• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Wegen: hoge manakosten voor straten

DeletedUser234

Guest
ook het portaal (open plek in het bos)? Bij vorige hoofdstukken, kreeg je die weer als opdr. in hoofdstuk erna. Als ik me niet vergis.
 

DeletedUser1333

Guest
Awkward. Nouja, ik ben blij dat ik mijn Feeënwegen heb vervangen :p ...
 

DeletedUser

Guest
ook het portaal (open plek in het bos)? Bij vorige hoofdstukken, kreeg je die weer als opdr. in hoofdstuk erna. Als ik me niet vergis.
Deze vraag heb ik ook? Moet de open plek in het bos blijven staan?
 

DeletedUser189

Guest
Je zult daar hoogstwaarschijnlijk wel een opdracht voor krijgen om hem af te breken net als met alle andere portalen van de gastrassen
 

DeletedUser7

Guest
En als ik me niet vergis zijn die opdrachten (uiteindelijk) allemaal weigerbare opdrachten geworden.
 

DeletedUser

Guest
Ik heb tot nu toe nog geen opdracht gehad op Beta om die boselven portaal weg te doen en ben ondertussen bij quest 13. Normaal kreeg je quest om portaal weg te doen redelijk snel in het begin van een nieuwe hoofdstuk.
 

DeletedUser234

Guest
en je hebt in nieuwe hoofdstuk ook geen producten nodig uit boselvenfabrieken???

in de boom iig niet, dus dan zou je echt alles weg kunnen doen. Vreemd dat dit weer anders is dan in andere hoofdstukken.
 

DeletedUser1327

Guest
vraagje bij de mana productie heb je een tab blaadje echter daar kan ik niets mee, klopt dat. en het vroegtijdig innen die knop doet ook niets het innen kan alleen als er mana boven de cultuur hangt wat is dan het nut van het dreigen met dat de productie afneemt als je niet kunt innen op het tijdstip dat je wilt
 

DeletedUser7

Guest
Weet niet precies wat je bedoelt met het tabblad, maar dat vroegtijdig innen kan zodra de mana boven een bepaald aantal is (hoeveel staat aangegeven bij het cultuurgebouw zelf). Is een beetje zoals bij huizen.
 

DeletedUser1327

Guest
ja maar op het moment van kunnen innen komen ze ook boven de cultuur te hangen dus dan zie je a dat je kunt innen. net als bij de huizen. maar met het knopje innen wat je links boven het blok ziet als je het opject aanklikt kun je niets en het handje wat het innen moment aan geeft in tijd kun je ook niet je kunt het niet schuiven enz. dus wat is dan het nut van dreigen met de productie daalt na zoveel uren als je dat niet kunt beinvloeden. ik ga de wekker niet zetten op 10 minuten voor dat hij vol is dus dan maar geen toename meer in mana .

dank voor je reactie.
 

DeletedUser

Guest
@hindoe De decay (vermindering) van mana gebeurt alleen 1x in de 24 uur en dat vaste tijdstip is bij ons 's nachts en dan alleen van de mana die al in je opslag staat. Dus niet van wat er boven de cultuurgebouwen hangt en je nog niet geoogst hebt.
Als het tijdbalkje van je cultuurgebouw vol zit, produceert deze niet meer mana totdat je het geoogst hebt. Zoals Jirre al schreef, dat is hetzelfde als bij de munten van de huizen.
 

DeletedUser1327

Guest
OKE dus als er 10000 in je opslag staat gaat daar een bedrag van af als ik je goed begrijp. zal er eens op letten dat is nu echt iets waar ik niet naar kijk.
dank jullie wel
 
OKE dus als er 10000 in je opslag staat gaat daar een bedrag van af als ik je goed begrijp. zal er eens op letten dat is nu echt iets waar ik niet naar kijk.
dank jullie wel

om 4:00 (zomertijd) wordt 10% van je voorraad mana afgeschreven.

Zelf leeg ik alle fabriekjes om 19:00 behalve de heksenmarktkraam(die heeft een korte productietijd dus die leeg ik nog net voor ik ga slapen).
Als ik dan 's ochtends opsta kan ik alles legen net voor ik ga werken en heb ik het minste mana "verlies".
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser1512

Guest
Nu ik alleen nog maar bebladerde straten kan leggen, begint mij op te vallen dat de mana kosten daarvan toch wel extreem hoog zijn. 1 blokje weg (1x1) kost 4500 mana!!!

De treurwilg produceert 2800 mana in 15 uur.
De Boselvenhabitat produceert 2900 mana in 18 uur.
Ik heb 2 boselvenhabitats, 13 treugwilgen, 1 bron der geesten, en 1 Marlo de beschermheilige staan, plus nog wat klein grut.
Per dag kan ik toch maar 11 stukjes weg leggen.

Nu heb ik daar zeeën van tijd voor omdat ik toch niets anders kan doen (einde hoofdstuk), maar voor spelers die wat later hieraan beginnen en straks gelijk door kunnen naar het volgende hoofdstuk, lijkt mij dit mission impossible worden. Voor het volgende hoofdstuk heb je ook weer een hoop mana nodig.
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat alleen de spelers die nu op het volgende hoofdstuk zitten te wachten die bebladerde straten kunnen leggen?
 

