• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Verkenner: ontevreden over verandering met de verkenner.

DeletedUser3

Guest
Bedankt voor je feedback. Als het goed is, kun je aan het uiterlijk van de stad op de kaart zien in welk hoofdstuk een speler is. Dit zijn inderdaad niet de punten maar geeft wel een indicatie van hoever de speler is.
 

DeletedUser

Guest
Iedereen bedankt voor de feedback. De vertalingen van deze nieuwe functie zijn helaas niet echt optimaal gegaan.

Verder ben ik naast de tekstuele feedback ook benieuwd naar jullie mening betreffende de functionaliteit. Er waren al lang wensen vanuit de community (waaronder de onze) om wat aan het scouten te doen. Mochten jullie suggesties hebben, dan hoor ik die heel graag (iets met ijzer en smeden als het heet is)

@Desi Dat er nu een tussenstapje zit voordat je daadwerkelijk begint te verkennen is iets waar een aantal spelers hier behoefte aan hadden, dus dat vind ik prima. De tijdsindicatie ben ik ook wel blij mee. Het grote nadeel is nu dat je niet meer in 1 oogopslag kunt zien welke provincie de meest gunstigste is om te scouten. Al mijn provincies staan op "erg moeilijk", maar er zitten nog wel prijs en tijd verschillen tussen. Nu moet ik erg veel klikken om de beste provincie te vinden, dit werkt voor mij absoluut niet.

Het zou beter zijn als er net zoals voorheen de kosten van een provincie direct zichtbaar zijn als je naar de wereldkaart gaat. De gekleurde ring, zou al indicatie genoeg moeten zijn lijkt mij, daar hoeft verder geen tekst zoals "makkelijk" "moeilijk", etc. meer bij. Dat is ook eigenlijk dubbele informatie over hetzelfde.
 

DeletedUser990

Guest
Werk dus op wereldkaart in ring en dat werkt lekker.
Nu ben ik dus hoofdstuk verder, alles wat ik van deze ring nog moet verkennen is dus makkelijk en wat al ontdekt is, is middelgroot.
Gisteren dacht ik nog, makkelijk slaat op gevechten, maar nee zo werkt het echt niet.
Zal gewoon door gaan met afkopen.
 

DeletedUser973

Guest
Ik ben er blij mee.
Ik vecht alle confrontaties en wil eerst de makkelijkste provincies uitspelen. Mijn kaart van vrijgespeelde provincies is inmiddels zodanig groot, dat het vaak niet goed te zien was welke provincie bij welke ring hoorde. Nu is dat meteen duidelijk.

Dat ene vertaalfoutje neem ik op de koop toe (en kan gecorrigeerd worden neem ik aan).

Suggesties voor verbeteringen:
- mogelijkheid toevoegen om een verkenner te annuleren (is eerder al op het forum gemeld)
- de score van nog niet ontdekte buren zichtbaar maken: ik wil graag de grootste buren als eerste ontdekken om de kans op meer handel te vergroten. Nu is alleen zichtbaar of een buur bij een broederschap zit
Je kan toch zien bij niet ontdekte steden in welk hoofdstuk ze zitten. Bij ieder nieuw hoofdstuk veranderd het uiterlijk en een speler die met de draken bezig is zal wel een grote stad hebben. Ook zie je onmiddellijk welke bonussen die heeft zonder de stad te hoeven open te klikken.
Het schildje vind ik het belangrijkste. Zie je een grote stad zonder schildje, kan je ervan op aan dat deze speler is gestopt en ook geen handel meer drijft.
 

DeletedUser2278

Guest
Verder ben ik naast de tekstuele feedback ook benieuwd naar jullie mening betreffende de functionaliteit.

