of veel mana, maar niet beide.
 
Ik had het al gezien op de beta-server. Inmiddels genoeg mana om alle nieuwe nederzetting gebouwen te kunnen bouwen. Maar om terug te komen op de titel van deze topic. Het is zeker niet onmogelijk.
 

DeletedUser

Guest
Vraagje en weet niet of deze hier goed staat,

behoudens de Mana, wat moet je nog meer laten staan als je de OW van de boselven hebt gedaan?

kan ik ruimen?
 
Bovenaan