• Beste forum bezoeker,

    Om actief deel te nemen aan discussies of om je eigen onderwerp te starten, heb je een spelaccount nodig. REGISTREER HIER!

Verkenner: de tijd die het scouten kost op basis van munten, verzameling informatie.

Van de afgelopen week:
Ik merk dat er soms toch wel een uur verschil op zit, met hetzelfde aantal munten.

kijkend naar de lijst tot nu toe is er idd een andere factor ook in het spel. het uur verschil zal hem waarschijnlijk in het onzichtbare deel zitten "achter de komma"

bij de wat kleinere getallen (enkele voorbeelden rond de 600k) is het verschil enkele minuten.
iemand schreef eerder dat ook het aantal ontdekte provincies een factor is. dit zie je ook doordat alle provincies in kosten stijgen als je er meer krijgt, ook degene van enkele ringen geleden.

Ikzelf focus mij op de bonusgoederen provincies, enkele die toen ik de dwergen unlockte nog op 680K stonden staan nu op 1400/1500k.
het enige dat er veranderd is zijn het aantal provincies dat ik nu heb vrijgespeeld.

nog steeds blijft de connectie munten vs tijd redelijk constant, al kan je er dus geen allesomvattende formule uit halen enerzijds omdat er dus nog een exta factor bestaat die we niet precies weten anderzijds omdat afrondingen een vertekenend beeld geven(uur verschil is waarschijnlijk minuten)

wel blijft de lijst redelijk bruikbaar aan de hand van de data kan je redelijk goed inschatten wanneer een provincie klaar is.

openingspost geupdate met de nieuwe informatie.
 

DeletedUser

Guest
3700K - 2 dagen 1 uur (ring 11)
4300K - 2 dagen 8 uur (ring 12)
4400K - 2 dagen 8 uur (ring 12)
5300K - 2 dagen 18 uur (ring 13)

Wie beweerde daar dat 2 dagen 15 uur het maximum is?
 

DeletedUser

Guest
Nog wat voor het lijstje:
4400K - 2 dagen 9 uur - ring 12
4500K - 2 dagen 9 uur - ring 12
5400K - 2 dagen 19 uur - ring 13
4600K - 2 dagen 11 uur - ring 12
4000K - 2 dagen 5 uur - ring 11
5500K - 2 dagen 20 uur - ring 13
4700K - 2 dagen 12 uur - ring 12
4100K - 2 dagen 6 uur - ring 11
5700K - 2 dagen 22 uur - ring 13 (voorlopig de laatste van ring 13 dus)

In ringen 10 tot 13 komt er om de 2 provincies 100K en 1 uur bij. Maar wel om de beurt tijd of munten.
Ik denk wel als je provincies dichter bij je stad lange tijd hebt laten liggen, dat het dan wel behoorlijk kan verschillen met de lijst.
 

DeletedUser286

Guest
Je tabel is te kort.
2 d,15uur 5400k
2 d,15 uur 6200k
2 d,15 uur 7500k
ik hoop dat je hier iets me kan.
Met het laatste kan ik niets mee want zover gaat het stadhuis niet.:(
Dit is nu ook mijn punt aan het worden. Ik kom nu provincies tegen die voor 4500K verkend kunnen worden en als ik lees dat dit nog niet het maximum is, ga ik er vanuit, dat er nog updates te verwachten zijn om het stadhuis verder te kunnen uitbouwen! Klopt dat ook? Zit vrijwel aan het eind van mijn uitbreidingsmogelijkheden, dus wat zijn de perspectieven voor spelers die al helemaal klaar zijn? Laatste updates als academie blijkt geen meerwaarde, hooguit bij mij voor extra hamertjes, maar als ik klaar ben met uitbreiden, kan ik alleen nog maar verkennen voor anderen als ik KP verdien. Ben benieuwd wat we nog kunnen verwachten.
 

