• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Verkenner: ontevreden over verandering met de verkenner.

DeletedUser2278

Guest
We hebben een nieuwe verkenner sinds vanmiddag.
Er staat nu aangegeven of een te verkennen provincie moeilijk of erg moeilijk is (andere opties heb ik nog niet gezien).

Wat er niet meer bij staat is hoeveel het verkennen van een provincie kost, en dat betekent dat ik voortaan elke keer met de hand moet gaan tellen hoe ver een provincie van mijn eigen stad vandaan ligt, wil ik de ringen netjes in oplopende volgorde afwerken, of voor elke nog niet verkende provincie een dialoogvenstertje moet openen en weer wegklikken.

Dat maakt het leven niet makkelijker.
Jammer.
 
En bij erg moeilijk krijg je een briefje van de verkenner en mag je niet eens zelf beslissen of je die provincie toch wilt verkennen.
 

DeletedUser

Guest
En bij erg moeilijk krijg je een briefje van de verkenner en mag je niet eens zelf beslissen of je die provincie toch wilt verkennen.

Je kunt de "erg moeilijk" provincies nog wel verkennen hoor, maar door het lange briefje van de verkenner loopt de tekst door de informatie over kosten en tijd heen. Die zijn daardoor niet meer leesbaar. Het wordt dus op de blinde tast een provincie aanzetten. :rolleyes:

Ik vind het idd zeker geen verbetering en ben er absoluut niet blij mee. Geen totaaloverzicht, veel meer geklik - heeft InnoGames ooit van ergonomische preventiemaatregelen voor RSI gehoord??? - en een demotiverende waarschuwing op de koop toe. Het wordt er allemaal niet leuker op :(
 

DeletedUser2278

Guest
En bij erg moeilijk krijg je een briefje van de verkenner en mag je niet eens zelf beslissen of je die provincie toch wilt verkennen.

Jawel, je kunt beslissen het advies naast je neer te leggen.
Je kunt alleen (in elk geval in het Nederlands) niet zien hoeveel het gaat kosten en hoe lang het gaat duren.

En wat ik doodzonde vind is dat je het venstertje niet kunt annuleren met de Escape-toets, zoals zo'n beetje alle andere dialoogvensters in het spel. Dat zou het tempo er nog een béétje in houden, maar nee.

verkenner.jpg
 

DeletedUser189

Guest
het gaat er om hoe de gevechten zullen zijn en dan is middelgroot wel degelijk wat mis mee en is het zo als veel dingen zeer slecht vertaald
 

DeletedUser1849

Guest
Ik krijg alleen maar de melding 'erg moeilijk'. Interessant om te lezen dat er nog mensen (en elven) zijn die ook nog gewoonweg 'moeilijk' hebben gezien, maar ik vind het maar weinig informatief.

Op zich zou ik de melding wel handig vinden als het niet zo overheersend was en als je daarnaast nog duidelijk kon zien wat het dan kost, op die manier dat je in een oogwenk kunt zien welke provincie de goedkoopste is.

het gaat er om hoe de gevechten zullen zijn en dan is middelgroot wel degelijk wat mis mee en is het zo als veel dingen zeer slecht vertaald
Precies.
Bij adviezen als moeilijk en erg moeilijk zou middelmatig inderdaad beter in het rijtje passen.
 

DeletedUser1570

Guest
Ik ben benieuwd of al die rode rondjes van ''erg moeilijk'' vanzelf op oranje ''moeilijk'' springen als ik een nieuw hoofdstuk bereik? Ik heb nu maar een paar op ''moeilijk'' verder een hele zooi erg moeilijk. Kan natuurlijk ook zijn dat ik twee hoofdstukken te ver ben met mijn provincies! :D
 

DeletedUser

Guest
Ik had mijn reactie bij stemmingen gezet...sorry....:oops: nog maar even hier dan, ik vind de vernieuwing bij de verkenner helemaal geweldig :) je kan nu niet de fout in gaan, je kan lezen wat e wil, dus prima aanpassing ;)
 

DeletedUser1570

Guest
Ja, ik ook. Dat extra klikje om het te weigeren weegt niet op tegen het per ongeluk aanklikken van een hele dure provincie.
 