Ik begrijp het classificatiesysteem niet helemaal.
Ik snap dat er een oplopende moeilijkheidsgraad is, makkelijk – gemiddeld – moeilijk – erg moeilijk (wat tot nu toe de hoogste schaal lijkt te zijn), en ik zou daarom aannemen dat de moeilijkheidsgraad per ring oploopt. Maar in het bijgesloten voorbeeld heb ik twee onverkende provincies, die één ring van elkaar verschillen, en de moeilijkheidsgraad is hier voor de binnenste "Middelgroot" en voor één ring verder "Erg moeilijk".
Ik zou verwachten dat één van de twee de tussenliggende kwalificatie "Moeilijk" zou hebben.

moeilijkheidsgraad.jpg


In een ander geval hebben twee provincies die beslist niet in dezelfde ring liggen allebei de kwalificatie "Erg moeilijk". Helaas kan ik de feitelijke kosten in geld en tijd niet lezen, omdat die kromme vertaling over de gegevens heen loopt, maar die kunnen voor deze twee beslist niet gelijk zijn.

ergmoeilijk.jpg


Kennelijk loopt de moeilijkheidsgraad dus niet gewoon op per ring, wat ik zou verwachten.
Is er ergens een uitleg van het systeem te vinden?
 

DeletedUser572

Guest
Ik heb er een heleboel die op makkelijk staan. Dit is waarschijnlijk niet op vechten maar op onderhandelen gedaan want makkelijk zijn ze niet.
 

DeletedUser

Guest
Hoi, ik heb de volgende informatie over de ringen op de beta site gevonden. Met dank aan Dony :)
Het is nog een eerste (voorlopige) berekening, omdat Dony nog niet veel data beschikbaar had. Maar het kan ons al wel een beetje helpen.

Dony (beta-site)
here is an approximate ratios for current province difficulties, these are rough numbers as not a lot of data are available yet
yellow can differ +/- 20% or even more, so you can adjust others based on it
orange is around same difficulty as second half of the tournament

index.php
 

DeletedUser2278

Guest
Oh. Dat zegt dus helemaal niets over de kosten en tijdsduur van het verkennen.
Daar ben ik veel meer in geïnteresseerd dan in de benodigde troepensterkte.
Jammer.
En niet eens een tooltipje om kosten en tijdsduur te zien.
Ben er nog steeds niet blij mee.
 

DeletedUser

Guest
Ik begrijp het classificatiesysteem niet helemaal.
Ik snap dat er een oplopende moeilijkheidsgraad is, makkelijk – gemiddeld – moeilijk – erg moeilijk (wat tot nu toe de hoogste schaal lijkt te zijn), en ik zou daarom aannemen dat de moeilijkheidsgraad per ring oploopt. Maar in het bijgesloten voorbeeld heb ik twee onverkende provincies, die één ring van elkaar verschillen, en de moeilijkheidsgraad is hier voor de binnenste "Middelgroot" en voor één ring verder "Erg moeilijk".
Ik zou verwachten dat één van de twee de tussenliggende kwalificatie "Moeilijk" zou hebben.

In een ander geval hebben twee provincies die beslist niet in dezelfde ring liggen allebei de kwalificatie "Erg moeilijk". Helaas kan ik de feitelijke kosten in geld en tijd niet lezen, omdat die kromme vertaling over de gegevens heen loopt, maar die kunnen voor deze twee beslist niet gelijk zijn.

Kennelijk loopt de moeilijkheidsgraad dus niet gewoon op per ring, wat ik zou verwachten.
Is er ergens een uitleg van het systeem te vinden?

@Tencedil Naarmate je meer provincies veroverd hebt, hebben niet alle provincies in dezelfde ring dezelfde moeilijkheidsgraad. Dat was voor de verandering ook al. Waarschijnlijk heeft dat te maken met de Goldie Lock Zone (niet te ver voorbij de minimaal vereiste provincies per hoofdstuk gaan). Hoe groter de ring (en dus meer provincies per ring), hoe sneller het zal gebeuren dat er in de ring verschillen in de moeilijkheidsgraad voorkomen. De kosten/tijd per provincie zijn daar een goede indicatie voor.

Zover ik kan zien (op de beta wederom) is rood "erg moeilijk" en oranje "moeilijk" en geel dan "gemiddeld" is. Lijkt mij ook logisch, want die provincies zijn 1:1 wat betreft troepenomvang van jou en je vijand.
 