DeletedUser956

Guest
Dit is nu ook mijn punt aan het worden. Ik kom nu provincies tegen die voor 4500K verkend kunnen worden en als ik lees dat dit nog niet het maximum is, ga ik er vanuit, dat er nog updates te verwachten zijn om het stadhuis verder te kunnen uitbouwen! Klopt dat ook? Zit vrijwel aan het eind van mijn uitbreidingsmogelijkheden, dus wat zijn de perspectieven voor spelers die al helemaal klaar zijn? Laatste updates als academie blijkt geen meerwaarde, hooguit bij mij voor extra hamertjes, maar als ik klaar ben met uitbreiden, kan ik alleen nog maar verkennen voor anderen als ik KP verdien. Ben benieuwd wat we nog kunnen verwachten.
Kijk naar Innogames TV maart
 
Nog wat voor het lijstje:
4400K - 2 dagen 9 uur - ring 12
4500K - 2 dagen 9 uur - ring 12
5400K - 2 dagen 19 uur - ring 13
4600K - 2 dagen 11 uur - ring 12
4000K - 2 dagen 5 uur - ring 11
5500K - 2 dagen 20 uur - ring 13
4700K - 2 dagen 12 uur - ring 12
4100K - 2 dagen 6 uur - ring 11
5700K - 2 dagen 22 uur - ring 13 (voorlopig de laatste van ring 13 dus)

In ringen 10 tot 13 komt er om de 2 provincies 100K en 1 uur bij. Maar wel om de beurt tijd of munten.
Ik denk wel als je provincies dichter bij je stad lange tijd hebt laten liggen, dat het dan wel behoorlijk kan verschillen met de lijst.

het lijkt erop dat je gelijk hebt,
De lijst lijkt nu dus minder bruikbaar te zijn (al krijg je nog steeds een indicatie)

Het lijkt er dus op dat de opbouw als volgt is:

elke ring heft zijn eigen tijdsverhoging
je telt simpelweg alle tijden van elke ring op om op de huidige tuid uit te komen. (voor ons niet te doen

Zelfde geld voor de munten, er zijn 2 getallen 1 getal dat alles bij elkaar op teld per ring per gevecht en 1 getal dat we zien dat een afronding is van het onderliggende getal.

Nu kunnen we statistich wel aan alle data komen nu we dit vermoeden, maar het probleem is dat het niet handig is in gebruik, tenzij iemand er een FF/Chrome plugin voor schijft en dat mag dan weer niet van InnoGames.

Dam toch maar hopen dat zij ooit zelf iets zullen implementeren zodat we de tijd zien voor we klikken.
Ik ga iif proberen het komende halfjaar de tabel af te maken voor de getallen tot 1.5m, deze blijven het meest accuraat
De verschillen worden grote bij de grotere getallen.
 

DeletedUser

Guest
Dit is nu ook mijn punt aan het worden. Ik kom nu provincies tegen die voor 4500K verkend kunnen worden en als ik lees dat dit nog niet het maximum is, ga ik er vanuit, dat er nog updates te verwachten zijn om het stadhuis verder te kunnen uitbouwen! Klopt dat ook? Zit vrijwel aan het eind van mijn uitbreidingsmogelijkheden, dus wat zijn de perspectieven voor spelers die al helemaal klaar zijn? Laatste updates als academie blijkt geen meerwaarde, hooguit bij mij voor extra hamertjes, maar als ik klaar ben met uitbreiden, kan ik alleen nog maar verkennen voor anderen als ik KP verdien. Ben benieuwd wat we nog kunnen verwachten.

Ik kan nu nog wel een aantal provincies van ring 12 pakken die grenzen aan bonusprovincies van ring 13. Die moet ik toch sowieso hebben. Dus ik kan nog wel voort met de provincies tot het nieuwe hoofdstuk er is. Diegenen die nu al echt vast zitten hebben een hoop diamanten gebruikt om de verkenner vooruit te kopen (dat is dan wel hun eigen schuld).
 

DeletedUser

Guest
Ik heb nu al 3 provincies van ring 12 achter elkaar 5000K - 2 dagen 15 uur. Blijkbaar is er toch een maximum, maar dan per ring.

Edit: vandaag is het 5100K - 2 dagen 16 uur. Dus bovenstaande klopt toch niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ben blij dat ik terug ben gegaan naar de goedkope provincies. met toernooien die eraan komen vind ik de bonusprovincies niet zo interresant meer.
 
Bovenaan