DeletedUser1512

Guest
Ha Didi,
Hier hetzelfde probleem... Vind sowieso dat het hoofdstuk Boselfjes heel veel oplegd. Je moet zoveel van dit, zoveel van dat... Zelf kiezen is er niet meer bij, je moet via de opdrachten werken en eigen initiatief werkt. Wordt erg veel over gemopperd, je mag niets meer en het wachten is tegenwoordig niet meer een paar dagen per hoofdstukje in het boek maar rustig een paar weken. Rustig... jaja. In onze bs, die altijd erg actief was in de chat is het behoorlijk stil. Je kan niks, dus waarom zou je online zijn? Even oogsten, bh geven en weg weer.
Heel jammer...
Hoor dat het volgende hoofdstuk evenzo is, dus denk dat er wel veel spelers het voor gezien gaan houden. Zeker omdat bij draken en tovenaars er hele grote gebouwen moeten komen en er maar 2 stadsuitbreidingen bij zitten...
Groetjes,
Sandokan123
 

DeletedUser

Guest
Ha Didi,
Hier hetzelfde probleem... Vind sowieso dat het hoofdstuk Boselfjes heel veel oplegd. Je moet zoveel van dit, zoveel van dat... Zelf kiezen is er niet meer bij, je moet via de opdrachten werken en eigen initiatief werkt. Wordt erg veel over gemopperd, je mag niets meer en het wachten is tegenwoordig niet meer een paar dagen per hoofdstukje in het boek maar rustig een paar weken. Rustig... jaja. In onze bs, die altijd erg actief was in de chat is het behoorlijk stil. Je kan niks, dus waarom zou je online zijn? Even oogsten, bh geven en weg weer.
Heel jammer...
Hoor dat het volgende hoofdstuk evenzo is, dus denk dat er wel veel spelers het voor gezien gaan houden. Zeker omdat bij draken en tovenaars er hele grote gebouwen moeten komen en er maar 2 stadsuitbreidingen bij zitten...
Groetjes,
Sandokan123

Hoi San, yep ook in onze ooit zo chat-actieve bs, begint de chat behoorlijk stil te worden :(

Dat ligt er maar net aan hoe verslaafd ze zijn aan het spel. :)

Ik hou het nu al bijna 2 jaar vol, dus behoorlijk verslaafd denk ik ;) Maar ondanks dat ik best trots ben op mijn stadje, begint de frustratie over de traagheid van bouwen en nu ook het chronisch tekort aan kps mij langzaam maar zeker wel parten te spelen. Er moet echt een verandering in het concept van de hoofdstukken gaan komen denk ik. Die zijn nu veel te voorspelbaar, een herhaling van zetten behalve dat het ieder hoofdstuk weer een stuk langer duurt :rolleyes:
 

DeletedUser234

Guest
Ik heb het idee dat men die hoofdstukken expres vertragend heeft ingevoerd, zodat men tijd heeft om alle bugs op te lossen en andere problemen. Ik heb ergens ook het vermoeden dat na alles wat steeds groter wordt, men het in de toekomst wel goed gaat maken, door bijv. een lilliputter hoofdstuk in te voeren, waarmee alles weer kleiner wordt. Dat men in ieder geval goede redenen heeft om het zo te doen, alleen jammer dat het bij gissen blijft en men geen uitleg geeft over hun werkwijze en beweegredenen. Jammer, maar ik vind dat we al veel info krijgen en we veel inspraak hebben, terwijl we eigenlijk helemaal niks zouden mogen verwachten. Er zijn genoeg online spellen, waar je niet eens inspraak hebt, totaal geen info gegeven wordt en als ze al een manier hebben waarop je contact met ze kan zoeken, ze nooit reageren.

Dus we hebben het nog zo slecht niet, maar het kan altijd beter! :)
 

DeletedUser2114

Guest
Ik heb het idee dat men die hoofdstukken expres vertragend heeft ingevoerd, zodat men tijd heeft om alle bugs op te lossen en andere problemen. Ik heb ergens ook het vermoeden dat na alles wat steeds groter wordt, men het in de toekomst wel goed gaat maken, door bijv. een lilliputter hoofdstuk in te voeren, waarmee alles weer kleiner wordt. Dat men in ieder geval goede redenen heeft om het zo te doen, alleen jammer dat het bij gissen blijft en men geen uitleg geeft over hun werkwijze en beweegredenen. Jammer, maar ik vind dat we al veel info krijgen en we veel inspraak hebben, terwijl we eigenlijk helemaal niks zouden mogen verwachten. Er zijn genoeg online spellen, waar je niet eens inspraak hebt, totaal geen info gegeven wordt en als ze al een manier hebben waarop je contact met ze kan zoeken, ze nooit reageren.

Dus we hebben het nog zo slecht niet, maar het kan altijd beter! :)
Ik hoop dat dat nog komt, maar eerste komen de reuzen denk ik, ik heb de gamefiles eens doorgelezen en alles blijft groeien komende hoofdstukken, alleen de wapenkamers eerste keer niet, maar daarna wel weer
 
Bovenaan