DeletedUser

Guest
Oh. Dat zegt dus helemaal niets over de kosten en tijdsduur van het verkennen.
Daar ben ik veel meer in geïnteresseerd dan in de benodigde troepensterkte.
Jammer.
En niet eens een tooltipje om kosten en tijdsduur te zien.
Ben er nog steeds niet blij mee.

Zover ik weet (maar ik kan het mis hebben ;)) zijn de kosten en tijdsduur voor een provincie verkennen afhankelijk van het aantal provincies dat je al verkend hebt + het aantal keren dat je een geavanceerde verkenner onderzoek hebt voltooid.

De moeilijkheidsgraad voor een provincies is vooral afhankelijk van het aantal troepenomvang onderzoeken dat je gedaan hebt + het aantal keren dat je een geavanceerde verkenner onderzoek hebt voltooid.
 

DeletedUser2278

Guest
Naarmate je meer provincies veroverd hebt, hebben niet alle provincies in dezelfde ring dezelfde moeilijkheidsgraad.

Dus het komt erop neer dat je niet meer snel kunt zien welke provincies je het best kunt verkennen. Die troepenomvang interesseert me geen re..., eh, bliksem. Ik wil weten wat het kost en vooral hoelang het gaat duren om een provincie te verkennen, maar die informatie is er in de praktijk dus domweg niet meer.
Ik vind dat voorbips.
 

DeletedUser2278

Guest
Zover ik weet (maar ik kan het mis hebben ;)) zijn de kosten en tijdsduur voor een provincie verkennen afhankelijk van het aantal provincies dat je al verkend hebt + het aantal keren dat je een geavanceerde verkenner onderzoek hebt voltooid.

Ja, dat weet ik.
Maar ik wil de cijfers weten, en die zie je dus niet meer zodra een provincie "Erg moelijk" wordt, en dat zijn bij mij de meeste.
Volgende keer misschien toch een echte vertaler inzetten.
 

DeletedUser2386

Guest
de score van nog niet ontdekte buren zichtbaar maken
Score is te checken door het stadje aan te klikken, vereist wat klikwerk maar daar moet je in Elvenar niet vies van zijn. Liever zou ik in 1 oogopslag zien of er de afgelopen weken activiteit bij die buur is geweest.
 

DeletedUser

Guest
Dus het komt erop neer dat je niet meer snel kunt zien welke provincies je het best kunt verkennen. Die troepenomvang interesseert me geen re..., eh, bliksem. Ik wil weten wat het kost en vooral hoelang het gaat duren om een provincie te verkennen, maar die informatie is er in de praktijk dus domweg niet meer.
Ik vind dat voorbips.

Ja klopt, ik zit met hetzelfde probleem, omdat al mijn nog niet ontdekte provincies op "erg moeilijk" staan.
 

DeletedUser2278

Guest
Terzijde, op welke tijdzone staat de klok van het forum trouwens ingesteld? Hij loopt een uur achter op Nederlandse zomertijd.
 

DeletedUser472

Guest
Vind het zelf ook een prima update. De klagers hier zijn voornamelijk de mensen die al ver vooruit zijn met de provincies heb ik het idee. Die zien nu allemaal "erg moeilijk".
Ik kom er nu achter dat ik zelfs nog een paar "makkelijke" provincies over heb. Van mij krijgt deze update een plus.

lord jirre ben het met je eens ik zelf vind het een heel fijne update nu hoef ik niet meer de provincie te tellen om te kijken of ik die aan kan merkt wel iets leuks bij me zelf in het westen zie ik alleen maar erg moeilijk in het noorden erg makkelijk in het oosten weer midden groot en in het zuiden weer makkelijk vind erg leuk en appart genoeg niet een keer een moeilijke provincie enkel erg moeilijk erg leuke update ik zelf val er niet over te klagen
 
Iedereen bedankt voor de feedback. De vertalingen van deze nieuwe functie zijn helaas niet echt optimaal gegaan.