DeletedUser7

Guest
Vind het zelf ook een prima update. De klagers hier zijn voornamelijk de mensen die al ver vooruit zijn met de provincies heb ik het idee. Die zien nu allemaal "erg moeilijk".
Ik kom er nu achter dat ik zelfs nog een paar "makkelijke" provincies over heb. Van mij krijgt deze update een plus.
 

DeletedUser189

Guest
Ik vind deze update niet waardeloos door wat er staat, daar trek ik me niks van aan.

Wil kunnen zien wat het me kost om die provincie te verkennen zonder eerst te moeten klikken.

We klikken al veel te veel in dit spel ze moeten dat verminderen niet nog meer dingen er in brengen waar ook weer geklikt moet worden om een beslissing te kunnen nemen.
 
middelgroot
bijv.naamw.
met min of meer gemiddelde afmetingen
Voorbeelden: `een middelgroot bedrijf met 150 medewerkers`,
`een middelgrote stad in het oosten van het land`
Niets mis mee ;)

Ben ik nu zo dom of jij nu zo slim?
Gewoon een hele slechte vertaling, het dom bijdehand (foutief) citeren uit het groene boekje betekent dat je er helaas niet veel van snapt.
Ik ben zeer slecht in talen, maar zelfs deze begreep ik wel.

We hebben het hier over moeilijkheidsgraad. niet over een middelgroot bedrijf of een middelgrote stad. aan een moeilijkheidsgraad is niets middelgroots.
er is namelijk niets "groots" aan. Groot moeilijk? klinkt bv. als een uitspraak van een buitenlandse inwoner die de taal slecht beheerst.

Moeilijkheidsgraad kwantificeer je in makkelijk, gemiddeld of moeilijk. hier kan je dan een extra nuance aan toevoegen zoals bv "zeer of heel gemakkelijk ect.

Groot gemakkelijk, groot gemiddeld en groot moeilijk is geen nederlands.

en nu stopt de nederlandse les, want als deze taalleek nederlandse les moet gaan geven is het einde van de wereld nabij.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser973

Guest
Ik zou liever zien: gemakkelijk, matig, moeilijk en zeer moeilijk.
Verder vind ik deze update wel geslaagd en een gemakkelijke provincie is goedkoop en een zeer moeilijk is de duurste. Je hoeft er niet eens voor te klikken, je ziet het in een oogopslag.
Buiten de vertaling, knap werk.
 

DeletedUser3

Guest
Iedereen bedankt voor de feedback. De vertalingen van deze nieuwe functie zijn helaas niet echt optimaal gegaan.

Dat heeft een technische reden, waarmee ik jullie niet zal vermoeien maar het komt erop neer dat ik normaliter probeer om alle vertalingen ook in het spel te controleren en niet alleen in het vertaaloverzicht. Dat is bij dit stukje door al eerder genoemde technische reden niet gelukt en daarom mis je dus af en toe wat context waardoor sommige woorden feitelijk wel goed vertaald zijn maar niet passen in de vorm waarin ze gebruikt worden. Hetzelfde geldt voor de omvang van de tekst.

Ik zal alsnog de te grote tekst aanpassen en ook naar het middelgrote stukje kijken naar alternatieven.

Verder ben ik naast de tekstuele feedback ook benieuwd naar jullie mening betreffende de functionaliteit. Er waren al lang wensen vanuit de community (waaronder de onze) om wat aan het scouten te doen. Mochten jullie suggesties hebben, dan hoor ik die heel graag (iets met ijzer en smeden als het heet is)
 

DeletedUser2226

Guest
Ik ben er blij mee.
Ik vecht alle confrontaties en wil eerst de makkelijkste provincies uitspelen. Mijn kaart van vrijgespeelde provincies is inmiddels zodanig groot, dat het vaak niet goed te zien was welke provincie bij welke ring hoorde. Nu is dat meteen duidelijk.

Dat ene vertaalfoutje neem ik op de koop toe (en kan gecorrigeerd worden neem ik aan).

Suggesties voor verbeteringen:
- mogelijkheid toevoegen om een verkenner te annuleren (is eerder al op het forum gemeld)
- de score van nog niet ontdekte buren zichtbaar maken: ik wil graag de grootste buren als eerste ontdekken om de kans op meer handel te vergroten. Nu is alleen zichtbaar of een buur bij een broederschap zit
 
Bovenaan