Dat heeft een technische reden, waarmee ik jullie niet zal vermoeien maar het komt erop neer dat ik normaliter probeer om alle vertalingen ook in het spel te controleren en niet alleen in het vertaaloverzicht. Dat is bij dit stukje door al eerder genoemde technische reden niet gelukt en daarom mis je dus af en toe wat context waardoor sommige woorden feitelijk wel goed vertaald zijn maar niet passen in de vorm waarin ze gebruikt worden. Hetzelfde geldt voor de omvang van de tekst.

Ik zal alsnog de te grote tekst aanpassen en ook naar het middelgrote stukje kijken naar alternatieven.

Verder ben ik naast de tekstuele feedback ook benieuwd naar jullie mening betreffende de functionaliteit. Er waren al lang wensen vanuit de community (waaronder de onze) om wat aan het scouten te doen. Mochten jullie suggesties hebben, dan hoor ik die heel graag (iets met ijzer en smeden als het heet is)

Kijk dat was een betere respons als die andere. ik had idd al door dat het een vertaling is geweest zonder context. logisch gevolg als je moet vertalen vanuit een textbestand zonder daarbij de context van het spel te zien.

Het is een leuke toevoeging in de trend van niet "overscouten", heb je echter "teveel" gescout dan is deze update meer dan waardeloos door de al opgeven redenen.
Ik zet "teveel" bij scouten expres tussen aanhalingstekens. want hoe definieer je teveel? puur op basis van de moeilijkheidsgraad van het vechten?
Namelijk elk onderdeel buiten dat ene onderdeel schreeuwt scouten, scouten, scouten. ik zeg, provincie uitbreidingen, de kracht van wonderen, en rasproductie. alle 3 worden beter bij het scouten van meer provincies.
wat is dan teveel? want vechten kan je eenvoudig negeren. de tradeoff tussen niet vechten en de andere 3 is namelijk wel erg groot in het voordeel van de 3. tenminste dat is mijn mening.
 

DeletedUser2278

Guest
De klagers hier zijn voornamelijk de mensen die al ver vooruit zijn met de provincies heb ik het idee.

H'm, dat valt in mijn geval toch wel mee; ik loop tegen het eind van hoofdstuk vijf, en heb bepaald niet overgescout — ik ben op het moment zelfs een sprintje aan het trekken om op tijd voldoende provincies te hebben vrijgespeeld om Dwergen binnen te kunnen (ik moet er nog 14 doen, geloof ik, en heb in de tech tree nog nèt genoeg ruimte om de kennispunten die ik daarbij krijg weg te zetten).
Alleen één kant op heb ik duurder verkend dan strikt nodig was omdat ik @hacos wilde bereiken voordat 'ie werd verhuisd, en ik heb géén idee hoeveel me dat extra heeft gekost.

Jij bent in elk geval een behoorlijk eind verder dan ik met je score van 666 (da's dan wel weer een mooi getal).
Ik ben bijna bij 5000.
:)
 
Verder ben ik naast de tekstuele feedback ook benieuwd naar jullie mening betreffende de functionaliteit. Er waren al lang wensen vanuit de community (waaronder de onze) om wat aan het scouten te doen. Mochten jullie suggesties hebben, dan hoor ik die heel graag (iets met ijzer en smeden als het heet is)

* Vroeger kon je op de map zien als je een provincie nog niet kon scouten wegens niet genoeg centen (stond vroeger in het grijs) Dat mis ik nu wel.
nu moet je elke provincie openen voor je kan zien als je wel of niet genoeg centen hebt.
* In dezelfde trend: als je de goedkoopste provincie wil vinden, ben je ook wel even bezig. gewoon de kostprijs op de wereldmap ook weergeven (onder de term makkelijk, moeilijk enz) zou ik wel leuk vinden.

Het is een verbetering om makkelijker te zien waar je nu niet meer mooi in de ring gescout hebt. Maar in de meeste gevallen is het wel tijdverlies nu om de juiste provincie te vinden.
 
Bovenaan